Suhde ohi - sattuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murheen murtama mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta tuntuu myös, että ap:n naisella on ollut joku toinen jo jonkin aikaa. Ainakin hän on iloinen siitä, että vanha suhde päättyi. Hän on halunnut jo pidemmän aikaa sen päättyvän, eikä ole saanut aikaiseksi sanoa aikaisemmin. Hän ei anna mahdollisuutta korjata ongelmia. Se kertoo siitä kuinka hänellä on mieli jossain toisessa miehessä. Itse en edes kehtaisi tulla iloisena kotiin eroilmoituksen jälkeen surevan exän luokse, vaikka en enää rakastaisi.

Naisesi on paska tyyppi! Ap, herää todellisuuteen. Kohta hän on jonkun toisen miehen luona ja usko pois, kyseinen mies ei löytynyt sattumalta pian eronne jälkeen. Muista, että naiset ovat itsekkäitä, myös ne kiltiltä vaikuttavat. He ovat lähes aina valmiita vaihtamaan parempaan, ole varautunut ensi kerralla ja huomioi paremmin. Älä kuitenkaan syytä itseäsi erosta, myös naisesi on toiminut väärin ja tehnyt isoja, isoja virheitä. Hänen olisi täytynyt kertoa sinulle selkeästi mitä hän tarvitsee, eikä lätkäistä naamallesi lopullisen eron ilmoitusta yllätyksenä, paskasti toimittu häneltä. Kohtele naisia hyvin, mutta älä nosta jalustalle.

Hyvä vastaus. Aika hassua, että myös ap näkee vain itsensä syyllisenä. Ihan kuin nainen olisi fiksu ja filmaattinen ja osaisi olla aina hellä ja rakastava.

Mitä jos nainen onkin laskelmoiva oman edun tavoittelija, joka katsoo, että nyt tämä on nähty ja nyt on aika kokea jotakin uutta; muiden tunteista viis veisataan. Onni on se, että teillä ei ole lapsia. Hän on luonteensa näyttänyt, kun pystyy noin kylmäverisesti toimimaan.

Viimeksi muokattu:
Hyvä vastaus. Aika hassua, että myös ap näkee vain itsensä syyllisenä. Ihan kuin nainen olisi fiksu ja filmaattinen ja osaisi olla aina hellä ja rakastava.

Mitä jos nainen onkin laskelmoiva oman edun tavoittelija, joka katsoo, että nyt tämä on nähty ja nyt on aika kokea jotakin uutta; muiden tunteista viis veisataan. Onni on se, että teillä ei ole lapsia. Hän on luonteensa näyttänyt, kun pystyy noin kylmäverisesti toimimaan.

Tai mitä jos nainen on henkisesti riekaleina, mutta varma ratkaisustaan ja luulee vahvana esiintymisen helppottavan toisen oloa. Itsekin olen eronnut niin, että rakastin, mutta tiesin etten voinut olla onnellinen suhteessa, eropäätös oli rankin asia elämässäni, ja jos olisin näyttänyt kuinka rikki olin, olisimme palanneet yhteen (säälistä?) Ja kumpikaan ei olisi päässyt eteenpäin. Piti esittää kovaa koska muuten en olisi pystynyt eroon. Ei kukaan siitä tilanteesta nauti, oli uusi mies valmiina tai ei.

Viimeksi muokattu:
En keksi mitään erityistä, mikä auttaisi. Kunhan vaihdellaan ajatuksia niin auttaa. Avokki tuli tänään kotiin iloisena ja reippaana, joten selkeästi taakka on hänen harteiltaan pudonnut. En oikein edes tiedä mitä siitä ajattelen. Periaatteessa ei ollut hirveän paha huomata tätä. Ehkä alan jotenkin edes vähän hyväksymään. Tai sitten vain olen iloinen hänen puolestaan.

Vaikuttaa vähän siltä, ettei teistä kumpikaan ymmärrä missä toinen menee, mitä ajattelee ja tuntee. Sulle ero tuli kuin puuntakaa, nainen ei näytä nyt ymmärtävän sun tunnetiloja, tai ei välitä?

Viimeksi muokattu:
Hei!

