Pressanvaali: Huhtasaari vs. Haavisto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laura ja Pekka on toistensa ääripäät. En haluis kumpaakaan pressaksi, mutta jos pitäis valita, niin Laura.
Plussat ja miinukset:

Laura:
+arvopohja erittäin kunnossa
+ei mielistele EU:ta joka asiassa
+iloinen ja napakka
-yksioikoinen. Sota olis heti päällä.
-ei ymmärrä ns.elämänmakuisia juttuja ja sosiaalisia sääntöjä, vaan uskovana on lajia "kiihkoileva kiilusilmä"

Pekka
+diplomaattinen, sodan uhka pienempi kuin Lauran kohdalla
+hyväkäytöksinen ja monessa liemessä keitetty
+harkitseva, pehmeä
-moraalisesti rappiolla henkilökohtaisessa elämässään eli homoilun takia. Viimeinenkin Jumalan siunaus puuttuisi Suomen yltä, jos homo valitaan kansan päämieheksi.
-on Vihreä. Se kertoo kaiken. Ei järkevää ajattelua, kurjistaa Suomen ekoajattelussaan (ilmastoasiat tärkeitä, mutta eri asia on, onko Vihreillä järkeä niissä)
-hakisi varmaan jokaisen jiha_distin tänne
-EU:iin päin rähmällään enemmän kuin Laura.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Laura ja Pekka on toistensa ääripäät. En haluis kumpaakaan pressaksi, mutta jos pitäis valita, niin Laura.
Plussat ja miinukset:

Laura:
+arvopohja erittäin kunnossa
+ei mielistele EU:ta joka asiassa
+iloinen ja napakka
-yksioikoinen. Sota olis heti päällä.
-ei ymmärrä ns.elämänmakuisia juttuja ja sosiaalisia sääntöjä, vaan uskovana on lajia "kiihkoileva kiilusilmä"

Pekka
+diplomaattinen, sodan uhka pienempi kuin Lauran kohdalla
+hyväkäytöksinen ja monessa liemessä keitetty
+harkitseva, pehmeä
-moraalisesti rappiolla henkilökohtaisessa elämässään eli homoilun takia. Viimeinenkin Jumalan siunaus puuttuisi Suomen yltä, jos homo valitaan kansan päämieheksi.
-on Vihreä. Se kertoo kaiken. Ei järkevää ajattelua, kurjistaa Suomen ekoajattelussaan (ilmastoasiat tärkeitä, mutta eri asia on, onko Vihreillä järkeä niissä)
Ihmisen ei ollu tarkoitus tuomita tai eriarvoistaa toisia seksuaalisen suuntauksenkaan takia edes Raamatun mukaan.

Ihmisen ei ollu tarkoitus tuomita tai eriarvoistaa toisia seksuaalisen suuntauksenkaan takia edes Raamatun mukaan.
Niin, sen eriarvoistamisen tekee Jumala kuoleman jälkeen: heittää homoilijan kadotukseen.

Mutta siitäkö homoilijaa odottavasta tuomiosta uskovien kuuluisi olla hiljaa, ettei kukaan loukkaantuisi?

• Vau!
Reactions: Latimeria
Jos näistä on valittava, niin Huhtasaari.

Kyllä sen nyt teit sinä, ellet ajattele olevasi Jumala Haaviston kuoleman jälkeen.
Ei. Mä en tiedä kenenkään yksittäisen homon ajatuksia ja sydämen tilaa kuoleman koittaessa, enkä siten loppusijoituspaikkaa.

Mutta Jumalan sääntö on tuo, ja mä teen se "gauhian", räsäsmäisen virheen että varoitan että semmoinen sääntö pätee tänäkin päivänä.

-Älä kerro autoilijoille että silläjasillä tiellä on liukas ajella.
-Älä kerro monisairaalle 70-v.Pertille että sen kaverilla on korona, ja on menossa sitä tapaamaan
-Lääkäri ei saa varoittaa alkkista juomisen jatkumisen seurauksista, että sun maksa sanoo kohta poks.
-Venäjä saattaa hyökätä Ukrainaan - missään tapauksessa ei ukrainalaiset saa tietää siitä riskistä etukäteen.

Voi elämä...

Viimeksi muokattu:
Ei. Mä en tiedä kenenkään yksittäisen homon ajatuksia ja sydämen tilaa kuoleman koittaessa, enkä siten loppusijoituspaikkaa.

Mutta Jumalan sääntö on tuo, ja mä teen se gauhian virheen että varoitan.

-Älä kerro autoilijoille että siläjasillä tiellä on liukas ajella.
-Älä kerro monisairaalle 70-v.Pertille että sen kaverilla on korona, ja on menossa sitä tapaamaan
-Lääkäri ei saa varoittaa alkkista juomisen jatkumisen seurauksista, että sun maksa sanoo kohta poks.
-Venäjä saattaa hyökätä Ukrainaan - missään tapauksessa ei ukrainalaiset saa tietää siitä riskistä etukäteen.

Voi elämä...
Ei, vaan tuomitset koko Suomen, jos Haavisto äänestettäisiin presidentiksi:

Viimeinenkin Jumalan siunaus puuttuisi Suomen yltä, jos homo valitaan kansan päämieheksi.

Saat sä varoitella, älä lähde laukalle, en ole mussään sanonu, et se olis väärin. Mut sul on joku homokiima vissiin meneillään.

Viimeinenkin Jumalan siunaus puuttuisi Suomen yltä, jos homo valitaan kansan päämieheksi.

Saat sä varoitella, älä lähde laukalle, en ole mussään sanonu, et se olis väärin. Mut sul on joku homokiima vissiin meneillään.
Ei kaikki hømø Pekkaa äänestä, vaikka Pekasta pressa tulisi.

No jos kansan johtajat on syvällä synnissä, niin Jumala ei ole sellaista firmaa kauheesti siunannut.

Kristilliset maat (evankeliset, ei katolisen hapatuksen maat) on olleet viimeiset vuosikymmenet vauraimpia ja vakaimpia maailmassa, toki myös länsimainen vapaus avittaa kansan hyvinvointia.

Jumala on pitkämielinen ja kärsivällinen. Mutta sitten kun on porukka liian syvällä synnissä, alkaa valtiolla ongelmat.

Pekka

Muut näistä mielipiteistä sulatan, vaikka olen eri mieltä. Ja ei kai pressa niitä jih_disteja tänne roudaa. EU:hun juu rähmällään enemmän kuin Laura, mutta EU:n kanssakin pitää elää. Laurahan haluis meidät sieltä pois ja olis se aika vaikeeta....

Mutta tuo eka miinus. En tajunnutkaan, että olet noin "syvällä" uskossasi. Eli tosiaan ajattelet, että homo = moraalisesti rappiolla. Tiedän toki, että moni uskovasinen noin ajattelee ja siitä on kyllä ihan turha vääntää.

Tuo rivi todistaa sen, että kanssasi on tietyistä asioista mahdoton keskustella. Saako muuten päämies olla piilohomo? Tämmöistähän on joistakin päämiehistä uumoiltu, jopa ihan Suomen.

No jos kansan johtajat on syvällä synnissä, niin Jumala ei ole sellaista firmaa kauheesti siunannut.

Kristilliset maat (evankeliset, ei katolisen hapatuksen maat) on vauraimpia ja vakaimpia maailmassa.
Jumala on pitkämielinen ja kärsivällinen. Mutta sitten kun on porukka liian syvällä synnissä, alkaa valtiolla ongelmat.
... Niinku Saksa. ..

Mut eihän jumala arvostanu maallista omaisuutta. Et ehkä se on sitten rangaistus!

Joka tapauksessa, älä jaksa leikkiä jumalaa, se ei ole kovin cool.

No joo, nyt lähti uskonnolliselle laukalle.

Mutta ei aina jaksais sitä itku-iinojen ja herkkä-Hillevien huttua, että "voi ei, nyt sä tuomitsit."
Sä et tiedä, miten rakastavasti mä olen viimekin aikoina kohdellut erästä tuntemaani lesboa. Ei mun tartte silti sen lesboilua hyväksyä, eikä sen tartte hyväksyä mun ajatuksia.

Erilaiset kortit tyhmentävät sen heittelijää: esim.tuomitsemiskortti ja kateuskortti ovat sensuurin yksiä muotoja.

No joo, nyt lähti uskonnolliselle laukalle.

Mutta ei aina jaksais sitä itku-iinojen ja herkkä-Hillevien huttua, että "voi ei, nyt sä tuomitsit."
Sä et tiedä, miten rakastavasti mä olen viimekin aikoina kohdellut erästä tuntemaani lesboa. Ei mun tartte silti sen lesboilua hyväksyä, eikä sen tartte hyväksyä mun ajatuksia.

Erilaiset kortit tyhmentävät sen heittelijää: esim.tuomitsemiskortti ja kateuskortti ovat sensuurin yksiä muotoja.
Sä sensuroit homot yhteiskunnallisilta paikoilta.

Kerro ihmeessä, kuinka kiillotit kilpeäsi tämän lesbon kanssa.

Sä sensuroit homot yhteiskunnallisilta paikoilta.

Kerro ihmeessä, kuinka kiillotit kilpeäsi tämän lesbon kanssa.
En jaksa kirjoitella loputtomiin (joskus toivoisin vaan että voisin jättää jonkun mielipiteeni ketjuun kuten moni muu, ilman että siitä poikii monta lisäkysymystä), mutta olemalla erittäin empaattinen, tarjoamalla sille apua, näkemällä sitä aktiivisesti jne. Kaveeraamalla.

Että ihan moraalinen kysymys. Taas sä asetat itsesi johonkin hemmetin jalustalle "uskosi" varjolla. Ei sillä ole mitään moraalin kanssa tekemistä.

Sä olet tekopyhä.
No voi voi. Mitäs jos nyt vaan annat mun sen vastauksen olla muiden vastausten joukossa? Mulla on oikeus sanoa mielipiteeni, kuten on sullakin.

Ja "tekopyhä"-kortti läjähti tietty, hohhoijjaa.....

Yhteistyössä