Kilpirauhasarvoista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

UniQuePopPy

Tunnettu jäsen
18.04.2012
2 289
128
63
Mun kilpirauhasarvot on parantuneet vuodessa huimasti... Syön nykyään puolet pienempää thyroxin annosta...
Nyt sitten ollut vähän paniikkimaista oloa, ahdistuneisuutta , maha löysällä, pinnallista unta ja migreeniä.... Semmonen ylikierros olo.

No arvot olikin tsh 1,80 ja t4v 20, thyroxinia syön 50mikrogrammaa joka päivä + yhtenä päivänä viikossa 75.

Pari vuotta sitten söin 112mikrogrammaa päivässä ja arvot oli noin tsh 0,30 ja t4v 16-18

Oon vaan vähentänyt reilun vuoden ajan endogrinologin ehdotuksesta annosta, olen hänen mielestään syönyt vuosia liikaa thyroxinia... No tämä onkin saanut aikaan sen että olohan alkaa olemaan aika normaali ja noi arvot vaan paranee . Kohta alan epäillä että olenko mä oikeasti parantunut koko sairaudesta, vai onko sitä edes ollut koko vajaatoimintaa kuin hetkellisesti... Aikoinaan kun vajis todettiin oli arvot tsh 11 ja t4v 9 .

Mitäs noi uusimmat arvot nyt sitten kertoisi? Annosta voisi taas ainakin vähentää. Ainut plussa tosiaan tässä on ollut että paino on alkanut laskea vähän ...

Mutta toisaalta ihmetyttää arvojen parantuminen että onko tämä normaalia :D vaikka varmasti pitäisi olla vaan kiitollinen.

Mä en osaa vastata kysymykseesi mutta osaatko sä kertoa miksi yhtenä päivänä otat kolme pilsua kahden sijaan?

Mä syön 50 mikrogrammaa joka päivä ja välillä olo on hyvä, välillä taas en saa nukuttua ja päässä "sirisee" koko ajan. Voikohan niissä pilsuissa olla jotain eroja tai voiko ruokavalio muka vaikuttaa niin paljon?

Siis kun sen thyroxinin vaikutushan on niin hidas, että sillä ei ole väliä vaikka sitä söisi noin. Et tässä vähentäessä oon kokeillut pientä hienosäätöä, ja kokeilin että jos syön yhtenä päivänä viikossa sen 3, mutta se on näköjään liikaa ja palaan siihen että syön kaikkina päivinä 2 .
Millaiset sun arvot on?
Toi sirinä voisi kans vaikuttaa liikatoiminnalta. Mulla on sitä surinaa käsissä ja jaloissa jos syön liikaa thyroxinia, sitten jalat ja kädet on vähän väliä nyt jäässä ja välillä paleltaa ja välillä hikoiluttaa.

Siis kun sen thyroxinin vaikutushan on niin hidas, että sillä ei ole väliä vaikka sitä söisi noin. Et tässä vähentäessä oon kokeillut pientä hienosäätöä, ja kokeilin että jos syön yhtenä päivänä viikossa sen 3, mutta se on näköjään liikaa ja palaan siihen että syön kaikkina päivinä 2 .
Millaiset sun arvot on?
Toi sirinä voisi kans vaikuttaa liikatoiminnalta. Mulla on sitä surinaa käsissä ja jaloissa jos syön liikaa thyroxinia, sitten jalat ja kädet on vähän väliä nyt jäässä ja välillä paleltaa ja välillä hikoiluttaa.

Mulla ei oo mitattu arvoja lähiaikoina.

Mutta joo, välillä paleltaa ja yhtäkkiä on kylmä. Välillä väsyttää niin että tsup vaan ja olen unessa ja vlillä valvon yötä myöten kun ei väsytä hippuakaan.

No, ensi kuussa on lääkäri ja verikokeet sun mut, saavat siellä selvitellä.

Mulla ei oo mitattu arvoja lähiaikoina.

Mutta joo, välillä paleltaa ja yhtäkkiä on kylmä. Välillä väsyttää niin että tsup vaan ja olen unessa ja vlillä valvon yötä myöten kun ei väsytä hippuakaan.

No, ensi kuussa on lääkäri ja verikokeet sun mut, saavat siellä selvitellä.

Joo mulla on kans tuota samaa... Et tulee sellasia väsymys kohtauksia ja välillä taas ei nukuttaisi yhtään .
Onkos sun paino laskenut?
Meillä täällä on toisaalta ihan turha luottaa lääkäriin, jos arvot on viitearvojen sisällä, niin se tarkoittaa heille , ettei ongelma johdu kilpirauhasesta tai lääkityksestä.
Siksi oonkin joutunut itse näitä juttuja veivaamaan ja omaa oloa kuulostelemaan, nimittäin musta tulee ihan työkyvytön jos arvot on vääränlaiset. Ja jos aina vaan olisi kuunnellut lääkäreitä, niin en tiedä mitä nappeja tässä vetäisi tällä hetkellä...

Mielialanvaihtelutkin kuuluu ja itkuisa olo tähän liikatoimintaan.

Joo mulla on kans tuota samaa... Et tulee sellasia väsymys kohtauksia ja välillä taas ei nukuttaisi yhtään .
Onkos sun paino laskenut?
Meillä täällä on toisaalta ihan turha luottaa lääkäriin, jos arvot on viitearvojen sisällä, niin se tarkoittaa heille , ettei ongelma johdu kilpirauhasesta tai lääkityksestä.
Siksi oonkin joutunut itse näitä juttuja veivaamaan ja omaa oloa kuulostelemaan, nimittäin musta tulee ihan työkyvytön jos arvot on vääränlaiset. Ja jos aina vaan olisi kuunnellut lääkäreitä, niin en tiedä mitä nappeja tässä vetäisi tällä hetkellä...

Mielialanvaihtelutkin kuuluu ja itkuisa olo tähän liikatoimintaan.

Mulla paino pysyy samoissa, heittelee pari kiloa kuukautiskierron mukaan.

Ja jep. Viitearvojen sisällä mennään. Kukaan ei siis usko että mitään vikaa edes on. Ihan itse pitää tämä(kin) oneglma siis selvitellä.

Yhteistyössä