Ovatko rokotteet haitallisia lapselle? Pitäisikö vauvojen "antaa vain olla?"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jutussa on monia mielenkiintoisia näkemyskiä, ihan kaikkia linkkejä en nyt kerkeä kahlata läpi. silmiini pisti kuitenkin yksi kohta jutussa:

Classen on aiemmin toteennäyttänyt, että rokotteet ovat vastuussa tyyppi 1:n diabeteksen lisääntymisestä. Uusin tutkimus todentaa, että molemmat diabetestyypit, 1 ja 2, ovat tosiasiassa vastareaktioita (opposing responses to) rokotteille.

Ikäänkuin rokotteet olisivat niputettavissa yhdeksi sivuvaikutuksiltaan samanlaiseksi asiaksi. Lähestymistapa on varsin vaarallinen.
Puhutaan siitä, miten rokotteet aiheuttavat kakkostyypin diabetesta. Eikö kakkostyypin diabetes ole ydistettävissä liikalihavuuteen? Mistä liikalihavuus johtuu? Rokotteista? -tuskimpa. Liikalihavuus johtuu liiasta energiamäärästä ja liian vähäisestä liikunnasta.

Ykköstyypin diapetesta tutkitaan suomessa varsin kattavasti. Se on ensisijaisesti perinnöllinen sairaus.
http://dipp.fi/?page_id=515&lang=fi
Näidenkään tutkimusten yhteydessä ei mainita minkään rokotuksen vaikuttavan ykköstyypin diabeteksen syntyyn.

Myös tämä on hämmentävä lause:
1960-luvulla vain 1.8 % amerikkalaisista lapsista ja teini-ikäisistä sairasti jotain kroonista tautia. Vuonna 2004 luku oli noussut 7 prosenttiin. – Angela Zimm, Bloomberg News Service, June 2007
Voisiko olla, että -60 luvulla kroonisia sairauksia on kirjattu vähemmän, koska niihin on kiinnitetty vähemmän huomiota?
 
Vesirokko- rokotteessa on heikennettyä virusta. Kun se töötätään elimistöön, alkaa elimistö rakentaa suojausta kyseistä virusta kohtaan. Immuniteetti virukselle rakentuu oman elimistön toimesta ja tämän rokotteen tapauksessa ei juurikaan ole eroa sillä, onko saanut tartunnan vai saako rokote immuniteetin aikaan.

https://thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/vesirokko-rokote
Alkaa toimia, mutta pienemmällä kapasiteetillä verrattuna "oikeaan" sairastamiseen.

Ja rokotteissa on aina mukana myös muita aineita. Ja kuten olen jo useaan kertaan sanonut, vesirokon sairastaa ilman ongelmia valtaosa alle 5-veenä ilman rokotteitakin. Siihen suhteutettuna, koko kansakunnan rokottaminen on paitsi turhaa, myös turhaa riskinottoa ja rahojen hassaamista.
 
No ympäristö ei ole liian terve. Se on liian steriili. Siihen ei rokotukset vaikuta. Muovipussi kyllä, elätkö sellaisessa?

Mutta väität kokoajan, että sairaudet tekevät hyvää ihmiselle. Oletko ikinä edes googlettanut aihetta, että tietäisit edes summittaisesti, mistä puhut, etkä vain heittelisi henkevyyksiä tänne?
Ympäristö on liian steriili ja ihmiset liian terveitä. Useissa allergiatutkimuksissa on todettu, että koska elimistöllä ei ole enää ns. oikeita tehtäviä, se alkaa hyökätä vaarattomienkin aineiden kimppuun. Tästä löydät varmasti tietoa googlaamalla.
 
No ihan itse aloitit tuon hysteerisen "sinä olet vastuussa niiden ja näiden kuolemasta" -soopan, joten syytä vain itseäsi (y)
"sä alotit ja mun oli ihan pakko jatkaa..." Sori, luulin, että puhun aikuisen kanssa. Tämä kyllä selittää paljonkin.

Mutta puhuttiin siis rokotekattavuudesta ja siinä tulee esille tämä puoli, että kaikki eivät voi ottaa rokotetta. Tauti ilmenee yleisemmin silloin, kun rokotekattavuus on alhainen. Omasta puolestani olen valmis ottamaan riskin, että tulee päivän kuume tai 1:1000000 jotain vakavampaa, jos se ehkäisee toisten kuolemia. Jokainen toki tekee omat päätöksensä.
 
"sä alotit ja mun oli ihan pakko jatkaa..." Sori, luulin, että puhun aikuisen kanssa. Tämä kyllä selittää paljonkin.

