Kauniita ja rohkeita draaman alkuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viihdytätkö omasta mielestäsi? Viihdytkö toisiaan itse? Hauskaa saada palautetta, millaista tahansa? Vai onko joku erityistoivomus siihen, millaista palautteen tulisi olla? Joku toinen olisi jo häntä koipien välissä luikkinut pakoon saatuaan tuollaista palautetta kuin sinä saat. Vai onko niin tärkeää olla draaman kuningatar ja huomion keskipisteessä (millaisen huomion tahansa) että et oikeesti näe mitä täällä tapahtuu? Että jopa nettikiusaaminen ja sen lukeminen on viihdyttämistä?

Ai että päästään oikein inspiraationlähteeksi kirjaan? No, kai sen kirjan voi kyhätä kasaan kun osaa pilkutkin oikeeseen paikkaan laittaa.

Mä oon jo niin iso tyttö, että luotan siihen, että muutkin isot tytöt ja pojat on niin fiksuja, ettei ne kiusaa tahallaan ketään toista ihmistä.

Pidän huolta lapsistani ja siitä, ettei kukaan kiusaa heitä koskaan missään. Tai ne huolehtii kyllä jo toinen toisistaankin. Osaan huolehtia itsestänikin. Jos minusta tuntuu, että minua kiusataan, hoidan asian.

Viimeksi muokattu:
Mä oon jo niin iso tyttö, että luotan siihen, että muutkin isot tytöt ja pojat on niin fiksuja, ettei ne kiusaa tahallaan ketään toista ihmistä.

Pidän huolta lapsistani ja siitä, ettei kukaan kiusaa heitä koskaan missään. Tai ne huolehtii kyllä jo toinen toisistaankin. Osaan huolehtia itsestänikin. Jos minusta tuntuu, että minua kiusataan, hoidan asian.

Tuohan on hyvä!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja sinä;11356054:
olet terapian tarpeessa; terve ihminen ei alennu tuollaiseen käytökseen toista kohtaan. Lopeta kysely.

Olen sitä mieltä, että terapaissa käynti on yhtä luonnollista kuin missä tahansa lääkärissä käynti. Tai tulisi olla. Mitä sinä ajattelet asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja höh;11356050:
Et ole kyllä penaalin terävin kynä sinäkään. Puskista on hyvä huudella ja kuvitella, että on jollakin tapaa fiksu ihminen. Voin kertoa sinulle, että kaiken perusteella olet pohjimmaista sakkaa, joka täällä liikkuu. Olisit pois, niin tämäkin olisi paljon parempi paikka. Ei muuta.

Onneksi täällä sinä olet täällä, palstan tasoa kohottamassa.

Kuulehan, kultaseni. Kiltti täti hiukan neuvoo sinua. Isot tytöt tietävät, että netissä ei voi luottaa tuntemattomiin ihmisiin. Netti on täynnä erilaisia ihmisiä, ikään kuin läpileikkaus meistä suomalaisista. Hyvine ja huonoine puolineen. Ja sairaine, ikävä kyllä.

Lapsista huolehtiminen kuuluu vanhempien perusvelvollisuuksiin. Heitä täytyy myös neuvoa ja opastaa. Myös netin käytössä. Oletko sinä neuvonut heitä mitenkään? Vai annatko omalla käyttäytymiselläsi esimerkkiä? Toivottavasti neuvot heitä tekemään erilailla, kuin itse teet. Eli ei koskaan, ei missään tapauksessa mitään henkilökohtaisia juttuja yleisille palstoille!

Tuo on ylevää, että "hoidat asian" ja "pidät huolta". Miten se käytännössä tapahtuu? Tähän lumipalloefektiin sinulla on käytössäsi liian pienet lapiot. Et pysty pysäyttään pallon pyörimistä ja kasvamista, vaikka kuinka tahtoisit. Ja syy siihen on se, että et alun perin hallinnut nettisääntöjä, vaikka niistä joka paikassa toitotetaan: Älä koskaan kerro tietojasi netin julkisilla palstoilla!

Oletko lukenut psykologiaa? Vuorovaikutustaitoja? Tämän kaltaisissa ja yleensäkin riitatilanteissa pitäisi pyrkiä siihen, ettei ärsytä vastapuolta enenpää. Nöyryydellä ja vastaanottavaisuudella saa enemmän aikaiseksi. Vaikka sitten joutuisi hiukan feikkaamaan. Joudun työssäni usein olemaan ihmisten edessä erimieltä kuin oikeasti olen. En voi haukkua muita tyhmäksi, enkä muutenkaan arvostella heitä. Näin se vaan menee. Jos toimisin ajatusteni mukaisesti, saisin olla jatkuvasti riitelemässä, ehkäpä jopa väkivaltaisesti. Mitä se hyödyttäisi ketään?

Tuolta toisesta ketjusta, en muista mistä, nousi mieleeni kuinka haukut muita tyhmäksi, vaikka he vain toivoivat sinulta selkeää vastausta siihen, missä teit poliisille ilmoituksen. Tuon(kin) asian olisit voinut selvittää nätisti, etkä alkaa mollaamaan muita tyhmiksi. Minuakin alkoin asia kiinnostamaan, enkä sitä tajunnut (en pidä kuitenkaan itseäni erikoisen tyhmänä).

Myrsky kannattaa laannuttaa jo silloin, kun se on vielä vesilasissa, eikä Talvivaaran altaissa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Täti:
Isot tytöt tietävät, että netissä ei voi luottaa tuntemattomiin ihmisiin. Netti on täynnä erilaisia ihmisiä, ikään kuin läpileikkaus meistä suomalaisista. Hyvine ja huonoine puolineen. Ja sairaine, ikävä kyllä.

Mikä åaikka ei ole täynn' erilaisia ihmisiä? Kyllä ihmisiin on vaan pystyttävä luottamaan miten elämää muuten voisi täysi painoisesti elää?

Isot tytöt tietävät, että netissä ei voi luottaa tuntemattomiin ihmisiin. Netti on täynnä erilaisia ihmisiä, ikään kuin läpileikkaus meistä suomalaisista. Hyvine ja huonoine puolineen. Ja sairaine, ikävä kyllä.

Mikä åaikka ei ole täynn' erilaisia ihmisiä? Kyllä ihmisiin on vaan pystyttävä luottamaan miten elämää muuten voisi täysi painoisesti elää?

Täysipainoista elämää voi viettää myös luottaen valikoivasti.

Meillä kaikilla on ennakoluulomme, ja samalla sekunnilla kun näemme uuden ihmisen, alkavat aivomme muodostaa mielikuvaa henkilöstä. Kuvaa, joka voi olla päin peppua, koska koostuu mm. ennakkoluuloistamme. Hyvä olisi, jos pystyisi näkemään jokaisen uuden ihmisen ikäänkuin puhtaana paperina, johon sitten kokemusten ja havaintojen perusteella täytetään erilaisia mielikuvia.

Täydellinen toiseen luottaminen saavutetaan vasta sitten kun sen toisen tuntee tarpeeksi hyvin. Siis sitten kun on käytännön näyttöä siitä, että kannattaa luottaa. Netissä tuohon ei pysty, koska lähes kaikki ovat aikalailla anonyymejä ja siksi kannattaa olla varovainen. Tottakai ihmisiin voi luottaa, mutta ei sokeasti. Useimmilla on alunperin positiivinen ja luottavainen kuva toisista, mutta siihen kuvaan ei tule luottaa sokeasti, varsinkin jos vaistomme ja havaintomme viestittävät ettei tuohon ihmiseen voi luottaa.

Viimeksi muokattu:

Elämää voi elää täysipainoisesti ja luottavaisesti olematta typerä. Jos olet noin luottavainen, niin miksi et kirjoita omalla nimelläsi? Vanha, viisas sanontakin sanoo: Hullu saa olla, muttei tyhmä!

Täysipainoista elämää voi viettää myös luottaen valikoivasti.

Kun astun ulos kerrostalomme ulko ovesta lähiössä jossa asuu 52 % maastamuuttajia. Miten valikoin luottamukseni? Ulko ovi on aina auki joten jos vilkaisen ulko oven lasin läpi näkyykö ketään. Ei se auta. Se joku voi olla kyttäämässä heti ulko oven ulko puolella. Astunko ulos ovesta vai jäänkö sen sisäpuolelle siihe murhattavksi?

Viimeksi muokattu:

Elämää voi elää täysipainoisesti ja luottavaisesti olematta typerä. Jos olet noin luottavainen, niin miksi et kirjoita omalla nimelläsi? Vanha, viisas sanontakin sanoo: Hullu saa olla, muttei tyhmä!
Minähi oon lapin hullu, jos oesin etelässä oesin vaen tavallinen hullu...

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11356183:
Minähi oon lapin hullu, jos oesin etelässä oesin vaen tavallinen hullu...

Tuo lie sitä valikoivaa hulluutta, johon voi ja pystyy itse vaikuttamaan, aika ja paikka huomioon ottaen. Minä olen lapinhullu. Ehkäpä sitten täällä kotona olen etelän hullu, kotona mökillä suotan olla kiaro savolaenen... tae suottaapi olla, jotta en uokkaa. Voihan se myös olla, että olen lännen Jukan heimolaisia. Ottaa meistä ny selvän -mörrissä tai not!

Taesin pikkasen lasketella luikuria nimessäni, onhan mulla kukkahattu kesäkäytössä.

Kun astun ulos kerrostalomme ulko ovesta lähiössä jossa asuu 52 % maastamuuttajia. Miten valikoin luottamukseni? Ulko ovi on aina auki joten jos vilkaisen ulko oven lasin läpi näkyykö ketään. Ei se auta. Se joku voi olla kyttäämässä heti ulko oven ulko puolella. Astunko ulos ovesta vai jäänkö sen sisäpuolelle siihe murhattavksi?

