Tiedättekö sen ihmistyypin joka hallitsee toisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei niin että juutut epäteeseen suhteeseen vaatimaan että kyseinen henkilö muuttuu toisenlaiseksi ihmiseksi ja teet tästä pakkomielteen itsellesi jonka ympärillä elämä pyörii.
Hänhän vaati minua elämään niin, että hän voi kunnioittaa minua. En minä siinä mitään vaatinut. Minä vain oletin, että hän voi sitten kunnioittaa minua, koska se kerran oli kuulemma tärkeää minun elämälleni. Mutta se olikin ansa. Ei hänellä ollutkaan aiettakaan kunnioittaa minua, vaan tuon avulla saada hallita minua ja määräillä elämästäni, etten aiheuta hänelle häpeää olemalla erilainen kuin hän itse. Siis hänestä erillinen ihminen.
ap
Kaikki tuo tapahtui menneisyydessä kun olit lapsi. Nyt olet aikuinen ja vastuu käytöksestäsi on siirtynyt sinulle. Nykyhetkessä ripustaudut toimimattomaan suhteeseen ja teet siitä itsellesi pakkomielteen. Jos äitisi olisi opettanut sinut varastamaan, et voisi sitäkään aikuisena jatkaa sillä perusteella että mutta kun äiti opetti, en minä voi tälle ajattelulla mitään. Aikuisena teet pesäeron epärehellisin ihmisiin ja opettelet paremmat elämäntavat.

Kaikki tuo tapahtui menneisyydessä kun olit lapsi. Nyt olet aikuinen ja vastuu käytöksestäsi on siirtynyt sinulle. Nykyhetkessä ripustaudut toimimattomaan suhteeseen ja teet siitä itsellesi pakkomielteen. Jos äitisi olisi opettanut sinut varastamaan, et voisi sitäkään aikuisena jatkaa sillä perusteella että mutta kun äiti opetti, en minä voi tälle ajattelulla mitään. Aikuisena teet pesäeron epärehellisin ihmisiin ja opettelet paremmat elämäntavat.
Eihän siinä, että haluaa toisilta kunnioitusta ole mitään pahaa. Miksi ihmeessä vertaat sitä varastamiseen?
ap

Sinä et vain nyt tajua. Miten sä kehtaat puhua mulle paremmista elämäntavoista, kun kyse oli siitä, että äiti ei kunnioittanut omaa lastaan, eli minua? Mutta sanoi, että hänen on kunnnioitettava minua, mutten ei kukaan muukaan kunnioita jne ja pisti minut ahdinkoon, koska kaikessa mitä olin tai tein, oli jotakin vikaa.
ap

Sinä et vain nyt tajua. Miten sä kehtaat puhua mulle paremmista elämäntavoista, kun kyse oli siitä, että äiti ei kunnioittanut omaa lastaan, eli minua? Mutta sanoi, että hänen on kunnnioitettava minua, mutten ei kukaan muukaan kunnioita jne ja pisti minut ahdinkoon, koska kaikessa mitä olin tai tein, oli jotakin vikaa.
ap

Siis kuvittelitko sä tosiaan, että tuollaiset aloitukset kerjäsivät jonkin HYVÄN tekemistä äidilleni, jotta hän kunnioittaisi minua?
ap
Et tosiaan pysty tajuamaan YHTÄÄN MITÄÄN. Tässäkään viestissä et pysty näkemään vähääkään laatikkosi ulkopuolelle. Minä jatkan lomailua elämässä jossa mulla oli surkea ja paljon vahinkoa aiheuttava vanhempi, jota en aio ajatella tänäänkään kertaakaan :D.

On kyllä, mutta minua on kohdeltu epäkunnioittavasti näillä palstoilla, vaikka kohtelijat ilmeisesti eivät sitä myönnäkään.
ap
Sä ehkä toivoisit että me pidettäisiin sua kädestä ja puhuttaisiin sulle "voi ei, kun äitisi teki pahasti, tuntui varmasti pahalta se ja se keissi vuonna 2005/2012/2014 jne..."
Se olisi ilmeisesti se sun näkemys auttamisesta?

Mutta sä olet varmasti ne lapsuuden tapahtumat märehtinyt 100 kertaan.
Me autetaan siinä seuraavassa vaiheessa ja vielä paremmalla tavalla, eli kehottamalla unohtamaan menneet.

Se voi tuntua tylyltä, mutta se on paranemisen tie.

Vitun idiootti, ei se, että ajattelee yhtä asiaa tarkoita, etteikö ajattelisi muutakin! Mua ei vain kiinnosta jakaa niitä varsinkaan sinun kanssasi.
ap
Selkeä pakkomielle ei tarkoita sitä etteikö välillä ajattelisi muutakin. Mutta pakkomielle sulla on.

Sä ehkä toivoisit että me pidettäisiin sua kädestä ja puhuttaisiin sulle "voi ei, kun äitisi teki pahasti, tuntui varmasti pahalta se ja se keissi vuonna 2005/2012/2014 jne..."
Se olisi ilmeisesti se sun näkemys auttamisesta?

