V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jokainen on velvollinen huolehtimaan siitä, että omaa riittävät tiedot ja taidot työllistyäkseen ja kyetäkseen elättämään itsensä. Yhteiskunnan velvollisuus ei ole tarjota mukavaa oleskelua ja mieluisia juttuja sellaiselle, joka ei ole valmis näkemään vaivaa tai astumaan tarvittaessa pois omalta mukavuusalueelta.Jokainen opiskelee sitä mikä kiinnostaa.
Peesi!Jokainen on velvollinen huolehtimaan siitä, että omaa riittävät tiedot ja taidot työllistyäkseen ja kyetäkseen elättämään itsensä. Yhteiskunnan velvollisuus ei ole tarjota mukavaa oleskelua ja mieluisia juttuja sellaiselle, joka ei ole valmis näkemään vaivaa tai astumaan tarvittaessa pois omalta mukavuusalueelta.
Suomeksi sanottuna, jos mieluisilla opinnoilla ei työllisty, niin on opiskeltava epämieluisampi ammatti. Jos sellainen ei kiinnosta, niin yhteiskunnan ei tarvitse sinua elättää, joten sen voit vapaasti valita minkälaista yritystoimintaa alat harjoittamaan elättääksesi itsesi.
Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.
Mä tein sellaista työtä mistä en pitänyt. Se oli yhtä helvettiä henkisesti. Nyt on terveys mennyttä. En voi tehdä sitä työtä enää. Enkä mitään muutakaan fyysistä työstä.Jokainen on velvollinen huolehtimaan siitä, että omaa riittävät tiedot ja taidot työllistyäkseen ja kyetäkseen elättämään itsensä. Yhteiskunnan velvollisuus ei ole tarjota mukavaa oleskelua ja mieluisia juttuja sellaiselle, joka ei ole valmis näkemään vaivaa tai astumaan tarvittaessa pois omalta mukavuusalueelta.
Suomeksi sanottuna, jos mieluisilla opinnoilla ei työllisty, niin on opiskeltava epämieluisampi ammatti. Jos sellainen ei kiinnosta, niin yhteiskunnan ei tarvitse sinua elättää, joten sen voit vapaasti valita minkälaista yritystoimintaa alat harjoittamaan elättääksesi itsesi.
Sen pitäisi olla sun ongelma, ei veronmaksajien.Mä tein sellaista työtä mistä en pitänyt. Se oli yhtä helvettiä henkisesti. Nyt on terveys mennyttä. En voi tehdä sitä työtä enää. Enkä mitään muutakaan fyysistä työstä.
Niin no nyt vasta kirjoitit tuon, että mihin aloituksesi perustui. Mutta joo, en ole täysin samaa mieltä. Emme halua epäpäteviä hitsareita rakentamaan Suomeen.Jokainen on velvollinen huolehtimaan siitä, että omaa riittävät tiedot ja taidot työllistyäkseen ja kyetäkseen elättämään itsensä. Yhteiskunnan velvollisuus ei ole tarjota mukavaa oleskelua ja mieluisia juttuja sellaiselle, joka ei ole valmis näkemään vaivaa tai astumaan tarvittaessa pois omalta mukavuusalueelta.
Okei. Työssäkäynti on useimmille usein helvettiä ja epämieluisaa.Mä tein sellaista työtä mistä en pitänyt. Se oli yhtä helvettiä henkisesti. Nyt on terveys mennyttä. En voi tehdä sitä työtä enää. Enkä mitään muutakaan fyysistä työstä.
Niin siis sä oot aina ollut vastuussa omista asioistas, lapsilisää sun vanhemmat ei nostaneet, et ikinä käyny hammaslääkärissä tai tavallisessa lääkärissä, et ikinä ole käyny kirjastossa tai muutenkaan hyötyny mistään?Sen pitäisi olla sun ongelma, ei veronmaksajien.
Ei ollut mun aloitus.Niin no nyt vasta kirjoitit tuon, että mihin aloituksesi perustui. Mutta joo, en ole täysin samaa mieltä. Emme halua epäpäteviä hitsareita rakentamaan Suomeen.
Ei- motivoituneet hoitajat jotenkin vielä menee, kun ne virheilee vain yhden potilaan kanssa kerralla, mutta hitsarin mielenkiinnottomuus voi näkyä vielä tuhoisampana.
Miten tämä liittyy aiheeseen?Niin siis sä oot aina ollut vastuussa omista asioistas, lapsilisää sun vanhemmat ei nostaneet, et ikinä käyny hammaslääkärissä tai tavallisessa lääkärissä, et ikinä ole käyny kirjastossa tai muutenkaan hyötyny mistään?
