Kuumentaako mies mua vai eikö vaan välitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HiljaVarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HiljaVarma

Vieras
Mä en nyt ymmärrä.
Tapasin miehen ja olin hänen luonaan viikonlopun. Mies kuiskasi lähtiessäni: "Ihana oot" ja sanoi useamman kerran pitävänsä minusta viikonlopun aikana.

Menin toisen kerran parin viikon kuluttua ja mies nyt jostain syystä himmailee. Hänestä ei saa mitään irti. Kun yritin, sanoi että painostaminen saa hänet vain ahdistumaan, kaiken ei tarvi mennä niin nopeasti... Tän viikonlopun aikana ei sanonut enää pitävänsä minusta, vain muutaman kerran kutsui namukseen.

Välillä kun sanon puhelimessa, että tykkään hänestä, vastaa tykkäävänsä myös minusta. Välillä ei mitään.

Olemme mielestäni olleet yhtä mieltä siitä, että puhuminen ja asioista jutteleminen on suhteelle elintärkeää. Mutta tunteistaan ei nyt silti puhu ja kun juttelen jotain tunteista ja keittiöpsykologisoin, hän alkaa lauleskella tai nauraen kieltää psykologisointini.

Nyt olen menossa kolmen viikon tauon jälkeen kolmatta kertaa ja kysyin puhelimessa: "HALUATKO SINÄ, että tulen sinne?". Vastaus: "Olenko minä muuta sanonut?"

Kysyin huvikseni myös jossain vaiheessa puhelimessa, että kuinka usein saan tulla sinne. Vastaus: Susta se on kiinni. Niin usein kuin peppu kestää ajamista (300 kilsan välimatka eikä ole nyt mahdollista, että hän tulisi meille, minäkään en pidä siitä ajatuksesta).

Olemme hyvinkin erilaisia temperamentiltamme. Minä nopea, rauhaton ja eläväinen, hän hidas ja harkitsevainen, vakaa ja rauhallinen. Mut silti en nyt ymmärrä. Nopeamman ja avoimemman alun jälkeen alkoikin himmata.....????????? Mitä?

Ai niin ja sit juttelee vertauksin tai kierrellen: Lauleskelee mulle ohimennen: "Kun puhut rakkaudesta hiljaa kuiskaten...." ja sivumennen mainitsi "Laulun tulipunaisesta kukasta". ÄH!

Mä en nyt ymmärrä.
Tapasin miehen ja olin hänen luonaan viikonlopun. Mies kuiskasi lähtiessäni: "Ihana oot" ja sanoi useamman kerran pitävänsä minusta viikonlopun aikana.

Menin toisen kerran parin viikon kuluttua ja mies nyt jostain syystä himmailee. Hänestä ei saa mitään irti. Kun yritin, sanoi että painostaminen saa hänet vain ahdistumaan, kaiken ei tarvi mennä niin nopeasti... Tän viikonlopun aikana ei sanonut enää pitävänsä minusta, vain muutaman kerran kutsui namukseen.

Välillä kun sanon puhelimessa, että tykkään hänestä, vastaa tykkäävänsä myös minusta. Välillä ei mitään.

Olemme mielestäni olleet yhtä mieltä siitä, että puhuminen ja asioista jutteleminen on suhteelle elintärkeää. Mutta tunteistaan ei nyt silti puhu ja kun juttelen jotain tunteista ja keittiöpsykologisoin, hän alkaa lauleskella tai nauraen kieltää psykologisointini.

Nyt olen menossa kolmen viikon tauon jälkeen kolmatta kertaa ja kysyin puhelimessa: "HALUATKO SINÄ, että tulen sinne?". Vastaus: "Olenko minä muuta sanonut?"

Kysyin huvikseni myös jossain vaiheessa puhelimessa, että kuinka usein saan tulla sinne. Vastaus: Susta se on kiinni. Niin usein kuin peppu kestää ajamista (300 kilsan välimatka eikä ole nyt mahdollista, että hän tulisi meille, minäkään en pidä siitä ajatuksesta).

