Verta ulosteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 15-vuotias tyttö ja minulla on välillä verta ulosteessa. Verta tulee vain silloin kun maha on kovalla ja uloste on kovaa. Tätä ei ole jatkunut kauaa. Olen laihduttanut, joten viljat ovat jääneet ruokavaliossa vähemmälle. Ripulia tai muita oireita ei ole ollut. Ja siis verta tulee vain paperiin vähän ja on kirkkaan punaista, ei vuoda muuten. Mitä tämä voi olla?

Ummetusta. Kova kakka joko raapii peräsuolta tai sit sulla on sen kakan takia peräpukamia/peräaukon haavauma, nekin tekee verenvuotoa.

Mulla oli joskus pitemmänkin aikaa verta ulosteessa sillointällöin. Siis puhun nyt vuosista.

Enää ei ole näkynyt. Loppuipa muuten niinä akoina kun aloin syömään taas lihaa.

Mitä keinoja on helpottaa ummetusta? Uloste on ollut kovaa jonkin aikaa.
Tjaa, en muista kun selkeästä ummetuksesta on jo mulla vuosia.

Veden juominen, liikunta, luumu, leseet, kuitu, Pegorion, Levolac tais olla semmoisia pitkällä aikavälillä tehoavia, ennakoivia juttuja.

Mut sit kun se kivikova järkäle on jo siellä suolessa niin nuo em.jutut ei enää tehoa, ja kakka on saatava ulos. Mä ostin Microlax-pienoisperäruiskeita ja kun muutamana päivänä laittoi niitä (1x/pv) niin suoli "oppi" siihen vanhaan rytmiin.

Ja ällövaroitus: jos ei mikään auta, niin kertakäyttöhanska käteen ja tuseeraamaan, eli sormella kaivat sen tiiliskiven pois. Niin ne tekee joskus sairaalassa.

Olen 15-vuotias tyttö ja minulla on välillä verta ulosteessa. Verta tulee vain silloin kun maha on kovalla ja uloste on kovaa. Tätä ei ole jatkunut kauaa. Olen laihduttanut, joten viljat ovat jääneet ruokavaliossa vähemmälle. Ripulia tai muita oireita ei ole ollut. Ja siis verta tulee vain paperiin vähän ja on kirkkaan punaista, ei vuoda muuten. Mitä tämä voi olla?
Vähensit samalla rasvan saantia? Ei kannata. Sitä täytyy syödä jatkuvasti yllättävän paljon.

Yhteistyössä