Mutta puhuttiin siis rokotekattavuudesta ja siinä tulee esille tämä puoli, että kaikki eivät voi ottaa rokotetta. Tauti ilmenee yleisemmin silloin, kun rokotekattavuus on alhainen. Omasta puolestani olen valmis ottamaan riskin, että tulee päivän kuume tai 1:1000000 jotain vakavampaa, jos se ehkäisee toisten kuolemia. Jokainen toki tekee omat päätöksensä.
Luulit, että puhut aikuisen kanssa, mutta silti puhut kuin teini-ikäinen syyllistäjä :p
Kannattaa ehkä vähän petrata tuota "aikuisten puheltyyliä".

Mitä tulee tuohon sädekehän kiillotukseesi, niin se on sinun valintasi. Ja todennnäköisesti valinta, joka on tehty puutteellisilla tiedoilla.

Toistan nyt edelleen tätä, kun ei näy menevän perille: valtaosa sairastaa vesirokon lapsuudessa ilman rokotetta. Näin ollen suoja on aivan yhtä hyvä niin rokotteen kanssa kuin ilman rokotetta. Mutta sen sijaan, että annettaisiin luonnon tehdä tehtävänsä, tuikataan lapsiin kalliit rokotteet, joiden mahdollisia pitkäaikaisvaikutuksia ei edes ole voitu käytännössä tutkia.... vaikka olisi haluttu. Mutta eihän sitä haluta.
 
Tiedän. Eli mielestäsi sairaudet on terveellisiä, eli welcome vaan epidemiat, ei haittaa, se joka selviää, elää kivasti. Mutta rokotteita ei kannata ottaa, koska elimistö menee häiriötilaan. (Siis niillä jotka ei kuole tai saa muita sairauksia/ komplikaatioita.)
Nyt menet taas tuon hysteerisen liioittelun puolelle. Kuten sanoin, treenaa hiukan tuota puhetyyliäsi, niin joku saattaa jonain päivänä ottaa sinut vakavasti (y)
 
2.vuotiaana voitaisiin alkaa rokottamaan kun oman kehon puollustuskyky on kehittynyt, miksi sitä häiritään jo 3kk iässä rokotuksilla?
Moniko tietää pneumokokin ja rotan olevan voimassa vain 2.vuotta? Onko teille sanottu tästä neuvolassa, vai uskoteltu suojan olevan jopa elinikuinen?
Mpr muuttaa lapsen persoonallisuutta oli yhdessä ketjussa, siis whaaatttt??? Eikä tuo jo kerro jotain jo tuosta piikistä?:O
Tällä hetkellä suhtaudun rokotuksiin epäilevästi??
Rotahan on vaarallisin alle 2 vuotiaalle, heitä on jopa kuollut siihen. Moni on joutunut sairaalaan pidempiaikaiseen tiputukseen. Aikuiselle se on ihan normaali ripuli-oksennustauti, mistä ei ole niin suurta haittaa.
 
Luulit, että puhut aikuisen kanssa, mutta silti puhut kuin teini-ikäinen syyllistäjä :p
Kannattaa ehkä vähän petrata tuota "aikuisten puheltyyliä".

Mitä tulee tuohon sädekehän kiillotukseesi, niin se on sinun valintasi. Ja todennnäköisesti valinta, joka on tehty puutteellisilla tiedoilla.

Toistan nyt edelleen tätä, kun ei näy menevän perille: valtaosa sairastaa vesirokon lapsuudessa ilman rokotetta. Näin ollen suoja on aivan yhtä hyvä niin rokotteen kanssa kuin ilman rokotetta. Mutta sen sijaan, että annettaisiin luonnon tehdä tehtävänsä, tuikataan lapsiin kalliit rokotteet, joiden mahdollisia pitkäaikaisvaikutuksia ei edes ole voitu käytännössä tutkia.... vaikka olisi haluttu. Mutta eihän sitä haluta.
Nyt menet taas tuon hysteerisen liioittelun puolelle. Kuten sanoin, treenaa hiukan tuota puhetyyliäsi, niin joku saattaa jonain päivänä ottaa sinut vakavasti (y)
Eli haukut henkilön, kun et enää keksi mitään sanottavaa.
"oot ihan tollo kun et tajuu!" ...ja teini ja syyllistäjä, ja kiillottelet sädekehää jne.... Jos teet muuten listasta liian pitkän, niin voi käydä niin, että vastaanottaja ei enää usko sanomaa, eli kannattaa pitäytyä siinä yhdessä, minkä on valinnut... Oliko ensimmäinen käyttämäsi tämä massamurhaaja?

