Mitä mies tällä sanomallaan tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olemme etäsuhteessa oleva 27 v. psriskunta välimatkaa 200 km. Mies kysyi minua kysyi tyttöystäväkseen muutama kuukausi sitten.

Ei olla nähty nyt viiteen ja puoleen viikkoon, kun ei ole pystytty.
Minulla on ollut jo pitkään sellainen tunne kuin hänen tunteensa minua kohtaan olisivat jotenkin laimistuneet tai hän ei ikävöisi minua enää niin paljoa. Alkuun hän saattoi kertoa kuinka minun tuoksu oli jäänyt hänen paitaansa ja kuinka hänelle tuli kauhea ikävä ja muutenkin laittoi viestiin, että on kova ikävä. Nykyään juuri ei.

Kysyin asiaa häneltä. Sanoin että minulla on kauhea ikävä joka pv mutta tuntuu että tunne on yksipuolinen.

Hän kirjoitti minulle näin:
Voi sua. On mullakin ikävä. Kyllä mä susta tykkään. On se kuitenkin oikeestaan aika raskasta kun oot kaukana. Millähän mä piristäisin sua. Oon ainakin pahoillani, että olen kiireinen, mutta yritän parhaani. Parisuhde on mulle aika uus juttu, mut en haluais sua menettää. Oot tärkee ja voin puhuu sulle mistä vaan.

Kirjoitin takaisin:

Kiva kuulla.
Ymmärrän. Täytyyhän sitä töissä käydä. En haluais, että sulla olis raskasta.
Ei se sun syy mitenkään ole. Mähän se kirjotinkin sulle alunperin. (Eli minä siis vastasin hänen ilmotukseensa netissä)
Ai et haluais. En mäkään sua haluais menettää. Alkaa itkettää pelkästään nyt.

Hän vastasi:
Niin täytyy käydä. Jos on luvannut mennä niin on mentävä. Kiitos huolenpidosta.
Eihän se kenenkään syy ole. Sitäpaitsi mä en kadu päivääkään. Sun kanssa oon ollu onnellisempi kuin koskaan.
En haluais. Oot tärkee. Mä tekisin sun vuoksi mitä tahansa ja haluun että sä olisit onnellinen. Ansaitset sen.
Ethän itke. Tahtoisin kuivata sun kyyneleet.

Eli yhteenvetona tarkottaako hänen kirjotuksensa ettei jaksa olla minun kanssa kun välimatkaa on? Menin jotenkin lukkoon ja jäin miettimään asiaa illalla. Taustatietona mainittakoon että kyseessä siis mies jolla on hyvin vähän parisuhdekokemusta.

Mietit asioita liikaa ja näet rivien välissä sellaisia asioita mitä siellä ei oikeasti ole.

Sitä paitsi se, että mies sinusta tykkää ei vaadi sitä, että mies jatkuvasti toistelee sitä tykkäämistään ja ikävää ja ties mitä. Tykätä voi hiljaisestikin.

Jos ette ole porvoosta (tai vaikka olisitte), niin sovitte kyllä hyvin toisillenne...
Jestas mitä tilitystä.

Ja joo, ei ole jättämässä. Jos ei yli kuukauteen näe toista, niin kyllä se ikävä hellittää, niin ettei jaksa ihan kokoajan itkeä.

Apua???? Miten ihmeessä sää sait tosta tulkittua ettei mies välitä???

Pitäisköhän sun perehtyä kiintymyssuhdeteorioihin?
Maallikkoteorioina sää olet jotakin läheisriippuvaisen-ripustautujan-ja välttelevän yhdistelmä

• Tykkää
Reactions: päätön
Ja mieti nyt, te ette enää ole mitään teinejä, vai? Vaan aikuisia. Ei aikuisen suhteeseen enää kuulu päivittäiset kymmenet riipivät, itku nyyhky ikävä viestit

5,5 viikkoa on pitkä aika olla erossa. Onko mies koko ajan töissä? Jos on, niin kannattaako semmoisen kanssa olla? Vai oletko itse koko ajan kiinni jossain?

Ja tärkein: onko mies yrittänyt nähdä sua?

Viimeksi muokattu:
Missään nimessä ei tietenkään kannata olla töissäkäyvän miehen kanssa, se on viimeinen virhe. Kannattaa ennemmin ottaa mies, jolla on omasta takaa tarpeeksi fyrkkaa olla jatkuvasti kotona naisen käytettävissä.
Sitähän juuri tarkoitin...:cautious:
Normaaleilla työtuntimäärillä (8-10 h/pv, viitenä päivänä viikossa töitä) kuka tahansa pystyy tekemään 5,5 viikon aikana reissun 200 km päähän. Mutta mietinkin että onko mies joko yrittäjä tai joku työnarkkis.

"On se kuitenkin oikeestaan aika raskasta kun oot kaukana"
Suomeksi: Nyt kun aloit puhumaan, niin täältä sorvin äärestä muistin sut. Oikeestaan mulla voi ollakin ikävä. Tai oikeestaan ei.

"Tahtoisin kuivata sun kyyneleet."
Kliseinen lausahdus, ulkoa opitun kuuloinen...

Käsittämätöntä itkeskelyä, draamaa ja ylianalysointia vaikka kaikki on hyvin ja suhde vasta aluillaan. Voi vain kuvitella, kuinka tulikuumana höyryävää paskaa on luvassa tuulettimen täydeltä sitten, kun pesänrakennus ja muut naisen vietit on saatu tyydytettyä ja todelliset parisuhteen haasteet alkavat. Toivottavasti miehellä on elämänkokemusta ja viisautta nähdä pidemmälle ja katkaista suhde nyt, ennenkuin investoinnit menevät pidemmälle.

Hyvällä tuurilla mies tajuaa googlettaa nuo viestikeskustelut jotka on tänne sanasta sanaan laitettu ja olisi muuten varmaan hyvä idea kenelle miehelle tahansa tehdä sama, mikäli haluaa nähdä analysoidaanko omia sanomisia mammafoorumeilla. Google kun indeksoi kaiken, mitä tänne tuupataan.

• Tykkää
Reactions: päätön
Mä oon 27 ja en ole koskaan kirjoitellut kenellekään noin. Luulen ettei ole totta..

Voi kuule. Kyllä suomalaismiehistä löytyy kirjoitustaitoisia.

Mun mies nappasi mut maailman ihanimmalla seuranhakuilmoitusvastauksella.

Ja, muinoin, tällä palstalla oli useampikin jonka kanssa oli kiva jakaa kirjoitellen ajatuksia, murheita ja ilonhetkiä. Eivätkä olleet feikkejä! Nähty on livenä, livechatissa tai ainakin puhuttu puhelimessa. Jälkimmäisessä tosin pikaisesti ku mä en tykkää luureista.

Sitähän juuri tarkoitin...:cautious:
Normaaleilla työtuntimäärillä (8-10 h/pv, viitenä päivänä viikossa töitä) kuka tahansa pystyy tekemään 5,5 viikon aikana reissun 200 km päähän. Mutta mietinkin että onko mies joko yrittäjä tai joku työnarkkis.
Kun on joku asennustyömaa esmes, niin töissä ollaan se 10-12h ja pahimmillaan 6 (jopa 7) päivää viikossa. Jos sattuu yksi vapaa, niin sen ihan jokikinen voi tuolla työtahdilla tahtoa pitää huilitaukona. Vai olisiko ap:n kannalta mielekästä jos mies tulee hänen luo ja nukkuu kokoajan.

Yhteistyössä