Mutta sä olet varmasti ne märehtinyt 100 kertaan.
Me autetaan siinä seuraavassa vaiheessa ja vielä paremmalla tavalla, eli kehottamalla unohtamaan menneet.

Se voi tuntua tylyltä, mutta se on paranemisen tie.
No, se olisi tukenut paljon paremmin siinä surussa tai siihen pääsemisessä, ettei oma äiti ole itselle sen arvoinen, että kaipaisikaan tämän kunnioitusta.
Se on mun näkemys auttamisesta, kyllä, koska minä en pidä muita itseäni tyhmempinä heidän omissa ongelmissaan, he tietävät niistä 100 kertaa enemmä kuin minä, se mitä minun riittää tehdä on antaa heille voimia käydä ongelmiaan lävitse. Mulla ei ole mitään tarvetta ratkaista mitään unohtamalla menneet, senkin aivokääpiö. Sanon siksi aivokääpiö, että olen jo perustellut tässä ketjussa, miten vahingollista se olisi, etkä sinä KUNNIOITA SEN VERAA, ETTÄ KOITTAISIT YMMÄRTÄÄ SITÄ!
ap

No, se olisi tukenut paljon paremmin siinä surussa tai siihen pääsemisessä, ettei oma äiti ole itselle sen arvoinen, että kaipaisikaan tämän kunnioitusta.
Se on mun näkemys auttamisesta, kyllä, koska minä en pidä muita itseäni tyhmempinä heidän omissa ongelmissaan, he tietävät niistä 100 kertaa enemmä kuin minä, se mitä minun riittää tehdä on antaa heille voimia käydä ongelmiaan lävitse. Mulla ei ole mitään tarvetta ratkaista mitään unohtamalla menneet, senkin aivokääpiö. Sanon siksi aivokääpiö, että olen jo perustellut tässä ketjussa, miten vahingollista se olisi, etkä sinä KUNNIOITA SEN VERAA, ETTÄ KOITTAISIT YMMÄRTÄÄ SITÄ!
ap
Mitä vahingollista siinä sitten seuraisi että unohtaisit menneet?

Oletko vielä tekemisissä äitisi kanssa?
En ole ollut 6kk:een. Mutta ei sillä ole ollut mitään merkitystä. Tiesin, ettei hän kunnioita minua, vaikken ollutkaan tekemisissä, ja äitini oli opettanut minulle, että ellei hän kunnioita minua, teen jotakin väärin ja loukkaan myös kaikkia muita ihmisiä jollain mystisellä tavalla. Joka kerta jos joku suuttui minulle se oli merkki siitä, että minussa on vikaa, siten ihmiset saattoivat hallita minua vain olemalla minulle vihaisia. Sillä, olenko tavannut äitiäni ei ole merkitystä kovinkaan paljoa.
ap

No esim. se, että ihmiset olisivat voineet hallita minua vain suuttumalla minulle, koska kun en olisi tiennyt kaipaavani äitini kunnioitusta, enkä sitä, ettei hän kunnioita minua, niin kaikki ikävä mitä muut kokevat tai sanovat kokevansa olisi minun syytäni, vaikka he suuttuisivat minlle miten epäreiluista asioista tahansa, joille muut vain kohauttaisivat olkiaan.
ap

En ole ollut 6kk:een. Mutta ei sillä ole ollut mitään merkitystä. Tiesin, ettei hän kunnioita minua, vaikken ollutkaan tekemisissä, ja äitini oli opettanut minulle, että ellei hän kunnioita minua, teen jotakin väärin ja loukkaan myös kaikkia muita ihmisiä jollain mystisellä tavalla. Joka kerta jos joku suuttui minulle se oli merkki siitä, että minussa on vikaa, siten ihmiset saattoivat hallita minua vain olemalla minulle vihaisia. Sillä, olenko tavannut äitiäni ei ole merkitystä kovinkaan paljoa.
ap
Kuinkas nyt näin kun olet kirjoittanut raivoisaa tajunnanvirtaa kaikista niistä kaameuksista joita pershäiriöisen varmuudella tiedät äitisi ajattelevan kun hän ei ota yhteyttä...

No esim. se, että ihmiset olisivat voineet hallita minua vain suuttumalla minulle, koska kun en olisi tiennyt kaipaavani äitini kunnioitusta, enkä sitä, ettei hän kunnioita minua, niin kaikki ikävä mitä muut kokevat tai sanovat kokevansa olisi minun syytäni, vaikka he suuttuisivat minlle miten epäreiluista asioista tahansa, joille muut vain kohauttaisivat olkiaan.
ap
Nyt kun pääsin niin pitkälle, että tajusin, että en tarvitse äitini kunnioitusta vaikka sinänsä pidän vanhempien kunnioitusta tärkeänä asiana niin olen paljon vapaampi. Tajuan, ettei vanhemmalta puuttuva kunnioitus johdu mistään, mitä minä tein. Vaikka se onkin tärkeä asia minulle. Saada vanhemmiltani kunnioitusta. Koen, että sillä pääsee pitkälle. Toki se vaatii itseltäkin, en oleta, että vain minua kunnioitetaan, mutta toisten kunnioittaminenhan on ihan mukavaa, kun heihin on hyvät suhteet.
ap

ap
Nyt unohdat äitimuorisi.

Mutta
a) rupea hakeutumaan tavallisten ihmisten (ei juoppo-hyväksikäyttäjien) pariin
b) se että saat heistä ystäviä eikä ne käänny sua vastaan, tarttee sitä että kopioit heidän ajatusmaailmaansa hyvissä asioissa.
Kiinnostu heistä ja heidän asioistaan. Juttele mukavia ajankohtaisista asioista. Älä tukehduta ketään, terapeutti riittää ensi alkuun sun ongelmien kuuntelijaksi.

Mutta näistähän me puhuttiinkin yks yö.

Viimeksi muokattu:
Ja siis menneethän unohtuvat sillä hetkellä kun jokin asia lakkaa vaivaamasta. Esim. jos mua ei enää vaivaa se, että äitini ei kunnioita koskaan minua (koska yhtäkkiä tajuan, etten tarvitse sitä enää) niin se unohtuu, ei sitä enää tarvitse miettiä.
Aiemmin sitä koki, että minussa on jotain vikaa, kun oma äitikään ei kunnioita. Koska äiti oli sen niin päin ehdollistanut. Sitonut minun elämäni sujumisen itseltään saatavaan kunnioitukseen. Lapsellista minulta tietenkin uskoa sitä vielä aikuisena, mutta olin niin hirveässä ahdingossa parikmppisenä ja tarvitsin kaiken avun minkä sain, ja äiti kiirehti apuun noilla viesteillä.... uskoin silloin itsestäni paljon pahaa (kiitos äidin tosin) ja olin valmis mihin vain, etten enää olisi msentunut. Jotenkin sitten uskoin, että masennus johtuukin siitä, eten ole tehnyt, niin kuin äiti sanoo, vaikkakin olisin vain kaivannut voimia tehdä kuten itse haluan.
ap

En varmaan kopioi kenenkään ajatusmaailmaaa, mitä vittua! :LOL:
Mä haluan ystäviä, jotka kopioivat omani! Ennemminkin :D Muita kunnioitetaan, vaikka nämä olisivatkin mokanneet, muilta edellytetään kunnioitusta vaikka sitä vaatiessa joutuisikin joskus puhumaan suoraan ja se loukkaisi, pyrkimys on kuitenkin yhteinen hyvä ja kun loukattu raivostuu siitä ei provosoiduta itse takaisin vaan kerrotaan, että haluamme vain, että asiat sujuu eikä ketään katsella kieroon jne.
ap

ap
Sinulla on elämässäsi hyviä asioita esim. lapset. Keskity heihin ja unohda äitisi ihan kokonaan. Kun tulee mieleen se, että äitisi ei kunnioittanut sinua, niin heti käännät ajatuksesi esim. lapsiisi. Tai johonkin muuhun asiaan, mikä on hyvin elämässäsi. Vähitellen se "koukku" äitiisi alkaa helpottamaan.

Elämä ei muutenkaan ole epätäydellisenä ihmisenä helppoa, niin saatana siihen ei tarvita enää tuollaista kusipäätä kuin äitini sitä entisestään vaikeuttamaan joillain aivan ihmeellisillä säännöillään ja vaatimuksillaan siitä, millainen minun pitää olla, jotta HÄN voi kunnioittaa minua! Ja sitten kyseiset säännöt vielä aina vaihtuivat sen mukaan, mikä oli tilanne, että aivan varmasti sai syyttää minua kaikesta! Varmaan oon siitä vaurioitunut jossain määrin lähestulkoon lopullisesti, en tiedä. Kaikki joustavuus ja muu sellainen on kadonnut, kun joka suunnasta tuli aina nuolia ja ammuksia ja kaikki väännettiin ja käännettiin minun viakseni. Jopa sekin kun halusin inhottavasta ystävästä eroon niin oli väärin, koska "maija tarvitsee varmasti nyt juuri ystävää".
ap

Sinulla on elämässäsi hyviä asioita esim. lapset. Keskity heihin ja unohda äitisi ihan kokonaan. Kun tulee mieleen se, että äitisi ei kunnioittanut sinua, niin heti käännät ajatuksesi esim. lapsiisi. Tai johonkin muuhun asiaan, mikä on hyvin elämässäsi. Vähitellen se "koukku" äitiisi alkaa helpottamaan.
No mitä se auttaa? Ei kunnioittanut minua myöskään äitinä, ei minussa äitinä ole mitää niin hyvää, eipä lapset ainakaan kiittele yhtään, kun pitää kasviksia syödä ja piti kurahousut laittaa ja eivät saa nyt jäätelöä, eivätkä olla laitteellla ja ja ja. etkö sä nyt tiedä.
ap

Lapsethan sen minusta ei ole mihinkään -tunteen oikein kruunaavat. Ja mies. Mieskään ei IKINÄ tullut tueksi missään noissa, itse syöttää vaan pskaa ja pullaa lapsille, ei välitä millaisissa kuravaatteissa lapset tulee ja meneee, se saatanan sika. Ei mitään tukea sieltä mihinkään olla hyvä äiti.
ap

Yhteistyössä