Haluatko sä tapella vain tappelemisen halusta?
Mä
kerron
miten
Raamatussa
lukee.
Mä en ollut se joka veti tähän ketjuun Mari Leppäsen vaan sitä piispaa vinkattiin mulle. Sit kun ilmoitin että ei ole oikea ihminen piispaksi, tuli vinkunaa, sit kun annoin sille mielipiteelleni raamatulliset perusteet niin sittenkin kuulen " niu, niu, niu."
Joo, koska tiedän, että sanot olevasi uskovainen ja minua kiinnosti mielipiteesi.
Et ilmeisesti kauheasti tunne ko. naisen ajatuksia ja taustoja, oletan, muuten kuin sen, että tarraudut tuohon homojuttuun.
Ja mitä siihen tulee, niin aikanaan oli hirveä vääntö naispappeudesta myös.
Minusta kristillisyyden pitäisi olla rakastava "koti" ihan kaikenlaisille ihmisille, siksi sinun hyvin julmat kommenttisi "pitäisi potkia pois" jne ovat minusta kuvottavia ja ylimielisiä.
Ja anteeksi, että tuon tähän esiin vielä kommenttisi, joka kummastutti kovasti, kun totesit leffahahmo "E.T.:stä", että sun tekisi mieli kuristaa sitä ja hakata sen päätä maahan, tuo vaikutelman, että sulla ei ole henkisesti kaikki asiat ihan kondiksessa. Näin ulkopuolisen näkökulmasta.
Mari toteaa haastattelussa: "
”Joskus tarvitaan konfliktia. Vain niin tunnistetaan osapuolet ja voidaan alkaa etsiä ratkaisuja”, Leppänen sanoo.
Konfliktilla hän ei kuitenkaan tarkoita oman mielipiteen huutamista toisten päälle vaan erimielisten kantojen esiin tuomista – ja kuuntelemista.
Piispana Leppänen haluaakin ottaa kantaa arvojensa puolesta, mutta ei vastakkainasettelua vaan ymmärrystä lisäämällä.
”Olen ensimmäiseltä ammatiltani elämäkertatutkija ja nähnyt lukuisia kertoja, että jos pysähtyy kuulemaan ihmisen elämäntarinan, ymmärtää toista paremmin ja tunnistaa myös, että meissä kaikissa on jotakin samaa.”
Myönnän oman vajavaisuuteni, en aina kykene ymmärtämään muita, kuten hän. Siksi ajattelen, että voin häneltäkin oppia, jopa vaikka on minua nuorempi.
Tuli rauhallinen olo tuosta haastattelusta ja lähiseudulla kun asuu, ehkä hakeudun vielä tilaisuuteen, jossa hän on.