Toivon että seuraava auttaa sinua ymmärtämään itseäsi ja selviämään.

Tärkeintä juuri nyt on sinuna päästä jaloillesi. Olet shokissa, se tuntuu pahalta, mutta et kuole siihen. Sinun pitää muistaa että se, mitä nyt käyt läpi on hyvin universaali kokemus ihmisten elämässä, ja sen läpikäymiseen kuuluu tietty PROSESSI; jonka alussa sinä nyt olet. Se prosessi potää sisällään ikäviä tunteita, paniikkia, surua, vihaa, voimattomuutta ja lohduttomuutta. Muista kuitenkin, ett nuo tunteet kuuluvat asiaan, haihtuvat ajallaan, eivätkä ne ole "vaarallisia".

Sinun pitää antaa kaikkien tnteiden olla, ja oppia sietämään niitä Sinuun ei tarvitse "tehdä" mitään, tai ajatella mitään erityistä jne, sinun pitää vain kestää ja elää tuon prosessin läpi, ja se TTULEE helpottamaan, mikää tunne ei ole pysyvä ihmisen elämässä, tiinteet virtaavat.

terveisin nainen joka luulu kuolevasna kun mies jätti ennen joulua, ja on huomannut ettei todellakaan kuollutkaan, ja osaa jo ajatella ja tuntea selkeämmin.
Eli ole kärsivällinen, älä pelästy tunteitasi, ja muista tehdä asioita välillä jotka tuottava mielihyvää sinulle, ja antavat lohtua, ettet masennu.

Tiedosta että kyseessä on tietty tunnemylläkkä aivoissasi, mutta ei elämässä ylitsepääsemätön asia.

VASTA sitten kun ajattelet ja tunnet taas selkeämmin, voit miettiä itse suhdetta, olisiko yhteenpaluu mahdollinen jne jne.

Hei!

Toivon että seuraava auttaa sinua ymmärtämään itseäsi ja selviämään.

Tärkeintä juuri nyt on sinuna päästä jaloillesi. Olet shokissa, se tuntuu pahalta, mutta et kuole siihen. Sinun pitää muistaa että se, mitä nyt käyt läpi on hyvin universaali kokemus ihmisten elämässä, ja sen läpikäymiseen kuuluu tietty PROSESSI; jonka alussa sinä nyt olet. Se prosessi potää sisällään ikäviä tunteita, paniikkia, surua, vihaa, voimattomuutta ja lohduttomuutta. Muista kuitenkin, ett nuo tunteet kuuluvat asiaan, haihtuvat ajallaan, eivätkä ne ole "vaarallisia".

Sinun pitää antaa kaikkien tnteiden olla, ja oppia sietämään niitä Sinuun ei tarvitse "tehdä" mitään, tai ajatella mitään erityistä jne, sinun pitää vain kestää ja elää tuon prosessin läpi, ja se TTULEE helpottamaan, mikää tunne ei ole pysyvä ihmisen elämässä, tiinteet virtaavat.

terveisin nainen joka luulu kuolevasna kun mies jätti ennen joulua, ja on huomannut ettei todellakaan kuollutkaan, ja osaa jo ajatella ja tuntea selkeämmin.
Eli ole kärsivällinen, älä pelästy tunteitasi, ja muista tehdä asioita välillä jotka tuottava mielihyvää sinulle, ja antavat lohtua, ettet masennu.

Tiedosta että kyseessä on tietty tunnemylläkkä aivoissasi, mutta ei elämässä ylitsepääsemätön asia.

VASTA sitten kun ajattelet ja tunnet taas selkeämmin, voit miettiä itse suhdetta, olisiko yhteenpaluu mahdollinen jne jne.

Hieno kirjoitus, hyvin olet selvittänyt asioita.

Ap:n ongelma on kiltteys. Se on typerää, että kiltti mies tulee jätetyksi. Hän löytää itsestään syyllisen, mutta hän on aivan loistava mies kiltille naiselle.

Viimeksi muokattu:
En tiedä, onko tämä koko ketju jo kuollut, mutta ajattelinpa kuitenkin tulla raportoimaan tänne seuraavasta vaiheestani. Jos joku vaikka saa tästä prosessista jotain apua.

