Mitä mieltä olette, saako varatulle ihmiselle kertoa rakkaudentunnustuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertoako vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertoako vai ei

Vieras
Olen päättömästi rakastunut mieheen, joka on naimisissa ja hänellä on yksi lapsi.
Meillä on ollut kaikenlaista pientä kivaa jo parisen vuotta. Hän siis jollain tapaa myös pitää minusta. Omat tunteeni on pitkän ajan myötä muuttuneet syviksi ja nyt pohdinkin, voinko kertoa niistä tälle miehelle.
Mitä te muut tekisitte? Pitäisinkö vain omana tietonani ja nauttisin tilanteesta vai osoittaisinko hänelle että oikeasti tykkään ja välitän kovasti.
Toisaalta mietin, että mitä hyötyä siitä oikeastaan edes olisi. Hän ei varmaankaan eroa tekisi minun takiani. Mutta jotenkin minun itseni olisi helpompaa elää, jos saisin suoraan sanottua.

Olen päättömästi rakastunut mieheen, joka on naimisissa ja hänellä on yksi lapsi.
Meillä on ollut kaikenlaista pientä kivaa jo parisen vuotta. Hän siis jollain tapaa myös pitää minusta. Omat tunteeni on pitkän ajan myötä muuttuneet syviksi ja nyt pohdinkin, voinko kertoa niistä tälle miehelle.
Mitä te muut tekisitte? Pitäisinkö vain omana tietonani ja nauttisin tilanteesta vai osoittaisinko hänelle että oikeasti tykkään ja välitän kovasti.
Toisaalta mietin, että mitä hyötyä siitä oikeastaan edes olisi. Hän ei varmaankaan eroa tekisi minun takiani. Mutta jotenkin minun itseni olisi helpompaa elää, jos saisin suoraan sanottua.

Haluaisitko tosiaan miehen, joka eroaisi vaimostaan heti, kun joku muu nainen tekee hänelle rakkaudentunnustuksen??? Minä ainakaan en luottaisi sellaiseen mieheen pätkääkään, seuraavan tunnustelijan kohdallahan hän tekisi taas luultavasti saman.

Pidä siis asia omana tietonasi ja ota etäisyyttä, kuten joku jo tuossa edellä neuvoikin. Miksi ihmeessä sekaantuisit perheen asioihin. Hassua, että edes kysyt tuollaista.

Viimeksi muokattu:
Ei se ole niin helppoa vaan etteikö kertoisi tunteistaan. Itse olen palavasti rakastunut...kuten täällä moneen otteeseen olen sanonut jo...tämä mies kuulemma vain pelleilee jonkun kanssa..en sitten tiedä pelleilisikö myös minun kanssanikin mutta aion yrittää iskeä tavalla tai toisella. Meillähän oli pientä peliä tuossa jokin aika sitten...ja nyt yritän häntä ja haluan saada juuri HÄNET! jos saan pakit niin huonompi juttu.....voihan ap kokeilla mitä mies on mieltä.

Joo menkää vaan ja tunnustakaa rakkautenne & alkakaa suhde varatun ihmisen kanssa. Jos hyvin käy niin muutaman vuoden päästä elätte -ah niin mukavaa- uusperhe-elämää suuren rakkautenne kanssa: mukana katkera v-mäinen ex, mustasukkainen lapsi "edellisestä elämästä" joka tekee kaikkensa jäädyttääkseen teidät ulos "isin" elämästä, rahavaikeudet joka seuraavat isin maksamista elatus- & muista huonon-omantunnon-maksuista...
Hah-hah-hah. Sittenpä vasta naurattaakin.

Lukekaa huviksenne tuolta "uusperhe"-puolelta muutama asiaa koskeva ketju niin tiedätte mihin olette päätänne työntämässä!

Kukaan ei voi sotkea kenenkään suhdetta, jos suhteessa oleva ei itse sitä sotke. Näin se vaan menee. Tasapainoiseen ja hyvään suhteeseen ei koskaan tule kiilaa kolmannesta osapuolesta. Jos kiila tulee, niin silloin suhde ei hyvä eikä tasapainoinen ollutkaan.

Tee miltä itsestäsi tuntuu. Mutta varaudu myös särkyneeseen sydämeen. Jos olet varma, ettei rakkauden tunnustamisesta ole mitään hyötyä, niin jätä kertomatta. Helpompi lopulta teille molemmille. Tai jos siitä on enemmänkin haittaa, niin jätä silloinkin kertomatta.

