Kun lapsi ei leiki duploilla ja puujunaradalla niin pitäisikö myydä ne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on paljon Lego duploja ja Brion junaratapaloja, monta isoa laatikkoa. Nuorimmainen lapsi on 3v eikä leiki niillä kuin vain jos olen mukana leikissä. Lopettaa heti jos menen muualle ja sisarukset eivät viitsi leikkiä tämän kanssa (teinejä) ja yksi sisarus leikkisi joskus mutta siitä tulee vain riitaa ja tappelua. Mikään ei onnistu nätisti.

Mietin pitäisikö myydä nuo duplot ja puujunaradat. Mitä mieltä olette?
Lapsia ei ole tulossa lisää.

3v lapsi leikkii lähinnä autoilla ja niilläkin vain jos joku leikkii mukana eli minä...

Leluja olisi vaikka millaisia mutta kun ei halua...
Telkkaa kyllä katsoisi vaikka miten jos saisi. Ei saa paljon.

Pikkulegoja meillä on kanssa paljon ja niillä leikkii tämä isompi sisarus tappelukaveri.
Niistä en luovu vielä.

Miten te tekisitte?

Olen ottanut talletettavakseni juuri duploja ja aina on isommatkin lapset keksineet kivat monen tunnin leikit niillä:-)

Ongelma on siinä, että olet tehnyt itsestäsi sen leikinjohtajan, joten ei osaa käyttää omaa mielikuvitusta. Itsekin leikin usien lasten legoilla, koska niillä voi tehdä mukavasti pihasuunnitelmia yms. Siinä ei tosin kaveria tartte:-D

Jos asutte niin ahtaasti, ettei ne mihinkään mahdu, vie jollekin vanhukselle ajankuluksi. He eivät ikikuunapäivänä raskisi ostaa sellaisia.

Älä myy vielä.

Voit illalla/aamulla "salaa" rakentaa lapselle duploista talon, autokorjaamon tms. sekä junanrata kiertämään viereen. Aamulla lapsen herättyä olet kuin et huomaisi. Anna lapsen itse huomata ja keksiä, mitä kyhäelmillä voisi tehdä. Älä mene itse säätämään mitään :giggle:

Jos leikit ei lähde nyt käyntiin, laita pois silmistä 1-2 kk ja kokeile sitten uudestaan ilman, että itse olet mukana leikissä.

Yleensä duplot löytää tien sydämeen jossakin vaiheessa ja myös taukoja tulee leikkeihin.
Meillä duplot olleet noin 1,5 v lähtien enemmän tai vähemmän käytössä. Nyt 10v leikkii välillä tehden omia asuntoja, huoneita ja suunnitelmia. Myös perheen aikuiset löytävät tiensä laatikolle ja alkavat puuhastella yksin tai porukassa :whistle:

Mikä hätä myydä? Pistä jemmaan.
Meillä on 2 kaapillista täynnä leluja jotka just nyt ei kiinnosta. Hetken kun on ain poissa silmistä ja vaihtaa lelut ni taas kiinnostaa.

Mikä hätä myydä? Pistä jemmaan.
Meillä on 2 kaapillista täynnä leluja jotka just nyt ei kiinnosta. Hetken kun on ain poissa silmistä ja vaihtaa lelut ni taas kiinnostaa.
Tuo ohje oli käytössä jo 50 vuotta sitten ja toimi silloin, miksi ei nyt? Ne täytyy muutenkin lajitella, ohjeet säilyttää kunnolla jne.
Vein vanhan palaåelin äidille ja hänellä meni mukavasti 2 tuntia kootessa vanhaa palapeliä, joka oikeasti oli hirsisalvoksinen mökki, siis 4 palapeliä seininä plus katto päälle. Teippailin vieressä repsahtaneita osia ja lopulta ilo oli suuri, kun kaikki olivat tallessa:LOL::love:

Meillä ei ole ikinä oikein kukaan halunnut leikkiä noilla duploilla. Ovat aika tylsiä, joten turha niitä on säilyttää. Aika pienenä on alettu normi-legoilla rakentelemaan.
Sama sen junradan suhteen. Pari kertaa on jaksettu rakentaa se ja vetää juna siitä läpi. Mutta kun itsekin mietit, niin aika helvetin tylsä leluhan se on. Myyntiin vain.

Meillä ei ole ikinä oikein kukaan halunnut leikkiä noilla duploilla. Ovat aika tylsiä, joten turha niitä on säilyttää. Aika pienenä on alettu normi-legoilla rakentelemaan.
Sama sen junradan suhteen. Pari kertaa on jaksettu rakentaa se ja vetää juna siitä läpi. Mutta kun itsekin mietit, niin aika helvetin tylsä leluhan se on. Myyntiin vain.
et tietenkään tehnyt sinne ympärille sopivaa maastoa?
rakennellut radan varrelle taloja ja kaupunneja?

Missähän harhoissa elät.... Kukaan normaali kolme-vuotias ei ala rauhallisesti rakentelemaan mitään maisemakuvauksia junaradan ympärille. Maksimissaan jaksaa sen yhden ohi ajavan auton rakentaa, siinä se.
Herää todellisuuteen.
Kyllä se puujunarata on suosituimpia leluja kolmivuotiaillekin. Rakentavat uusia variaatioita radasta ja ajelevat pitkään junilla eri lailla. Tarhassa on puujunarata joka päivä käytössä.

Kyllä tenava leikkii duploilla ja muilla "tylsillä" leluilla, jos aivoja ei ole jo kyllästetty älypuhelimella ja muilla helpoilla viihdyttävillä laitteilla.

Itse huolestuisin, jos "normaali" kolmevuotias ei kykene jonkinlaiseen leikkiin autoilla, duploilla ja junanradalla ilman, että joku pörisee vieressä auton ääntä.

Missähän harhoissa elät.... Kukaan normaali kolme-vuotias ei ala rauhallisesti rakentelemaan mitään maisemakuvauksia junaradan ympärille. Maksimissaan jaksaa sen yhden ohi ajavan auton rakentaa, siinä se.
Herää todellisuuteen.
Missä harhoissa? Kokopäiväisiä leikkejä on ollut mut sinne täytyy viedä huiveja veden aalloiksi, lunta toisella kankaalla jne. Ja ite täytyy saada höpötellä kaiken aikaa. Mitään valokuvaamisia ei kannata yrittää samalla: loppuu koko lysti siihen.

Yhteistyössä