Miks ei voi syödä pakastevalmispizzaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minä en nyt oikein ymmärrä, ja saatte viisaammat selittää. Minulla on tulossa kaveri kylään. Ei olla aikoihin nähty mutta lapsuudesta asti tunnettu. Hän muutti etelämmäksi eikä olla sitten vaan ehditty nähdä. Tässäpä sitten ruokailupuolta mietin ja koska ollaan yks päivä kokonaan poissa, niin ehdotin että tekisin taikinan valmiiksi ja täytämme itsellemme pizzat. Nopeaa ja helppoa. Sepäs ei käynyt!! Kuulemma itsetehtyä ei syö enää kukaan ja niistä ei tuleniin hyviä. Ehdotti että ostetaan valmiit pakastealtaasta. Minä en nyt oikein ymmärtänyt miks eivoi itse tehdä? Onko itsetethy niin out nykyään??? Minä en ole kai ikinä syöny pakastepizzaa, ja olen ihmeissäni että onko ne muka niin paljon parempia?

Vähän sekavasti kirjoitettu, mutta olisiko syy ollut siinä (jos oikein tajusin) että olette koko päivän jossain ja illalla pitäisi nopeasti jotain saada pöytään. Mielummin silloin pakastepitsan helposti ottaa.

Niin mäkin lämmittäisin pakastepitsan jos tulisin väsyneenä kotiin. Toki jos sulla on jääkaapissa valmiiks kaulitut pohjat ja kipoissa tomaattia, kinkkusuikaleita, ananasta, herkkusieniä, juustoraastetta, niin kyl sen täyttää siinä ajassa kun uuni lämpiää ja yhtä kauan paistaa, eli ihan yhtä nopeaa. Ja paljon herkullisempaa!

Niin mäkin lämmittäisin pakastepitsan jos tulisin väsyneenä kotiin. Toki jos sulla on jääkaapissa valmiiks kaulitut pohjat ja kipoissa tomaattia, kinkkusuikaleita, ananasta, herkkusieniä, juustoraastetta, niin kyl sen täyttää siinä ajassa kun uuni lämpiää ja yhtä kauan paistaa, eli ihan yhtä nopeaa. Ja paljon herkullisempaa!

Miksi niiden pitää olla kipoissa?

Olen pari kertaa syönyt jonkun ns. "omatekemää". Oli kuin joku olisi oksentanut uunipellilli, ihan hirveetä. Ja asiallista pohjaa ei vain sähköuunissa pysty tekemään, kun sitä ei saa tarpeeksi kuumaksi.

Pakastealtaan ristorante ja lacasina lätyt pesee 10-0 kaikki omatekeleet ja pikku tuunamaalla myös karvaranteiden inhottavat rasvakiekot :eek::sick:

Olen pari kertaa syönyt jonkun ns. "omatekemää". Oli kuin joku olisi oksentanut uunipellilli, ihan hirveetä. Ja asiallista pohjaa ei vain sähköuunissa pysty tekemään, kun sitä ei saa tarpeeksi kuumaksi.

Pakastealtaan ristorante ja lacasina lätyt pesee 10-0 kaikki omatekeleet ja pikku tuunamaalla myös karvaranteiden inhottavat rasvakiekot :eek::sick:
Mulla on loistava pohjaohje. Ja toinen taikina mistä teen pannupitsaa. Nam nam. Kaikki on kehunut

Suurin osa pakastepizzoista on kaameaa kuraa, jo siinä kastikkeessa on sellainen teollinen maku. Muutama on, jotka maistuu mulle.

Itse tehtyyn pizzaan saa hyvät täytteet ja mulle maistuu sekä paksu pullapohja että ohuempi, reunoilta rapea. Meillä uunissa alalämpö kiertoilmalla.

Ravintolan pizzat toki on yleensä vielä parempia.

"Hankkeiden yli 20 miljoonan kuluista reilu puolet on erilaisia ostoja, toinen puolikas on jotain muuta. Erikseen raportoitavia henkilöstökulujakaan se ei ole.

Talousjohtaja Saario kertoo, että ne ovat ”vastikkeetonta rahoitusta”.

Se on rahaa, jota Sitra antaa erilaisille säätiöille, järjestöille tai julkisen sektorin toimijoille erikseen sovittaviin tarkoituksiin. Sitä käytetään edelleen joko henkilöstökustannusten kattamiseen tai esimerkiksi konsulttipalkkioiden maksuun Sitran hyväksi katsomissa projekteissa.

Esimerkiksi aiemmin mainitun Uudistumiskyky-teeman Hyvinvoinnin palveluoperaattori -avainalueen 836 000 euron kuluista nelisenkymmentä prosenttia on vastikkeetonta rahoitusta. Sitä on annettu muun muassa Kansallisarkistolle, Kelalle ja Tilastokeskukselle."

Yhteistyössä