Anoppi ja appi jouluksi meille, tapaninpäivänä omien vanhempien aika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuulostaakos reilulta? Anoppi ja appi haluavat viettää jouluaaton ja -päivän meidän pienessä asunnossa, sillä heidän ensimmäinen lapsenlapsensa viettää nyt ensimmäistä jouluaan. Omat vanhempani eivät tänne appivanhempien lisäksi mitenkään mahdu, joten heidän luonaan lähdemme käymään tapaninpäivänä ja viemme appivanhemmat samalla kotiin, sillä asuvat samalla suunnalla.

Meillä on vuoroteltu aina niin, että toisen vanhemmille on jouluaatto ja toisen joulupäivä. Vuorovuosina vaihdetaan päivät päittäin. Yleensä me olemme käyneet vanhempien luona, koska emme ole itse jaksaneet järjestää joulua.

No riippuu monesta asiasta. Mitä mieltä vanhempasi ovat? Ja kuinka kaukana asuvat. Kivahan se olisi molempia jouluna nähdä, mutta jos pitkä ajomatka, niin ehkä vaikeaa.

Itse ehkä mielummin menisin itse appivanhemmille aatoksi ja joulupäiväksi omille vanhemmille (jos kerran lähekkäin asuvat).

Itse pyhittäisin joulun omalle perheelle.

Kerran appivanhemmat ja omasi asuvat samalla suunnalla, niin voisiko heidän luonaan käynnin sopia yhdelle ja samalle reissulle? Toisen tapaa joulupäivänä ja toisen tapanina? Tai sovitusti yhdessä ja samassa osoitteessa tapanina jomman kumman vanhempien luona?

Puhu miehesi kanssa yhdessä joulunviettonne selväksi miten juuri itse haluatte ne viettää ja parhaiksi näette, jottei koko joulu menisi kuitenkaan reissatessa vaan siitä voisitte myös nauttiakin.

• Tykkää
Reactions: siriina
Kuulostaakos reilulta? Anoppi ja appi haluavat viettää jouluaaton ja -päivän meidän pienessä asunnossa, sillä heidän ensimmäinen lapsenlapsensa viettää nyt ensimmäistä jouluaan. Omat vanhempani eivät tänne appivanhempien lisäksi mitenkään mahdu, joten heidän luonaan lähdemme käymään tapaninpäivänä ja viemme appivanhemmat samalla kotiin, sillä asuvat samalla suunnalla.
Varmaan vituttaa!

Meillä on isoin asunto (vaikka ei tämäkään mikään järjetön ole) mutta äitini ja siskoni puolisoineen tulevat meille. Ja meillä on lapsia jotka eivät pitkään viihdy ilman sitä omaa tuttua ympäristöään. Anoppi asuu onneksi toisella mantereella, joten samaa ongelmaa ei ole. Mielestäni sinulla on oikeus sanoa kuka ja milloin teillä tullaan viettämään joulua, ei niin että vain ilmoittavat tulostaan.

Minun mielestäni molempien isovanhempien pitäisi saada viettää joulua kanssamme, jos niin tahtovat, mutta nyt nuo toiset tulevat meille moneksi päiväksi vieden kaiken tilan. Asuvat niin kaukana, ettei pelkkä kyläily onnistu. Pitäisikö pyytää menemään hotelliin? Mielestäni voisimme mennä appivanhempien luokse ja siellä olisi sitten helppo käydä myös toisten isovanhempien luona, sillä he asuvat 10 km säteellä toisistaan.

Minun mielestäni molempien isovanhempien pitäisi saada viettää joulua kanssamme, jos niin tahtovat, mutta nyt nuo toiset tulevat meille moneksi päiväksi vieden kaiken tilan. Asuvat niin kaukana, ettei pelkkä kyläily onnistu. Pitäisikö pyytää menemään hotelliin? Mielestäni voisimme mennä appivanhempien luokse ja siellä olisi sitten helppo käydä myös toisten isovanhempien luona, sillä he asuvat 10 km säteellä toisistaan.
Joo, tunkekaa sinne vanhemmille, paljon järkevämpää. Outoa (omasta näkökulmastani), että eivät sitä itse ehdottaneet.

Täällä appivanhemmat ovat olleet jokaisen joulun meillä, myös vanhempani ovat olleet samaan aikaan. Appiukon töksäyttely ja vmäinen käytös isääni kohtaan on aiheuttanut kuitenkin sen etten heitä samaan aikaan tänne halua joten joulun käytäntöä on muutettava. Haluaisin myös viettää joskus joulun omalla perheellä, ilman että sukua tarvitsee kestittää. Omat vanhempani ovat osallistuneet jouluvalmisteluihin, korjanneet pöytää ruokailun jälkeen, yms. appivanhemmat sen sijaan eivät auta valmisteluissa millään tavoin.

Mielestäni vanhemmillasi on samanlainen oikeus joten jos appivanhemmat haluavat viettää joulun kanssanne ja se on teille molemmille okei, niin menkää heille päin ja käykää vanhemmillasi aattona käymässä ja menette sitten joulupäivänä syömään heille.

Meillä yleensä vanhemmat ja appivanhemmat kutsuvat luokseen jouluksi, vaikka sotahan siitäkin tulee. Miksi vauvaperheen pitäisi järjestää joulu? Onko teiltä edes kysytty?

Meillä asia on ratkaistu niin että vietämme jouluaaton ehkä päivänkin ihan oman perheemme kesken.

Ensimmäisenä vuonna se tuntui tosi oudolle ja oli äärettömän syyllinen olo, mutta sitten sen ymmärsi että mikä ihme hössötys muka tää joulu on, ihan normivapaa siinä missä muutkin viikonloput. Ja ah miten vapauttavaa ja stressitöntä oli olla kerrankin IHAN RAUHASSA, miehellekin sanoin etukäteen, ett se mikä jää tekemättä ja laittamatta niin sitten vaan jää, en ala valvoo edellistä yötä siirtämällä joululiinoja tai ruokia tehdessä.

(Aiemmin vietin joulut ravaamalla yhtenä päivänä kodin, isän luona, mummojen luona, anoppilassa, haudoilla käyntiä ei edes tarvinnu miettiä, kaikkialla piti syödä ja herkutella, ja plääääääääh)

Mutta. Sinun tilanteessa, jos haluatte tuon vierailurunpan aloittaa, niin eihän tuossa ole mitään väärää. Sua vaan vituttaa kun ne on juuri ne miehen vanhemmat kun pääsevät aloittaa vierailun. Ensi vuonna sitten sun vanhemmat. Ihan sama tilanne se olis toiste päin. Sua nyt vaan itkettää kun et pärjää ilman omia vanhempiasi.

Yhteistyössä