Ex anoppi vaatii sukunimen vaihdon ja uhkailee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Omistaako ex anoppi sukunimen?
Eikö se on minun päätöksessä vaihdaanko vai en?
Ex miehen kanssa keskustelin eikä sillä ole mitään sitä vastaan vaikka en vaihtaisin. Sama sukunimi on ollut jo kohta 25 vuotta.
Tuli ex anopilta myös uhkaus että vetää käräjille asti jos en vaihda sukunimeä.

Monipiippuinen asia.

Omituinen anoppi, ei sukuninen takia nyt käräjöimään aleta.

Mut en oo ikinä ymmärtäny, miks joku nainen haluaa erossa pitää exänsä sukunimen. Ok lapset saavat pitää vaikka minkä nimen, mutta ei se nainen enää sitä sukua ole.

Kai se kirpaisee kun Maija Adlercreutz tipahtaa takaisin Maija Lötjöseksi, mutta miehen sukunimen pitäminen eron jälkeen ei ole oikein.

Monipiippuinen asia.

Omituinen anoppi, ei sukuninen takia nyt käräjöimään aleta.

Mut en oo ikinä ymmärtäny, miks joku nainen haluaa erossa pitää exänsä sukunimen. Ok lapset saavat pitää vaikka minkä nimen, mutta ei se nainen enää sitä sukua ole.

Kai se kirpaisee kun Maija Adlercreutz tipahtaa takaisin Maija Lötjöseksi, mutta miehen sukunimen pitäminen eron jälkeen ei ole oikein.
Arvaa vaan paljonko maksaa teettää kaikki passit ja ajokortit uusiksi. Sähköpostiosoitteetkin pitää vaihtaa. Ajokortin voimassaoloaika lyhenee jos nyt vaihtaa uuden ym. Kauhee rumba. Hassua muuten kun anoppi on mustasukkainen sukunimestä jonka hänkin on saanut avioliiton kautta

....ja kuinkakohan monta eronnutta anoppia onkaan, jotka käyttävät vielä ex-miehensä sukunimeä?
Tyhjää nillittämistä asiasta, varsinkin kun se ei sille anopille kuulu. Mikäli itse asianosaiset eli ex-kumppanit ovat asiasta samaa mieltä, että on ok käyttää samaa sukunimeä eron jälkeen, niin juttuhan on loppuun käsitelty.

Arvaa vaan paljonko maksaa teettää kaikki passit ja ajokortit uusiksi. Sähköpostiosoitteetkin pitää vaihtaa. Ajokortin voimassaoloaika lyhenee jos nyt vaihtaa uuden ym. Kauhee rumba. Hassua muuten kun anoppi on mustasukkainen sukunimestä jonka hänkin on saanut avioliiton kautta
No ei se nyt iso homma ole. Parina päivänä hoidat asiat kuntoon niin sit ne on muutettu. Mun ystävällä ei menny kauaakaan oman nimen ottamisessa uusiksi.

Kyllä se nimi "kuuluu" sille, jolla se on. Maija Adlerstein (vaihdoin esimerkkinimeä, ettei vahingossa ole oikea henkilö) on Maija Adlerstein ilman miestäänkin. Siitä ei olisi tullut Maija Adlersteinia ilman avioliittoa, mutta ei olisi tapahtunut montaa muutakaan asiaa ilman avioliittoa. Ne kuitenkin tapahtuivat ja ne ovat todellisia ja olemassa vaikka avioliitto eroon päättyykin. Ihan niin kuin Maijan uusi nimikin ja sitä kantava persoona, jota on eletty elämä muokannut vuosien varrella. Maija Lötkönen on sen sijaan historiaa ja lakannut olemasta jo vuosia sitten.

Kyllä se nimi "kuuluu" sille, jolla se on. Maija Adlerstein (vaihdoin esimerkkinimeä, ettei vahingossa ole oikea henkilö) on Maija Adlerstein ilman miestäänkin. Siitä ei olisi tullut Maija Adlersteinia ilman avioliittoa, mutta ei olisi tapahtunut montaa muutakaan asiaa ilman avioliittoa. Ne kuitenkin tapahtuivat ja ne ovat todellisia ja olemassa vaikka avioliitto eroon päättyykin. Ihan niin kuin Maijan uusi nimikin ja sitä kantava persoona, jota on eletty elämä muokannut vuosien varrella. Maija Lötkönen on sen sijaan historiaa ja lakannut olemasta jo vuosia sitten.
Mut se Maija ei oo enää sitä sukua. Se ei kuulu niihin Adlercreutzeihin. Häntä ei haudata heidän sukuhautaan (no mulla ihan sama mihin mut haudataan).

Ja jompikumpi tai kumpikin on halunnut sitä eroa. Miksi Maija enää olisi enää sen nimen kantaja?

