Kertokaa onko tässä mitään!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen asiallisen näköinen nainen ja työskentelen työyhteisössä jossa on muodolliset, jopa konservatiiviset toimintatavat asioissa kuin ihmistenkin välillä. Miespuolisen työkaverini kanssa teen lähes päivittäin yhdessä töitä yhdessä, juttelemme ja kerromme hankaliakin työtilanteita. Emme tee ihan samaa tehtävää kuitenkaan. Hämmennyin ennen joulua, sillä olin ajatellut työkaverini olevan vain erittäin mukava tyyppi. Hän pyysi minua mukaansa eräästä työyhteisön tapahtumasta omaan työhuoneeseensa, laittoi oven kiinni ja samoi että haluaa vain antaa joulukortin minulle. Lisäksi hän kertoi että hänestä on aivan ihanaa tehdä töitä kanssani, ja että ei olisi selvinnyt syksystä ilman minua, tämän lisäksi hän halasi minua. Hämmennyin tilanteen jälkeen, en tiedä pitäisi miten asiaan suhtautua?

Suhtaudut jatkossakin ihan tavallisesti häneen kuten ennenkin eli hyvänä työkaverina. Hän vain halusi syrjässä antaa sinulle joulutervehdyksensä ja kiittää sujuvasta yhteistyöstä, that's it.

Suhtaudut jatkossakin ihan tavallisesti häneen kuten ennenkin eli hyvänä työkaverina. Hän vain halusi syrjässä antaa sinulle joulutervehdyksensä ja kiittää sujuvasta yhteistyöstä, that's it.

Näin ajattelin tehdä. Tuo tilanne oli vain jotenkin kovin voimakas, kun hän vakavoitui ja puhui katsoen minua. Oli vaikeaa olla. Jotenkin ajattelen, että eikö ihan kortti työpisteelle olisi ollut normaali ja sekin ok ja kiva.

Näin ajattelin tehdä. Tuo tilanne oli vain jotenkin kovin voimakas, kun hän vakavoitui ja puhui katsoen minua. Oli vaikeaa olla. Jotenkin ajattelen, että eikö ihan kortti työpisteelle olisi ollut normaali ja sekin ok ja kiva.
Ilmeisesti halusi vain kiittää sua henkilökohtaisesti, voi olla että hänellä on muutoinkin ollut omassa elämässään rankkaa ajanjaksoa ja se, että kanssasi on työasiat sujuneet on ollut enemmän kuin plussaa. Mielestäni hieno ele häneltä.

Jeesus että naiset osaavat olla pöljiä. Ja mitä tekee pöljä nainen tuollaisen tilanteen jälkeen - menee tietysti pöljien naisten kansoittamalle nettifoorumille pyytämään analyysia ja neuvoja.

Nainen on maailmankaikkeuden ylivoimaisesti pöljin olento.

Jeesus että naiset osaavat olla pöljiä. Ja mitä tekee pöljä nainen tuollaisen tilanteen jälkeen - menee tietysti pöljien naisten kansoittamalle nettifoorumille pyytämään analyysia ja neuvoja.

Nainen on maailmankaikkeuden ylivoimaisesti pöljin olento.

Ehkäpä AP tarkoittaa, että miestyökaveri käyttäytyi poikkeavasti ja tarpeettoman suurieleisesti. Jos se hänelle tuli yllättäen?

Mistähän se johtuu että me naiset analysoidaan ihan liikaa asioita ja etenkin miesten eleitä ja toimintatapoja?
Ihan hyvin voi olla, että hän halusi antaa sulle sen kortin kahden kesken välttääkseen ylimääräiset puheet ja oudot katseet työpaikallanne..jos hän on vähän arempi ihminen siinä mielessä?
Toki voi olla että hänellä on sinua kohtaan myös tunteita ja yritti näin sen sinulle kertoa.
Tai nyt kun on ollut tätä Metoo kampanjointia, hän ehkä ajatteli antaa sinulle kortin salassa ettei saa ahdistelijan leimaa työyhteisössänne...

Ainakaan mun mielestä hänen käytöksensä ei ollut mitenkään outoa, tosin en ole sinä enkä ollut siinä tilanteessa niin en voi sata prosenttisesti tietää kuinka ahdistavalta tai oudolta tilanne sinusta sillä hetkellä tuntui.

Mistähän se johtuu että me naiset analysoidaan ihan liikaa asioita ja etenkin miesten eleitä ja toimintatapoja?
Ihan hyvin voi olla, että hän halusi antaa sulle sen kortin kahden kesken välttääkseen ylimääräiset puheet ja oudot katseet työpaikallanne..jos hän on vähän arempi ihminen siinä mielessä?
Toki voi olla että hänellä on sinua kohtaan myös tunteita ja yritti näin sen sinulle kertoa.
Tai nyt kun on ollut tätä Metoo kampanjointia, hän ehkä ajatteli antaa sinulle kortin salassa ettei saa ahdistelijan leimaa työyhteisössänne...

Ainakaan mun mielestä hänen käytöksensä ei ollut mitenkään outoa, tosin en ole sinä enkä ollut siinä tilanteessa niin en voi sata prosenttisesti tietää kuinka ahdistavalta tai oudolta tilanne sinusta sillä hetkellä tuntui.

Kiitos vastauksesta. Tilannetta kuvaa ehkäpä juuri tuo outous. Selkeästi mies halusi halata ja tiesi etukäteen sen kun vei työhuoneeseen. Miksi muuten ovi kiinni. Hän olisi voinut kiitoksen kirjoittaa korttiinkin. Mutta olen iloinen hyvästä työkaverista, en siis odota mitään. En ole vain näin suurieleiseen tottunut.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä