Miten käytännössä onnistuu maksaa uuttavuokra asuntoa ja omaa osuutta asuntolainasta yhtä aikaa kun tulee avioero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ei ole mahdollista asua yhdessä talon myyntiin asti ja minulla olisi tiedossa vuokra asunto. Haluan ehdottomasti pois yhteis asumisesta koska tilanne niin vaatii
Kertokaa, miten voin maksaa vuokra asuntoa (800e, minä ja kaksi kouluikäistä) ja asuntolainaa yhtä aikaa, toinen 800e kk minun osuus kuluista ollut tähän mennessä. Omat tulot 1600 e kuussa jää käteen. En tiedä yhtään miten ratkaisen tilanteen mutta omaan osoitteeseen on päästävä.

Ei ole mahdollista asua yhdessä talon myyntiin asti ja minulla olisi tiedossa vuokra asunto. Haluan ehdottomasti pois yhteis asumisesta koska tilanne niin vaatii
Kertokaa, miten voin maksaa vuokra asuntoa (800e, minä ja kaksi kouluikäistä) ja asuntolainaa yhtä aikaa, toinen 800e kk minun osuus kuluista ollut tähän mennessä. Omat tulot 1600 e kuussa jää käteen. En tiedä yhtään miten ratkaisen tilanteen mutta omaan osoitteeseen on päästävä.

Kyllä pankin kanssa saa sovittua vuoden lyhennysvapaasta paitsi jos sellainen juuri on ollut takana. Tuo mahdollistaisi sen, että olisi vuosi aikaa löytää ostaja. Mies ei siis ilmeisesti aio jäädä asuntoon ja lunastaa lainaosuuttasi?.

Kyllä pankin kanssa saa sovittua vuoden lyhennysvapaasta paitsi jos sellainen juuri on ollut takana. Tuo mahdollistaisi sen, että olisi vuosi aikaa löytää ostaja. Mies ei siis ilmeisesti aio jäädä asuntoon ja lunastaa lainaosuuttasi?.

Ei aio jäädä, ja meillä oli yksi lyhennys vapaa vuosi kun ostimme talon
.. Onnistuukohan toinen.
En tiedä yhtään miten saan tuon yhtälön onnistumaan ja alkaa epätoivo iskeä. Kun pois pitäisi päästä

Ei aio jäädä, ja meillä oli yksi lyhennys vapaa vuosi kun ostimme talon
.. Onnistuukohan toinen.
En tiedä yhtään miten saan tuon yhtälön onnistumaan ja alkaa epätoivo iskeä. Kun pois pitäisi päästä

Maanantaina soitat pankkiin ja selität tilanteen. Siitä se lähtee. Pankeilla tosin on eroa, toivottavasti sinulla on joku vähemmän byrokraattisista.

Maanantaina soitat pankkiin ja selität tilanteen. Siitä se lähtee. Pankeilla tosin on eroa, toivottavasti sinulla on joku vähemmän byrokraattisista.

Toivottavasti ei ole Nordea...

Uskallanko hakea asuntoa virallisesti hakemuksella ennen kuin olen soittanut pankkiin?

Eiköhän ne asiat siitä järjesty. Itse tosin selvittäisin ensiksi pankista maanantaina kuten tuo M1es jo suosittelikin.

• Tykkää
Reactions: m1es
Riippuu toki pankista, mutta lyhennysvapataa voi ainakin Osuuspankissa saada, vaikka edellinen lyhennysvapaa olisi ollutkin alle vuosi sitten. Kunhan on hyvä syy ja avioero lienee vähintään yhtä hyvä syy kuin sairaslomakin

Löysin hyvän asunnon ihan vierestä, johon pitäisi saada kuulema asukkaat sisään jo 1.2. Onko realistista saada kaikki tarvittava hoidettua niin nopeasti että uskallan allekirjoittaa vuokrasopimuksen?