Hesarista luin toimittajan kirjoituksen suomalaisten epäluuloisesta suhtautumisesta maahamuuttajiin. Surullista. Heistäkin kun iso osa on ihan mukavia, rehellisiä ihmisiä. Jutussa toimittaja kertoin, kuinka tutustui erääseen naiseen ja monien vaiheiden kautta treffasivat kaupungin kahvilassa. Tälle maahanmuuttajalle se oli kuin linnanmäki -ensikertaa joku suomalainen halusi hänen kanssaan kaupungille! Yleensä ihmiset, jopa työkaverit hyljeksivät häntä taustansa takia.

Jos sinusta, Svetlana, tuntuu, ettet uskalla astua ovesta ulos, pelosta, että joku murhaa sinut, niin kannattaisiko yrittää laittaa realiteetit kohdalleen? Ihan vaikka ammattiapua käyttäen? Pelkoa voit myös hälventää ottamalla selvää, kuinka paljon todellista rikollisuutta lähiössäsi on ja suhteuttaa se koko maan tilastoihin. Terve maalaisjärki auttaa useinmiten.

Viimeksi muokattu:
Kuulehan, kultaseni. Kiltti täti hiukan neuvoo sinua. Isot tytöt tietävät, että netissä ei voi luottaa tuntemattomiin ihmisiin. Netti on täynnä erilaisia ihmisiä, ikään kuin läpileikkaus meistä suomalaisista. Hyvine ja huonoine puolineen. Ja sairaine, ikävä kyllä.

Lapsista huolehtiminen kuuluu vanhempien perusvelvollisuuksiin. Heitä täytyy myös neuvoa ja opastaa. Myös netin käytössä. Oletko sinä neuvonut heitä mitenkään? Vai annatko omalla käyttäytymiselläsi esimerkkiä? Toivottavasti neuvot heitä tekemään erilailla, kuin itse teet. Eli ei koskaan, ei missään tapauksessa mitään henkilökohtaisia juttuja yleisille palstoille!

Tuo on ylevää, että "hoidat asian" ja "pidät huolta". Miten se käytännössä tapahtuu? Tähän lumipalloefektiin sinulla on käytössäsi liian pienet lapiot. Et pysty pysäyttään pallon pyörimistä ja kasvamista, vaikka kuinka tahtoisit. Ja syy siihen on se, että et alun perin hallinnut nettisääntöjä, vaikka niistä joka paikassa toitotetaan: Älä koskaan kerro tietojasi netin julkisilla palstoilla!

Oletko lukenut psykologiaa? Vuorovaikutustaitoja? Tämän kaltaisissa ja yleensäkin riitatilanteissa pitäisi pyrkiä siihen, ettei ärsytä vastapuolta enenpää. Nöyryydellä ja vastaanottavaisuudella saa enemmän aikaiseksi. Vaikka sitten joutuisi hiukan feikkaamaan. Joudun työssäni usein olemaan ihmisten edessä erimieltä kuin oikeasti olen. En voi haukkua muita tyhmäksi, enkä muutenkaan arvostella heitä. Näin se vaan menee. Jos toimisin ajatusteni mukaisesti, saisin olla jatkuvasti riitelemässä, ehkäpä jopa väkivaltaisesti. Mitä se hyödyttäisi ketään?

Tuolta toisesta ketjusta, en muista mistä, nousi mieleeni kuinka haukut muita tyhmäksi, vaikka he vain toivoivat sinulta selkeää vastausta siihen, missä teit poliisille ilmoituksen. Tuon(kin) asian olisit voinut selvittää nätisti, etkä alkaa mollaamaan muita tyhmiksi. Minuakin alkoin asia kiinnostamaan, enkä sitä tajunnut (en pidä kuitenkaan itseäni erikoisen tyhmänä).

Myrsky kannattaa laannuttaa jo silloin, kun se on vielä vesilasissa, eikä Talvivaaran altaissa.

Osuva kirjoitus sinulle. ps. tuosta edellisestä kirjoituksesta tuli m ieleen, että ootko ajatellut vaihtoehtona sitä, että väenö onkin tuo sun vainoojasi, vanha kunnon ta kunnoton nasse-setä?

Sama kait se. Poliisi tutkii tutkintapyynnön/rikosilmloituksen saatuaan.

Ilmainen neuvo sinulle: Pysy pois palstoilta ainakin vuosi tai enemmän, että sinut ja persoonasi unohdetaan. Sinuna minä vaihtaisin myös työpaikkaani.

Täysin älytöntä paljastaa oma henkilöllisyytensä netissä ja vielä kertoilla ihme juttuja työkavereistaan (ja sitten selitellä jälkikäteen, etteivät ne niitä olleetkaan vaan mielikuvituksesi tuotetta ja eri henkilöiden, paikkojen ja tilanteiden yhdistelyä). Luuletko tosiaan, että joku vielä uskoo sinua?Sietää sinun toivoa, etteivät he haasta sinua oikeuteen kunnianloukkauksesta.

Ja p.s. Poliisi tutkii vain selvät, konkreettiset uhkaukset, joista on todisteita.
Nimim. kokemusta on.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä