Saphe kameravaroitin - onko kellään kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko mitään tekoa? Toimiiko oikeasti? Viekö sovellus paljon akkua? Onko järkeä hommata jos navissa kamerailmaisin? Tosin itse kyl ajelen tuttuja teitä ilman navia, jossa kameroita ja sit ne kamerat unohtuu... Et vaihtoehdoksi mietin.

Ja tästä vimpaimesta siis kyse; https://saphe.fi/index.html

Miksi ei toimisi. Ilmeisesti kyseessä laite, joka hakee pilvipalvelimelta tiedon kameratolpista ja hälyttää niistä. Sama toiminto on yleinen navigaattoreissa. Mutta mikään tutkanpaljastaja tai aktiivisen kameran etsijä ei siis ole kyseessä. Sellainen olisi laiton.

Ilmeisesti kuulut siihen ihmisryhmään, jonka äly ei riitä ilman vimpaimia liikennesääntöjen mukaan ajamiseen. Tee palvelus ja luovu ajokortista ja autosta ajoissa

Ilmeisesti kuulut siihen ihmisryhmään, jonka äly ei riitä ilman vimpaimia liikennesääntöjen mukaan ajamiseen. Tee palvelus ja luovu ajokortista ja autosta ajoissa

Lässyyn lää... :D Sä varmaankin olet just prikulleen lainkirjaimen noudattaja..? :whistle: Niin, sitä minäkin. Katsoo itse ensin peiliin ja vittuilee vasta sitten.... ;) Kyllä mulla äly riittää ajamiseen, enkä koskaan kohella, jos sitä meinaat. Joskus vähän menee yli rajotusten, (tyyliin 5 - 10km) ja aina olen autoni hallinnut, enkä milloinkaan ajanut ulos tieltä tai ollut kolarissa. En edes kolhun kolhua saanut yhteenkään autoon ja ajan sentään työn puolesta suhteellisen pajon verrattuna moneen kotirouvaan...:D Joo en puolustele ja tulishan sitä ajaa rajotusten mukaan, mut joskus sitä vaan ei huomaa sitä nopeuden nousua, kun keli on kuiva, mieli korkeella ja tyhjä tie...

Mutta mikään tutkanpaljastaja tai aktiivisen kameran etsijä ei siis ole kyseessä. Sellainen olisi laiton.

Joo tähänkin äly riitti ja ymmärsin tämän ihan itse, enkä edes ajatellu tuollasta vaihtoehtoa. ;)

Lässyyn lää... :D Sä varmaankin olet just prikulleen lainkirjaimen noudattaja..? :whistle: Niin, sitä minäkin. Katsoo itse ensin peiliin ja vittuilee vasta sitten.... ;) Kyllä mulla äly riittää ajamiseen, enkä koskaan kohella, jos sitä meinaat. Joskus vähän menee yli rajotusten, (tyyliin 5 - 10km) ja aina olen autoni hallinnut, enkä milloinkaan ajanut ulos tieltä tai ollut kolarissa. En edes kolhun kolhua saanut yhteenkään autoon ja ajan sentään työn puolesta suhteellisen pajon verrattuna moneen kotirouvaan...:D Joo en puolustele ja tulishan sitä ajaa rajotusten mukaan, mut joskus sitä vaan ei huomaa sitä nopeuden nousua, kun keli on kuiva, mieli korkeella ja tyhjä tie...

Joo tähänkin äly riitti ja ymmärsin tämän ihan itse, enkä edes ajatellu tuollasta vaihtoehtoa. ;)
3,5 milj ajetun kilometrin jälkeen olen ehkä melkoisen pätevä sanomaan, että mikäli et osaa hillitysti ajaa liikennesääntöjen mukaan, olet amatööri. Vahinko voi sattua kenelle vaan ja aina ei voi kaikkea itse estää, mutta asenne on se, joka ratkaisee. Tutkan/kameran paljastimia/varoittimia ei tarvitse, kun ajaa liikennesääntöjen mukaan, jos et tätä ymmärrä toivottavasti oikeasti ymmärrät, että olet vaaraksi itsellesi ja muille.

Minulla on Saphe ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Perheessämme on kaksi autoa ja toisessä on saphe one ja toisessa on saphe mini drive.. Hommahan perustuu siihen, että mahdollisimmalla monella olisi toi saphe ja he voivat antaa varoituksia pilvipalvelimen kautta toisille autoilijoille..
Saphe toimii hyvin. Varoittaa kameratolpista ja esim. tiellä olevista eläimistä, jos joku toinen saphe-käyttäjä on varoituksen pilvipalveluun antanut.
Hintansa nämä saphet ovat jo antaneet takaisin, koska esim. hälytti yhdellä tiellä kameratolpasta, vaikka tie oli tuttu. Poliisit oli juuri kaksi viikkoa sitten sellaisen laittaneet tien viereen ja ajoin vanhasta tottumuksesta hieman ylinopeutta. Tiellä oli 40 kilsan rajoitus ja ajoin 60 kilsaa tunnissa.

Suosittelen laitteen hankkimista ja osta saphe mini drive. On monipuolisempi.

No jatkan vielä. Saphe kuluttaa hieman kännykän akkua, kun on päällä.
Jos ajelee vaikka koko päivän esim. etelästä pohjoiseen, voi joutua lataamaan kännykän akkua välillä..

Todella ikävää, että saa myydä laitteita, jotka edesauttavat lakien rikkomista.

Joo, kyllä minullakin on Navigaattorissa tuollainen. Mutta minun mielestä ko. laitteiden pitäisi olla laittomia.

Mihin tarvii jotain Saphea kun navigaattori kumminkin hälyttää. Ja jos on niin vanha auto ettei oo navia, niin sitten kännykän palvelut, esim. Here?

Mut mikäs siinä jos haluu maksaa ekstraa.

Minulla on saphe mini ja on säästänyt jo sievoisen summan. En ajele ylinopeutta, vaan seuraan nopeusrajoituksia, mutta joskus ei aina huomaa rajoituksia. Niin ja jos tien reunassa on poliisin liikkuva kamera-auto, niin siitä tulee hälytys, jos joku on toinen shaphen käyttäjä on antanut siitä merkinnän..
Myös eläimistä olen saanut varoituksen ja tietty annan toisille shaphen käyttäjille siitä varoituksen.

Hyvä laite. Varoittaa poliisien kameratolpista ja nopeusvalvonta-autoista. Varoittaa mahdollisista eläimistä tiellä, jos joku toinen Shaphen käyttäjä on varoituksen pilvipalveluun antanut. Varoittaa kouluista.
Itse en ajele ylinopeutta ja enkä koskaan ole saanut ylinopeussakkoa ( ajanut jo yli 40-vuotta).
Suosittelen.

Yhteistyössä