Kansalaisaloite tyttöjen sukuelinten silpomisen kieltämisestä etenee eduskuntaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P*askanmarjat ja marjanpaskat se mitään auta niin kauan kun ainakaan tämä asia ei tapahdu: Muslimit eivät hylkää islamin oppiaan/kulttuuriaan(miten voi ei-muslimi/kristitty vakuuttaa muslimimin ympärileikkauksen vääryydestä jolle se on opetettu jo äidin maidossa ja jolle jo koraani opettaa ja kehoittaa valehtelemaan ei-muslimeille?

Vastustatko vain muslimien ympärileikkauksia? Mikset kristittyjen? ainakin Egyptissä yleistä molemmille uskonnoille
Jos syyt on kokonaan islaminuskossa ja koraanissa, niin miksi kristityt sitä tekevät?

Osoita viestis mulle niin kauan kun minusta puhut.
Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila on todellakin oikealla asialla, mutta valitettavasti hän ei ymmärrä, että samat ihmiset joiden asiaa hän ajaa...vastustavat myös toista asiaa jota hän vastustaa, nimittäin homoseksualismia-

Ai nyt sä jo määräät kenelle mä saan vastata :ROFLMAO:

No edelleen, sama juttu sulla, kunnioitat samaa ihmistä jota halveksut

Lueppa ekalta sivulta elenan väite, jo pelkästään aloitteen tekijä kumoaa sen 100-0
En tiedä mitä väitettä tarkoitat eikä kiinnosta. Jotenkin suvakit tuntuvat unohtavan senkin asian, että tämä tyttöjen silpominen on ongelma lähinnä niiden ihmisten keskuudessa, joita he tänne haluavat. Eikä aloitteen tekijä ole tässä tapauksessa muuta kuin helppoja somepisteitä jatkuvasti keräilevä firma, todellisen taustatyön aiheelle on tehnyt World Vision.

En tiedä mitä väitettä tarkoitat eikä kiinnosta. Jotenkin suvakit tuntuvat unohtavan senkin asian, että tämä tyttöjen silpominen on ongelma lähinnä niiden ihmisten keskuudessa, joita he tänne haluavat. Eikä aloitteen tekijä ole tässä tapauksessa muuta kuin helppoja somepisteitä jatkuvasti keräilevä firma, todellisen taustatyön aiheelle on tehnyt World Vision.

No tulihan se sieltä, kauan kestikin. Pakkohan se oli päästä vähän haukkumaan aloitteen tekijää

että sä oot naurettava :ROFLMAO: miksiköhän persut ei ole keksineet tuota aloitetta tehdä? ilmeisesti ei vaan kiinnosta tarpeeks
Vai olisikohan sittenkin kyse siitä, että tunnettuna somepisteiden keräilijänä Finlaysonia lähestyttiin World Visionin toimesta tämän asian tiimoilta. Tämä Pelasta pimppi -kampanjahan on siinä mielessä täysin läpihuutojuttu, että se vaatii Suomeen lakia, joka on jo olemassa esim.
kaikissa muissa pohjoismaissa. Mä olen vähän pettynyt, että joudun teikäsuvakille koko ajan selittämään asioita rautalangasta vääntäen, kun sä et kerta kaikkiaan osaa ajatella omilla aivoillasi yhden yhtä ajatusta.

Paljon enemmän olisin arvostanut Finlaysonin suvakkitoimaria, jos hän olisi kannattanut tätä lakialoitetta, joka vaatii KAIKKIEN lasten sukupuolielinten silpomisen kieltämistä. Mutta eihän se käy, koska suvakkikin tietää, että ei poikavauvojen silpomista voi muslimeilta ja juutalaisilta kieltää. Eihän se olisi kovinkaan suvaitsevaista. Monikulttuurisuus kun on rikkaus!

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3219

Vai olisikohan sittenkin kyse siitä, että tunnettuna somepisteiden keräilijänä Finlaysonia lähestyttiin World Visionin toimesta tämän asian tiimoilta. Tämä Pelasta pimppi -kampanjahan on siinä mielessä täysin läpihuutojuttu, että se vaatii Suomeen lakia, joka on jo olemassa esim.
kaikissa muissa pohjoismaissa. Mä olen vähän pettynyt, että joudun teikäsuvakille koko ajan selittämään asioita rautalangasta vääntäen, kun sä et kerta kaikkiaan osaa ajatella omilla aivoillasi yhden yhtä ajatusta.

