Apuanuorellesairaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 17v mies ja opiskelen lähihoitajaksi.

4 viikon sisällä olen käynyt kolme kertaa fysioterapiassa lääkärin lähetteellä ja 2 kertaa hierojalla. Patja vaihdettu todella pehmeästä kovempaan. Tukiteippauksia en pysty pitämään päivää kauempaa ja niitä kokeiltiin 2 päivää sitten. Fysioterapian alussa lähti kaikkein pahin kipu mutta silti todella kova kipu alaselässä, aamu jäykkyys todella kova vaikka noudatan fysioterapian ohjeita ja käyn lenkillä säännöllisesti. Pohjalliset vaihdettu schollin koska tuntuvat paljon paremmalta, edelliset sain toukokuussa.

Verikokeissa ei mitään poikkeavaa ja röntgenissä vain välilevyjen madaltumaa. Magneettikuvissa 2 vuotta sitten löytyi kahden nikaman rappeuma ja välilevyn pullistuma mikä on luultavasti jo parantunut.

Fysioterapiaan menen neljännen kerran 5 päivän päästä ja luultavasti ihan turhaan, se vaan lässyttää sitä samaa sontaa että "teet systemaattisesti joka päivä nii paranee se ja se" no kun ei parane.
Akupunktio tulossa 4 päivän päästä ja pelkään että aivan turhaa siitä maksan.

Auttakaa mua!! Tällänen ei oo normaalia näin nuorella! Joten mitä mä voin vielä kokeilla?

Lisään vielä että olin kaksi päivää sitten viimeisen kerran fysioterapiassa ja sain tenssihoitoa (kevyttä sähkövirtaa lihaksiin) tuohon kipuun ja piti "auttaa useita päiviä". Auttoi tasan puolitoista tuntia!

Minulla on S1 nikaman, nivelen toimintahäiriö. Alaselän kivun voittaminen on pitkä prosessi, jos koskaan sataprosenttisesti enää paraneekaan.
Olet varmaan saanut jonkin asteen diagnoosin nykytilasta, ja jumppaohjeet kotiin? Itselläni on kuminarujumppaohjeet, joita noudatan päivittäin tai yritän noudattaa :sneaky: sekä selkätukivyöt (-liivit). Askel askeleelta parempaan suuntaan, mutta paljon tahtoa, uskoa ja kärsivällisyyttä tämä vaatii. Osteopaatille on tarkoitus tilata aika uuden vuoden jälkeen. Sieltä saa hyvää tukea ja osia paikoilleen.
Kipulääkkeitä joudun napsimaan saadaksen nähdä unia - Triptyliä.

Mulla on lääkärille aika parin viikon sisällä. Mä oon 169cm pitkä ja painan 68-69kg joten ylipainoa ei ole.

Itse epäilen selkärankareumaa koska suvussa on reumaa vahvasti. Otan illalla kans aina Etoricoxib 30mg ja Burana 400mg. Välillä pidän alaseläntukivyötä ja olen joutunut vähentämään lenkkeilyä. Tukivyö helpottaa jonkin verran ja joudun liikkumaan melki koko ajan kun silloin ei kipua ole niin paljoa. Kaikki energia ja elämän ilo lähteny täs viime päivinä.

Selkävaivoista ei hetkessä parannuta, se kestää ja kauan. Fysioterapeutin ohjeita kannataa noudattaa.

Pullistumia voi olla nuorillakin. Leikkauksesta voi olla joillekin apua, ainakin siinä vaiheessa, kun menee jalat alta.

Tens-laitteita on kotikäyttöönkin.

Yhteistyössä