Kaukosuhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei ! En tiedä mitä pitäisi tehdä, olen itse asunut Suomessa koko ikäni (ulkomaalainen olen), ja olen tavannut Saksasta mukavan pojan joka on koko iän asunut Saksassa, mutta olemme saman maalaisia hänen kanssa. En tiedä haluaisinko jättää suomea kun täällä kaikki tuntuu olevan paremmin kuin Saksassa. Pelkään että olisi huono idea mennä Saksaan, kun olen koko iän asunut Suomessa...mitä mieltä olette?

Vähän riippuu missä olet tämän pojan tavannut ja kauanko olet tuntenut. Ei kannata heti rynnätä johonkin mistä ei tiedä, tosin joskus hyppy tuntemattomaan kannattaa :) Voittehan te vaikka 3kk kokeilla jossain yhteistä arkea, riippuu toki taustasta miten hyvällä sitä katsotaan...

Vähän riippuu missä olet tämän pojan tavannut ja kauanko olet tuntenut. Ei kannata heti rynnätä johonkin mistä ei tiedä, tosin joskus hyppy tuntemattomaan kannattaa :) Voittehan te vaikka 3kk kokeilla jossain yhteistä arkea, riippuu toki taustasta miten hyvällä sitä katsotaan...

No voishan sitä kokeilla. Pelkään vaa ettei Saksassa mulla ois mahdollisuuksia näin hyvään elämään kuin Suomessa.

Sanoisin että katsokaa rauhassa pari vuotta. Sitten tiedät paremmin kannattaako muuttaa.

Itse muutin lopulta Suomessa miehen perässä, mutta emme muuttaneet yhteen, vaan molemmilla oli omat asunnot. Tämä toimi todella hyvin silloin tutustumisaikaan.

1. Onko se opiskellut hyvän ammatin?
2. Onko ehtinyt jo keräämään työkokemustakin?
3. Onko se vokissa? Löysitkö sen Saksan vokista? (Jos on niin siirry kohtaan )
4. Osaako se saksaa?
5. Onko sillä työpaikka Saksassa?
6. Luuletko että se voisi oppia suomen ja saada alansa töitä Suomessa?
7. Onhan se eu-kansalainen?
8. Eli se on elintasopakolainen. Unohda äkkiä koko juttu ja etsi Suomesta asiallinen maassa syntynyt heppu jolla on luvat kunnossa ja ammatti!

Hei ! En tiedä mitä pitäisi tehdä, olen itse asunut Suomessa koko ikäni (ulkomaalainen olen), ja olen tavannut Saksasta mukavan pojan joka on koko iän asunut Saksassa, mutta olemme saman maalaisia hänen kanssa. En tiedä haluaisinko jättää suomea kun täällä kaikki tuntuu olevan paremmin kuin Saksassa. Pelkään että olisi huono idea mennä Saksaan, kun olen koko iän asunut Suomessa...mitä mieltä olette?

Olet oppinut hyvin suomen kielen ja ymmärrät yhteiskunnan edut. Miksi naisen pitäisi aina olla se joka muuttaa? Pyydä poikaa harkitsemaan Suomeen muuttoa (vaikka tällä palstalla sitä moni vastustaisikin). Onko hänellä ammatti valmiina?
Saanko arvata - olette molemmat Turkista tai Venäjältä?

Yhteistyössä