Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi emmuk mikä ihana, ihana uutinen!
Mun mielestä saat iloita ihan jo vaikka siitä että raskaus on teidän kohdallanne mahdollinen, sen osoitti positiivinen testi. :)
Aivan ihanaa että täällä meidänkin ketjussa joku plussaa!

Voi kun pääsisin itsekin reissun jälkeen testiostoksille, sitten ostan kyllä tuon digitaalisen enkä arvuuttele viivoja. Oli sitten tänään aamulla ihan pakko testata RFSU:n liuskatesteillä... Haamun häivähdys siinä näkyy kirkkaassa valossa, mutta tuosta en vedä kyllä johtopäätöksiä suuntaan enkä toiseen. En ole aikaisemmin saanut kyseisillä testeillä viivanpaikkaa näkymään mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. :P

Nyt otan siis roppakaupalla malttia matkaan ja alan valmistautua viikonloppua varten. Keskityn nyt vain reissuun, sen jälkeen voin testailla ja arvuutella jos menkat ei vielä paluuseen mennessäkään ala.

Tiistai 12.10.

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Dahlia- ................21..................11.. ..................30-32.................11.11
kais-a...................22...................1........................?.........................?
mari974...............36...................1........................?..........................?
Mymmeliini..........26...................2........................28.....................25.10
Myy......................26...................1........................28.....................16.10
Sajj......................22...................2........................30.....................30.10
Tiina.....................23...................2........................28.....................14.10

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Marsku...................29............................................syksyllä 2010
eltsu.......................28............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10..............?..........................yk1

-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :)

Oi emmuk, aivan ihana uutinen!
Paljon onnea teille, ja tarrasukkia matkaan <3

Aivan mahtavaa että ketjuun tuli yks plussa, nyt lähti plussatuuli puhaltamaan!
Me muut tullaan perästä;)

Dahlia-lle tsemppiä uuteen kiertoon, sinä jos joku ansaitsisit seuraavan plussan!

Oioi, juuri tälläistä palstaa mä etsinkin, kun mä tässä itse jännään tän asian kanssa.

Eli saanko mä ilmoittautua mukaan. Mä olen 31-vuotias ja eka yrityskuukausi menossa. Pillerit tosiaan jäi pois nyt viime menkkojen jälkeen kun olisi uusi laatta pitänyt aloittaa. Kuukautiset pitäisi alkaa to-pe tällä viikolla JOS kierto pysyy ruodissaan pillereiden jälkeen ja JOS ei natsannut heti näin ekalla yrittämällä...

Pillereiden jälkeen koin kovat ovulaatiokivut. Mulle tietenkin ne oli ihan uusi juttu, koska en mä sellasia osannut ja tiennyt odottaa. Alussa pelättiin umpisuolta ja muuta, mutta kaikkien tutkimusten mukaan olikin vain ovulaatiokipuja.
Lääkäri sanoikin että ole vain onnellinen, että on lähteny rattaat siellä hyvin pyörimään pillereiden jälkeen.

Mutta mä olen niin sanotusti "tyhmä" näissä raskausasioissa. En ole koskaan asiaa tutkinut, joten esim että ovulaatio voi sattua tuli ihan puun takaa.

Ikinä en ole jännittänyt menkkojen alkua näin paljoa. Oikein odotan että to/pe lähestyy, että mitä tapahtuu. Kuinka pian jossei menkkoja näy niin viittii ostaa testin ja kokeilla?

Ja mitäs mä sitten jos se onkin plussaa! :)

Apua :)

Tiistai 12.10.

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Tiina.....................23..................2........................28.....................14.10
Nanna79..............31...................1........................?.......................14.10
Myy......................26..................1........................28.....................16.10
Mymmeliini..........26...................2........................28.....................25.10
Sajj......................22..................2........................30.....................30.10
Dahlia- ................21..................11.. ..................30-32...................11.11
kais-a...................22..................1........................?.........................?
mari974...............36...................1........................?..........................?

nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Marsku...................29............................................syksyllä 2010
eltsu.......................28............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10..............?..........................yk1

Oli sitten tänään aamulla ihan pakko testata RFSU:n liuskatesteillä... Haamun häivähdys siinä näkyy kirkkaassa valossa, mutta tuosta en vedä kyllä johtopäätöksiä suuntaan enkä toiseen. En ole aikaisemmin saanut kyseisillä testeillä viivanpaikkaa näkymään mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.