Pitkäaikaisvaikutuksista on kyllä aika paljon saatavilla tietoa ja myös siitä, mitä hyviä pitkäaikaisvaikutuksia on.
 
Alkaa toimia, mutta pienemmällä kapasiteetillä verrattuna "oikeaan" sairastamiseen.

Ja rokotteissa on aina mukana myös muita aineita. Ja kuten olen jo useaan kertaan sanonut, vesirokon sairastaa ilman ongelmia valtaosa alle 5-veenä ilman rokotteitakin. Siihen suhteutettuna, koko kansakunnan rokottaminen on paitsi turhaa, myös turhaa riskinottoa ja rahojen hassaamista.
Niin, valtaosa. Ei se paljoa lohduta niitä, jotka eivät kuulu ilman ongelmia sairastavaan valtaosaan. Jo edesmenneen palstavakkarin lapsi tai lapsenlapsi kuoli vesirokkoon (en jaksa vanhoja ketjuja kaivella).

Itse olen kaikki lastentaudit aikoinaan sairastanut ja tuhkarokon kanssa pienellä pelolla odottettiin, että selviääkö ilman pahoja jälkitauteja.
 
Eli haukut henkilön, kun et enää keksi mitään sanottavaa.
"oot ihan tollo kun et tajuu!" ...ja teini ja syyllistäjä, ja kiillottelet sädekehää jne.... Jos teet muuten listasta liian pitkän, niin voi käydä niin, että vastaanottaja ei enää usko sanomaa, eli kannattaa pitäytyä siinä yhdessä, minkä on valinnut... Oliko ensimmäinen käyttämäsi tämä massamurhaaja?

Pitkäaikaisvaikutuksista on kyllä aika paljon saatavilla tietoa ja myös siitä, mitä hyviä pitkäaikaisvaikutuksia on.
Keksin kyllä ihan loputtomiin sanottavaa, se ei ole koskaa ollut ongelma :p
Eli kyllä nuo sinun nimetyksesti olivat ihan vain ansaittuja.

Mitä tulee noihin pitkäaikaisvaikutuksiin, niin lupaan maksaa sinulle tonnin, jos löydät yhdenkin lähteen, jossa kerrotaan vesirokkorokotteen hyödyllisistä pitkäaikaisvaikutuksista.
 
Niin, valtaosa. Ei se paljoa lohduta niitä, jotka eivät kuulu ilman ongelmia sairastavaan valtaosaan. Jo edesmenneen palstavakkarin lapsi tai lapsenlapsi kuoli vesirokkoon (en jaksa vanhoja ketjuja kaivella).

Itse olen kaikki lastentaudit aikoinaan sairastanut ja tuhkarokon kanssa pienellä pelolla odottettiin, että selviääkö ilman pahoja jälkitauteja.
Niin, kuten aiemmin jo sanoin, elämän voi käyttää panikoimiseen, jos niin haluaa, mutta ei se kovin järkevää ole. Voit myös jäädä auton alle heti huomenna. Huomattavasti todennäköisempää, kuin tuhkarokon jälkitauteihin kaatuminen.

Mitä tulee vesirokkorokotteeseen, niin eivät rokotteetkaan mitään 100% suojaa anna, vaikka moni niin kuvittelee.
 
Keksin kyllä ihan loputtomiin sanottavaa, se ei ole koskaa ollut ongelma :p
Eli kyllä nuo sinun nimetyksesti olivat ihan vain ansaittuja.

Mitä tulee noihin pitkäaikaisvaikutuksiin, niin lupaan maksaa sinulle tonnin, jos löydät yhdenkin lähteen, jossa kerrotaan vesirokkorokotteen hyödyllisistä pitkäaikaisvaikutuksista.
Jos ottaa rokotteen ja sattuu saamaan vesirokon, on oireet huomattavasti lievemmät. Tonni käteen, kiitos.

Ja ei, en pidä ansiokkaana sitä, että osaa haukkua toista mahdollisemman monella eri tapaa. Mutta jos meinaat sitä jatkaa, niin muista kuitenkin, että et ikinä tiedä, kuka istuu siellä näytön toisella puolen. Et toki ota vastuuta muista ihmisistä, kuten jos sanoit aiemmin, mutta sinun keskustelutyylisi voi aiheuttaa niitä koulukiusausjuttuja lehtiin. Ei tarvi mulle vastata, mutta jos asioista voisi keskustella sopuisasti, niin tekisitkö niin?
 

Yhteistyössä