Saako sairaslomalla käydä kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hain viime viikolla sairaslomaa kun iski hirveä räkätauti. En pystyny syömään oikein mitään ja oli jo aika heikko olo. Sit alkoi tekee suklaata mieli, niin kävin tk:sta tullessani lähikaupasta hakemassa suklaata itselleni ja maitoa lapsille.

No, enköhän maksettuani törmänny työkaveriin, joka muutenkin on tosi ääliö tyyppi. Alkoi valittaa, että kuinka mä oon kaupassa ku oon sairaslomalla jne. Sanoin, että tulin just lääkäristä. Ja takuulla näki että oon kipeä.

Ärsyttävää mennä maanantaina töihin ku on kuitekin juorunnu kuinka oon ollu shoppailemassa..
Mitä se muille kuuluu.

Jos pystyy sairauslomalla käymään kaupassa, pystyy kyllä menemään töihinkin. Tiedän tapauksen, joka oli kaksikuukautta sairauslomalla ja kulki kävelylenkillä päivittäin. Ei näyttänyt millään tavalla sairaalta, silti en käräyttänyt, josta on vieläkin hieman huono omatunto.

Jos pystyy sairauslomalla käymään kaupassa, pystyy kyllä menemään töihinkin. Tiedän tapauksen, joka oli kaksikuukautta sairauslomalla ja kulki kävelylenkillä päivittäin. Ei näyttänyt millään tavalla sairaalta, silti en käräyttänyt, josta on vieläkin hieman huono omatunto.

Et tiedä miksi on saikulla, koska se ei kuulu sulle.
Sairauslomalla saa liikkua ulkona ( vaikka olisi karanteenissakin )

Selkäkipuisen kuuluukin liikkua. Ja jos on vaikka käsi rikki niin miksi ei voisi kävellä?

• Tykkää
Reactions: Mustakettu
Mun miehellä on vähintään 3kk sairaslomaa ja käsi kipsissä. Ei ole kykenevä tekemään tehtaalla töitä. Eikä todellakaan ala olemaan kotona useita kuukausia.

Jos jollakin on sairaslomaa 2kk, niin siihen on joku isompi syy. Jos esim. on selkä mennyt, niin silloin ehdottomasti pitää kävellä. Tai jos on masentunut, niin on hyvä kun lähtee kävelylle.

Toivottavasti olit vain t.y.perä provo.

Sairaslomalle voi jäädä vain, jos on joku näkyvä paikka rikki, murtunut.
Olet vanhanaikainen ja suosittelen pysymään omissa asioissasi.
Sinulle ei myöskään kuulu se, miksi joku on sairaslomalla tai ei ole. Olet myös kateellinen kyttääjä.

Entä mielen sairaudet esim. uupumus, masennus erilaiset ahdistushäiriöt, hoitona niihin on mm ulkoilu ja neljän seinän sisältä pois lähteminen, jotta tervehtyisi takaisin töihin.

Yhteistyössä