mitä mieltä olet siitä että tarjoilijat

Minäkään en tykkää. Toisaalta se kuuluu parempien ravintoloiden meininkiin. Taitaa olla niin, että minä itse en kuulu niihin parempiin ravintoloihin ja sen takia en tykkää.

Riittää kun kerran käy kysymässä ja kysytään niin, että tarjoilija on oikeasti kiinnostunut mielipiteestäni eikä käy huikkaamassa kysymystä sen takia että niin kuuluu tehdä ja vastauksellani ei ole oikeasti mitään väliä.

On hyvä, että käy kysymässä. Noin kaks kertaa pitäis mun mielestä käydä. Ihan sillä, jos tarttee lisää juomista. Ainahan sitä ei tiedä, tuleeko kukaan tai näkyykö ketään enää missään, niin saattaa säästellä sitä lasia.
Mut joissain paikoissa on käyny niin, et on kaks tarjoilijaa yhteen pöytään varmaan, ja ne on sit kysyny molemmat pari kertaa, niin se on jo vähän liikaa:)

Ei mua haittaa, kivakin on kun tulevat kysymään onko kaikki hyvin ja maistuuko ruoka tai tuovat pyytämättä lisää jäävettä.
Thai ja kiinalaisravintoloissa olen saanut aina tuollasta kohtelua, suomalaisravintoloissa eivät aina ole tulleet.
Kiitän myös tarjoilijaa lähtiessä ja pyydän kiittämään kokkiakin.

Joskus on mieli ollut sanoa, että menisi hyvin, jos et tulisi keskeyttämään meidän keskustelua kysymyksinesi. Ja kerran teki mieli sanoa, että ruoka maistuisi, jos ei tarvitsisi haistella tuota sinun tupakankäryäsi. Oli varmaan käynyt tupakalla juuri ennenkuin tuli tiedustelmaan. Kodinkoneliikkeestä olen kerran kävellyt ulos, kun en kestänyt myyjän tupakanhajua. Ostettiin sitten toisesta lähellä olevasta liikkeestä.

Ei mua haittaa, kivakin on kun tulevat kysymään onko kaikki hyvin ja maistuuko ruoka tai tuovat pyytämättä lisää jäävettä.
Thai ja kiinalaisravintoloissa olen saanut aina tuollasta kohtelua, suomalaisravintoloissa eivät aina ole tulleet.
Kiitän myös tarjoilijaa lähtiessä ja pyydän kiittämään kokkiakin.
joo se on jännä täälläkin ennen koronaa tuli hakeen vanhan veden pois ja toi heti uuden pöytään. ja on muutenkin mukavaa sakkia kambozelainen ravintola.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Kyllä kysyisin maan johtavalta tarjoilijalta, nimittäin PS-puolueen johtajalta, joka kuulemma oli ainakin hetken aikaa opiskelijaruokalan tarjoilijana. Tiedä sitten miten kohtelias on ollut, mutta kuuleman mukaan ei ole ko. ammattia harjoittanut eikä mitään muutakaan työtä tehnyt, vaan sen jälkeen taikaseinästä saanut opintoihinsa rahat. Sittemmin tapasi rikkaan suvun naisen, joten lykästi. Vaan sekään ei riittänyt, vaan piti pykätä lapsi toisen naisen kanssa.

Sellainen "mies" ja vieläpä "Suomen kansan asialla".

Hyvin on pelannut korttinsa, Suomen tämänhetkisen politiikan suurin huijari

Viimeksi kun tuli kysymään pääsin kertomaan että kana lautasellani taitaa olla raakaa. Muuten olisin varmaan vaan jättänyt syömättä. Sain uuden annoksen ja juomat ilmaiseksi

Jos Jussista tulee joskus pääministeri niin muistaakohan naapurimaat että hän on ollut tarjoilija
Näköjään sulle on herännyt vakavaa suurempi epäilys siitä, että Halla-aho on seuraava pääministeri, vaikka jo yli kymmenen vuotta olet itsellesi vakuutellut ettei Jussista voi tulla kunnanvaltuutettua, ei kansanedustajaa, ei meppiä, ei puolueen puheenjohtajaa ja nyt viimeisimpänä ettei hänestä voi tulla pääministeriä. Saas nähdä erehdytkö Jussin ministeriydenkin suhteen. ;)

Näköjään sulle on herännyt vakavaa suurempi epäilys siitä, että Halla-aho on seuraava pääministeri, vaikka jo yli kymmenen vuotta olet itsellesi vakuutellut ettei Jussista voi tulla kunnanvaltuutettua, ei kansanedustajaa, ei meppiä, ei puolueen puheenjohtajaa ja nyt viimeisimpänä ettei hänestä voi tulla pääministeriä. Saas nähdä erehdytkö Jussin ministeriydenkin suhteen.
Kelleköhän sä luulet puhuvasi

Kumma juttu kun täällä arvostellaan ravintolan tarjoilijoita ja työntekijötä, jotka tekevät työtä heille annettujen ohjeiden mukaan. Tarjoilijat kautta aikojen ovat olleet kohteliaita ja asiakaspalvelumyönteisiä. Ongelma minusta ovat asiakkaat, jotka ovat kadottaneet hyvät käytöstavat. Ennen ravintolaan lähdettiin hyvin pukeutuneena, istuttiin ryhdikkäästi, ruokaliina syliin asetettuna, ei puhuttu ruoka suussa, pyyhittiin suu ennen juomista, keskusteltiin hillitysti eikä häiritty muita kanssaihmisiä, kiitettiin, hallittiin etiketti..... Nyt mennään ruokalaan ja käyttäydytään sen mukaisesti. Ehkä olisi peiliin katsomisen paikka ja hyvä palauttaa kauniit käytöstavat. Suomalaiset saivat kiitosta ennen mm ruokailuvälineiden käytöstä.

Suomalaisten ongelma on se, että ei kerrota toiveita ääneen.

Palstallakin usein kysellään, että mitähän mies/vaimo on mieltä kun käyttäytyi niin ja näin. Ei nähtävästi nähdä mahdollisuuten kysyä häneltä itseltään...

Jos toivoo, että pöydässä ei käydä kuin kerran niin sen voi sanoa tarjoilijalle...
”Sopiiko että pyydän jos tarvitsen jotakin”

• Rakkaus
Reactions: m1es
Joskus on mieli ollut sanoa, että menisi hyvin, jos et tulisi keskeyttämään meidän keskustelua kysymyksinesi. Ja kerran teki mieli sanoa, että ruoka maistuisi, jos ei tarvitsisi haistella tuota sinun tupakankäryäsi. Oli varmaan käynyt tupakalla juuri ennenkuin tuli tiedustelmaan. Kodinkoneliikkeestä olen kerran kävellyt ulos, kun en kestänyt myyjän tupakanhajua. Ostettiin sitten toisesta lähellä olevasta liikkeestä.
Mutta et kuitenkaan saanut suutasi auki. Suomalainen palaute on jälkeenpäin kotona jurputtamista - ja se ei koskaan saavuta sitä, jolle siitä olisi hyötyä.

käy kyselemässä useammakin kuin kerran, että maistuuko ruoka ja onko kaikki hyvin.
itse en henkilökohtaisesti tykkää
Vastaatko kuitenkin, vaikka et tykkääkään?
Jos olisit ravintolassa työssä, olisiko sinulle se ja sama, mitä asiakkaat ruoasta ajattelevat?

On oikein hyvä, että annoksen maistuvuutta kysytään. Osa tarjoilijoista tekee sen ilmeisesti kuitenkin hieman "muodon vuoksi", koska he yllättyvät kun kysymykseen vastaa muutenkin kuin parilla sanalla.

Yhteistyössä