Jos taas varmuudella koet hyötyväsi tunnustuksesta, niin siitä vaan sydäntä keventelemään.

"Kukaan ei voi sotkea kenenkään suhdetta, jos suhteessa oleva ei itse sitä sotke. Näin se vaan menee. Tasapainoiseen ja hyvään suhteeseen ei koskaan tule kiilaa kolmannesta osapuolesta. Jos kiila tulee, niin silloin suhde ei hyvä eikä tasapainoinen ollutkaan."

Puppua. KENENKÄÄN suhde ei ole kaiken aikaa niin tasapainossa, että ei siihen änkeävä kolmas osapuoli voisi saada aikaan hirvittävää sotkua.

Mitä ap oikein haluat? Haluatko miehen itsellesi vai vähän kehittää "pientä kivaa" eteenpäin ja samalla sotkea muiden elämä? Jos nyt minulta kysyt, niin sanon, että pidä tunteesi omana tietonasi.

Mä lähetin tekstarin...en hempeillyt vaan pyysin treffeille...jos saan pakit ja mitään ei kuulu niin forget...en mä oikeastaan menetä mitään vaan ainoastaan sydän särkyy ja täytyy unohtaa ja joskus uutta kehiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Onko tämä villitystä?;10643534:
Ai sinuun...mä taisin saada pakit....tunteet ovat syvät..

No muhun tietysti! Laita emaili niin postaillaan ja sovitaan yhdyntäosoite eikun kohtaamispaikka. Syvälle tähtään mäkin, enempi kuitenkin fyysisellä tasolla. Remember, satisfaction 110% guaranteed. Voin tarvittaessa laittaa tulemaan tyytyväisten "asiakkaitteni" luottamuksellisia "todistuksia".

No muhun tietysti! Laita emaili niin postaillaan ja sovitaan yhdyntäosoite eikun kohtaamispaikka. Syvälle tähtään mäkin, enempi kuitenkin fyysisellä tasolla. Remember, satisfaction 110% guaranteed. Voin tarvittaessa laittaa tulemaan tyytyväisten "asiakkaitteni" luottamuksellisia "todistuksia".

No just. Kuulostat aikas "rehdiltä" tyypiltä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Onko tämä villitystä?;10643583:
No just. Kuulostat aikas "rehdiltä" tyypiltä.

Just just, rehti & reipas on toinen nimeni mutta ensimmäinen on viriili & täystyydyttävä!
Laita nyt se emaili äläkä turhaan pihtaile.

Hänen ajatuksensa palaavat, rakastumisen kohteeseen kontrolloimattomasti, alituisesti, häiritsevästi.
Miten intohimoisesti rakastunutta henkilöä voi auttaa ja miksi häntä pitäisi auttaa?
Toisaalta mietin, että mitä hyötyä siitä oikeastaan edes olisi. Hän ei varmaankaan eroa tekisi minun takiani.
Rakastumisen päämääränä ei ole molemminpuolista kehittymistä kannustava yhteiselämä, perheenperustaminen, ei välttämättä sukupuoliyhteys, vaan jotain, jota on niin vaikea määritellä, että se tuntuu "henkiseltä'. Kaipuu kohdistuu selittämättömään yhtenäisyyden tunteeseen, sulautumiseen, onnelliseen huumaan ja vastauksen saamiseen omille tunteille, yksinoikeuteen erityisesti rakastumisen kohteen tunne-elämän suhteen. Rakastuminen on siis toiminta, jonka ihminen voi järjellään selittää ja hyväksyä, rakastuminen on tahdosta riippumaton olotila.

Hän ei varmaankaan eroa tekisi minun takiani.
– kyvyttömyys reagoida rakastumisen tunteilla useampaan kuin yhteen henkilöön kerralla.
– vaatimus yksinoikeuteen rakastumisen kohteen suhteen, erityisesti halu täyttää rakastumisen kohteen ajatusmaailma.

Mutta jotenkin minun itseni olisi helpompaa elää, jos saisin suoraan sanottua.
– fyysiset ahdistuksen oireet, mm. hermostuneisuus ja ujous rakastumisen kohteen seurassa.
– mielialan riippuvuus rakastumisen kohteen toimista, ennen kaikkea siitä, miten rakastumisen kohteen koetaan vastaavan rakastuneen toiveisiin, tunteiden kiihtyminen, jos suhde rakastumisen kohteeseen on uhattu ja tunteiden latistuminen, mikäli rakastuneen ajatusten toteutuminen mahdollistuu.
(Käyttäytymispsykologian professori Dorothy Tennov)

Viimeksi muokattu:

Mitä välii sitä enää tossa vaiheessa on, kerro vaan.

