Pirtsakka mummoikäinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

m1es

Tunnettu jäsen
01.10.2014
24 184
8 746
113
rauhallinen
(Palstan miesten) lapsuuden suosikki, Hugo-peikkopeliä juontanut Taru Valkeapää on vieläkin mukavan eloisa ja asiallisen näköinen (ikäisekseen, yli 50 v.). (y)

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/85976927-434f-4c69-83e1-68798dc7a874

d8a518436c1cb422d8a7d9adf8c4a7ad8346d47343ad456f999c8fda9e5850ad.jpg

Jos Taru on mummoikäinen, eli siis mummomainen sun mielestä niin sä olet siinä tapauksessa vanha papparainen. Jyyrä.

Normaalioloissa mummoksi tullaan juuri noin viisikymppisenä. Tällä palstallakin kirjoittelee nimimerkki @viisikymppinen isoäiti eli hän on siis 50-vuotiaana mummoksi tullut. Itse tunnen naisen, josta tuli mummo reilusti alle nelikymppisenä.

Taru poikkeaa tuosta 50-v naisten yleisestä linjasta juuri siinä, että on yllättävän ei-mummomainen.

Normaalioloissa mummoksi tullaan juuri noin viisikymppisenä. Tällä palstallakin kirjoittelee nimimerkki @viisikymppinen isoäiti eli hän on siis 50-vuotiaana mummoksi tullut. Itse tunnen naisen, josta tuli mummo reilusti alle nelikymppisenä.

Taru poikkeaa tuosta 50-v naisten yleisestä linjasta juuri siinä, että on yllättävän ei-mummomainen.
Aloituksessa voi päätellä muuta. Ja eihän sulle kelpaa kun ne pissaliisat.

Aloituksessa voi päätellä muuta. Ja eihän sulle kelpaa kun ne pissaliisat.

Voin paljastaa, etten ole koskaan tavannut Tarua, joten kelpaamisoletuksesi on hypoteettinen, käytännössä testaamaton. Mutta jos tilaisuus avautuu, voin tarttua toimeen sinun mielerauhasi takia. :rolleyes:

Tässä Taru Valkeapään kuva Pakkotoiston "Mature - vanhassa vara parempi"-ketjusta.
taru_valkeapaa_4-jpg.38885

Harvempi viiskymppinen on nykypäivänä mummomainen vaikka mummo oliskin

Mutta onhan tuo aika tätimäinen kuva

Niih. Pirtsakasta tytöstä on ehkä hankala saada mitään muuta kuin täti-tyylinen. Ja etenkin, jos on sen pitrsakka-tyylin kanssa elämässää hyvin pärjännyt niin miksi haluaisi muuttaa lookkiaan.

Tossa jutussahan luki, että Tarulla lapset 8- ja 13-vuotiaat pojat. Eli 42 ja 37 suunnilleen ollut äitinä. Eli mummoa hänestä ei todennäköisesti tule ennen eläkeikää... Samalla kaavalla vasta 74v.

Juu, 8000 vuotta sitten varmaan ihmisistä varmaan iso osa oli mummoja 32v, jos vaan eli sinne asti... Ajat muuttuvat, mies1, muutu sinäkin.

Mä tiedän useita yli 50-vuotiaita naisia jotka eivät ole mummomaisia. Oma äitini on lähes 60v. eikä hän kyllä ole lainkaan mummomaisen näköisen vaikka isoäiti mun lapselle onkin.

Tossa jutussahan luki, että Tarulla lapset 8- ja 13-vuotiaat pojat. Eli 42 ja 37 suunnilleen ollut äitinä. Eli mummoa hänestä ei todennäköisesti tule ennen eläkeikää... Samalla kaavalla vasta 74v.

Juu, 8000 vuotta sitten varmaan ihmisistä varmaan iso osa oli mummoja 32v, jos vaan eli sinne asti... Ajat muuttuvat, mies1, muutu sinäkin.

En ole mies1, tuo nimimerkki oli toisella palstalaisella käytössä muutama vuosi sitten.

Ei tarvita 8000 vuotta siihen, kun perhe-elämä oli vielä normaalia ja lapset synnytettiin silloin, kun se oli fyysisesti järkevintä naiselle. Vuonna 1960 oli ensisynnyttäjien keski-ikä alle 25 vuotta (25 vuotta ylittyi vasta 1970-luvun puolivälissä). 1960 syntyneet naiset synnyttivät ensimmäisen lapsensa keskimäärin 26-vuotiaana eli 1986 ja heidän äideistään tuli siis mummoja keskimäärin 51-vuotiaana (Taru Valkeapään ikäisenä). Tuosta on 33, ei 8000 vuotta.

Nainen on biologisesti mummo-ikäinen viimeistään silloin, kun hän ei enää kykene ilman nykylääketieteen keinoja luonnollisesti raskautumaan eli kun menopaussi on alkanut. Henkisesti suuri osa mummoikäistä ei suostu totuutta tunnustamaan ja biologisia muutoksia voi siirtää hormonihoidoilla. Mummoikäisyyttä se ei kuitenkaan muuta.

Valitut (kuten vaikkapa Taru) oikeastikin säilyttävät parhaat puolensa.

Se, että suomalaisten ensisynnyttäjien keski-ikä Helsingissä on pian 35 vuotta, on surullista, ei positiivista "aikojen muuttumista".

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/140638/Klemetti.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä. Ei 50v ole mummoikäinen. Täytän huomenna 50 ja olisi outoa että 18-vuotiaalla pojallani olisi lapsi. Hän on itse vielä lapsi.

18-vuotias ei ole lapsi lain edessä eikä biologisesti. Etkö tiedä mitä poikasi housuissa tapahtuu - hän on täysin valmis isäksi. Sinä olet mummoikäinen, vaikka et mummo olisikaan.

Viimeksi muokattu:
Jos mun lapseni päättäisivät lisääntyä saman ikäisenä mitä minä aloitin, niin mulla olisi viisikymppisenä jo kolme lastenlasta.

Periaatteessa voisin olla ollut mummo jo nelikymppisenä eikä esikoinen silti ois sakkolihana puuhastellut.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Katsoin samaa, että ei ole muuttunut juuri ollenkaan.

Yhteistyössä