Tajusin juuri, että joudun kokoajan kärsimään kaikenlaisista huolista, jotka ovat täysin äitini syyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sit et pidä semmoisiakaan välejä. Mut vaikka oma vanhempi ois joku ois Hitler, mä pitäisin siihen semmoiset muodolliset "1 puhelu 1 x/kk" -välit. Mut en antais sen ihmisen päästä vaikuttamaan elämääni, puhuttaisiin vaan päällimmäiset kuulumiset ja "on ilmoja pidelly" -settiä.

Pääasia että lopetat äitisi miettimisen!
Älä neuvo tällaista paskaa, kun sulla ei selkeästi ole oikein tajua muiden loukkaantumisesta, ajattelet kaiken vain itsesi kautta. Ja se on aika pieni piiri se.
Ap

Haluan, että äitini tajuaa toimineensa väärin. Totta kai syytän häntä niin kauan, kun hän ei suostu asiaa tajuamaan. Lopetan vasta sitten, kun hän tajuaa tehneensä väärin.
Ap

Onko äitisi palstan vakituinen lukija? Tuskin.

Miksi siis vingut tuota samaa viikosta toiseen? Olet vain omaa napaasi kiertävä katkeroitunut nettitrolli, jolla ei ole meille muille mitään annettavaa. Ota lääkkeet, mene kävelylle ja ole hiljaa.

Älä neuvo tällaista paskaa, kun sulla ei selkeästi ole oikein tajua muiden loukkaantumisesta, ajattelet kaiken vain itsesi kautta. Ja se on aika pieni piiri se.
Ap
Okei, sit et soittele sille ollenkaan, fine? Mut älä jankkaa sitä miljoonassa viestissä.

Voi kuule, mä näin lapsena nälkää, kun äiti oli joko a)kännissä b)krapulassa tai c)kapakassa. Aina kun hänellä meni huonosti niin syntipukki löytyi läheltä ja sain sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa.

Silti MINÄ itse olen määrittänyt elämäni suunnan. Itse otin vastuun liian varhain itsestäni ja olen nyt siinä missä olen. Koulutettu, töissä ja perheellinen. Äitini on minut tänne synnyttänyt ja kiitos siitä. En jaksa kantaa kaunaa vuosikausia asioista, mihin oisin voinut koskaan edes vaikuttamaan. Myönnän, että osa puolustusmekanismeista on jäänyt päälle, mutta työstän niitä yhä.

Tee itsellesi palvelus ja anna olla. Elä elämääsi ilman, että vertaat äitiisi. Vaara on, että olet juurikin äitisikaltainen ja historia polkee paikallaan.

Luehan AP nuo kirjoituksesi. Muistaakseni sulla on pari lasta. Tuolla asenteella siirrät kaikki omat traumasi eteenpäin omille lapsillesi.

Et ilmeisesti ole kiinnostunut menemään psykoterapiaan? Silloin esimerkiksi TRE-menetelmästä voisi olla sinulle hyötyä. Trauma releasing exercise, suomeksi löytyy kirja TRE-stressinpurkuliikkeeet stressin ja traumojen helpottamiseen.

Mutta vain sinä itse voit muuttaa oman elämäsi parempaan, antamalla anteeksi menneet ja oppimalla vähitellen elämään nykyhetkessä. Nythän sinä elät koko ajan menneisyydessä.