Olemme hyvinkin erilaisia temperamentiltamme. Minä nopea, rauhaton ja eläväinen, hän hidas ja harkitsevainen, vakaa ja rauhallinen. Mut silti en nyt ymmärrä. Nopeamman ja avoimemman alun jälkeen alkoikin himmata.....????????? Mitä?

Ai niin ja sit juttelee vertauksin tai kierrellen: Lauleskelee mulle ohimennen: "Kun puhut rakkaudesta hiljaa kuiskaten...." ja sivumennen mainitsi "Laulun tulipunaisesta kukasta". ÄH!

Lisäys vielä: Olemme 5-kymppisiä ja molemmilla suhteita takana riittävästi - ehkäpä edessäkin....

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä tuossa;11474034:
Pitäsi ukon olla innokkaampi naimaan..
Eiku joo, hitaat piuhat ja nopeat sormet...

Niinpä. Mutta sitten toisaalta tuntuu viihtyvän seurassani; meillä on oikein mukavaa. Kalastamme, saunomme, uimme, teemme ruokaa yhdessä....

Enkä oikein jaksa uskoa, että seksi olisi nyt se mutka. Joku muu on. Mutta kun en tiedä, mikä....

Avaan hiukan lisää:

Olen eroamassa, mutta lopullisen päätöksen tekeminen takkuaa molemmin puolin.
Asun edelleen eksänyksäni kanssa samassa talossa, vaikkakin eri kerroksissa.
Olen ollut - ja tulen olemaan - umpirehellinen "säädölleni" kaikista kuvioistani.

Avaan hiukan lisää:

Olen eroamassa, mutta lopullisen päätöksen tekeminen takkuaa molemmin puolin.
Asun edelleen eksänyksäni kanssa samassa talossa, vaikkakin eri kerroksissa.
Olen ollut - ja tulen olemaan - umpirehellinen "säädölleni" kaikista kuvioistani.

Eli hän tietää eroaikeistasi? Ehkä hän on sen takia vähän varovainen, kun tavallaan olet vielä toisen kanssa vaikka ei teillä kai oikeasti ole enää mitään keskenänne? Ehkä hän on vähän varuillaan, kun ei tiedä meinaatko pyörittää kahta miestä vai oikeasti tehdä ratkaisun ja hän saa sinut kokonaan omakseen ja näin "luvan" rakastaa oikeasti?

Viimeksi muokattu:
Eli hän tietää eroaikeistasi? Ehkä hän on sen takia vähän varovainen, kun tavallaan olet vielä toisen kanssa vaikka ei teillä kai oikeasti ole enää mitään keskenänne? Ehkä hän on vähän varuillaan, kun ei tiedä meinaatko pyörittää kahta miestä vai oikeasti tehdä ratkaisun ja hän saa sinut kokonaan omakseen ja näin "luvan" rakastaa oikeasti?

Olen samaa mieltä. Ei se ole ihmekään jos mies on varovainen kun nainen on vasta "eroamassa" ja saattaa olla, että ero peruuntuu koska hyvänsä. Ja vaikka kuinka vakuuttelisit että kyllä tässä ollaan ihan varmasti eroamassa ja että ei ole enää mitään sen eksän kanssa, niin sitä voi olla vaikea uskoa kun kuitenkin asutte vielä samassa talossa. Jos minä seurustelisin jonkun miehen kanssa, joka on vielä puoliksi yhdessä entisen naisensa kanssa, niin olisin minäkin varovainen.

Tee ero ensin kunnolla selväksi entiseen mieheen ennen kuin alat vaatia uutta miestä panostamaan teidän suhteeseenne. Ei ole edes reilua sitä uutta kohtaan pitää epävarmuudessa. Ja epävarmaa se on ennen kuin ero on todella ja oikeasti selvä.

