Tajusin juuri, että joudun kokoajan kärsimään kaikenlaisista huolista, jotka ovat täysin äitini syyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis huolet, joista kärsin, ovat täysin äitini syytä ja äitini vika. Äitini pakotti minut ajattelemaan omista kyvyistäni ja mahdollisuuksistani kaikenlaista pahaa, hänen syytään on, että elämäni on nyt pahaa, ilkeää, synkkää, negatiivista ja ilkeää. Äitini vika, että suhtaudun positiivisesti huoliin, siis että mietin niitä, annan niille tilaa ja merkitystä. Aikaisemmin en piitannut äitini kehittelemistä uhista, mutta hän painosti ja haukkui minua niin kauan, että lopulta romahdon parikymppisenä ja sen jälkeen, tajuan sen nyt, olen kärsinyt siitä, mitä se paska minulle halusikin tuottaa, eli ahdistusta kaikenlaisesta, mistä ikinä vain voikaan olla huolissaan.
Olen todella katkera häntä kohtaan siitä. Hän oli ilmeisesti kateellinen lapselleen, joka ei tajunnut, mitä huolehtimista elämässä ja ihmissuhteissa oikein on? Kaikki sujuu niin kuin on tarkoitettu ja omalla painollaan, mutta ei! Äitini päätti ja halusi istuttaa mieleeni ajatuksen, että kaikki on minun syytäni ja omaa vikaani ja oli siis niin paha minua omaa lastaan kohtaan, ettei ilkeä vihamieskään voisi olla paljoa pahempi. Olen aivan lamaantunut jokaisen huolen alle, josta se kakkapääaivo teki minulle ongelman.
Ja sitten se kehtaa nyt vielä kun olen aikuinen välillä ikään kuin pahoitella, miten mä otan kaiken niin hirveän vakavasti! Niiin! Kenenköhän syy? Ihan on hänen oman itsensä syy. Hän ei koskaan auttanut minua missään, sanoi vain, mikä kaikki on minussa pielessä ja vialla, ja miten minusta kärsitään ja miten minun pitää kantaa sitten huolta siitä, mutta enhän mä niitä asioita mitään osannut korjata. Eikä hän auttaa. Niin mitä vitun hyötyä niistä oli sitten olla huolissaan? Mutta tämä vammainen vampyyri vaati, että niistä kannetaan huolta ja oma ilo itsestä tapetaan. Mä vielä tapan sen akan viimeisinä päivinään, pilaan hänen vanhuutensa. Mietin vain, että miten.
t.surullinen ameeba

Ja levy on jääny päälle...äiti, äiti, äiti.

• Tykkää
Reactions: m1es
Haluan, että äitini tajuaa toimineensa väärin. Totta kai syytän häntä niin kauan, kun hän ei suostu asiaa tajuamaan. Lopetan vasta sitten, kun hän tajuaa tehneensä väärin.
Ap

Haluan, että äitini tajuaa toimineensa väärin. Totta kai syytän häntä niin kauan, kun hän ei suostu asiaa tajuamaan. Lopetan vasta sitten, kun hän tajuaa tehneensä väärin.
Ap
Ei, vaan sun pitää alkaa elää omaa elämääsi ja rakentua muiden ihmisten kautta. Päästää äidistä irti.

Jos mä olisin kuunnellu kaikessa äitiäni niin olisin tuhoutunut, mutta olen joutunut itse ja muiden ihmisten avulla rakentamaan elämäni ja persoonaani.

No kenenkäs vika että äidistäs on tullut sellanen? Sun mummosko? Sulle ei ole kuin kaksi vinkkiä anna äites olla ja hankkiudu itse psykiatrille jotta saat apua ennenkö pahimmassa tapauksessa saat itsekin lapsen. Yksikään terve aikuinen ei käytä nimitystä kakkapääaivo, joten tekstisi perusteella olet itsekkin jämähtänyt lapsen tasolle.

Ei, vaan sun pitää alkaa elää omaa elämääsi ja rakentua muiden ihmisten kautta. Päästää äidistä irti.

Jos mä olisin kuunnellu kaikessa äitiäni niin olisin tuhoutunut, mutta olen joutunut itse ja muiden ihmisten avulla rakentamaan elämäni ja persoonaani.
Elän omaa elämääni, vai miksi sä kuvittelet sen estävän oman elämän elämistä, jos haluaa, että väärin tehnyt ihminen tietää tehneensä väärin???
Ap

No kenenkäs vika että äidistäs on tullut sellanen? Sun mummosko? Sulle ei ole kuin kaksi vinkkiä anna äites olla ja hankkiudu itse psykiatrille jotta saat apua ennenkö pahimmassa tapauksessa saat itsekin lapsen. Yksikään terve aikuinen ei käytä nimitystä kakkapääaivo, joten tekstisi perusteella olet itsekkin jämähtänyt lapsen tasolle.
Kenen vika lienee, mutta jospa hän nyt aloittaisi sen myöntämisestä, että toimi väärin.
Ap

Elän omaa elämääni, vai miksi sä kuvittelet sen estävän oman elämän elämistä, jos haluaa, että väärin tehnyt ihminen tietää tehneensä väärin???
Ap
Mun jäätävän kamala mummoni tajusi ööö...80- vuotiaana tehneensä väärin lapsiaan kohtaan.
Jos jäät odottamaan äidin älyämisiä niin siinähän odottelet, voit joutua pettymään:narsistiset persoonat ei välttämättä älyä koskaan tekojaan.

