Rv 36 ja kamala väsymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Onko tämä normaalia? RAskaus siis viikolla 36 ja väsymys on hirvittävä. En voisi kuvitellakaan hoitavani itseni lisäksi vielä 3-vuotiasta - siksi vien hänet päiväkotiin, ajatelkoot kuka mitä haluaa. Jaksan juuri ja juuri tehdä yhden ruoan päivässä ja pestä vähän pyykkiä. VAin nukun tai surffaan koneella, jos jaksan istua. Neuvolasta ei paljon apuja. Onko tämä ihan normaalia? Kaikki arvot ihan ok. Onko muilla suurta väsymystä näihin aikoihin vai pitäisikö tästä ihan huolestua? Ikää on jo 40 eli siksi näin uuvuttaa?

Hei!

Väsymykseen lienee olemassa syitä vaikka kuinka, mutta itselleni tuli heti mieleen kilpirauhasen vajaatoiminta.

Ilmeisesti sinulta on otettu verikokeet ja katsottu myös kipirauhasarvot? Itse kilpparipotilaana tunnistan tuollaisen väsymyksen, jos arvot ovat vajaalla. Arvot eivät välttämättä ole edes viitearvojen ulkopuolella, vaikka oireet ilmaantuvat. Kahdessa aiemmassa raskaudesa en ole ollut lääkityksellä, mutta ensimmäisen kanssa seurattiin arvoja koko ajan, koska olivat aika alakantissa. Raskauden jälkeen arvot palasivat normaaleiksi. (Lääkityksen tarvitsin vasta vuosi sitten, koska minulta leikattiin struuma.)

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja se esikon odotusaikana ilmeni. Tuo väsymys kyllä sopis kuvaan. Kaikkein pahimmillaan vain makasin sängyssä unenpöpperössä enkä edes vessaan kehannu mennä vaan pidättelin niin kauan kun oli pakko nousta :/

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja se esikon odotusaikana ilmeni. Tuo väsymys kyllä sopis kuvaan. Kaikkein pahimmillaan vain makasin sängyssä unenpöpperössä enkä edes vessaan kehannu mennä vaan pidättelin niin kauan kun oli pakko nousta :/

Voi ei. ONko tuosta vajaatoiminnasta jotain haittaa vauvalle? Pitää ottaa puheeksi taas tuo väsymys ja uupumus...

Viimeksi muokattu:
Joo, ei taida olla kyse kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Ei ole painonnousua, päinvastoin paino oli laskenut viime neuvolakäynnistä. Ei turvotusta eikä muitakaan diagnoosilistassa mainittuja asioita - oli pakko käydä asiasta enemmän lukemassa... Ei kai se auta kuin kärsiä ja mainita asiasta taas neuvolassa.

Yhteistyössä