Paljon enemmän olisin arvostanut Finlaysonin suvakkitoimaria, jos hän olisi kannattanut tätä lakialoitetta, joka vaatii KAIKKIEN lasten sukupuolielinten silpomisen kieltämistä. Mutta eihän se käy, koska suvakkikin tietää, että ei poikavauvojen silpomista voi muslimeilta ja juutalaisilta kieltää. Eihän se olisi kovinkaan suvaitsevaista. Monikulttuurisuus kun on rikkaus!

Tää varmaan koski ap:tä elenaa ym jotka tätä alusta asti on hehkuttanut?
Elena ei myöskään vastusta kristittyjen tyttöjen silpomista koska muslimeihin vain kiellon liittää.

Ja mulle on ihan sama kuka sen on tehnyt, aloituksen ja ekan sivun viestit suvakeista vaan huvitti kun olivat niin ristiriidassa keskenään

Ja kyllä myös poikien silpominen on kiellettävä

Tää varmaan koski ap:tä elenaa ym jotka tätä alusta asti on hehkuttanut?
Elena ei myöskään vastusta kristittyjen tyttöjen silpomista koska muslimeihin vain kiellon liittää.

Ja mulle on ihan sama kuka sen on tehnyt, aloituksen ja ekan sivun viestit suvakeista vaan huvitti kun olivat niin ristiriidassa keskenään

Ja kyllä myös poikien silpominen on kiellettävä
Sä olet kyllä suvakkimaisen ovela kiemurrellessasi ja syytellessäsi muita sen sijaan, että puolustaisit vain omaa kantaasi. Et enää laittanutkaan viestiisi emojia ja naureskellut persuista, kun jouduit hieman selkä seinää vasten. Sen sijaan teit juuri niin kuin lapamadon kaltaisen selkärangan omaavat suvakit yleensäkin tekevät ja aloit syyttelemään muita. Huvittavaa.

Sä olet kyllä suvakkimaisen ovela kiemurrellessasi ja syytellessäsi muita sen sijaan, että puolustaisit vain omaa kantaasi. Et enää laittanutkaan viestiisi emojia ja naureskellut persuista, kun jouduit hieman selkä seinää vasten. Sen sijaan teit juuri niin kuin lapamadon kaltaisen selkärangan omaavat suvakit yleensäkin tekevät ja aloit syyttelemään muita. Huvittavaa.

Mun kantaa? Siis sitä et ei voi kyseenalaistaa suvakkien halua kieltää silpomiset koska aloitteen tekijä on itsekkin suvakki?
Ja juuri tätä olen kokoajan puolustanut ja kysellyt perusteluita teiltä, varsinkin elenalta, saamatta ikinä vastausta.
Täss ketjussa ei ole yhtäkään viestiä jolla kukaan perustelee väitettään et suvakit puolustaisi silpomisia, vaikka niin moni väittä, mä taas olen kirjoittanut jo aika monta juttua missä perustellaan kuinka suvakit niitä vastustaa.

Ongelmahan tämänlaisessa lakialoitteessa on se, että osa suomalaisista edelleen pitää poikien ympärileikkausta normaalina (esim juutalaiset ) ja silloin tämän nyt tehdyn lakialoitteen allekirjoittamatta ja vaikka olisi edennyt eduskuntaan sen läpimeno ei olisi ollutkaan ihan yhtä selvä kuin mitä pelkästään tyttöjen silpomisen kieltäminen on.
Toisin kuin moni luulee ei ympärileikauset ole uskontoon sidottuja, muslimeilla toki yleisintä tyttöjen kohdalla mutta yleinen tapa myös osalle kristittyjä esim egyptissä, poikien kohdalla taas asia on vielä monimutkaisempi, vaikka kuvitellaan et tässä muslimit ja juutalaiset on ainoat, esim amerikassa n puolet pojista leikataan, enkä usko että siellä noiden uskontojen piiriin niin iso asukkaista kuuluu

https://www.laakariliitto.fi/uutise...ttuurierot-ohjaavat-poikien-ymparileikkausta/

Kansalaisaloitteet on aina hankalampia saada läpi mitä useampia asioita siinä vaaditaan, joten on ihan perusteltua keskittyä yhteen asiaan kerrallaan, ja niitähän voi kuka tahansa tehdä, jos tunnet poikien olevan nyt huonommassa asemassa niin siitä vaan tekemään omaa aloitetta.

Yhteistyössä