Eri "säännöt" kummallekin avioliitossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen62
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen62

Vieras
Hei,
kaipaisin neuvoja seuraavanlaiseen ongelmaan.
Olen siis 47 v. mies, vaimoni vuotta nuorempi ja kohta 20 vuotta avioliitossa. Lapset jo täysi-ikäisiä, nuorin kuitenkin vielä kotona.
Seksielämä sujuu hyvin ja muutenkin asiat pääosin kunnossa.
Ongelma on se että vaimoni on hyvin sosiaalinen ja avoin luonne.
Itse olen vähän sulkeutuneempi mutta tykkään kuitenkin ihmisten seurasta.
Vaimoni flirttailee miehille aika avoimesti viihteellä ollessaan, koskettelee tuttavallisesti tanssiessa ja muutenkin ym. Tiedän myös että hän on muutaman kerran suudellut vierasta miestä ravintolassa ollessaan. Suoranaista pettämistä en tiedä tapahtuneen. Olen näistä asioista hänen kanssaan keskustellut ja kysynyt hyväksyisikö hän vastaavat jutut minulle.
Vastaus on että aivan eri asia. On kuulemma hyvin mustasukkainen minusta.
Ei voi avoimelle luonteelleen mitään.
Olen näitä juttuja tähän saakka sietänyt mutta nyt alkaa tulla mitta täyteen.
Huomenna hänellä on taas viihdeilta tiedossa ja vastaavaa todennäköisesti luvassa.
Mitäpä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä?
Meilläkin pitkä liitto takana, eikä tässä nyt ihan eron aineksia taida olla kasassa.
Kaipaisin kuitenkin neuvoja kuinka tästä eteenpäin.
Jos jollakin on vastaavia kokemuksia, niin otan kaikki neuvot kiitollisuudella vastaan.

Anna vaimosi elää ...... ja elä itsekin.

Hohhoijaa, mitä kysymyksiä. Haudassa voitte molemmat maata hiljaa ja vierekkäin. Ihan ilman mitään sosiaalisia luonteen eroavaisuuksia.

Kyllä mielestäni avio- tai mikä tahansa muukin liitto perustuu siihen että on samat "säännöt" kummallekin. Mutta tuohan on hyvin tyypillistä että sellainen joka sallii itselleen pienet vapaudet ei sallikaan niitä toiselle.
Sano suoraan että pahoitat mielesi hänen jutuistaan ja ettet voi hyväksyä niitä. Miksi hänen ylipäätänsä pitää lähteä yksin "viihteelle"?
Meillä kotona oli samanlaista kun olin nuori -äitini ramppasi varmaan joka kuukausi jossain tanssuloissa "kun tanssiminen oli niin kivaa" ja isä oli sitten huono mies kun möksähti näistä reissuista. Tiedän että asiaan liittyi myös tarve saada ihailua miehiltä :((((

Alkuperäinen kirjoittaja "anna palaa":

Hohhoijaa, mitä kysymyksiä. Haudassa voitte molemmat maata hiljaa ja vierekkäin. Ihan ilman mitään sosiaalisia luonteen eroavaisuuksia.

Niin, eikös ole kivaa kun molemmat sitten vehtaavat omilla tahoillaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Oi aikoja...:
Alkuperäinen kirjoittaja "anna palaa":

Niin, eikös ole kivaa kun molemmat sitten vehtaavat omilla tahoillaan...

No sitten vehtaavat. Tai eroavat ja etsivät itselleen samanlaisen kumppanin kuin itsekin on, jos eroavaisuus on liian suuri keski-iässä. Monet vaihtavat silloin kumppania, jos ei sovi yksiin. Puolet vaihtaa ja puolet sopeutuvat ja "puhaltavat yhteen hiileen" loppuun asti.

Hammastahnaa jos ei opi "pusertamaan" samaan tyyliin niin kannattaa ostaa molemmille omat tuubit.

Tuohan on aivan selvä juttu.
Ap:n kannattaisi hiukan miettiä omia tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, miten ja milloin itse olet suonut puolisollesi jotain positiivistä ja yllättävää.
Sellaistahan tuo naisesi aivan selvästi kaipaa, uutta " hellästi jytisevää menoa", vaikkapa romanttinen lomareissu lämpimään tai supi suomalaiseen kylpylään.
Korjaava toiminta vaatii mieheltäkin romattisempaa panostusta, kukkia silloin tällöin, pieniä yllätys lahjoja (sormus, kaulakoru tms.), vaikkapa romanttinen ilallinen naapuri kaupungin viihtyisässä ravintolassa.
Lisäksi miehen kannattaa kaivaa OMATKIN tanssikengät pois naftaliinista ja pyöritellä sitä vaimoa siellä tanssilattialla niin, että kengänkorot soi.