Joo, suosittelen kyllä suhtautumaan noihin RFSU:n haamuihin aika varauksella. Noilla testeillä on vähän huono maine, ne saattaa antaa vääriä positiivisia, vaikka ei olisi raskaana ollenkaan. :/ Ikävä pudotus on, jos selkeästi positiivinen testi ei ole enää uudelleen testattuna plussa. Nopeasti saattaa luulla saaneensa alkuraskauden km:n tai kemiallisen raskauden, vaikka kyse on oikeasti vain erittäin huonosta testistä.

Mutta toki se voi olla ihan oikea haamu, joka muuttuu plussaksi. :) Pidetään peukkuja.

Viimeksi muokattu:
Oi miten ihana kun olette tänne onnitelleet, kiitos! En itse uskaltanut kuitenkaan vielä lisätä itseäni plussanneisiin, kiitti eltsu kun teit sen:)

Ja Nanna 79, tervetuloa! Itse testasin päivän odotettujen kuukautisten alkamispäivän jälkeen..Sillon ei vielä ihan älyttömän selvää plussaa tullut, mutta näkyvä kuitenkin. Uskoisin että tosiaan jo päivän odotettujen kuukautisten alkamispäivän jälkeen vois testata? Mitä mieltä muut on? Tietenkin on ihan yksilöllistä miten raskaushormoonia (vai miksi sitä nyt sanotaan) kenelläkin alkaa erittymään.
Todellakin plussatuulia ja jarrusukkia nyt meille kaikille tänne:)

Uskoisin että tosiaan jo päivän odotettujen kuukautisten alkamispäivän jälkeen vois testata? Mitä mieltä muut on?

Kyllähän useiden testien ohjeessa kerrotaan että oletetun kuukautisten alkamispäivän jälkeisenä päivänä voi testata. Eri testeillä on vissiin erilaiset herkkyyden siihen minkälaiseen määrään HCG:tä ne reagoivat.

Mä en tätä omaa kiertoani ihan ymmärrä... Oonkohan onnistunut stressillä AIKAISTAMAAN menkkojen alkamisajankohtaa (tai jostain syystä ovulaatio ollut aikasessa tässä kierrossa tms...)? Nyt on kp 25 ja ruskeaa tuhrua on tullut aavistuksen verran, ihan kuin menkat olisi alkamassa ihan pian. Normaali kierron pituus mulla on 28, yleensä vuoto alkaa aikaisintaan kiertopäivällä 27.

Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Menin tekemään jotain todella typerää kiertoni suhteen. Marraskuussa -09 päätin jättää minipillerit pois, jotta näkisin, tuleeko luomumenkkoja ylipäätään ollenkaan säännöllisesti, koska kun aloitin pillereiden syönnin nuoruudessa, kierto oli todella epäsäännöllinen. Kierto tasautui, mutta toukokuussa päätin aloittaa uudelleen, jotta menkat eivät haittaisi heinäkuussa olevia häitäni. (WHY???) Toisin sanoen yritin siirtää menkkoja minipillereillä, Not a good idea . En syönyt pillereitä kuin pari kuukautta, enkä edes viimeistä liuskaa loppuun. "Tädin kaltainen" tuli kuitenkin häissä, koska olin aloittanut ne niin hiljattain uudelleen. Joten ratkaisusta seurannut tulos oli pyöreä nolla. :(

Nyt sitten odotellaan menkkoja. Tai oikeastaan siis sitä plussaa. Mutta testiä ei oikein voi tehdä, kun menkat viipyy ties missä. Yrittäminen on sentään aloitettu. Meidän yrittäminen nyt ei voi kuitenkaan olla tällä hetkellä mitenkään ihan älyttömän aktiivista, koska opiskeluiden vuoksi olen toisessa maassa vielä muutaman kuukauden ajan. Mietin vain, että koska pitäisi alkaa hinautua sinne lääkäriin hakemaan jotain apu noiden menkkojen säännöllistämiseksi/aloittamiseksi ja koska edes kannattaa harkita testin tekemistä?

