Mistä työstä saisi palkkaa yli 3000 euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MoneyMoney79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Montako kuolemaan johtavaa työtapaturmaa Suomessa sattuu vuosittain?
En tiedä oliko kysymyksellä jonkinlainen vähättelevä tarkoitus, mutta itse olen työssä, jossa sattuu vakavia työtapaturmia ja muutama vuosi sitten työkaveri kuoli tapaturmaisesti työpaikalla onnettomuudessa. Näistä asioista väännetään jatkuvasti kättä ja onneksi ammattiliitto ja työsuojeluvaltuutetut ovat ns. kartalla. Kuolemaan johtavat onnettomuudet ovat harvinaisia, mutta luita murtuu ja jänteitä repeää kun työskennellään putoamisvaarallisissa paikoissa tai räntäsateen ja jään liukastamilla pinnoilla. Seinällä oleva laskuri yltää hyvin harvoin kolminumeroiseen päivälukuun työtapaturmien välillä. Se voi joskus olla vaikea ymmärtää siellä toimistotuolissa. Toki onhan jännetupintulehduskin inhottava vaiva.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
En väitä, että nimimerkki ros syyllistyisi tähän, mutta tässä keskustelussa näkyy yleinen virhe naisten ajattelussa. Eli se, että ylitöitä ei voida suunnilleen edes harkita, vaan se palkka on saatava sillä virka-ajalla. Tämä tulee tyypillisesti esiin esimerkiksi sairaanhoitajien palkoista keskusteltaessa tai juuri tällaisessa ketjussa. Kuvitellaan, että niillä miesvaltaisilla "kovapalkkaisilla" aloilla se 3000-4000 euroa tulee ihan vaan siitä 8-16 duunista.

3000 euroa tarkoittaisi 40 tunnin työajalla 18,75 euroa tunnissa. Voin kertoa, että tähän ei duunariammateissa käytännössä pääse koskaan normaalilla työajalla. Sen takia miehet painavat raksoilla urakkaa ja lähtevät ajamaan rekkaa ennen neljää aamulla. Ja tekevät ylitöitä niin paljon kuin saavat. Se on se duunarin todellisuus. Ja kun miesten kanssa asiasta juttelet, hyvinä työpaikkoina pidetään juuri niitä, joissa on mahdollista tehdä paljon. Jos joku joutuu olemaan työpaikassa, jossa ei ole ylitöitä, yötöitä ja sunnuntaiurakoita, niin se lähtee äkkiä etsimään parempaa työpaikkaa, jossa näitä on.

Eli jos ei ole tutkintoa, jolla pääsisi leppoisaan toimistohommaan hyvällä kuukausipalkalla, niin sitten se kokonaisansio on rakennettava ylitöiden ja muiden korvausten varaan. Duunarille hyvä peruspalkka on luokkaa 14-15 euroa tunnissa. Ja se tekee normaalilla työajalla 2200-2400 euroa kuukaudessa. Toimistotyöajalla vielä vähän vähemmän.

Jep!

Ja vielä haluan lisätä, että usea nainen syyllistyy siihen, että toivoo miehen tekevän niitä ylityötunteja jotta palkka on parempi mutta sit samaan aikaan kiukkuaa siitä ettei mies taaskaan ole viikonloppuna kotona tai että työpäivä jälleen venyi iltakahdeksaan.

(Tai no, mulla on asiasta kokemusta työnantajana ja eikä yksikään työläisen vaimo ollut suomalainen eli en nyt suomalaisnaisia ainakaan sormella osoittele. )

Jep!

Ja vielä haluan lisätä, että usea nainen syyllistyy siihen, että toivoo miehen tekevän niitä ylityötunteja jotta palkka on parempi mutta sit samaan aikaan kiukkuaa siitä ettei mies taaskaan ole viikonloppuna kotona tai että työpäivä jälleen venyi iltakahdeksaan.

Olet hienosti sisäistänyt työtä tekevän miehen syndrooman - hän ei voi koskaan toimia oikein, vaan on lähtökohtaisesti syyllinen...

Olet hienosti sisäistänyt työtä tekevän miehen syndrooman - hän ei voi koskaan toimia oikein, vaan on lähtökohtaisesti syyllinen...

Samahan tuo äideillä on.

Jos teet enemmän duunia saavat lapset useammin kaikkea kivaa mutta toisaalta nurkuvat kun ei ehdi yhdessä sinne sun tänne.

Koettu sekin. Tai siis, koenhan yhä.

Samahan tuo äideillä on.

Jos teet enemmän duunia saavat lapset useammin kaikkea kivaa mutta toisaalta nurkuvat kun ei ehdi yhdessä sinne sun tänne.

Koettu sekin. Tai siis, koenhan yhä.

Olet oikeassa. Erona monen parin kohdalla kuitenkin ehkä se, ettei mies yhtä usein odota naiselta omia tuloja suuremman osuuden kantamista pesään.

Viimeksi muokattu:
Olet oikeassa. Erona monen parin kohdalla kuitenkin ehkä se, ettei mies yhtä usein odota naiselta omia tuloja suuremman osuuden kantamista pesään.

Muttamutta.

Useinhan tilanne on se, että miehellä on lapsia edellisestä suhteesta ja mies maksaa niistä elareita vaikkapa neljä sataa kuussa.

Naisella taas usein lapset ovat kotosalla ja naisen mies maksaa lapsista elareita naiselle.

Jos ne menot ja tulot lasketaan niin ehkä naisen ei tarvitsekaan tienata yhtä paljoa mitä mies koska mieheltä menee ja naiselle tulee muutenkin. :X3:

(Ja meillähän tilanne on se, että mä maksoin elarini eksälleni aikapäiviä sit ja nykyään nuorimmat ovat yhteishuoltajuudessa. Mun mies taas maksaa kuusisataa kuussa eksilleen. )

Riippuu hieman missä päin suomea asut. Ilman koulutusta tai vahvaa jonkin alan kokemusta niin suosittelen itsekin myyntihommia. Kaikki myyntihommat eivät ole tyrkyttäviä vaan on myös niitä ns. asiakaspalvelulähtöisiä kuten vakuutus ja rahoitus yrityksissä olevat. Niissä pääsee provikoiden kanssa viikkotunneilla tuohon 3000. Tosin pitää se työkin sitten tehdä.

Olen sitä mieltä että kaikkihan saa itse haluta mitä palkkaa vaan mutta jos ei ole tehnyt työtä sen eteen tai hankkinut koulutusta niin ei se syliin tupsahda ja on naurettavaa kuvitella niin. Mielestäni 3000 ei ole kovin korkea palkka mutta toki perusduunarin 2000 on ero huomattava.

Kannattaa ehkä mieluummin laittaa talous kuntoon sillä palkalla mitä saa eikä tehdä harhakuvitelmia paremmasta elämästä jos saisi enemmän rahaa. Pienelläkin palkalla saa fiksu ihminen hankittua talot, autot ja ulkomaanmatkat ilman luottokortteja ja velkakierteitä.

Ei taida kysyjällä riittää pää niihin opintoihin kun pitää tulla netistä kysymään miten saisi parempaa palkkaa. :D

En nyt tiedä onko se mulla pään riittämisestä kiinni, kuitenkin yliopistoon aikoinaan pääsin. Mutta en koskaan päässyt alkuun opinnoissa kun ei ala kiinnostanut. Ja sitten tuli elämään kaikkea muuta.

Tässä iässä ei enää viitti opiskella kun ei se tutkinto ilman sopivaa työkokemusta takaa yhtään mitään.

Riippuu hieman missä päin suomea asut. Ilman koulutusta tai vahvaa jonkin alan kokemusta niin suosittelen itsekin myyntihommia. Kaikki myyntihommat eivät ole tyrkyttäviä vaan on myös niitä ns. asiakaspalvelulähtöisiä kuten vakuutus ja rahoitus yrityksissä olevat. Niissä pääsee provikoiden kanssa viikkotunneilla tuohon 3000. Tosin pitää se työkin sitten tehdä.

Olen sitä mieltä että kaikkihan saa itse haluta mitä palkkaa vaan mutta jos ei ole tehnyt työtä sen eteen tai hankkinut koulutusta niin ei se syliin tupsahda ja on naurettavaa kuvitella niin. Mielestäni 3000 ei ole kovin korkea palkka mutta toki perusduunarin 2000 on ero huomattava.

Kannattaa ehkä mieluummin laittaa talous kuntoon sillä palkalla mitä saa eikä tehdä harhakuvitelmia paremmasta elämästä jos saisi enemmän rahaa. Pienelläkin palkalla saa fiksu ihminen hankittua talot, autot ja ulkomaanmatkat ilman luottokortteja ja velkakierteitä.

Tämä on totta. Itse olin aikoinaan pienipalkkainen ja hyvin sitä silti pärjäsi, kun ei turhia tuhlaillut. Autoa mulla ei ollut, mutta asuntolaina järjestyi kivaan (ei kalliiseen) asuntoon ja ulkomaan matkoihinkin pystyi säästämään.

En edelleenkään ole kovin hyväpalkkainen, mutta työskentelen pankissa ja tienaan provikoineen hieman yli 3000 kk bruttona. Se riittää kaikkeen tarpeelliseen. Nykyään mulla on jopa se autokin.

Suurin merkitys rahan riittävyyteen on omat valinnat. Mukavaa elämää voi viettää ilman älytöntä tuhlailuakin.