Mutta varoituksen sana: jos mies on tollanen petollinen omaa vaimoonsa kohtaan, niin satasen varmuudella jos se jättää vaimonsa niin sitten tuo pettäminen siirtyy sun kohdalle, se pettää suakin samalla tavalla. Mies on tapojensa orja, petturit ei muutu, ei ees uusissa parisuhteissa.

Viimeksi muokattu:

Tuollainen suhde on tuhoisa sinullekin. Onko sulla aikaa tuhlata elämääs toisena naisena, sä voisit saada romanttista rakkautta, aitoo välittämistä ja huolenpitoa, oman miehen lämpöä ja huomiota, nukahtaa syliin joka ilta. Jos haluat sitten vakituista seksiseuraa, sitä löytyy vapaistakin miehistä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Onko tämä villitystä?;10643128:
Ei se ole niin helppoa vaan etteikö kertoisi tunteistaan. Itse olen palavasti rakastunut...kuten täällä moneen otteeseen olen sanonut jo...tämä mies kuulemma vain pelleilee jonkun kanssa..en sitten tiedä pelleilisikö myös minun kanssanikin mutta aion yrittää iskeä tavalla tai toisella. Meillähän oli pientä peliä tuossa jokin aika sitten...ja nyt yritän häntä ja haluan saada juuri HÄNET! jos saan pakit niin huonompi juttu.....voihan ap kokeilla mitä mies on mieltä.

Ootko varmasti terve? Jotkut ihmiset menee päästään sekaisin rakastumisvaiheessa, järki loppuu kesken.

Tiedoksi, että pelit kuuluu hiekkalaatikolle. Jos sä oot aikuinen ihminen niin tiedät, että toisen tunteilla ei voi pelata, varsinkin jos siihen liittyy vielä tää toinenkin nainen/tyttö. Todennäköisesti tuo mies pelleilee myös sinun kanssasi ja kyllästyttyään heittää menemään. Jotkut on vaan niin tunnevammasii, että pelailee toisten kustannuksella.

Sä oot ikäänkuin mustasukkainen tuosta miehestä, vaikka hän ei ole edes sinun, sairasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Onko tämä villitystä?;10643457:
Mä lähetin tekstarin...en hempeillyt vaan pyysin treffeille...jos saan pakit ja mitään ei kuulu niin forget...en mä oikeastaan menetä mitään vaan ainoastaan sydän särkyy ja täytyy unohtaa ja joskus uutta kehiin...

Joo et SÄ mitään menetä niin, mutta ajatteletko sä koskaan sitä, menettääkö se mies kenties jotain hyvää ja menettääkö se toinen nainen kenties jotain hyvää? Ootpas kuule likka aika itsekäs, eikö sulla oo kotona opetettu mitään arvoja?

"Uutta kehiin", kasvaako sulla kuitenkin loppujen lopuksi kyrpä haarojen välissä? Oletko nainen ensinkään. By the way, miehet ei kato kauaa tommosta, muutaman kerran naivat ja se siitä. Ne hakee elämän kumppaniks kunnollisia naisia, fiksuja miehiä kun ovat. Samaa ei voi kyllä naissukupuolesta sanoa. Et näytä kunnioittavan miehiä.

Joo et SÄ mitään menetä niin, mutta ajatteletko sä koskaan sitä, menettääkö se mies kenties jotain hyvää ja menettääkö se toinen nainen kenties jotain hyvää? Ootpas kuule likka aika itsekäs, eikö sulla oo kotona opetettu mitään arvoja?

"Uutta kehiin", kasvaako sulla kuitenkin loppujen lopuksi kyrpä haarojen välissä? Oletko nainen ensinkään. By the way, miehet ei kato kauaa tommosta, muutaman kerran naivat ja se siitä. Ne hakee elämän kumppaniks kunnollisia naisia, fiksuja miehiä kun ovat. Samaa ei voi kyllä naissukupuolesta sanoa. Et näytä kunnioittavan miehiä.

Kuuleppas likka ite vaan. Onkohan "Mervillä" se kalu housuissa kun niin miehisiä puheita tulee?! en sinnäkään jos tämä kyseinen ihastukseni ei ole kiinnostunut minusta niin forget....en sen enempää jallittele. Siksi toiseen,minulla ja sillä miehellä' on ollut peliä ennenkuin erosin avokistani...että eiköhän se jo jotain merkitse...olen ollut palavasti vapusta asti kiinnostunut hänestä mutta...kohtalo on päättänyt toisin( ehkä). taitaa kyseinen "Mervi" olla puutostaudissa kun niin haastaa riitaa...kannattaisi sitten asialle tehdä jotain ennenkuin sinulla noi hermot menee lopullisesti...se on sitten jo vakavaa. Kunnioittaako miehet sun mielestä NAISIA??? hah...ei todellakaan!! taitaa MERVISETÄ tietää oikein hyvin sen.

Viimeksi muokattu:
Rähinä alkaa tavanomaisesti viimeistään silloin kun aletaan keskustella arvokysymyksistä.
Alkuperäinen kirjoittaja Onko tämä villitystä?;10644286:
Kunnioittaako miehet sun mielestä NAISIA??? hah...ei todellakaan!!
Kunnioitus on jotakin sellaista mistä jokaisella voi olla yksilöllinen mutta toisten kanssa yhteensopimaton käsitys. Usein kunnia edellyttää tiettyjen sääntöjen noudattamista, tavallisesti moraalisesti hyväksytyn käyttäytymisen normia.

Kunnioitus voi olla myös jotakin sellaista mistä jokaisella on toisten kanssa yhteensopiva yhteisöllinen käsitys.
Kunnia tarkoittaa yksilön saamaa arvostusta yhteisössä. Eettisen arvojärjestelmän selvittämiseen ja omaksumiseen perustuvaa siveellisesti positiivisesti arvostavaa ihmisen, hänen luonteensa, persoonallisuutensa, mielenlaatunsa ja motiiviensa sisäistä moraalista arvoa tai hyvyyttä.

Lähes kaikissa kulttuureissa on kuitenkin erilaisia käsityksiä eri ryhmien tai sukupuolten kunniallisuudesta; on esimerkiksi mieskunnia ja naiskunnia.
Kantin mukaan siveellisti arvokkainta ovat vain velvollisuudesta tehdyt teot.

mielestäni varatulle ihmiselle voi kertoa tunteistaan. tunteista puhuminen auttaa tilanteita etenemään, eikä sitten myöhemmin kaduta että kun ei tullut sanottua...

jos toinen ei halua kuunnella, niin sitten ei ehkä kannata kovin paljon jaaritella.

tosi on myös, että tunteilleen ei tiettyinä hetkinä mitään mahda, vaikka kyllähän niitäkin voi ajan oloon järkeistää jos tunteista tuntuu enemmän vahinkoa kuin iloa olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja ohraleipä;10644853:
mielestäni varatulle ihmiselle voi kertoa tunteistaan.
Suurempia oikeudellisia ongelmia ei ole mikäli lakia noudatetaan. Pulmia tulee siitä että tunne-elämän prosesseja ei yleisesti tunneta riittävästi, jotta seurausetiikan arvoja haluttaisiin soveltaa miellyttävimpiin ihanteisiin.

jos toinen ei halua kuunnella, niin sitten ei ehkä kannata kovin paljon jaaritella.
Toisen suhtautuminen ratkaisee tunteista kertomisen. Hänen suhtautumisensa ratkaisee motiivin ja edelleen ne seuraukset mitä hän tekee ja miksi.

tunteista puhuminen auttaa tilanteita etenemään, eikä sitten myöhemmin kaduta että kun ei tullut sanottua...
Ei, mutta voiko kaduttaa sitten joskus kauanaikaa myöhemmin että tuli sanottua?

tosi on myös, että tunteilleen ei tiettyinä hetkinä mitään mahda, vaikka kyllähän niitäkin voi ajan oloon järkeistää jos tunteista tuntuu enemmän vahinkoa kuin iloa olevan.
Luonnonmullistus, sääilmiö; onko se oikein vai väärin? Trooppinen myrsky, saapuu kuumana ja kosteana, pyörittää aikansa ja vie ehkä talon mennessään, ei voi mitään.

Luonteenmullistus, tunneilmiö; onko se oikein vai väärin? Esim. nainen, kuin trooppinen myrsky, saapuu kuumana ja kosteana, pyörittää aikansa ja vie ehkä talon mennessään, ei voi mitään.

Ilmiön syntymiselle mm. rakastumisen vaistolle ei voi mitään, sitä ei voi pysäyttää mikään. Ympäristöedut tai haitat riippuvat siitä missä olosuhteissa tunnemyrsky raivoaa. Se riepottaa aina rajusti, mutta pyöritykseltä voi yrittää suojautua ken tahtoo tai heittäytyä tunteiden viemäksi (tyylipuhtaasti - tuulen viemää).