Jos mä eroaisin mun miehestä, mulla ei ois mitään ongelmaa vaihtaa takas tyttönimeäni. Vaikka ois mieheen hyvät välit, niin en ilkeis enää pitää sen nimeä.

Ei pidä riippua menneessä enää kiinni. Et ole enää perheenjäsen, joten luovu miehesi sukunimestä suosiolla. Itsepäisyys ei ole mikään hyvä asia, itsekkyys vielä vähemmän.

• Tykkää
Reactions: Echo
No höh, jätät omaan arvoonsa mokomat uhkailut ei tule tapahtumaan. Se nimi on nykyään yhtä paljon myös sinun nimesi, jos koet sen omaksesi. Ihmiset saattaa nykyään ottaa ihan tuulesta temmattujakin nimiä, sekä etu että sukunimiä, ei sen nimen ole pakko periytyä jotta joku muu voi ottaa sen omakseen. Ihme käsityksiä täällä ihmisillä. Et tietenkään ala maksamaan uusista passeista ym tollasen takia. Tai voithan sanoa anopille että vaihdat nimen jos se maksaa viulut XD

Mutta sen nimi on Adlercreutz. Ihan sama mitä sukua se on.
Mutta sen ei pitäis olla sen niminen.
No, antaa olla. Mut mun mielestä jos on haluttu erota ihmisestä, erotaan myös hänen nimestään. Se on vierasta omaisuutta siinä vaihees.

Mutta sen ei pitäis olla sen niminen.
No, antaa olla. Mut mun mielestä jos on haluttu erota ihmisestä, erotaan myös hänen nimestään. Se on vierasta omaisuutta siinä vaihees.
Entä ne jotka ottaa ihan keksityn nimen, pitääkö niiden molempien sitten vaihtaa eron jälkeen nimi kun se oli yhteinen nimi? Tai ne jotka muuten vaan haluaa vaihtaa nimeä, omiiko ne niiltä muilta joilla sattuu olemaan sama nimi? Aika kohtuutonta vaatia muuttamaan nimi josta on tullut osa identiteettiä ja pitäisi tehdä uudet sähköpostit ja kaikki.

Entä ne jotka ottaa ihan keksityn nimen, pitääkö niiden molempien sitten vaihtaa eron jälkeen nimi kun se oli yhteinen nimi? Tai ne jotka muuten vaan haluaa vaihtaa nimeä, omiiko ne niiltä muilta joilla sattuu olemaan sama nimi? Aika kohtuutonta vaatia muuttamaan nimi josta on tullut osa identiteettiä ja pitäisi tehdä uudet sähköpostit ja kaikki.
Keksitty nimi ei ole sama kuin nimi joka on kulkenut suvussa monia sukupolvia jopa vuosisatoja. Ihmiset ei Kunnioita enää perinteitä. Eikä sukuhistoriaa. Anoppi on oikeassa, ne jotka ei kuulu enää perheeseen, ottakoon tyttönimensä tai jonkun muun nimen.

• Tykkää
Reactions: Echo
Keksitty nimi ei ole sama kuin nimi joka on kulkenut suvussa monia sukupolvia jopa vuosisatoja. Ihmiset ei Kunnioita enää perinteitä. Eikä sukuhistoriaa. Anoppi on oikeassa, ne jotka ei kuulu enää perheeseen, ottakoon tyttönimensä tai jonkun muun nimen.
Yhtä hyvin niillä olisi voinut sattumalta olla sama sukunimi jo tavatessa, virtasia ym on paljon. Ja minä kyllä kunnioitan perinteitä ja sukuhistoriaakin, mutta tuntuu turhan aateliselta ajattelulta että vain tietyillä on oikeus johonkin nimeen. Ero on muutenkin kipeä prosessi ja nyt vielä kiusataan näin mitättömällä asialla. Ei mitään tekijänoikeus tyyppisiä juttuja nimimaailmaan.

Että semmoset psykoosit sitten ex-anopilla. Ihan piruuksissanikin pitäisin nimeni. Yrittää näemmä vielä viimeiseen asti manipuloida sinua uhkauksilla. Sun ei tod. tarvii nöyristellä. Pidä vain nimesi.

Ei keksitty tai otettu nimi oo sama asia. Jos haluaa vaikka sukunimen Virtanen, niin jos se ei oo suojattu, niin siitä vaan.

Mut siinä ei oo ollu ensin jonkun Virtasen kans naimisissa.

Juu siis pimeehän tuo anoppi on. Mut ei nimen vaihtaminen oo sen kovempi homma kuin alunperin naimisiinmennessäkään, siinäkin piti vaihtaa ajokortit sun muut.

Yhteistyössä