Monikin duunari saa kolme tonnia kuussa ilman kummempaa koulutusta.
Mutta hyvin harvalla se on lähtöpalkka.
Jos on kokemusta ja näyttöä niin palkka voi ihan duunaripohjaltakin ponnistaen olla lääkärin luokkaa.
Mut sen kokemuksen ja näytön keräämiseen menee helposti parikytä vuotta...
... ja vaikka olis kuinka kokenut ja osaava lapionheiluttaja niin ei siitä lapionheilutuksesta koskaan hyvin makseta, vaan uralla pitää osata edetä.

On helppo löytää paikat joissa kouluttamattomalle ja kokemattomalle maksetaan kolme tonnia kuussa. Kattoo vaan missä on perhanan pitkä jono. Siellä on tarjolla sellainen työpaikka. Tai sitten siellä jaetaan ilmaisia ämpäreitä.

Ai nii.
80-luvulla menin ensimmäiseen oikeaan työpaikkaani suoraan koulunpenkiltä. Musatukun varastolle. Niin perusvarastoduunia kuin olla ja voi, eikä peruspalkka juuri päätä huimannut. Muistaakseni 5200,- mk/kk. Brutto.

Mutta nuorelle, ahkeralle, osaavalle ja jaksavalle tarjottiin jatkuvasti tilaisuuksia ylitöihin. Niihin tosin pyydettiin vain harvoja ja valittuja koska överit olivat luonteeltaan sellaisia, että niissä oli tiukka deadline eikä niissä kaivattu ketään nojaamassa lapioon.
Mutta niistä maksettiin hyvin.
Muistan vieläkin sen kuun kun tilinauhassa luki "maksetaan"- kohdassa 11.399,-
Se oli se kuukausi kun ei paljoa kotona tullut käytyä vaan mulla oli makuupussi varastolla.

Et kaikki on mahdollista mut ei se raha puussa kasva. Ei sinulle kukaan huvikseen maksa.

Ai nii.
80-luvulla menin ensimmäiseen oikeaan työpaikkaani suoraan koulunpenkiltä. Musatukun varastolle. Niin perusvarastoduunia kuin olla ja voi, eikä peruspalkka juuri päätä huimannut. Muistaakseni 5200,- mk/kk. Brutto.

Mutta nuorelle, ahkeralle, osaavalle ja jaksavalle tarjottiin jatkuvasti tilaisuuksia ylitöihin. Niihin tosin pyydettiin vain harvoja ja valittuja koska överit olivat luonteeltaan sellaisia, että niissä oli tiukka deadline eikä niissä kaivattu ketään nojaamassa lapioon.
Mutta niistä maksettiin hyvin.
Muistan vieläkin sen kuun kun tilinauhassa luki "maksetaan"- kohdassa 11.399,-
Se oli se kuukausi kun ei paljoa kotona tullut käytyä vaan mulla oli makuupussi varastolla.

Et kaikki on mahdollista mut ei se raha puussa kasva. Ei sinulle kukaan huvikseen maksa.
https://areena.yle.fi/1-4257286

Jos haluaa olla naisellinen, niin sitten vaihtoehtoja on lähinnä kaksi. Lähihoitaja tai merkonomi. Noin kahden tonnin kuukausiansiot molemmissa.

Hoitaja-fetissin ymmärrän siinä missä lateksin ja pyllypiiskan.... mutta merkonomi?! Siis se hiuksiaan värjäämätön, meikitön Noora siellä kirjanpidossa vai? Joka tykkää pukeutua maanläheisiin sävyihin ja joka harrastaa kirjastossa käymistä? Siis puhutko sä siitä samasta Noorasta jolla ruskea kynsilakka on vain siinä keskellä, kun kaikki muu on kulunut pois ja jonka lättäpohja-ballerinoista on kärjestä kulunut keinonahka pois?

Wau... tosi naisellista tosiaan.

Hoitaja-fetissin ymmärrän siinä missä lateksin ja pyllypiiskan.... mutta merkonomi?! Siis se hiuksiaan värjäämätön, meikitön Noora siellä kirjanpidossa vai? Joka tykkää pukeutua maanläheisiin sävyihin ja joka harrastaa kirjastossa käymistä? Siis puhutko sä siitä samasta Noorasta jolla ruskea kynsilakka on vain siinä keskellä, kun kaikki muu on kulunut pois ja jonka lättäpohja-ballerinoista on kärjestä kulunut keinonahka pois?

Wau... tosi naisellista tosiaan.
Tuntemani merkonomit vetävät paksuja pensselinvetoja kun on aamumeikkauksen aika ja päälle vedetään jakkupuku.

Itsellä jää usein käteen reippaasti yli kolme tonnia, kyseessä vuorotyö sotealalla yksityisellä ja olen yöt töissä ja usein myös juhlapyhät ja viikonloput. Päivätöistä julkiselta vaihdoin tähän puhtaasti rahan takia.