Tulin juuri äitini luota, jossa asustin muutaman päivän, minkä vuoksi en ole vastaillut tai lukenut viestejä. Paljon on hyvää tullut sillä aikaa taas tähän ketjuun näköjään, kiitos kaikille jälleen kovasti.

Okei, en voi tätä asiaa kyllin vahvasti painottaa: jos joku samassa tilanteessa oleva kuin minä olin ketjun alussa lukee tätä, pakkaa heti kamat ja painu läheisen luo, jos mahdollista! En voi sanoin kuvata kuinka paljon itseäni auttoi kituminen äidin luona ja asioiden käsitteleminen. Ihanaa, että minulla on äiti joka sanoi heti puhelimessa, kun kuuli kuinka rikki olin, että nyt tänne ja heti.

Jo ensimmäisenä iltana sain nukuttua rauhallisesti. Mahtava siskoni kävi myös lohduttamassa, jolla oli sama tilanne kolme vuotta sitten, joten hän tiesi tarkalleen mistä puhun, ja auttoi suunnattomasti asian käsittelyssä. Se lohduttavin asia? Hän on juuri löytänyt uuden suhteen ja muuttanut yhteen miehen kanssa, ja sanoo että tunteet olivat alusta asti paljon vahvempia kuin edellisessä suhteessa. Alan siis ymmärtää, että ehkä emme vain olleet kuitenkaan toisillemme ne oikeat. On siis mahdollista, että voin tuntea vielä yhtä voimakkaasti tai jopa enemmän oikean ihmisen kanssa. Tämä oli oikeasti minulle yksi suurin surun aihe. Kuvittelin, että löysin jo sen minulle täydellisen ihmisen, mutta mokasin suhteen. Ehkä näin ei edes ole.

Näen myöskin ensi kertaa, että totta kai syytä on myös kumppanissa. En syyttele mistään, se on eri asia. Mutta olisi avopuolisonikin voinut tuoda toiveitaan voimakkaammin esille. Tiedän, että se on hänelle todella vaikeaa, mutta olisi se voinut auttaa meitä molempia. En ollut silloin oikeasti valmis muuttumaan (eikä myöskään hän huom.), mutta nyt tiedän että olisin, vaikka se on nyt liian myöhäistä. Ja ennen kuin joku sanoo, että pitäisi olla oma itsensä eikä pyrkiä muuttumaan, uskon että voisin muuttua paremmaksi ihmiseksi ja huomioida enemmän suhteessa. Aina voi yrittää kehittyä. Kyllä se vain on niin, että tämä kokemus muuttaa ihmistä. Ehkä joskus parempaan suuntaan. Jos koskaan löydän jonkun toisen, hän saa tuta nämä muutokset :)

Kiitos paljon muuten nimimerkille Tuskavex kirjavinkistä, saatanpa ostaa kirjan vaikka samantien. Kuulostaa aika hienolta opukselta.

Tällä hetkellä minulla ei pää ole vielä todellakaan täysin kunnossa, mutta pystyn jo olemaan kotona itkemättä ja tekemään asioita, joista ennen nautin. Tämä on minulle tosi tärkeä kynnys. Katsoin eilen yöllä koko tähänastisen Holmes-sarjan ykköskauden esimerkiksi. Hieno sarja. Mutta nukkua oli turha yrittää ennen kuin olin täysin uupunut. Siis täällä. Äidin luona kyllä olisin nukkunut kuin tukki. Mielenkiintoinen psykologinen vaikutus paikalla.

Parantuminen on kuitenkin selkeästi jo alkanut, vaikka olenkin surullinen ja ehkä hieman masentunut. Lähetin työhakemuksen toiseen kaupunkiin, koska turhaan minä tänne jään, jossa ainoat juuret oikeastaan oli avopuolisoni. Asuntoa tuskin tässä markkinatilanteessa saa myytyä nopeasti, joten en tiedä mitä siitäkin tulee. Nyt lähitulevaisuus on vain ärsyttävää asioiden hoitamista, että saa uuden elämän johonkin rakennettua.

