Kun omassa lapsessa ei ole mitään vikaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli kysymys kuuluu:

Mitä mieltä olette sellaisesta äidistä, joka kasvattaa omia lapsiaan ajattelemaan, että heissä ei ole koskaan mitään vikaa. Äiti ajattelee, että heillä on kova kuri ja lapset eivät sen takia ikinä tekisi mitään tyhmää eivätkä kohtelisi muita lapsia väärin?

Olen nyt katsonut vierestä tilannetta, jossa tällainen äiti syyttää kaikesta aina muita lapsia. Hänen lapsensa on kasvatettu siihen, että kaikesta pitää aina kertoa aikuiselle, ja sitten soitetaan raivostuneena vanhemmille ja lähetellään huutomerkkien sävyttämiä haukkumisviestejä toisten lapsista.

Äiti valitsee tarkkaan lapsensa kaverit, ja kohtelee niitä lapsia välinpitämättömästi, jotka eivät hänen mielestään sovella oman lapsen kavereiksi.

Vanhempainillan jälkeen hän jää luokkaan puhumaan lapsestaan, koska haluaa kuulla kuinka hieno lapsi hänellä on ja kuinka hienosti lapsi osaa käyttäytyä.

Äiti on ihmisenä muutenkin tosi raskas, hän riitaantuu helposti ja on todella stressaantunut. Minunkin lapseni sanoi kerran, että tädin pitäisi vähän rentoutua kun ei koskaan hymyile.

Oma lapseni ei ole täydellinen, silti hänellä on rajat. Hän todellakin toimii joskus tyhmästi ja saa siitä rangaistuksen. Ja en puolustele häntä jos on oikeasti tehnyt väärin.

Mitä mieltä, tekeekö äiti lapselle karhunpalveluksen? Asiallisia mielipiteitä, kiitos.

En ole tavannut tälläistä äitiä joten ei ole mielipidettäkään. Millainen isä perheessä asuu?
Mistä tiedät mitä äiti juttelee vanhempain illan jälkeen luokassa?

Tiedän pari vastaavaa. Ihan saakelin rasittavia.
Kaikki on aina jonkun toisen lapsen syy. Vaikka oma lapsi olisi ainoa, joka tehnyt tyhmyyksiä, syytetään toisten lapsia. Jos ei muusta, niin yllyttämisestä.

En ole tavannut tälläistä äitiä joten ei ole mielipidettäkään. Millainen isä perheessä asuu?
Mistä tiedät mitä äiti juttelee vanhempain illan jälkeen luokassa?
Minusta iskä on ihan tavallinen ja mukava. Luokasta lähteminen aina kestää ja hän menee heti open luo puhumaan. Toisaalta se on hyvä ettei häpeile lastaan. Kyllä lapsestaan saa olla ylpeä ja lapsen asioista puhua. Minusta hänen lapsensa on ihan tavallinen poika.

Tunnen tyypin.

En tykkää, en viitsi olla tekemisissä.

Ja joo, jos poliisisetä nappaa lapsosen ylinopeudesta niin siitä ei ainakaan voi ketään muuta syyttää. -Paitsi kyseinen täti joka sit facebookissa ilmoitti syyksi sen että joku ajoi edessä liian hiljaa.

:ROFLMAO:

Tiedän pari vastaavaa. Ihan saakelin rasittavia.
Kaikki on aina jonkun toisen lapsen syy. Vaikka oma lapsi olisi ainoa, joka tehnyt tyhmyyksiä, syytetään toisten lapsia. Jos ei muusta, niin yllyttämisestä.

Tässäkin on muuten hauska juttu... itse olen sillä linjalla, että mikäli lapseni on niin hölmö, että puolustelee typeriä tekojaan sillä verukkeella, että joku yllytti, niin tulee tuplarankut.
Ikinä, ei pidä tehdä mitään, jos joku yllyttää.

Eli kysymys kuuluu:

Mitä mieltä olette sellaisesta äidistä, joka kasvattaa omia lapsiaan ajattelemaan, että heissä ei ole koskaan mitään vikaa. Äiti ajattelee, että heillä on kova kuri ja lapset eivät sen takia ikinä tekisi mitään tyhmää eivätkä kohtelisi muita lapsia väärin?

Olen nyt katsonut vierestä tilannetta, jossa tällainen äiti syyttää kaikesta aina muita lapsia. Hänen lapsensa on kasvatettu siihen, että kaikesta pitää aina kertoa aikuiselle, ja sitten soitetaan raivostuneena vanhemmille ja lähetellään huutomerkkien sävyttämiä haukkumisviestejä toisten lapsista.

Äiti valitsee tarkkaan lapsensa kaverit, ja kohtelee niitä lapsia välinpitämättömästi, jotka eivät hänen mielestään sovella oman lapsen kavereiksi.

Vanhempainillan jälkeen hän jää luokkaan puhumaan lapsestaan, koska haluaa kuulla kuinka hieno lapsi hänellä on ja kuinka hienosti lapsi osaa käyttäytyä.

Äiti on ihmisenä muutenkin tosi raskas, hän riitaantuu helposti ja on todella stressaantunut. Minunkin lapseni sanoi kerran, että tädin pitäisi vähän rentoutua kun ei koskaan hymyile.

Oma lapseni ei ole täydellinen, silti hänellä on rajat. Hän todellakin toimii joskus tyhmästi ja saa siitä rangaistuksen. Ja en puolustele häntä jos on oikeasti tehnyt väärin.

Mitä mieltä, tekeekö äiti lapselle karhunpalveluksen? Asiallisia mielipiteitä, kiitos.

Kyllä. Äiti tekee lapsilleen karhunpalveluksen.
Lasten kuuluu tehdä tyhmiä juttuja, kokeilla rajojaan ja oppia niistä. Aikuisten tehtävä on selvittää miksi ne tyhmät jutut ei ole ok.

En ehkä itse jaksa noteerata noita tyyppejä ja mieluiten yritän karttaa niitä. Ennenpitkää lapsenikin karttavat tällaisten äitien lapsia, koska joutuvat aina piinapenkkiin kun jotain tapahtuu.

Nii ja tiellä on talviaikaan kasikympin rajoitus ja kortti meni hyllylle muutamaksi kuukaudeksi.

Se meinaa, että se on ohittanut todella kiireisesti:ROFLMAO:

Ainahan sitä ajetaan yli sallitun nopeuden ohitustilanteessa, mutta jos poliisi sattuu mittaamaan nopeuden, niin se on ihan se ja sama miksi nopeus on niin iso... aivan turha valittaa tuollaisesta.
Sellaista se elämä on:LOL:

• Tykkää
Reactions: r0s
Kyllä. Äiti tekee lapsilleen karhunpalveluksen.
Lasten kuuluu tehdä tyhmiä juttuja, kokeilla rajojaan ja oppia niistä. Aikuisten tehtävä on selvittää miksi ne tyhmät jutut ei ole ok.

En ehkä itse jaksa noteerata noita tyyppejä ja mieluiten yritän karttaa niitä. Ennenpitkää lapsenikin karttavat tällaisten äitien lapsia, koska joutuvat aina piinapenkkiin kun jotain tapahtuu.

Mun lapseni ei löydä yhteyttä kyseisen lapsen kanssa, heillä ei vain kemiat synkkaa. Eivät oo kovin läheisiä siis. Mun lapseni ei tahdo mennä leikkimään sinne koska tää äiti on niin huonotuulinen. Tää äiti lähettelee mulle ( ja muillekin äideille) vihasia viestejä vähän väliä kun jotain on tapahtunut. Ei oo mahdollisuus edes yrittää juurikaan selvittää asiaa koska vaikka kertoisi hänen lapsensa sanoneen/tehneen jtn niin vastaus on että sun lapsesi liiottelee tai hän kuulee tästä nyt ekan kerran ja oma olisi kyllä kertonut kotona jos jtn olisi.

Mä en osaa selittää miksi mua häiritsee. En usko että äiti on pohjimmiltaan paha, oisko stressaantunut? Mutta kun tää on ollut pk:sta asti niin valikoivaa. Lapsella pitää olla paljon harrastuksia ja ne pitää jakautua niin, että on paljon eri tyyppisiä. Okei, lapsi kyllä tykkää harrastaa selkeästi itsekin. Mutta sitten äiti stressaa niin niistäkin aikatauluista.

Enhän tietenkään voi puuttua asioihin sen enempää. Koen itelle tosi stressaavaksi juuri sen, että välillä on vaan oltava hänen kanssaan tekemisissä. Helpottavaa (tosin ei mukavaa) tietää, että muitakin tällaisia löytyy.

Voin kuvitella, mutta en saata uskoa että kukaan olisi tuollainen, mutta ilmeisesti niitäkin siis on?
Todellakin karhunpalvelus, mutta onneksi lasta kasvattaa muutkin kuin äiti. Itse ainakin välillä olen tyytyväinen että muutkin kuin minä ja kurini muokkaavat lasta ja välillä huokaan Jumalan puoleen että nyt en ollut riittävä, lähetä oikea henkilö kohtaamaan lapseni (joskus se saisi olla suklaalla hellivä mummi, joskus vaikka poliisi, riippuen siitä mitä lapsi tarvitsee).

Voin kuvitella, mutta en saata uskoa että kukaan olisi tuollainen, mutta ilmeisesti niitäkin siis on?
Todellakin karhunpalvelus, mutta onneksi lasta kasvattaa muutkin kuin äiti. Itse ainakin välillä olen tyytyväinen että muutkin kuin minä ja kurini muokkaavat lasta ja välillä huokaan Jumalan puoleen että nyt en ollut riittävä, lähetä oikea henkilö kohtaamaan lapseni (joskus se saisi olla suklaalla hellivä mummi, joskus vaikka poliisi, riippuen siitä mitä lapsi tarvitsee).
Jotenki ihana kommentti Just näinhän sen pitäisikin olla.

Yhteistyössä