Viimeksi muokattu:
Kahdelle edelliselle:

Olen tehnyt varsin selväksi tälle ihastukselleni, että en aio muuttaa minnekään seuraavaan viiteen vuoteen. Rakkaat kympit teinini tarvii mua täällä. Lisäksi nyksäeksäni on paras ystäväni ja kaikkien lasteni "ISÄ".

Jos ihastukselleni ei riitä, että mulla ei ole parisuhdetta tällä hetkellä muualla, on se kyllä kait hänen ongelmansa?

Kahdelle edelliselle:

Olen tehnyt varsin selväksi tälle ihastukselleni, että en aio muuttaa minnekään seuraavaan viiteen vuoteen. Rakkaat kympit teinini tarvii mua täällä. Lisäksi nyksäeksäni on paras ystäväni ja kaikkien lasteni "ISÄ".

Jos ihastukselleni ei riitä, että mulla ei ole parisuhdetta tällä hetkellä muualla, on se kyllä kait hänen ongelmansa?

Ehkä se ei halua olla laastarisuhde. Se on aika nöyryyttävää olla sellainen.Oli mies tai nainen niin jokainen haluaa olla se erityinen.

Viimeksi muokattu:
Eipä se kauheen houkuttelevalta tunnu: viisikymppinen "eroaja" ja teinien vanhempi. Ja ei vielä itsekään tiedä, eroaako vai ei, on ihan kiinni exässään sekä fyysisesti että henkisesti.

Mutta kyllä hän varmaan mukisematta viettää kanssasi (fyysistä) laatuaikaa kun itsesi tarjolle asetat. Mutta jos jotain muuta haluut, on pakko antaa jotain itsestäsikin. Jos et itse halua muuttaa etkä pidä hirveää kiirettä eroamisenkaan kanssa, miten ihmeessä sinulla on varaa vaatia toiseltakaan mitään sitoumuksia?

Lisäys vielä: Olemme 5-kymppisiä ja molemmilla suhteita takana riittävästi - ehkäpä edessäkin....

Kuulostaa siltä että hänellä ei ole ehkä kaikki muumit laaksossa, sori brutaali ilmaus, mutta on kokemusta samanlaisesta. Eihän satu olemaan Hämeenlinnasta oleva eräs 3 lapsen isä jolla tatska vas. jalassa?

Kaikki hellyysjutut sun muut piti keskeyttää ettei innostu liikaa (!!??). Hoki vaan että hyvää kannattaa odottaa ja että älä ole niin innokas, kun 6 viikon tapaamisen jälkeen ei vieläään suostunut sänkyyn. Ilmeisesti jotain mielen ongelmia, ei myöntänyt eikä lääkityksiä mutta ehkä tarvitsisi jotain tämä ainakin minkä minä sain tuntea.

Viimeksi muokattu:
Nii. Et mä en sit olis saanutkaan olla umpirehellinen?

Miten näitä uusiosuhteita sit oikeen luodaan??? Valehtemallako?

Ei vaan sä elät nyt sellaista elämäntilannetta, että en mä ainakaan naisena koskisi tuollaiseen mieheen pitkällä tikullakaan. Eroamassa, asuu saman katon alla exänsä kanssa ja teini-ikäiset kotona. Mieti nyt vähän itekin.

Viimeksi muokattu:

Ja tämän jälkeen vielä ihmettelet että miksi se uusi ihastus ei uskalla heittäytyä täysillä suhteeseen.

Mitäs jos vain yksinkertaisesti jatkaisit sen eksän kanssa jos se kerran on paras ystävä ja vielä lastesi ISÄ.

Viimeksi muokattu:
Kahdelle edelliselle:

Tuo kakkosena oleminen sopii enempi naisille kuin miehille, joten tuosta ei tule mitään.

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa siltä että hänellä ei ole ehkä kaikki muumit laaksossa, sori brutaali ilmaus, mutta on kokemusta samanlaisesta. Eihän satu olemaan Hämeenlinnasta oleva eräs 3 lapsen isä jolla tatska vas. jalassa?
.

ON SE SAMA. SAATANA.......

Viimeksi muokattu:
Jos 5-kymppinen ihminen kirjoittaa seurustelusuhteestaan niinkuin 15 vuotias voisi kirjoittaa, ei voi kuin sanoa että onpa naurettavan lapsellista touhua. Ihan näin 20 vuotta nuoremmankin näkökulmasta. Ihan ihme säätöä ja veivausta, anna hyvä AIKUINEN ihminen olla ja hanki jostain itsetunto ja aikuisten välinen suhde, jossa ei tarvitse miettiä tunteenilmaisujaan, käyttää jotain saakelin biisivihjauksia (!! oikeasti, mitä *ittua??) ja säätää exien kanssa asuessaan.

Aikuisena ihmisenä ajattelin hoitaakin tän tilanteen aikuisesti.
Minulla on hyvä suhde nyksäeksään. YYA-sopimuksemme toimii loistavasti. Juuri soitin hänelle ja kysyin voisiko tuoda töistä tullessaan mulle rapuvartaita, uusia perunoita ja valkkaria, laitan sitten hänellekin ruokaa illalla. Muutama päivä sitten teimme diilin hänen ehdotuksestaan, että katson hänen sopimuspaperinsa läpi ja hän huoltaa mun auton.
Yhdenkään ihmisen takia en ole valmis luopumaan tästä ystävyyssuhteesta.

Saattaahan olla, että tämä koko kuvio toimii niinkin, että käyn hemmottelulomilla ihastukseni luona parin viikon välein pidennetyn viikonlopun samalla, kun teinit ja koti ja elämä muutoinkin hoituu kotipuolessa...

Mietiskelen vaan kaikkea ihan liikaa. Pitäisi kait vaan kellutella....?

Minulla on hyvä suhde nyksäeksään. YYA-sopimuksemme toimii loistavasti. Juuri soitin hänelle ja kysyin voisiko tuoda töistä tullessaan mulle rapuvartaita, uusia perunoita ja valkkaria, laitan sitten hänellekin ruokaa illalla. Muutama päivä sitten teimme diilin hänen ehdotuksestaan, että katson hänen sopimuspaperinsa läpi ja hän huoltaa mun auton.
Yhdenkään ihmisen takia en ole valmis luopumaan tästä ystävyyssuhteesta.

Taitaapi tottuus olla se, ettei kumpikin teistä pelkää sitä yksinolemista.

Viimeksi muokattu:

Ei tuo kyllä aikuiselta kuulosta. Teinit ovat suhteissa joissa ei voi puhua tunteistaan, joissa niistä vihjaillaan ihan ihmeellisesti, ja joissa toinen osapuoli sitten yrittää selvitellä ja analysoida tuon perusteella kaverien kanssa että mitä ihmettä se poitsu nyt ajattelee! Aikuinen ei kysele muilta "mitähän se musta tykkää, kun se tekee näin ja noin, iiikh!!111" vaan juttelee kumppaninsa kanssa siitä mitkä kummankin aikeet ovat, ja tekee sitten sen perusteella päätöksensä siitä minne suhde menee ja kannattaako sitä polkua seurata.

Esim itse en todellakaan jäisi tuollaista "miehen" (kuulostaa kylläkin hänkin ihan teini-asteella olevalta) käytöstä ihmettelemään, vaan toteaisin, että selkeästi miehen käsitys suhteestamme on eri kuin minun ja suuntaisin muualle.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Teinisäätöä;11474648:
Aikuinen...juttelee kumppaninsa kanssa siitä mitkä kummankin aikeet ovat, ja tekee sitten sen perusteella päätöksensä siitä minne suhde menee ja kannattaako sitä polkua seurata.

Juuri noin minäkin olen ajatellut. Ja tehnyt ehdottoman mustavalkoisia päätelmiä ja päätöksiä.

Yhteistyössä