Luin ap:n viestit ja heti tuli elävästi mieleen oma parisuhde! Silloin olin niin väsynyt ja kaikki takkusi ja tuntui, että miestä ärsyttää kaikki ja mua kanssa. Varmaan pari kuukautta meni vauvasumussa ja sitten kun siitä heräsi, niin huomasi millä tolalla suhde onkaan...
Meillä tenava nukkui noin 2tunnin pätkissä, yöllä oli yksi 4-5tunnin jakso, muuten mentiin lyhyemmissä pätkissä. Lisäksi oli todella herkkäuninen, heräsi pienimpäänkin kolinaan, tiskien kolistelu oli takuuvarma herättäjä. Vaikka itse nukuinkin samat minkä vauva, olin ihan loppu ja puhki. Mies ei ihan aina tätä käsittänyt, näki asian niin, että minähän nukun kadehdittavasti kokoajan... Myös häntä ärsytti, että töistä tullessaan joutui ekana kotihommiin, mulla kun oli koko päivä aikaa tehdä asioita. Totta tavallaan se olikin, aika vain meni tenavan tissittämiseen ja normi touhuihin. Ratkaisimme asian niin, että miehen hommana oli ekana töistä tullessaan olla tenavan kansa. En puuttunut laatuajan laatuun, katsoivat teksti-tv:tä sylikäin, selasivat lehteä, ihan sama mulle. Sillä aikaa laitoin ruoan alulle, siistin keittiön yms. Kun ruoka oli uunissa/hautumassa/perunat kypsymässä kävin suihkussa. Kun tulin suihkusta, tunsin itseni ihmiseksi, ruoka oli valmista ja mies paremmalla tuulella, kun oli saanut sylitellä beibeä...
Eihän toi nyt mikään taikaiskutyyppinen ratkaisu ollut, mutta ratkaisi meillä isoimman ärsytyksen,
syödessä sitten suunniteltin illan kuviot.
Kaiken muutti meillä mun sairaus, jonka takia olin poissa kotoa reilun 2viikkoa, lisäksi kotona vuoteessa vielä noin viikon. Hupsista, kun murmeli ymmärti sitten, etten ihan vain nukukaan kokoaikaa... =)
Ketjussa oli loistavia neuvoja, komppaan muita kun sanon, että elä tee mitään hätiköityä, uskomatttomalta tuntuu, mutta kuukausien kuluessa ne asiat vaan ratkeaa. Tietysti joku ulkopuolinen apu on hyvä vaihtoehto, se on kumma kun tarvitaan vieras sanomaan, että oletteko ajatelleet tälläista.. = )
Tulipa juuri muuten mieleen, että mies tuli silloin vauva-aikana jostain juhlista hiprakassa kotiin, melko aikaisin, olin hereillä vielä ja silloin hän kertoi syvemmin ja tarkemmin kaiken mikä häntä ahdisti, mm se, ettei kaikki ollutkaan mennyt niinkuin oli kuvitellut...