Mitä tekisitte tilanteessani? Akuutti tilanne, hämmentynyt olo, mitä kaikkea seurasi suhteellisen pienestä asiasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shokki

Vieras
Tänä aamuna tapahtunutta, mokasin.

Menin nukkumaan uudenvuoden yönä ennen miestä ja lapsia. Heräsin kuuden aikaan aamulla huomasin että mies oli jättänyt palamaan olohuoneeseen ja keittiöön kaksi isoa oikeaa kynttilää yöksi. Säikähdin tosi paljon ajatusta mitä olisi voinut sattua.

Herätin miehen toisesta huoneesta ja sanoin hänelle tympääntyneenä miksi oli jättänyt kynttilät palamaan. Joo, tiedän ei ollut järkevää herättää.

Mies suuttui, hermosi, hakkasi ovia, huusi, töni, kuitenkin sitten halasi ja pyysi tönimistä anteeksi. Lapsi heräsi, itki, säikähti. Mies ei välittänyt siitä mitään. Lähdin nukkumaan ja kuulin kun mies liikkui talossa.

Keräsi tavaroitaan, meni ulos ja lähti autolla pois. Kerkesin vain kysyä perään että tällaisen seurauksenko laitat mun tekemiselle?

Laitoin perään viestiä, jossa kerroin että aika kohtuuttomat seuraukset, olisi voitu selvittää juttelemalla.
Pyysin anteeksi, toistuvasti.

Pyysin miettimään lapsia mikä huoli heillä tulee kun heräävät. Pyysin tulemaan kotiin ennen kun lapset tajuaa. Sanoin että haluan sopia ja annan ison halin ja pusun jos tulisi pian kotiin.

Sain vain vastauksen että miksi mistään pitää riidellä jos se onkin noin helppo sopia.

Pyysin uudestaan anteeksi ja pyysin miettimään lapsia.
En saanut vastausta.

Illalla tuli viesti että olen jo kaukana ja että se saattaa ärsyttää.
Kysyin että missä ja sanoin että minulla pitäisi olla oikeus tietää.
Vastasi että huitsin vitussa. Ja sitten sain tietää että 200 km päässä.

Nyt odottelen vastausta kysymykseen kenen luona?
Vastasi että minulle riittää ja suru hymiö.
Vastasin että kiitos tiedosta.
Ja kysyin vielä kenen luona on.

Mies on ollut yli 10 vuotta täysin uskollinen ja arvot on kohdanneet täysin siinä aiheessa, en osaisi epäillä siitä.

Mies hävisi 2 kk sitten myös ryyppäämään yksin autoon lähelle kotia kun oli ensin itse riehunut täällä lasten nähden, kun reagoi meidän erimielisyyteen, jossa kummallakin oli oikeus mielipiteeseen.
Sen jälkeen oli tosi pahoillaan, ymmärsi että oli tehnyt väärin meitä kohtaan. On yrittänyt korjata tilannetta. Ja nyt tämä.

Mitä te tekisitte minun asemassa? Itsellä todella toivoton olo koska tiedän että mies ei ikinä hyväksyisi itselleen tällaisia seurauksia siitä mitä laittaa nyt minulle.

Olen shokissa.

Olisit varmaan voinut asiasi esittää vasta sitten kun mies herää.. Hänhän oli valvonut yli puolen yön ja sinä herätit kuudelta, vaikka oli vapaapäivä.

Mies on aivan loppu, uupunut.
onko teillä ollut kummallakaan ns omaa aikaa tai ylipäätään voineet olla yksin tai kaksin.
Itse olen introvertti ja tarvitsen välillä hiljaisuutta/yksinoloa irtiottoa perheestäni, paljon enemmän kuin mieheni.

Adhd/rajoittunut/lapsellinen mies.

Ei ihan mahdottomuus vielä pelastaa liitto, mutta kyllä tuo pariterapiaa tartteisi.

Tuo oli tarina Porvoosta. Ei tapahtumaa koskaan edes tapahtunut.
Kyllä tuommosia miehiä on, jotka ottaa äkkipyrähdyksiä ties minne.
Ap taas saattaa tuon kynttiläepisodin perusteella olla vähän hermosaha...

Tänä aamuna tapahtunutta, mokasin.

Menin nukkumaan uudenvuoden yönä ennen miestä ja lapsia. Heräsin kuuden aikaan aamulla huomasin että mies oli jättänyt palamaan olohuoneeseen ja keittiöön kaksi isoa oikeaa kynttilää yöksi. Säikähdin tosi paljon ajatusta mitä olisi voinut sattua.

Herätin miehen toisesta huoneesta ja sanoin hänelle tympääntyneenä miksi oli jättänyt kynttilät palamaan. Joo, tiedän ei ollut järkevää herättää.

Mies suuttui, hermosi, hakkasi ovia, huusi, töni, kuitenkin sitten halasi ja pyysi tönimistä anteeksi. Lapsi heräsi, itki, säikähti. Mies ei välittänyt siitä mitään. Lähdin nukkumaan ja kuulin kun mies liikkui talossa.

Keräsi tavaroitaan, meni ulos ja lähti autolla pois. Kerkesin vain kysyä perään että tällaisen seurauksenko laitat mun tekemiselle?

Laitoin perään viestiä, jossa kerroin että aika kohtuuttomat seuraukset, olisi voitu selvittää juttelemalla.
Pyysin anteeksi, toistuvasti.

Pyysin miettimään lapsia mikä huoli heillä tulee kun heräävät. Pyysin tulemaan kotiin ennen kun lapset tajuaa. Sanoin että haluan sopia ja annan ison halin ja pusun jos tulisi pian kotiin.

Sain vain vastauksen että miksi mistään pitää riidellä jos se onkin noin helppo sopia.

Pyysin uudestaan anteeksi ja pyysin miettimään lapsia.
En saanut vastausta.

Illalla tuli viesti että olen jo kaukana ja että se saattaa ärsyttää.
Kysyin että missä ja sanoin että minulla pitäisi olla oikeus tietää.
Vastasi että huitsin vitussa. Ja sitten sain tietää että 200 km päässä.

Nyt odottelen vastausta kysymykseen kenen luona?
Vastasi että minulle riittää ja suru hymiö.
Vastasin että kiitos tiedosta.
Ja kysyin vielä kenen luona on.

Mies on ollut yli 10 vuotta täysin uskollinen ja arvot on kohdanneet täysin siinä aiheessa, en osaisi epäillä siitä.

Mies hävisi 2 kk sitten myös ryyppäämään yksin autoon lähelle kotia kun oli ensin itse riehunut täällä lasten nähden, kun reagoi meidän erimielisyyteen, jossa kummallakin oli oikeus mielipiteeseen.
Sen jälkeen oli tosi pahoillaan, ymmärsi että oli tehnyt väärin meitä kohtaan. On yrittänyt korjata tilannetta. Ja nyt tämä.

Mitä te tekisitte minun asemassa? Itsellä todella toivoton olo koska tiedän että mies ei ikinä hyväksyisi itselleen tällaisia seurauksia siitä mitä laittaa nyt minulle.

Olen shokissa.

Jos ihminen on jättänyt kynttilät palamaan yöksi ja toisen tullessa asiasta huomauttamaan mihin vuorokauden aikaan tahansa, olisi normi reaktio säihkähtää, olla huojentunut ettei mitään sattunut ja olla kiitollinen kumppanilleen, että se heräsi ajoissa.

En oikein ymmärrä mitä ap pyysi anteeksi.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Miks helvetissä aapee anteeksipyytelet, kun miehen se pitäisi olla polvillaan oven edessä anteeksiantoa anelemassa?

Ja jos nyt kuitenkin päätät huolia ukon takaisin, nin kynttilät jäävät vastedes kauppaan.

Mitä sä anelet ja anteeksi pyytelet, oikeasti todella outoa joutua paniikissa nöyristelemään ja pyytelemään anteeksi. Mies itse oli mokannut, voihan siitä herätyksestä suutahtaa, mutta aika vinossa on teidän keskinäinen suhde...

Miehellä tuntuis olevan ongelmia impulsiivisuutensa kanssa.

Yhteistyössä