K
Kuivaksi?
Vieras
Elikäs tilanne on se, että esikoisella on nyt ikää 2v3kk ja pikkusisarus syntynee huhtikuussa. Esikoinen on käynyt potalla alle yksivuotiaasta vaihtelevalla menestyksellä. Kakat ovat tulleet pottaan (joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta) jo useamman kuukauden. Pissaakin pottaa muutaman kerran päivässä. Mutta ei siis juuri koskaan kerro hädästään, vaan se, tuleeko pottaan mitään riippuu täysin siitä, osataanko potalle vienti ajoittaa oikein. Yleensä sanoo aina vastaan, kun kysytään onko hätä tai pyydetään potalle. Istuu kuitenkin ihan mielellään potalla, kunhan vaan ensin maltaa sille tulla.
Näin jälkikäteen ajateltuna olisi varmaan pitänyt jättää vaippa pois jo viime kesänä, kun vielä olin itse kotona. Syksyllä menin töihin, isovanhemmat alkoivat hoitaa lasta ja uhmaaminen alkoi selvästi lisääntyä. Mutta nyt sitten mietin lähinnä sitä, että pitäisikö yrittää saada tyttö kuivaksi ennen vauvan syntymää? Vai odottaako suosiolla esim. kesään? Pikkusisaruksen syntymä tulee joka tapauksessa olemaan kova paikka ja vaikuttaa varmasti moneen asiaan Jo nyt, kun ollaan puhuttu vauvasta, tulee tytölle välillä kova tarve olla itsekin vauva. Ja toisaalta hän tietysti saakin vielä olla pieni! Mutta sitten taas toisaalta tuntuu aika tyhmältä pitää toista vaipoissa turhaan
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Näin jälkikäteen ajateltuna olisi varmaan pitänyt jättää vaippa pois jo viime kesänä, kun vielä olin itse kotona. Syksyllä menin töihin, isovanhemmat alkoivat hoitaa lasta ja uhmaaminen alkoi selvästi lisääntyä. Mutta nyt sitten mietin lähinnä sitä, että pitäisikö yrittää saada tyttö kuivaksi ennen vauvan syntymää? Vai odottaako suosiolla esim. kesään? Pikkusisaruksen syntymä tulee joka tapauksessa olemaan kova paikka ja vaikuttaa varmasti moneen asiaan Jo nyt, kun ollaan puhuttu vauvasta, tulee tytölle välillä kova tarve olla itsekin vauva. Ja toisaalta hän tietysti saakin vielä olla pieni! Mutta sitten taas toisaalta tuntuu aika tyhmältä pitää toista vaipoissa turhaan
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?