Mutta sinä: ota mallia terveistä, tavallisista ja rauhallisista ihmisistä. Ime heistä iloa ja positiivisuutta. Unohda äitisi, unohda. Pidät vaan muodollisen sujuvat välit ja that's it.

Mun jäätävän kamala mummoni tajusi ööö...80- vuotiaana tehneensä väärin lapsiaan kohtaan.
Jos jäät odottamaan äidin älyämisiä niin siinähän odottelet, voit joutua pettymään:narsistiset persoonat ei välttämättä älyä koskaan tekojaan.

Mutta sinä: ota mallia terveistä, tavallisista ja rauhallisista ihmisistä. Ime heistä iloa ja positiivisuutta. Unohda äitisi, unohda. Pidät vaan muodollisen sujuvat välit ja that's it.
Miksi piäisin muodolliset ja sujuvat välit ihmiseen, joka ei tajua tehneensä väärin? Sehän on minun pahoinpitelyäni. Ehdotatko sä pahaa mulle!
Ap

Miksi se nyt alottaisi jos ei ole tähänkään asti niin tehnyt? Katkaise suhteet huonoon äitiisi. Voit ajatella että se on kuollut sulle.
Ei se ole pointti miksi nyt aloittaisi. Sanoin, etten lopeta ennen kuin se myöntää sen asian. Kiusaan ja kidutan sitä siihen saakka, olen hänelle ilkeä, häijy, halveksiva, kusen niskaansa. Miettikööt sitten, miksi. Miksi häntä kiusataan ja rangaistaan. Miksi hänelle ollaan pahoja. Miettisi vähän. Kannattaisiko tajuta tehneensä väärin?
Ap

Ei se ole pointti miksi nyt aloittaisi. Sanoin, etten lopeta ennen kuin se myöntää sen asian. Kiusaan ja kidutan sitä siihen saakka, olen hänelle ilkeä, häijy, halveksiva, kusen niskaansa. Miettikööt sitten, miksi. Miksi häntä kiusataan ja rangaistaan. Miksi hänelle ollaan pahoja. Miettisi vähän. Kannattaisiko tajuta tehneensä väärin?
Ap
Teet itsellesi hallaa tuolla asenteella. Negatiivisuus määrittelee elämäsi. Paljon parempi olisi vain sanoa heippa äidille ja olla sitten ajattelematta koko tyyppiä enää ja keskittyä omaan elämään.

• Tykkää
Reactions: Echo
Miksi piäisin muodolliset ja sujuvat välit ihmiseen, joka ei tajua tehneensä väärin? Sehän on minun pahoinpitelyäni. Ehdotatko sä pahaa mulle!
Ap
No sit et pidä semmoisiakaan välejä. Mut vaikka oma vanhempi ois joku ois Hitler, mä pitäisin siihen semmoiset muodolliset "1 puhelu 1 x/kk" -välit. Mut en antais sen ihmisen päästä vaikuttamaan elämääni, puhuttaisiin vaan päällimmäiset kuulumiset ja "on ilmoja pidelly" -settiä.

Pääasia että lopetat äitisi miettimisen!

Teet itsellesi hallaa tuolla asenteella. Negatiivisuus määrittelee elämäsi. Paljon parempi olisi vain sanoa heippa äidille ja olla sitten ajattelematta koko tyyppiä enää ja keskittyä omaan elämään.
En lopeta, ennen kuin se paska myöntää toimineensa väärin. Siihen saakka paskannan hänen päälleen, haluan hänelle pahaa ja vihaan häntä. Miten se voisi muka satuttaa minua yhtään sen enmpää, kuin hän satutti minua?
Ap

No sit et pidä semmoisiakaan välejä. Mut vaikka oma vanhempi ois joku ois Hitler, mä pitäisin siihen semmoiset muodolliset "1 puhelu 1 x/kk" -välit. Mut en antais sen ihmisen päästä vaikuttamaan elämääni, puhuttaisiin vaan päällimmäiset kuulumiset ja "on ilmoja pidelly" -settiä.

Vaikuttaahan se heti, jos soittelet sille, tai vastaat puhelimeen, v*tun idi.ootti. Heti rupeaa vituttamaan ihan saatanasti se, mitä sille antaa, vaikka se ei myönnä eikä tajua tehneensä väärin. Miksi sä sellaisia mielistelet? Eikö pillusi haise ilman mielistelyä tarpeeksi paskalle?

Ja teidänlaisenne olette pelkkää paskaa, koska ette vaadi väärintekijän tajuavan tehneensä väärin. Yksi oikein vieläpä lirkuttelisi sellaiselle puhelimessa, huhhuh.
Ap

Tyhmä kuvittelee, ettei se muka vaikuta elämääsi, jos puhut tuollaiselle paskalle. Vaikuttaahan se heti, mutta sä oletkin polvillasi raiskaajasikin munaa imevä sovittelija.
Ap

Hyysäisit oikein ihmistä, joka ei myönnä tehneensä väärin. Varmaan annat mieheskin pahoinpidellä ittesi, koska se halusi.
Ap