Alkuperäinen kirjoittaja muorilo:
Tuohan on aivan selvä juttu.
Ap:n kannattaisi hiukan miettiä omia tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, miten ja milloin itse olet suonut puolisollesi jotain positiivistä ja yllättävää.
Sellaistahan tuo naisesi aivan selvästi kaipaa, uutta " hellästi jytisevää menoa", vaikkapa romanttinen lomareissu lämpimään tai supi suomalaiseen kylpylään.
Korjaava toiminta vaatii mieheltäkin romattisempaa panostusta, kukkia silloin tällöin, pieniä yllätys lahjoja (sormus, kaulakoru tms.), vaikkapa romanttinen ilallinen naapuri kaupungin viihtyisässä ravintolassa.
Lisäksi miehen kannattaa kaivaa OMATKIN tanssikengät pois naftaliinista ja pyöritellä sitä vaimoa siellä tanssilattialla niin, että kengänkorot soi.

Samaa mieltä. Mies vaikutttaa vähän tossukalta.

Jäi vielä sanomatta.
...ja panosta vielä itteeskin kunnolla. Käy vaate ostoksilla, trimmaa kaikki karvat ja tee ittestäs niin vetävän näkönen (jos tarpeen käy tanssitunnilla), että vaimoskin alkaa jo arvella, että mitäs nyt tapahuukaan...
Ei se vaimon yksinomainen miellyttäminen pysäytä mitään, SINUN pitää "nuortua" ittekin, näytä, ettet ole mikään ukon nuhjake.

Oispa hauska tietää mitä ellit sanoisivat jos kysyjä olisi nainen joka ihmettelisi miehensä pussailua toisten naisten kanssa...
"Jätä se sika" vai "taidat olla vähän tossukka itse" - ???!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Bigpig.:
Oispa hauska tietää mitä ellit sanoisivat jos kysyjä olisi nainen joka ihmettelisi miehensä pussailua toisten naisten kanssa...
"Jätä se sika" vai "taidat olla vähän tossukka itse" - ???!!!

"Jätä se sika!" ... sopisi mainiosti tuohon tilanteeseen neuvoksi naiselle ........

Ap ei selkeästi osaa miellyttää naistaan ja naisen on "turvauduttava" flirttihätävaraan ajoittain. Kannattaisi todella mennä sinne "preppauskurssille", jotta asia hoidettaisiin parisuhteessa.

Ap voi tietysti ottaa ruoskan mukaan, kun seuraavaksi menevät yhdessä juhlimaan ... ja näyttää näin "kaapin paikan". Tukasta ei kannata julkisella paikalla vedellä, koska se näyttäisi naurettavan "luolamiesmäiseltä".

Menkää avioliittokurssille. Seurakunnasta voi kysellä koska ja missä sellaisia on. Siellä voisi saada vaimonkin ymmärtämään, että samat säännöt tarvitaan molemmille tuollaisessa asiassa.
Ehkä siellä avautuisi jotain muutakin, kun pian olette ihan kahdestaan kotona.
Kyllä niitä erillisiä menoja on hyvä olla, kun välillä mennään yhdessäkin.

Voi helvetti mitä vastauksia suurin osa. Pari kolme asiallista kommenttia ja kaikki muut todella syvältä. Miestä syyllistetään naisen tekemisistä, mennään henkilökohtaisiin loukkauksiin ja moitteisiin tuntematta kyseistä henkilöä tai pariskuntaa ollenkaan.
Menkää nyt ellit itseenne ja katsokaa peiliin. Bigpigin kannanotto oli hyvä.
Hävettää suunnattomasti muiden kirjoittajien puolesta.

Anna sen vaimon lentää, mutta sano sille suoraan, että olet niin mustis, ettet halua hänen nuoleksivan muita. Kyllähän tanssiminen ja hauskanpito pitää sallia, eihän siinä mitään väärää ole, mutta se raja pitää vetää johonkin. Liian suora flirtti ei sovi varatulle. Keskustelkaa asiasta ja kerro hänelle tunteistasi.

Niin ja mene itsekin sinne mukaan bailaamaan ja tanssimaan. Elä nyhjää kotona miettimässä mitä se vaimo tekee. Jos et halua juosta baareissa, käy vaikka leffassa tai kuntosalilla, lenkillä, teatterissa....

Alkuperäinen kirjoittaja Epätietoinen62;10242918:
Hei,
Olen siis 47 v. mies, vaimoni vuotta nuorempi ja kohta 20 vuotta avioliitossa. Lapset jo täysi-ikäisiä, nuorin kuitenkin vielä kotona.
Vaimoni flirttailee miehille aika avoimesti viihteellä ollessaan, koskettelee tuttavallisesti tanssiessa ja muutenkin ym. Tiedän myös että hän on muutaman kerran suudellut vierasta miestä ravintolassa ollessaan. Suoranaista pettämistä en tiedä tapahtuneen. Olen näistä asioista hänen kanssaan keskustellut ja kysynyt hyväksyisikö hän vastaavat jutut minulle.
Huomenna hänellä on taas viihdeilta tiedossa ja vastaavaa todennäköisesti luvassa.
Meilläkin pitkä liitto takana, eikä tässä nyt ihan eron aineksia taida olla kasassa.
Jos jollakin on vastaavia kokemuksia, niin otan kaikki neuvot kiitollisuudella vastaan.

Kokemusta on 30v nyt yhdessä ja 10 v sitten sama tilanne ja en siihen puuttunut ..
Lopputuloksena oli että vaimo kävi vieraissa kun en kuulemma välittänyt .
En myöskään julkisesti näyttänyt että häntä rakastin , en tuonut kukkia hänen työmaalleen ,en hakenut häntä töistä päivällä syömään (olen reissutöissä) jne
Syyte lista oli pitkä kun asian sain tietooni ja "suhde työkaverin kanssa kestänyt n vuoden"

Puolustus oli " että kaikkihan sitä näissä hommisa tekee...."
Halusin tuntea olevani vielä kiinnostava.
Halusin että minua huomioidaan päivittäin. (Kaveri toi kukkia aukoi ovia vei syömään ja kävi naimassa milloin työmaalla ja milloin työmaan sauna osastolla ja välillä tehtiin keksittyjä työmatkoja yhdessä)

Asia käytiin läpi kerroin mitä kaikkea teen perheeni (vaimoni ja kahden lapsen eteen
Vaimo kuunteli kun niin oli sovittu ja ilme meni aina vaan totisemmaksi kun asioita listasin

Laitan tähän muutaman

75% tuloista tuli minulta.
Lapsille ruoka n 3-4 iltana viikossa ( Vaimo töissä)
Tiskaus
Siivous n 1krt /viikko (vaimo lauantaina töissä)
Pyykin pesu ja kuivamaan laittaminen
Säästin molemmille lapsille niin sanottua opiskelu rahaa tilille 2x 50 /kk (Vaimo ei tiennyt)
Lasten läksyjen valvominen
Omakotitalon pihatyöt ja ylläpito (vaimo haravoi ja istuttaa kukat)
Autojen huollot (2 kpl)
Lasten harrastuksiin vienti 2 krt /vko (vaimo vienyt pari kertaa alku aikoina)
Saunan lämmitykset (Puu sauna)
Lasten kanssa vaate ostokset ja urheilu välineet (suurin osa)
Kaupassa käynti 2 - 3krt viikossa.

Eli mitä tästä opimme vai opimmeko???

Muutin tyylini
Vaimon auto hajosi (en korjannut vaan sanoin vie korjaamolle jäi 2 kk sinne kun ei ollut rahaa vaimolla.)
Jos vaimo ei ollut klo 17 kotona korjasin ruuat joten sai tehdä itse eväänsä
Yöllä satoi 20 cm lunta tein sen verran että sain oman auton tielle 30m matkaa ja minulla 4- veto
Vaimo ei päässy autolla töihin kun se jäi kiinni
Hoidin omat vaatteet + lasten , en sii keräiily vaimon rytkyjä makuuhuoneen lattialta
Olin mahdollisimman paljon maailmalla eli poissa kotoa niin ei tarvinnut sitä paska kasaa katella.
Vaimon oli pakko poissa ollessani rynnätä kotiin ja kuskailla jälki kasvua.

Homma loppui siihen että Poikani otti minua kotona kädestä ja kysyi että voitasko me muuttaa jonnekin missä voitas elää niin kuin ennen mutta ilman äitiä ja molemmat lapset tuijotti minua vastausta odottaen niin ajattelin että mitä olen tekemässä , lapset kärsii aikuisten hölmöilyistä.