Ketään ei kiinnosta sinun työhistoriasi. Tämän aloituksen aihe et ole sinä.Vittu te olette sekoja. Mä opiskelen nyt mulle mieluista ammattia. En ole työtön enkä halua olla. Olin viimeksi työtön v.1989.
Niin että yhteiskunnan elättinä ei saa olla, jos se on joku muu kuin sinä. Nyt kun sä maksat veroja palkastas, yhteiskunnan maksamien opintojen jälkeen, niin muitten pitäis alkaa maksamaan omat menonsa?Miten tämä liittyy aiheeseen?
Kiinnostaapas. Ja varsinkin kun joku siihen muka yritti väittää, ettei työnteko sitä kiinnostais. Nyt se työhistoria kiinnostaa varsin paljon.Ketään ei kiinnosta sinun työhistoriasi. Tämän aloituksen aihe et ole sinä.
VMP!Niin siis sä oot aina ollut vastuussa omista asioistas, lapsilisää sun vanhemmat ei nostaneet, et ikinä käyny hammaslääkärissä tai tavallisessa lääkärissä, et ikinä ole käyny kirjastossa tai muutenkaan hyötyny mistään?
Miten vuonna 1989 on voinut olla työtön?Vittu te olette sekoja. Mä opiskelen nyt mulle mieluista ammattia. En ole työtön enkä halua olla. Olin viimeksi työtön v.1989.
Siis mitä? Missä kohtaa olen sanonut, että minä saan olla elättinä? Olen saanut ilmaiseen perus- ja toisen asteen opetuksen, korkeakouluopinnot rahoitin itse osa-aikatyöllä. Ilmainen opetus ja terveydenhuolto kuuluvat minun mielestäni kaikille tulotasosta riippumatta. Ilmainen oleskelu sen sijaan ei kuulu työikäisille aikuisille. Hyvin yksinkertaista.Niin että yhteiskunnan elättinä ei saa olla, jos se on joku muu kuin sinä. Nyt kun sä maksat veroja palkastas, yhteiskunnan maksamien opintojen jälkeen, niin muitten pitäis alkaa maksamaan omat menonsa?
Tuossa vaiheessa, kun sanoit, että Agela sanoi, et se oli loppuunpalanu huonossa työssä. Sanoit, et sen pitäs olla sen ongelma eikä veronmaksajien. Eli se sairastu ja joutu vaihtaan alaa, mut sullehan se ei käy, et veronmaksajat maksaa.Siis mitä? Missä kohtaa olen sanonut, että minä saan olla elättinä? Olen saanut ilmaiseen perus- ja toisen asteen opetuksen, korkeakouluopinnot rahoitin itse osa-aikatyöllä. Ilmainen opetus ja terveydenhuolto kuuluvat minun mielestäni kaikille tulotasosta riippumatta. Ilmainen oleskelu sen sijaan ei kuulu työikäisille aikuisille. Hyvin yksinkertaista.
En mä sitä sanonut. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että samassa keskustelussa voi olla useampi henkilö saman vierailija-nimimerkin takana?Tuossa vaiheessa, kun sanoit, että Agela sanoi, et se oli loppuunpalanu huonossa työssä. Sanoit, et sen pitäs olla sen ongelma eikä veronmaksajien. Eli se sairastu ja joutu vaihtaan alaa, mut sullehan se ei käy, et veronmaksajat maksaa.
No epäilen kyllä vahvasti, että sinä se olit. Ei noin tiukasti esitettyä mielipidettä kovin monella ole.En mä sitä sanonut. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että samassa keskustelussa voi olla useampi henkilö saman vierailija-nimimerkin takana?
Palatakseni aikaisempaan kommenttiini, terveydenhoidon pitäisi olla kaikille ilmaista, myös Aqelalle. Mutta jos on työkykyinen, niin terveydentilan salliessa tulisi pyrkiä työllistymään mahdollisimman nopeasti. Se ei välttämättä anna mahdollisuutta ensin opiskella sitä itselle kaikkein mieluisinta alaa.
Jos haluaa tehdä vain mieluisia juttuja eikä työllisty, niin ne pitää tehdä sitten omalla kustannuksella, ei veronmaksajien.
Paljonko maksat palkkaa?Mullakin olis ollut pihan hoitoa ja talvella lumen lapiontia, mutta eipä vain näytä kelpaavan.