Tiedättekö sen ihmistyypin joka hallitsee toisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tällaiset väkivaltafantasiat, joita pyörittelet mielessäsi silloin, kun joku ei ole kanssasi samaa mieltä, kertovat hyvin vakavasta ongelmasta. Kehottaisin mitä pikimmin keskustelemaan asiasta ammattilaisen kanssa.
Eivät kerro :D Ehkä kaltaisiellasi nörttipikkupojalla ne voivat kasvaa hallitsemattomiin mittasuhteisiin, mutta ei mun ikään ehtineillä tädeillä :D Varo itse vain ettei ne kasva liiaksi, jos sulle tulee sellaisia.
ap

Helpotetaan hieman: joku tappaisi lapsesi jäämättä siitä kiinni. Millälailla tuo sinun mahtava lauseesi lohduttaisi, että kyllä se heppu silti on vastuussa?
ap

Minähän en tuon ihmisen tekemisiin voisi enää vaikuttaa, vai voisinko? Kenties olellisempaa minulle olisi koittaa löytää palikat, joiden avulla voin jatkaa elämääni edes jotenkuten elämisenarvoisesti.

Helpotetaan hieman: joku tappaisi lapsesi jäämättä siitä kiinni. Millälailla tuo sinun mahtava lauseesi lohduttaisi, että kyllä se heppu silti on vastuussa?
ap
Tai leikitäänpä, että hänen ystävänsä sanovat että "hirveä teko, nyt on kyllä siitä se tekijä vastuussa, bhrrrhhh!" hänen kuultensa, tietämättä, että hän oli tappaja. Mahtaa häntä kylmätä. Not.
ap

Minähän en tuon ihmisen tekemisiin voisi enää vaikuttaa, vai voisinko? Kenties olellisempaa minulle olisi koittaa löytää palikat, joiden avulla voin jatkaa elämääni edes jotenkuten elämisenarvoisesti.
No, et voisi. Sua vaan ei ole syytetty lapsesi murhasta tuossa esimerkissä. Sitten voit miettiä, että elämäsi alkaisi muistuttaa minun kokemuksiani äitini kanssa, jos elämäsi saisi sellaisen käänteen, että sinua epäiltäisiin.
Ja sanotaan vaikka, ettei se epäilys koskaan pyyhkiytyisi pois ihmisten mielistä. Heräisit vaikka tiedottomana lapsesi viereltä. Et TIETÄISI ettet tappanut, vaikka oletkin LÄHES miljoonaprosenttisen varma. Muut silti syyttäisivät sinua. Oletetaan, että olistkin itsekin lapsi. Jos se tapettu ei olisikaan lapsesi, vaan kaverisi. Lasta voidaan aika helposti manipuloida uskomaan mitä tahansa pahaa itsestään.
ap

Ja tiedottomuus on itseni kohdalla sitä, että narsistinen läheinen ikään kuin kaasuvalottaa. Eli on epäselvää, mistä oikeastaan riitaa on, mutta jotenkin itse olet syytettyjen penkillä, vaikket ole tehnyt yhtään mitään. Jotain on tapahtunut, mistä sinua keksitään syyttää, ja koska tapahtunut on totta alkaa hämärtyä se, että tekijää ei tiedetä. On vain saatava joku syyllinen.
ap

Ja tiedottomuus on itseni kohdalla sitä, että narsistinen läheinen ikään kuin kaasuvalottaa. Eli on epäselvää, mistä oikeastaan riitaa on, mutta jotenkin itse olet syytettyjen penkillä, vaikket ole tehnyt yhtään mitään. Jotain on tapahtunut, mistä sinua keksitään syyttää, ja koska tapahtunut on totta alkaa hämärtyä se, että tekijää ei tiedetä. On vain saatava joku syyllinen.
ap
Tämäkin olisi vielä jotenkin inhimillistä, mutta ongelma alkaa siinä vaiheessa, kun asia alkaa selvitä, eli että syytetty ei olekaan syyllinen, mutta kaikki jäävät silti uskomaan niin. Se on jo epäinhimillistä, paitsi ei tietenkään kenenkään muun mielestä, kuin syytetyn, koska muuthan eivät halua esim. myöntää olleensa väärässä.
ap

Tai sanotaanko tarkemmin ottaen, että juttu ei ala selviämään, mutta syytetty vapautetaan, koska ei voida osoittaa, että hän on syyllinen. Hänhän voi silti olla nimenomaan syytön (toki voi olla syyllinenkin), mutta jos ihmiset haluavat uskoa, tai eivät muista syistä pidä hänestä, niin häntä syrjitään, hän saa leiman.
ap

Yhteistyössä