Niin, näin meillä. Ikää on kyllä jo sellaiset 25 vuotta. Olis vaan ollu vähän enemmän tietoa siitä, mitä ei kannata tehdä.

Tiistai 12.10.

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

Tiina.....................23..................2........ ................28.....................14.10
Nanna79..............31...................1.............. ..........?.......................14.10
Myy......................26..................1....... .................28.....................16.10
Mymmeliini..........26...................2.................. ......28.....................25.10
Sajj......................22..................2....... .................30.....................30.10
Dahlia- ................21..................11.. ..................30-32...................11.11
kais-a...................22..................1.......... ..............?.........................?
mari974...............36...................1............. ...........?..........................?
Kittycat.................25.................1...........................?........................?

nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Marsku...................29............................. ...............syksyllä 2010
eltsu.......................28......................... ...................joulukuu 2010?
Rose.......................24......................... ...................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa. ...........LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.......... ....?..........................yk1

Torstai 14.10.

Yrityksen aloittaneet:

Tiina.....................23..................2........................28.....................14.10
Nanna79..............31...................1........................?.......................14.10
Myy......................26..................1........................28.....................16.10
Sajj......................22..................2........................30.....................30.10
kais-a...................22..................1........................?.........................?
mari974...............36...................1........................?.........................?
Kittycat.................25..................1........................?.........................?

Plussanneet:

ClearBluen ohjeissa näköjään suositellaan, että testi tehtäisiin aikaisintaan 19 päivän kuluttua suojaamattomasta yhdynnästä, jos ei tiedä, koska tädin pitäisi tulla kyläilemään.

Ei se auta. Pakko odottaa sitten sinne asti. Ilmeisesti mä tarvisin sitä luttia noihin menkkojen käynnistymiseen? Mutta voiko sitä luttia ottaa vaikka samalla on vauva-aikeita? Siitä on nyt 3 kk, kun sekoitin kiertoni. Yhden testin tein noin kuukausi sitten, kun huolestuin, mihn se täti oikein jäi. Se oli kuitenkin nega.

Ja mun jännäpäivä alkoi menkoilla suoraan herätessä. Ei sitten tärpänny ekalla kerralla. Kyllähän mä itselleni "Puhuin", että onnekas on jos ekalla kerralla tärppää ja kestää tässä aikansa, mutta kyllä oli karvas pala nieltäväksi kuitenkin kun huomasi, ettei tällä kertaa...

No eikun uutta yritystä ja jännityksellä odottamaan seuraavia menkkoja.

Menkat pysyi siis pilleriaikataulussa, kierto tasan 28 päivää. Pillereiden kanssa en on yleensä alkanut iltapäivän puolella, mutta nyt heti aamulla. Menkkakipuja ei onneks pahemmin ole, muuten kuin se pieni paine mahassa, mutta menkat on pillereiden aikoihin verrattuna todella runsaat.
Kai ne luomumenkat sitten tälläset vain on....

Hassua tässä myöskin on se, että minä olen ollut se joka on tätä vauva asiaa siirtänyt eteenpäin ja eteenpäin koska halunnut matkustaa ja ei uskalla ottaa vastuuta ja nyt kun vihdoin näin päättänyt että on aika, niin oikeen harmittaa ettei se heti onnistunut. Mä kun olen vähä tälläinen, että mulle heti kaikki tänne nyt kun uuden "idean" saan päähän ;)

Mites Tiina ja Myy, eikös teilläkin pitäs kohta puoliin selvitä natsasko vaiko ei.

Torstai 14.10.

Yrityksen aloittaneet:

Nanna79..............31...................2.......................28......................11.11
mari974...............36...................1........................?.........................?
Kittycat.................25..................1........................?.........................?

Plussanneet:

Pahoittelut Nanna79:lle menkoista :(
Toivottavasti Tiinalla ja Myyllä tärppää :)

Kirjottele emmuk kuitenkin jotain kuulumisia jatkossakin? Itseä ainakin kiinnostaa :) Onko tullut jo raskausoireita?

Vielä ei oo menkkoja mulla alkanu. :) Huomenna ajattelin käydä apteekissa hakemassa testin, ku joudun kuitenkin käymään terveyskeskuksessa hakemassa sairaslomaa tähän pirun sitkeeseen flunssaan. Oon tässä ollu pari viikkoa kipeenä ja aktiivisesti olen kyllä täällä teijän juttuja käyny lukemassa, mut ei oo oikeen riittäny energiaa kirjoittamiseen.

Eli siis pari viikkoa sitten iski kauhee kurkkukipu ja kuume. Ja tämän seurauksena pari päivää myöhemmin iski välikorvantulehdus ja tärykalvo meni rikki. Sen seurauksena sitten 8 päivän antibioottikuuri ja sairasloma, ku töihin ei kuulemma saanu mennä ennenku tärykalvo oli ehjä ja korvassa kuulo tullu takas. Se tauti ja antibioottikuuri paransi mut ja olin sitten kunnossa jo viime sunnuntaina. Maanantaihin asti oli sairaslomaa jäljellä. Tiistaina olin ihan normaalisti töissä koko päivän ilman mitään ongelmia kunnes tuli keskiviikkoaamu ja heräsin nenä tukossa, kurkku kipeenä, kauheessa yskässä ja pientä kuumeilua. Eikä tässä vielä kaikki: Sunnuntaina iski sit helvetin hiivatulehdus. Se tosin johtui siitä antibioottikuurista. Eilen illalla mietinkin, että kylläpäs nyt mun kroppaa koetellaan. Ihan hyvä sinänsä ettei tarvii sit taas vähään aikaan sairastella, ku sairastetaan nyt.

Mulla on ollu havaittavissa jotain pientä kiinnittymiskipua tässä jo viikon ja nyt pari päivää on tullukin parin tipan verran pientä vuotoa. Oletan, että se olis sitä kiinnittymisvuotoa. Huomenna sitten selviää mikä on tulos. Jännittää ehkä pikkasen, mut en uskalla pahemmin innostua, ku muuten joudun pahasti pettymään. Pidetään peukkuja, että olis positiivinen tulos.

emmuk: Sinulle oikein isot onnittelut halauksen kera positiivisesta tuloksesta. Ihanaa, että yksi on jo onnistunut. Se tieto tosiaankin antaa iloa ja energiaa uuteen yritykseen meille muille.

Voi, paljon onnea emmuk! Kiva kun saadaan heti alkuun plussaa tähän ketjuun. Jospa se tietäis samaa myös muille:) Kertoile sit miten raskaus etenee, onko oireita yms. :)

Kuulostaa muuten hyvälle toi clearblue-testi. Ei tarvii tiirailla viivoja kun näkee suoraan tuloksen ruudulta... Vaikka on varmaan kalliimpi kun tavalliset testit. Mulla on muuten tällä hetkellä jännää tuntumaa, "kirvelyä", munasarjan kohdalla...Voi olla, että tää on sitä ovulaatiokipua. Ei tämmöstä koskaan ollut kyllä kun pillereitä söi. Muutenkin oireet täsmää, joten hyvä sinänsä jos tää kierto lähtis pelittämään pillereiden jälkeen...

Kiitos vielä eltsu ja Tiina! Juu, tottakai käyn täällä kommentoimassa ja lueskelemassa juttuja:) Eiköhän tässä piakkoin muitakin plussanneita toivon mukaan ala tulla! Paljon tsemppiä Tiina, täällä pidetään peukut pystyssä!

Sen verran omasta navasta, että pienimuotoista pahoinvointia ollut havaittavissa. Tai välillä jos sattuu oleen liian pitkä aika ruokailusta niin alkaa etomaan. Ja alavatsaan sattuu, etenkin vasemmalle alas. Oon nyt ihan hysteerisenä käynyt lukemassa keskenmenojuttuja, joissa useassa ollut oireena tuo vasemman puolen alavatsan kipu:( Mutta ei voi tehdä muuta kuin odotella..Vuotoa ei ole tullut ollenkaan. Vähän nipistelee tosiaan vatsaa, mutta jos alkaa mennä pahemmaksi nii sitten kyllä meen lääkäriin.
Soitin tänään meidän kaupungin neuvolaankin ja sain ekan ajan 10.11. Kuulema hyvä että olin ajoissa liikkeellä, sillä on ajanvarauksessa jonoa. Täytyy nyt tuonne asti odotella ja varmaan pidempäänkin? Tuolloin on vasta rv 8+3 jos osaan oikein laskea. Varhaisultrassa haluttais ehkä käydä, mutta aika kallista on..
Tällaista tänne siis..Kiva nähdä että tämä ketju on vilkastunut ja kovasti esikoisia toivotaan:)

Primolutia ei saa siis syödä jos on epäilys raskaudesta. Noh, odotellaan sitten 29.10 asti. Sillon vois tehdä testin. :) Sit vaan jatketaan toiveikkaana ja odotellaan. Ristiriitaista odotella samaan aikaan tätiä ja plussaa. Kumpi ehtii ensin kylään... ;)

Onnea Emmuk plussasta. Mäkin toivon, että käyt kirjottelemassa miten etenee. :)

kittycat, Terolutia käytetään tuollaisessa tapauksessa Primolutin sijaan. Se ei haittaa jos onkin raskaana.

emmuk, ei kannata lueksia noista km oireista. Jos et vuoda, niin älä huolehdi liikaa. Melkein 100% varmuudella kivut vasemmalla on keltarauhasen ja kivut keskellä kohdun kasvusta johtuvia. Lääkäri ei voi paljon mitään tehdä jos raskaus lähtee menemään kesken ja kannattaa miettiä haluatko ultraan noin pienillä viikoilla, sillä se tod.näk. tehdään alakautta. Toki ihmiset on erilaisia, mutta itse vuodan alakautta tehdyn ultran jälkeen aina pari päivää, kiertopäivästä riippumatta.

Mites MYY, vahvistuiko viiva?

Omaan napaan ei kuulu mitään, paitsi limakalvot on ihan järkyttävän kuivat tai sitten on hiiva tulossa... :/

Heippa vaan kaikille! Täällä kans yritetään kovasti vauvaa :)
Yritystä on sitten ollu jo vähän kauemminkin, eli syyskuussa -09 jätin pillerit pois, heti häiden jälkeen. Mitään ei oo vaan kuulunut ja nyt kun tuli vuosi täyteen niin lähdettiin jo vähän tutkimaankin... eli miehen spekututkimustuloksia odotellaan ja sen lisäksi omat menkat oli melkeimpä vuoden hukassa :( eli ei kovin hyvältä näytä.

3 kertaa olen syönyt terolutin että saataisiin taas kierto käyntiin ja nyt elokuussa tuli sitten vuoden ensimmäiset oikeat menkat! Jihuu! Miten voikin niistä olla niin iloinen!? :) No, sen jälkeen pettymys kun syyskuussa ei oikein kuulunut mitään, mutta tadaa - taas lokakuun 8. päivä ne putkahti! Eli ehkäpä jopa kierto olisi jotakuinkin normaalisoitunut ja jaksais jopa alkaa toivoa taas hiukan.. :)

Eli olen 29v. ja yrityskertoja.. no.. PALJON. :)
Olen ihan hukassa tuon kierron laskun kanssa ja milloin ovuloin (kun en nyt näemmä ole ovuloinut vuoteen paljoakaan..) mutta ajateltiin nyt tämän kuukauden "harjoitella" tätä mukavaa lapsentekoa nyt oikein urakalla.. jospa joku näistä tulevista päivistä sattuisikin olemaan se oikea! :)

Yhteistyössä