"pahimmillaan aiheuttaa sairastumisia"
Onhan se niinkin. En lähe siihen, tautiseen meininkiin. Saahan miehestä tarttumaan vaikka mitä ja minkäkin välityksellä.
"häpeällisempää kuvitella, että yhteisessä kodissa on aina naisen tehtävä siivota aikuisen miehen sotkut."
Aha!
"Toisen edessä kakkaaminen voi olla vaikeaa. Joskus pissaaminenkin."
Juu, jännäähän se on, mut rentoutuminen kai auttaa.
"Naiset ovat omaksuneet tavan elää toisten silmissä muka siististi"
Jotain tämänsuuntaista olen vähän uumoillut, että ehkäpä.
"todellisuudessa harva suomalaisnainen pesee käsiään vessakäynnin jälkeen."
Kiitos, tätä en tiennyt!
"jälkeenpäin kahvipöydässä sitten nuuhkivat eritteiden hajujaan sormista."
Miten inhottavaa, hyyyii! Saisivat ruokottomat hävetä! (näinhän tähän kuuluu vastata)
"On häpeällistä, ettei aikuinen mies osaa eikä halua siivota itse omia sotkujaan. Sama juttu on muissakin sotkuissa."
Varmaan melko yleinen mielipide, ainakin naisilla.
"Kun kaataa juoman parketille niin jääkö odottamaan, että toinen korjaa sotkun vai korjaako itse sen pikimmiten?"
Jos minulta kysyt niin alkaisin rauhallisesti siivota vahingon jälkiä. Tästä asiastahan ei ollut kuitenkaan kysymys millään tavalla.
Puhuin naisen ajattelusta, en sanallakaan miehen ajattelusta, koska miehen ajattelua ei ollut tarkoituskaan käsitellä. Onkohan niin että esimerkin miehen ajatukset sitten joku tiesi? Minä en niitä tiennyt, enkä tiedä vieläkään, eikä edes kiinnosta tietää.
Itseasiassa en edes ilmoittanut sukupuolta, eikä sukupuolella ole esimerkin kannalta ratkaisevaa merkitystä. Mies on kyllä selkeämpi tapaus, niinkuin olen huomaavinani (yllättävistä sekä odotetuista olettamuksista).
En sitä ap:n miehen käytöstä osaa analysoida, kun en tiedä yhtään hänen ajatustaan.
Sinähän jo vähän matkaa luonnostelitkin
mikä herätti muutaman kysymyksen?
"Minulla on oikeus roiskaista tähän, koska tämä on minun paikkani."
Mistä sen voi päätellä, että se on hänen paikkansa ja mistä oikeuden? Omistaako hän sen paikan? Jos omistaa, niin hänellä on sen paikan hallintaoikeus ja oikeus tehdä kuten haluaa.
Jos hän ei omista tai muuten ole hallintaoikeutta, hänen tulisi kysyä lupaa, hallintaoikeuden haltijalta.
"Jos naista häiritsee, saa kyllä itse siivota."
Mies ei ole vastuussa asioista mitkä häiritsevät naista. Jos mies omistaa paikan, niin halutessaan hän saa tietenkin siivota, siihenhän hänellä on omistajan oikeus.
Jos hän ei omista tai muuten ole hallintaoikeutta, hänen tulisi kysyä lupaa, hallintaoikeuden haltijalta.
"tietää sen ärsyttävän toista."
Tätä voi pitää jossain määrin todennäköisenä, mutta voiko sitä tietämistä päätellä jostain varmemmin, mistä?
"miksi aloittajan mies itse asiassa jättääkään jälkensä siistimättä"
Paras arvaukseni on että hänellä on sellainen tapa. Tapakäyttäytyminen on toistuvaa.
Viestisi muu sisältö noudatti huomatakseni juuri esittämiäni ajatuksia.
Kiitos palautteestasi!