Tämän jälkeen onkin sitten asiat muuttuneet.
Kävin moikkaamassa vaimoni rakastajaa ja hänen vaimoaan. no niille tuli ero kun raahasin vaimoni heille ja kerroin kaverin vaimolle miksi tulimme.
Kaveri vaihtoi työmaatakin.
Pistin vaimoni ruotuun ja sanoin ihan suoraan ehdot millä eletään jos ei käy tos on ovi...
Flirttailu loppui siihen koska jos niin ovi käy

Perhe elä mä kukoistaa tosin lapset on jo aikuisia ja opiskelemassa.

Itse päättelin että on naisia joiden pitää olla hellan ja nyrkin välissä että osaavat elää..

Tulipa pitkä ... sorry

Alkuperäinen kirjoittaja Epätietoinen62;10242918:
Hei,

Kokemusta on 30v nyt yhdessä ja 10 v sitten sama tilanne ja en siihen puuttunut ..
Lopputuloksena oli että vaimo kävi vieraissa kun en kuulemma välittänyt .
En myöskään julkisesti näyttänyt että häntä rakastin , en tuonut kukkia hänen työmaalleen ,en hakenut häntä töistä päivällä syömään (olen reissutöissä) jne
Syyte lista oli pitkä kun asian sain tietooni ja "suhde työkaverin kanssa kestänyt n vuoden"

Puolustus oli " että kaikkihan sitä näissä hommisa tekee...."
Halusin tuntea olevani vielä kiinnostava.
Halusin että minua huomioidaan päivittäin. (Kaveri toi kukkia aukoi ovia vei syömään ja kävi naimassa milloin työmaalla ja milloin työmaan sauna osastolla ja välillä tehtiin keksittyjä työmatkoja yhdessä)

Asia käytiin läpi kerroin mitä kaikkea teen perheeni (vaimoni ja kahden lapsen eteen
Vaimo kuunteli kun niin oli sovittu ja ilme meni aina vaan totisemmaksi kun asioita listasin

Laitan tähän muutaman

75% tuloista tuli minulta.
Lapsille ruoka n 3-4 iltana viikossa ( Vaimo töissä)
Tiskaus
Siivous n 1krt /viikko (vaimo lauantaina töissä)
Pyykin pesu ja kuivamaan laittaminen
Säästin molemmille lapsille niin sanottua opiskelu rahaa tilille 2x 50 /kk (Vaimo ei tiennyt)
Lasten läksyjen valvominen
Omakotitalon pihatyöt ja ylläpito (vaimo haravoi ja istuttaa kukat)
Autojen huollot (2 kpl)
Lasten harrastuksiin vienti 2 krt /vko (vaimo vienyt pari kertaa alku aikoina)
Saunan lämmitykset (Puu sauna)
Lasten kanssa vaate ostokset ja urheilu välineet (suurin osa)
Kaupassa käynti 2 - 3krt viikossa.

Eli mitä tästä opimme vai opimmeko???

Muutin tyylini
Vaimon auto hajosi (en korjannut vaan sanoin vie korjaamolle jäi 2 kk sinne kun ei ollut rahaa vaimolla.)
Jos vaimo ei ollut klo 17 kotona korjasin ruuat joten sai tehdä itse eväänsä
Yöllä satoi 20 cm lunta tein sen verran että sain oman auton tielle 30m matkaa ja minulla 4- veto
Vaimo ei päässy autolla töihin kun se jäi kiinni
Hoidin omat vaatteet + lasten , en sii keräiily vaimon rytkyjä makuuhuoneen lattialta
Olin mahdollisimman paljon maailmalla eli poissa kotoa niin ei tarvinnut sitä paska kasaa katella.
Vaimon oli pakko poissa ollessani rynnätä kotiin ja kuskailla jälki kasvua.

Homma loppui siihen että Poikani otti minua kotona kädestä ja kysyi että voitasko me muuttaa jonnekin missä voitas elää niin kuin ennen mutta ilman äitiä ja molemmat lapset tuijotti minua vastausta odottaen niin ajattelin että mitä olen tekemässä , lapset kärsii aikuisten hölmöilyistä.

