Suomi ei ole kaksikielinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisin varmasti olla asioista päättämässä, mikäli olisin päättäviin elimiin pyrkinyt. Etkö usko? Päätökset on kuitenkin tehtävä yhteistyössä ja niissä on tehtävä kompromisseja.

Mutta kun sinulla tuota tahtoa muuttaa asioita on kovastikin, mikset itse sitten tee asialle jotakin? Mitä voisit tehdä? Kuten totesin, täällä kirjoittelu ei johda oikein mihinkään.

Kirjoitatko esim. blogia johonkin lehteen, jossa voisit esittää argumenttejasi?

Mieti, mitä itse voit oikeasti tehdä. Edelleen, minulle ei merkkaa mitään, mikäli ruotsin opiskelun pakollisuus poistuisi.

Eller hur?
Mistä tietää rantahurrin menettäneen hermonsa?

No siitä kun se keskustelussa suomalaisen kanssa vaihtaa suomen ruotsiksi. ;)

Ne pakkoruotsia kannattavat jotka vetoavat muihin pakollisiin pakkoaineisiin mm. matematiikkaan, paljastavat ettei heillä ole perusteluita pakkoruotsin tueksi. He joutuvat käyttämään matematiikan perustelua myös pakkoruotsin perusteluna. Matematiikassa ja pakkoruotsissa on vain suuri ero ja siksi ne molemmat tarvitsevat oman perustelunsa mahdolliselle pakollisuudelle. Pakkoruotsille ei matematiikan, historian tai biologian pakollisuudesta löydy perusteita.
Matematiikka on pakollista kaikissa maailman maissa koska se opettaa logiikkaa.
Pakkomatikkaa opiskellaan maailman kaikissa kouluissa, pakkoruotsia vain Suomessa.

Pakkomatikkaa opiskellaan maailman kaikissa kouluissa, pakkoruotsia vain Suomessa.

Aivopesulla koko kansalle syötetty pakkoruotsi ei ole sivistystä. Pakkoruotsin oppitunnit toimivat aivopesuna koko kansalle jo vuosikymmeniä. Niillä syötetään Ruotsin ja ruotsin kielen ihanuutta metsäläisille.

Ruotsia opiskellaan vain Suomessa. Ruotsi ei koskaan yhdistä kahta vieraskielistä. Ruotsi ei ole mikään sivistyskieli.

Jos on opiskellut ruotsia jonkin sivistyskielen sijasta niin pakkoruotsin opiskelu on haitannut kyseisen ihmisen sivistystä.

Sivistyskieli on sellainen kieli jota pidetään yleisesti tarpeellisena monissa maissa ja siksi sitä opiskellaan niissä maissa. Ruotsia ei opiskella missään ja täälläkin vain pakkokielenä Suomessa.

Ilman pakkoa ruotsia ei opiskeltaisi edes Suomessa. Eikä pakko tee ruotsin kielestä sivistyskieltä.

Pakkoruotsi asettaa suomalaiset alistettuun asemaan koska joudumme luovuttamaan äidinkielenedun ruotsinkieliselle kun keskustelemme ruotsiksi. Äidinkielenedun antaminen vastapuolelle voi haitata neuvotteluissa ja aiheuttaa vakavia taloudellisia takaiskuja.

Mistä tietää rantahurrin menettäneen hermonsa?

No siitä kun se keskustelussa suomalaisen kanssa vaihtaa suomen ruotsiksi. ;)

Oletko jo menettänyt näkökykysikin?

Onko tämä ruotsia?

Voisin varmasti olla asioista päättämässä, mikäli olisin päättäviin elimiin pyrkinyt. Etkö usko? Päätökset on kuitenkin tehtävä yhteistyössä ja niissä on tehtävä kompromisseja.

Mutta kun sinulla tuota tahtoa muuttaa asioita on kovastikin, mikset itse sitten tee asialle jotakin? Mitä voisit tehdä? Kuten totesin, täällä kirjoittelu ei johda oikein mihinkään.

Kirjoitatko esim. blogia johonkin lehteen, jossa voisit esittää argumenttejasi?

Mieti, mitä itse voit oikeasti tehdä. Edelleen, minulle ei merkkaa mitään, mikäli ruotsin opiskelun pakollisuus poistuisi.

Lopun pieni ilmaisu ei tarkoita, että on vaihtanut keskustelussa kieleksi ruotsin.

Vai mitä? :)

Minusta se ei ole turha kieli, enkä suoraan sanottuna ymmärrä tätä suurta "vihaa" ruotsia kohtaan.

Se on itse asiassa melkoisen helppo kieli verrattuna moneen muuhun.

Opiskelun tärkein osa on motivaatio. Turhan kielen opiskelu ei motivoi ja siksi sitä ei opita. Siksi sen oppimisella ei ole edes mitään väliä koska se on vaan niin turhaa. Valtiokaan ei välitä että ruotsin kieli taso on niin huono koska niin turha kieli ruotsin kieli on.

Opiskelun tärkein osa on motivaatio. Turhan kielen opiskelu ei motivoi ja siksi sitä ei opita. Siksi sen oppimisella ei ole edes mitään väliä koska se on vaan niin turhaa. Valtiokaan ei välitä että ruotsin kieli taso on niin huono koska niin turha kieli ruotsin kieli on.

Se on kyllä totta. Minäkään en ollut motivoitunut opiskelemaan esimerkiksi matematiikkaa ja fysiikkaa, mutta silti suoritin ne opinnot koulussa. En silti käy vuosikymmenten jälkeen huutamaan, miksi oli pakko jne..