Lähes kaikesta kuitenkin selviää, ja pystyn jo ajattelemaan tulevaisuutta ilman ensirakkauttani. Holmesissa oli hyvä opetus, jonka laitan tähän loppuun: "tough situations don't last, tough people do".

Aion olla yksi heistä.

Oikea asenne. Muista, että niitä "oikeita" kumppaneita ei ole olemassa yksi, vaan tuhansia tai satoja tuhansia. Oikealla asenteella löydät sellaisen ja varmaan saat paremman suhteen itsellesi. Se on myös hyvä, että haluat kehittyä ihmisenä. Moni lukkiutuu olemaan mitä on ja surkuttelee ongelmiaan, jotka olisi voinut estää kehittymällä.

Minusta tuntuu myös, että ap:n naisella on ollut joku toinen jo jonkin aikaa. Ainakin hän on iloinen siitä, että vanha suhde päättyi. Hän on halunnut jo pidemmän aikaa sen päättyvän, eikä ole saanut aikaiseksi sanoa aikaisemmin. Hän ei anna mahdollisuutta korjata ongelmia. Se kertoo siitä kuinka hänellä on mieli jossain toisessa miehessä. Itse en edes kehtaisi tulla iloisena kotiin eroilmoituksen jälkeen surevan exän luokse, vaikka en enää rakastaisi.

Naisesi on paska tyyppi! Ap, herää todellisuuteen. Kohta hän on jonkun toisen miehen luona ja usko pois, kyseinen mies ei löytynyt sattumalta pian eronne jälkeen. Muista, että naiset ovat itsekkäitä, myös ne kiltiltä vaikuttavat. He ovat lähes aina valmiita vaihtamaan parempaan, ole varautunut ensi kerralla ja huomioi paremmin. Älä kuitenkaan syytä itseäsi erosta, myös naisesi on toiminut väärin ja tehnyt isoja, isoja virheitä. Hänen olisi täytynyt kertoa sinulle selkeästi mitä hän tarvitsee, eikä lätkäistä naamallesi lopullisen eron ilmoitusta yllätyksenä, paskasti toimittu häneltä. Kohtele naisia hyvin, mutta älä nosta jalustalle.

kYLLÄPÄ on lapsellista naisten syyllistämistä. Useimmiten se taitaa olla mies, joka lähtee aivan pientenkin lasten luota uuden naisen matkaan.

Me kaikki olemme YKSILÖITÄ, joten älä yleistä ja syyllistä muita naisia. Ap itsekin myöntää laiminlyönneensä suhdettaan, joten syytä löytyy myös miehestä.

Rakkaus loppuu joskus teki mitä tahansa. Tsemppiä kuitenkin ap:lle, uskallan luvata, että muutaman kuukauden päästä pahin tuska on ohi ja uuden elämän rakentaminen alkaa.

Viimeksi muokattu:
Hei. Hengitähän nyt ihan rauhassa. Kaikilla tulee eron jälkeen tuollaisia ajatuksia jos suhteessa on tosissaan ollut mukana. Ero kuitenkin vahvistaa sinua ja ajan kanssa pääset kyllä yli tapahtuneesta. Opit paljon asioita mitkä auttavat tulevaisuudessa. Kumppanisi on ajatellut myös sinun parastasi kun ei ole halunnut sinun elävän epätietoisuudessa. Kaikkea parasta sinulle. Olet todella rakastanut puolisoasi ja vaikutat hienolta rehelliseltä mieheltä. Se on tärkeää.

. Kumppanisi on ajatellut myös sinun parastasi kun ei ole halunnut sinun elävän epätietoisuudessa.
QUOTE]

Olisi tuo nainen mielestäni voinut aikaisemmin ja SELKEÄSTI kertoa miehelleen mitkä fiilikset on.
Hänhän ei antanut miehelle mitään mahdollisuuksia parantaa suhdetta, koska nainen mietti asiat yksin valmiiksi ja jätti miehen tuosta vain. Ei kenenkään rakkaus kuole hetkessä ainakaan arkipäivään. Kyllä se on pidempi prosessi.

Viimeksi muokattu: