Kauniita ja rohkeita draaman alkuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onneksi sinä olet kuitenkin vapaa tälläisestä tiettyihin nimimerkkeihin kohdistuvasta antipatiasta.

En nyt taaskaan ihan ymmärtänyt tätä lausetta, mutta yritetään: Ei, en missään nimessä halua viestiä, en täällä enkä livenä, tiettyjen ihmisten kanssa. Jospa täälläkin kaikki käyttäisivät vain yhtä nikkiä, ummistaisin silmäni joidenkin nikkien kirjoitusten kohdalla aina - tai nyt, kun olen rekisteröityneenä kirjoittajana, saisin sen bannattua silmistäni kokonaan. Se olisi ihannetilanne. Livenäkään en ole missään tekemisissä typerien ja tyhmien ihmisten kanssa jatkuvasti.

Tällä hetkellä sinä, "poste restante", olet kirjoittanut niin ala-arvoisen typeriä viestejä tähän ketjuun, että pidän sinua erittäin tyhmänä.

Viimeksi muokattu:
Vai oisko niin, että ne joilla on se kuuluisa oma elämä, eivät tarvitse muiden ihmisten välitöntä palautetta omasta elämästään uskoakseen, että sellainen on

"Katsokaa minua, ja minun elämääni. Vasta teidän katsoessanne sitä, se muuttuu minullekin todelliseksi."

Tälläisen vaikutelman nimittäin kirjoituksistasi saa.

Olen näköjään aikoinaan kommentoinut tähänkin viestiketjuun.

Mielenkiintoista, että ellit toimii ap:lle kirjan inspiraationlähteenä. Minulle ellit on vain mukava ajanviettotapa. Huomasin lehtijutusta, että nuori runoiija on saanut jonkun palkinnon kirjastaan.
Hän kirjoittaa arjesta ja jossakin runossa esiintyy sana Prisma. Kukapa tietää vaikka hän on saanut insiraation jutuistani.

Aloin kirjoittaa elleissä 2000-luvun alussa. Elämäntilanteeni oli kaoottinen. Opin elleissä näkemään asiat uudessa valossa. En tiedä onko kukaan läheiseni koskaan törmännyt juttuihini.
Olen tietenkin kertonut kirjoitusharrastuksestani, mutta en ole kertonut missä kirjoitan.
Exäni viihtyy netissä ja luultavasti hän on joskus lukenut juttujani.

Heräsin toissayönä hirveään painajaiseen. Vaikka olenkin toipunut avioerostani melko hyvin kyllä vieläkin pieni raivo on takaraivossa. Anteeksiantaminen on vaikeaa. Mutta hiljaa hyvä tulee päivä kerrallaan.

Täydellinen läsnäolo eli mindfullness. Sitä taitoa olen ajatellut harjoitella.
Sitä taitoa ei opi netissä vaan ihan elävässä elämässä. Tätä omaa elämää ei minulta kukaan vie.
Viihdyn elämässäni ja kirjoittaminen ei enää ole varaventtiili.

Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä sinä, "poste restante", olet kirjoittanut niin ala-arvoisen typeriä viestejä tähän ketjuun, että pidän sinua erittäin tyhmänä.

Olen hyvin kokonaisvaltaisen masentunut mielipiteestäsi. Minua hiukan lohduttaa, ettet kuitenkaan malttanut olla lukematta tai kommentoimatta niitä.

Mutta tämä kertakaikkisen musertavaa. Varsinkin kun se tulee suuresti ihailemaltani henkilöltä.

Taidan mennä aitan taakse ampumaan kuulan kallooni.

Viimeksi muokattu:
Juttu nyt vaan on niin, että lähettelet näitä ketjuja ihan vääriin osoitteisiin. Tarinani saattavat olla totta, mutta ajankohdat ja asiat sotken niin sekaisin, että sinulla ei ole oikeista ihmisistä mitään hajua.

En tiedä, mitä saat aikaiseksi, mutta siinähän kokeilet. Ehkä saat aikaan sotkua ihmisten elämään, mutta mitä sinä siitä saat?

Sotket ajankohdat? Aloitteessasi olette kaikki noin viisikymppisiä. Kuinka vanhoja olette nyt, kuusikymppisiä? Myös työkavereiden nimet ja naamat oli täällä. Onko tuo ilkeä nainen kaunis Marjukka?

Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista, että wiltsu pitää tyhminä niitä, joiden kommentit vaikuttavat viisailta ja älykkäiltä. Onko viisaus ja älykkyys wiltsulle tyhmyyttä? Joillain voi sanojen merkitykset heittää häränpyllyä. Silloinhan voi tyhmäkin kuvitella olevansa viisas ja älykäs. Ja kun sanoo välttelevänsä tyhmiä henkilöitä livenä, niin oikeesti tapailee tyhmiä?

"Täydellinen läsnäolo eli mindfullness."
Oikaisen kirjoitusvirheeni. Sana kirjoitetaan yhdellä l:llä. Löysin netistä aiheesta linkin.
Olen käynyt Evita-lehden mainitsemassa spassa.

Kukaan täällä tuskin elää kauttasi, mutta ehkäpä sinä tunnet olevasi elävä meidän palautteen kautta? Ehkäpä sinä roikut meissä, toisissa nettiläisissä. Riippuvainen voi olla myös joukosta, ei vain yksilöstä.

Kun wiltsu kirjoittaa elleihin ja hengailee täällä, se on osa hänen omaa elämäänsä.

Jos muut toimivat samoin, heillä taas ei ole omaa elämää.

Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista, että wiltsu pitää tyhminä niitä, joiden kommentit vaikuttavat viisailta ja älykkäiltä. Onko viisaus ja älykkyys wiltsulle tyhmyyttä? Joillain voi sanojen merkitykset heittää häränpyllyä. Silloinhan voi tyhmäkin kuvitella olevansa viisas ja älykäs. Ja kun sanoo välttelevänsä tyhmiä henkilöitä livenä, niin oikeesti tapailee tyhmiä?

Enpä usko kommenttieni olleen viisaita tai älykkäitä. Tosin oli vaikea keksi, miksi ne olisvat olleet myöskään erityisen typeriä.

Mutta makuasioista on turha kiistellä.

Viimeksi muokattu:
Kun wiltsu kirjoittaa elleihin ja hengailee täällä, se on osa hänen omaa elämäänsä.

Jos muut toimivat samoin, heillä taas ei ole omaa elämää.

No, jos Wiltsun koko oma elämä on täällä ja hän kokee netin omaksi elämäkseen, ja vain hänen elämäkseen eikä kenenkään muun, niin silloinhan me muut tunkeudutaan tänne, hänen elämäänsä, silloin kun kirjoitellaan täällä. Elikkä eletään hänen elämäänsä.

Viimeksi muokattu:
No, jos Wiltsun koko oma elämä on täällä ja hän kokee netin omaksi elämäkseen, ja vain hänen elämäkseen eikä kenenkään muun, niin silloinhan me muut tunkeudutaan tänne, hänen elämäänsä, silloin kun kirjoitellaan täällä. Elikkä eletään hänen elämäänsä.

Näin se varmaan menee.

Varoitan, että tohon elikään tulee vaan yksi kooo.... :-)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja oma elämä;11355901:
"Täydellinen läsnäolo eli mindfullness."
Oikaisen kirjoitusvirheeni. Sana kirjoitetaan yhdellä l:llä. Löysin netistä aiheesta linkin.
Olen käynyt Evita-lehden mainitsemassa spassa.

Psykiatrini, jolla käyn edelleen kerran kuussa, mainitsi minulle noin viisi vuotta sitten näistä mindfulness-asioista. Ostin netistä heti läjän kirjoja. Suosikikseni nousi kirjailija Jon Kabat-Zinn.

Psykiatrini, jolla käyn edelleen kerran kuussa, mainitsi minulle noin viisi vuotta sitten näistä mindfulness-asioista. Ostin netistä heti läjän kirjoja. Suosikikseni nousi kirjailija Jon Kabat-Zinn.
Van mnä se oon sitä mieltä, ettei mielenraohoa soa kirjoja lukemalla. Luonto ja metsä on suomalaesn kirkko, apu useimmiten löytyy sieltä.
Siihen perhe ja muuan ystävä, niin niillä evväellä mennää..

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11355940:
Van mnä se oon sitä mieltä, ettei mielenraohoa soa kirjoja lukemalla. Luonto ja metsä on suomalaesn kirkko, apu useimmiten löytyy sieltä.
En raskinu ostoa kahta vokaalie...

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11355940:

Ei saa kirjoittaa, että "suomalaisen" kirkko... Meillä on erilaisia kirkkoja. Olen suomalainen ja joo, metsä ja luonto on minulle rauhoittumisen paikka, mutta rauhoitun myös sohvan nurkassa kirjoittamalla päiväkirjaa tai vaikka nettiin. Jollekin kolmannelle joku eri asia tai paikka on "kirkko". Joillekin jopa kirkko on "kirkko". Ei saa lokeroida. Se on rasismia.

Ei saa kirjoittaa, että "suomalaisen" kirkko... Meillä on erilaisia kirkkoja. Olen suomalainen ja joo, metsä ja luonto on minulle rauhoittumisen paikka, mutta rauhoitun myös sohvan nurkassa kirjoittamalla päiväkirjaa tai vaikka nettiin. Jollekin kolmannelle joku eri asia tai paikka on "kirkko". Joillekin jopa kirkko on "kirkko". Ei saa lokeroida. Se on rasismia.
Lokeroin itteni päikkäreille, jatkakaa te tästä. Moekka ,moe!

Viimeksi muokattu:

Hyvä tietää, että nettiin kirjoittaminen on rauhoittumista. Tuskin täältä monikaan haluaa lisätä verenpaineitaan. Varsinkin minulla asia on kontrollissa.

Googletin mainitsemasi henkilön. Varmasti alansa huippuja.
Vietin viime sunnuntain kirjan ääressä. Yritän välttää liikaa lukemista.
Googletin tässä monta muutakin juttua mm. tietoa Merja Kyllösestä. Siinä vasta topakka nainen.
Olen huomannut, että nuoret naiset ovat Suomessa rautaa. Varmasti moni mies on tajunnut, että tytöttely on mennyttä aikaa ja naiset ovat nyt sinut itsensä kanssa.

Viimeksi muokattu:
Minä tykkään kirjoittaa. Lisäksi haluan viihdyttää ja minusta on hauskaa saada välitöntä palautetta kirjoituksilleni. Olen kyllä kyhäillyt kirjaakin ja saan siihen välillä nostetta täällä käymistäni keskusteluista. Tämä on inspiraationi lähde ja ajankulua sekä viihdykettä myös minulle.

Viihdytätkö omasta mielestäsi? Viihdytkö toisiaan itse? Hauskaa saada palautetta, millaista tahansa? Vai onko joku erityistoivomus siihen, millaista palautteen tulisi olla? Joku toinen olisi jo häntä koipien välissä luikkinut pakoon saatuaan tuollaista palautetta kuin sinä saat. Vai onko niin tärkeää olla draaman kuningatar ja huomion keskipisteessä (millaisen huomion tahansa) että et oikeesti näe mitä täällä tapahtuu? Että jopa nettikiusaaminen ja sen lukeminen on viihdyttämistä?

Ai että päästään oikein inspiraationlähteeksi kirjaan? No, kai sen kirjan voi kyhätä kasaan kun osaa pilkutkin oikeeseen paikkaan laittaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä