Alkuperäinen kirjoittaja -xix-:
Niin.. paitsi tuo toimii toisin päin myös. Miksi naiset valitsevat aina sen rentun eikä sitä hiljaisempaa ja hyvätapaista miestä? Mitä nainen nykyaikana etsii miehestä? Isähahmoa? Tuskin.
Miehet usein jäävät huonoonkin suhteeseen, koska heille yksin jääminen on raskaampaa kuin naisille. Tunnen monia sinkku/vanhapiika naisia, jotka ovat tyytyväisiä omaan elämäänsä, ja vaikka tunnustavatkin kaipaavansa parisuhdetta, heidän elämänsä ei sen puutteeseen kaadu.
Olisikohan sitten kyse tarjonnan ja kysynnän kohtaamisesta? Kiltit naiset jäävät usein äänekkäämpien ja aggressiivisemmin käyttäytyvien kanssasisartensa varjoon. Samoin miehillä - naiset kiinnittävät huomiota renttuihin, joiden varjoon kiltit ja kunnolliset miehet jäävät.
Onhan jo tutkimuksetkin osoittaneet, että yksinäinen mies masentuu yksinäistä naista todennäköisemmin.
Jos on kirjoitusvirheitä tai asiavirheitä, niin pyydän anteeksi. Olen hieman väsynyt valvottuani viime yön.
Olen samaa mieltä tästä. Olin itse sinkku 27-vuotiaaksi, hyvin kiltti ja vähän hiljaisenpuoleinen. Ja ihan onnellinen sinkkuna. Kiltteys ei kuitenkaan tarkoita sitä etten osaisi jämäkästi hoitaa arkipäivän asioita ihan itsekseni. Sitähän se sinkkuus nimenomaan opettaa, olemaan itsenäinen ja hoitamaan KAIKKI asiat yksin, vaikka korjaamaan oman auton jos on pakko...
Huomasin jo kouluaikana että ne "vähemmän kiltit", äänekkäät tytöt ja pojat viehättivät toista sukupuolta, ainahan he tekivät jotain mitä ei saisi tehdä, ja herättivät huomiota. Enpä silti olisi vanhempana näiden tupakkaapolttavien, alkoholia liikaa kuluttavien, ilman koulutusta jääneiden rääväsuiden kanssa halunnut seurustella.
Vanhempana sitten esimerkiksi opiskelijabileissä minä en tietysti erottunut mitenkään massasta koska en tanssinut pöydillä tai mennyt kännissä juttelemaan miehille. Tosin en koskaan juonutkaan niin paljon että olisin varsinaisesti ollut kännissä... Eli siinä jäi nimenomaan niiden ulospäinsuuntautuneempien naisten varjoon.
27-vuotiaana tosiaan löytyi sitten mies, joka arvosti kiltteyttäni. Hänellä oli takana pari suhdetta tällaisten kovaäänisten, ulospäinsuuntautuvien ja määräilevien naisten kanssa. Kyseiset naiset olivat pitäneet niin kovaa jöötä että mieheni ei ollut saanut mennä mihinkään yksin tai nähdä kavereitaan, saati sitten harrastaa... Itse nämä naiset jatkoivat samaa elämää suhteessa kuin sinkkuna ollessaankin, eli kävivät kavereidensa kanssa ulkona, iskivät muita miehiä ja pettivät miestäni. No, mieheni otti opikseen, ja päätti etsiä kiltin, uskollisen naisen.
Uskon siis, että kiltit naiset eivät välttämättä jää vanhoiksi piioiksi mutta he joutuvat odottamaan kunnes miehet ovat tehneet sen ensimmäisen virheen eli olleet suhteessa ei-niin-kiltin naisen kanssa... Ja nämä naiset ovatkin ehkä sitten niitä vanhoja yksinäisiä kun ei enää löydy höynäytettävää ja pompotettavaa miestä.