Tämän jälkeen onkin sitten asiat muuttuneet.
Kävin moikkaamassa vaimoni rakastajaa ja hänen vaimoaan. no niille tuli ero kun raahasin vaimoni heille ja kerroin kaverin vaimolle miksi tulimme.
Kaveri vaihtoi työmaatakin.
Pistin vaimoni ruotuun ja sanoin ihan suoraan ehdot millä eletään jos ei käy tos on ovi...
Flirttailu loppui siihen koska jos niin ovi käy

Perhe elä mä kukoistaa tosin lapset on jo aikuisia ja opiskelemassa.

Itse päättelin että on naisia joiden pitää olla hellan ja nyrkin välissä että osaavat elää..

Tulipa pitkä ... sorry

Vaimosi kayttaytyy mielestani tokerosti ja mina olisin sanonut jo vahan kovemminkin asiasta. Tunnistan itseni kuitenkin tilanteesta sen verran etta entiseni oli varmasti sinun tyyppisesi mies, ei kauhean puhelias ja sulkeutuneempi, juuri niin kuin sinakin kuvasit itseasi.

Rakastin tata miesta enemman kuin mitaan muuta ja janosin hanen huomiotaan. Mutta koska han oli sellainen vahan vahemman verbaalisempi ja hiljaisempi ja sulkeutuneempi han ei osannut nayttaa niita tunteitaan silla tunteiden palolla mita hanelta olisin toivonut enka mina missaan vaiheessa ymmartanyt / hyvaksynyt etta se on hanen luonteensa.

Sitten siina tuli aina vahan flirtattua ja annettua puhelinnumeroita miehille jota en todellakaan hyvaksyisi miehelta. Pahojen riitojen aikana muistin aina kertoa etta kylla mulle vientia olisi ja kuinka mua on pyydetty treffeille etc.

Sikamaista koska jos minulle joku tekisi noin, pistaisin pellolle saman tien. Tunnustan etta minussa on lievaa kaksinaismoralismia.

Minusta voit sanoa vaimollesi mita sanoit meillekin etta nyt on naiden vuosien jalkeen sinulle tullut mitta taytyy ja etta asialla tarttis nyt tehda jotain!

Jos ei keskustelut auta niin seuraavan kerran kun olette yhdessa ulkona, ota muutama rohkaisuryyppy ja mene hakemaan jotain naista tanssimaan tai flirttaile baaritiskilla. Vaimo AIVAN VARMASTI suuttuu mutta sitten voit ainakin peilata sen tunteen takaisin hanelle; juuri samoja tunteita tunnet sina kun han pellilee muiden miesten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä;10242939:
äitini ramppasi varmaan joka kuukausi jossain tanssuloissa "kun tanssiminen oli niin kivaa" ja isä oli sitten huono mies kun möksähti näistä reissuista. Tiedän että asiaan liittyi myös tarve saada ihailua miehiltä :((((

Noin luulee minunkin mieheni ja se on todella todella raivostuttavaa! Tanssiminen oli ennen henkireikäni, rakastin sitä ja rakastaisin vieläkin mutten voi käydä enää ulkona sillä mieheni ei usko, että juhliminen minulle tarkoittaa hurmioitumista musiikista ja tanssimisesta, minulla ei todellakaan ole mitään näyttäytymisenhalua enkä kaipaa huomiota. Mieheni on kertonut, että sinkkuaikoinaan hän kävi ulkona pokatakseen naisia ja hänen mielestään naiset käyvät yökerhoissa kevytkenkäisyyttään. Hän ei ymmärrä, miksen voi tanssia kotona "hänelle". Hän ei suoranaisesti ole kieltänyt minua käymästä ulkona mutta pelkän asian ottaminen puheeksi saa hänet kiihtymään. Paras vaihtoehto olisi jos voisimme käydä ulkona yhdessä mutta hänen mielestään joka ravintolassa/yökerhossa on niin paljon "juntteja", että viihtyminen on mahdotonta. Tiedän kyllä hänen olevan kohtuuton tämän asian suhteen. En edes huomaa muita miehiä, en baarissa enkä missään muuallakaan ja toivoisin hänen tajuavan ja arvostavan sitä! Pahoittelen sekavaa vuodatustani...

Voi helvetti mitä vastauksia suurin osa. Pari kolme asiallista kommenttia ja kaikki muut todella syvältä. Miestä syyllistetään naisen tekemisistä, mennään henkilökohtaisiin loukkauksiin ja moitteisiin tuntematta kyseistä henkilöä tai pariskuntaa ollenkaan.
Menkää nyt ellit itseenne ja katsokaa peiliin. Bigpigin kannanotto oli hyvä.
Hävettää suunnattomasti muiden kirjoittajien puolesta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä