Jeesuksen ohje valita Jumalan ja mammonan välillä ohjaa sanomaan selkeästi ei syrjintäjärjestelmille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tule ennen, NE OVAT YHTÄ TÄRKEÄT, kuten Jeesus itse sanoi:

"Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

"Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan kuvaksi hän loi hänet, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."

"hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: ’Me olemme myös hänen sukuaan.’"

Meihin on puhallettu Jumalan Henki, joten olemme hänen lapsiaan ja sukuaan.

Tämän todistaa myös jae:

'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
Matt. 25: 31-46
Tiedätkö mitä?

Jumalan rakkaus pitää kaiken sisällään, myös sen lähimmäisen ja itsensäkin rakastamisen.
Eli pelkällä "rakasta Jumalaa" pärjättäisiin. Ei turhaan 10 käskyssä ole Jumalan alleviivaaminen ekana käskynä.
Silloin kun ihminen rakastaa Jumalaa, hän rakastaa muitakin ihmisiä.

Vaikka joku auttaisi koko maailmaa mutta ei usko Jumalaan, ei hän pelastu.

Se on vihervasurien dilemma. Heidän rakkautensa on maallisesti arvokasta, ihmisiä on hyvä auttaa aina, mutta se ei auta Taivaaseen.
He ovat kuin musta, tahrainen rätti.

Me EMME ole pelkkä maallinen Kela tai sossu.

En koskaan voisi äänestää vasureita. Heidän juurensa on pimeässä ateismissa, joka on vienyt miljoonia ihmisiä helvettiin.

Rakastaa yrittävät, rakkaudesta paasaavat, mutta heiltä puuttuu Jumala.
He yrittävät rakentaa rakastavaa yhteiskuntaa ilman Jumalaa, mutta rakentavat anarkian.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Prruuut!! Pysähdytääs tähän.

Mikä on tärkein käsky? Kuten sanoit: "Rakasta Jumalaa". Se tulee ensin, ENNEN ihmisen ja itsensä rakastamista.

Jumalaa rakastava
-ei ole ateisti
-auttaa köyhiä ja syrjäytyneitä, juu
-mutta elää puhtaasti: ei huumeita, alkoa kohtuudella, heterona, ja jos perhettä on niin se on ydinperhe.

Eli demarit/vasemmistoliitto ei ole kovin varteenotettava uskovan puolue. Mulla on 3 uskovaa tuttua jotka ovat demareita, mutta ilmeisesti he eivät vietä niissä porukoissa paljoa aikaansa.
Et ole nyt lukenut kunnolla, Jumala ei tässä tärkeimmässä laon käskyssä puhu itsensä rakastamisesta vaan Jumalan ja lähimmäisen rakastamisesta. Myöskään Kristuksen elämä ei kerro itsensä rakastamisen tärkeydestä vaan Jumalan ja lähimmäisen rakastamisen ja palvelemisen.
Itsensä rakastaminen ja itserakkaus on luonnostaan ihmisessä, niitä ei tarvitse opettaa, niitä tarvitsee yleensä pikemminkin hillitä ja vaimentaa, koska itserakkaudessa nimenomaan vaanii peto joka vapauttaa ahneuden ja vallanhimon sekä paremmuuden tunteen, riiston ja eriarvoisuuden siemenen.

Et ole nyt lukenut kunnolla, Jumala ei tässä tärkeimmässä laon käskyssä puhu itsensä rakastamisesta vaan Jumalan ja lähimmäisen rakastamisesta. Myöskään Kristuksen elämä ei kerro itsensä rakastamisen tärkeydestä vaan Jumalan ja lähimmäisen rakastamisen ja palvelemisen.
Itsensä rakastaminen ja itserakkaus on luonnostaan ihmisessä, niitä ei tarvitse opettaa, niitä tarvitsee yleensä pikemminkin hillitä ja vaimentaa, koska itserakkaudessa nimenomaan vaanii peto joka vapauttaa ahneuden ja vallanhimon sekä paremmuuden tunteen, riiston ja eriarvoisuuden siemenen.
Älä takerru tuohon itsensä rakastamiseen.

Siis marssijärjestys:
Jumala, lähimmäinen ja itse.

Itseä saa ja pitää rakastaa, koska olemme Jumalan luomuksia (tosin syntiinlankeemusmaailmassa vajavaisia). Itsensä rakastaminen on itsensä suojelemista, esim.burn outia tai narsistista ihmistä vastaan.

Vaikka joku auttaisi koko maailmaa mutta ei usko Jumalaan, ei hän pelastu.

Se on vihervasurien dilemma. Heidän rakkautensa on maallisesti arvokasta, ihmisiä on hyvä auttaa aina, mutta se ei auta Taivaaseen.
He ovat kuin musta, tahrainen rätti.

Me EMME ole pelkkä maallinen Kela tai sossu.
Koskee myös oikeistoa:

Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.” Katkelma on Matteuksen evankeliumin vuorisaarnasta. (Matteus 6:24)

Taas Jeesuksen Kristuksen omia sanoja.

En koskaan voisi äänestää vasureita. Heidän juurensa on pimeässä ateismissa, joka on vienyt miljoonia ihmisiä helvettiin.

Rakastaa yrittävät, rakkaudesta paasaavat, mutta heiltä puuttuu Jumala.
He yrittävät rakentaa rakastavaa yhteiskuntaa ilman Jumalaa, mutta rakentavat anarkian.
Höpsis kuinka moni heistä on aidosti kieltänyt jumalan? Sä aina unohat jeesuksen opit kun motkotat vassareille. Jeesus vietti elämänsä porttojen,varkaiden ja muiden roska sakin kanssa ja maria magdaleena oli portto jos jeesus antoi heille anteeksi miksi heitä syyllistät. Mut siinä oot oikeessa et jumala haluaa et tehdään oikein. Mut sä luot eripuraa seurakunnassa lyttäämällä vassareita. Sun porvarit johtaa murhatilastoi 100-0. Ni kumman sä uskot olevan enemmän jumalaa vastaan tuhota jumalan rakas lapsi vai vassarin lapsellinen tokaisu jumalaa vastaan teot sen osoittaa ja jos edistää rakkautta maailmaan vailla himoa on se hitosti parempi uiin tuhota rakkkaitta maailmassa. Porvarit ei ajattele kuin bitti numeroita siinä missä vassari rakastaa maailmaa ja haluaa kaikille onnea ja rakkautta.

Koskee myös oikeistoa:

Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.” Katkelma on Matteuksen evankeliumin vuorisaarnasta. (Matteus 6:24)

Taas Jeesuksen Kristuksen omia sanoja.
Voithan sä aina ottaa yhden näkökulman ja tiirata sen reiän kautta kristinuskoa. Mutta se ei ole kokonainen kristinusko, vaan vain osa sitä.

Usko pois, mä olen köyhille kantanut rahojani vaikka kuinka.
Maksan verot ja MYÖS kymmenykset - maksatko sä kymmenyksiä, joista Jeesuskin puhui?
Käykö sun kodissa lähes päivittäin joku syrjäytynyt? Meillä käy. Otamme heidät vastaan aina kun mahdollista.

Mutta en auta ateistisen porukan jäsenenä. Ei, puren vaikka käteni poikki kuin äänestän marxilaisesta juuresta alkunsa saaneen ideologian ehdokasta.

Jos sä ap luopuisit niistä demarilaseistasi edes hetkeksi, niin pohdittaisiin yhdessä, mikä olisi kristillisin puolue.
Se ei ole demarit. Se ei ole Kokoomus.

Vastaus on vasemmisto-oikeistoakselin keskeltä, eli joko KD, vanha Keskusta tai ripaus persuja (ei se uusnassesiipi).

Nuo 3 on keskipuolueita jotka yhdistää konservatiivisuuden (johon usein kuuluu kristinusko), proggressiivisen verotuksen mutta myös reippaan työnteon.

Koska Raamattu tuo esille vastikkeettoman rahanantamisen lisäksi myös raakaa työntekoa.

2. kirje tessalonikalaisille

Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, pysymään erossa jokaisesta veljestä, joka elää kurittomasti eikä seuraa antamiamme opetuksia.

Tiedätte itse, miten teidän tulee seurata meidän esimerkkiämme. Kun olimme luonanne, emme pakoilleet velvollisuuksiamme.

Me emme syöneet ilmaiseksi kenenkään leipää, vaan teimme työtä ja uurastimme yötä päivää, jotta emme olisi olleet teidän vaivoinanne.

Olisihan meillä tosin siihen ollut oikeus, mutta halusimme olla teille esimerkkinä.

Kun olimme luonanne, me määräsimme, että jos joku ei suostu tekemään työtä, hänen ei pidä myöskään syödä.

Olemme nimittäin kuulleet, että jotkut teidän joukostanne elävät kurittomasti eivätkä tee työtä vaan touhuavat joutavia.

Sellaisia me käskemme ja kehotamme Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä rauhoittumaan ja ansaitsemaan itse leipänsä.

Mutta älkää te, veljet, väsykö tekemään hyvää.

Jos joku ei alistu siihen, mitä olemme tässä kirjeessä sanoneet, antakaa hänelle opetus älkääkä olko hänen kanssaan tekemisissä. Ehkä hän silloin häpeää.

Älkää silti pitäkö häntä vihollisenanne vaan ojentakaa kuin veljeä.

• Tykkää
Reactions: Echo
2. kirje tessalonikalaisille

Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, pysymään erossa jokaisesta veljestä, joka elää kurittomasti eikä seuraa antamiamme opetuksia.

Tiedätte itse, miten teidän tulee seurata meidän esimerkkiämme. Kun olimme luonanne, emme pakoilleet velvollisuuksiamme.

Me emme syöneet ilmaiseksi kenenkään leipää, vaan teimme työtä ja uurastimme yötä päivää, jotta emme olisi olleet teidän vaivoinanne.

Olisihan meillä tosin siihen ollut oikeus, mutta halusimme olla teille esimerkkinä.

Kun olimme luonanne, me määräsimme, että jos joku ei suostu tekemään työtä, hänen ei pidä myöskään syödä.

Olemme nimittäin kuulleet, että jotkut teidän joukostanne elävät kurittomasti eivätkä tee työtä vaan touhuavat joutavia.

Sellaisia me käskemme ja kehotamme Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä rauhoittumaan ja ansaitsemaan itse leipänsä.

Mutta älkää te, veljet, väsykö tekemään hyvää.

Jos joku ei alistu siihen, mitä olemme tässä kirjeessä sanoneet, antakaa hänelle opetus älkääkä olko hänen kanssaan tekemisissä. Ehkä hän silloin häpeää.

Älkää silti pitäkö häntä vihollisenanne vaan ojentakaa kuin veljeä.
Jes. Töihin jokainen, joka kynnelle kykenee. :)

• Tykkää
Reactions: ruuttis ja m1es
Höpsis kuinka moni heistä on aidosti kieltänyt jumalan? Sä aina unohat jeesuksen opit kun motkotat vassareille. Jeesus vietti elämänsä porttojen,varkaiden ja muiden roska sakin kanssa ja maria magdaleena oli portto jos jeesus antoi heille anteeksi miksi heitä syyllistät. Mut siinä oot oikeessa et jumala haluaa et tehdään oikein. Mut sä luot eripuraa seurakunnassa lyttäämällä vassareita. Sun porvarit johtaa murhatilastoi 100-0. Ni kumman sä uskot olevan enemmän jumalaa vastaan tuhota jumalan rakas lapsi vai vassarin lapsellinen tokaisu jumalaa vastaan teot sen osoittaa ja jos edistää rakkautta maailmaan vailla himoa on se hitosti parempi uiin tuhota rakkkaitta maailmassa. Porvarit ei ajattele kuin bitti numeroita siinä missä vassari rakastaa maailmaa ja haluaa kaikille onnea ja rakkautta.
No kyllä kommunismi on tappanut melkein 100 miljoonaa ihmistä.

En tiedä tämän listan luotettavuudesta, mutta tässä arvio ihmiskuntaa eniten tappaneista asioista, kommunismi sijalla 13. :ROFLMAO:

1. Sydän- ja verisuonitaudit 1 246 000 000
2. Syöpä 534 000 000
3. Hengitysteiden tulehdukset 485 000 000
4. Isorokko 400 000 000
5. Lapsikuolleisuus 320 000 000

Seuraavina eli 6.-10. sijoilla ovat hengitysteiden taudit, ripuli, malaria, ruoansulatustaudit ja tuberkuloosi. Viimeksi mainittuun kuoli 100 miljoonaa ihmistä.

11. Tupakka 100 000 000
12. Tuhkarokko 97 000 000
13. Kommunismi 94 000 000
14. Muu 93 000 000
15. Itsemurha 89 000 000

No kyllä kommunismi on tappanut melkein 100 miljoonaa ihmistä.

Arvio ihmiskuntaa eniten tappaneista asioista, kommunismi sijalla 13.

1. Sydän- ja verisuonitaudit 1 246 000 000
2. Syöpä 534 000 000
3. Hengitysteiden tulehdukset 485 000 000
4. Isorokko 400 000 000
5. Lapsikuolleisuus 320 000 000

Seuraavina eli 6.-10. sijoilla ovat hengitysteiden taudit, ripuli, malaria, ruoansulatustaudit ja tuberkuloosi. Viimeksi mainittuun kuoli 100 miljoonaa ihmistä.

11. Tupakka 100 000 000
12. Tuhkarokko 97 000 000
13. Kommunismi 94 000 000
14. Muu 93 000 000
15. Itsemurha 89 000 000
Joo mut kommunismi oli hyvä porvarien läppä joka koskee vain heitä. Vai saako siellä toimitusjohtaja saman palkan kuin kadun lakaisia? Miksi siellä on sika rikkaita kun osa kansasta kerää roskiksista ruuan. Mut sitkun heräät todellisuuteen et tää orjien järjestelmä on vain rakennettu rikkaiden hyvinvointia ajatellen ja muista viis. Kaikki valtiaan herramme jumalan edessä olemme kaikki tasaveroisia eikä jän suvaitse että valtaamme toisen ihmisen elämän vain sen takia kun ahneuttamme haluamme toisesta vain kaiken irti jotta itsellä on rahallisesti hyvä olla. Mut kuten echo sulle jo sanoin mene damaskokseen ja perusta pyhien sisarien luostari josska köyhän kanssa murretaan leipää te halveksutte työtöntä vain ahneitenne tähden. Jos jokainen tekisi vain kolme tuntia päivässä töitä kaikille olisi töitä te olette alistaneet monet teidän palvelioiksi kun ainoa oikea palvelus on jumala herdamne kaikki valtias.

Joo mut kommunismi oli hyvä porvarien läppä joka koskee vain heitä. Vai saako siellä toimitusjohtaja saman palkan kuin kadun lakaisia? Miksi siellä on sika rikkaita kun osa kansasta kerää roskiksista ruuan. Mut sitkun heräät todellisuuteen et tää orjien järjestelmä on vain rakennettu rikkaiden hyvinvointia ajatellen ja muista viis. Kaikki valtiaan herramme jumalan edessä olemme kaikki tasaveroisia eikä jän suvaitse että valtaamme toisen ihmisen elämän vain sen takia kun ahneuttamme haluamme toisesta vain kaiken irti jotta itsellä on rahallisesti hyvä olla. Mut kuten echo sulle jo sanoin mene damaskokseen ja perusta pyhien sisarien luostari josska köyhän kanssa murretaan leipää te halveksutte työtöntä vain ahneitenne tähden. Jos jokainen tekisi vain kolme tuntia päivässä töitä kaikille olisi töitä te olette alistaneet monet teidän palvelioiksi kun ainoa oikea palvelus on jumala herdamne kaikki valtias.
Porvarien läppä? Just. Lue kommunistien tekemistä hirmuteoista sun muusta aiheuttamastaan kurjuudesta.

Porvarien läppä? Just. Lue kommunistien tekemistä hirmuteoista sun muusta aiheuttamastaan kurjuudesta.
Joo mut se on kapitalistinen järjestelmä siellä on luokat ja harvalla rikkaudet. Kun muistaakseni marx sanoi et kaikki jaetaan tasan kansan kesken. Ni onko tuota jakoa tehty häh?. Mä tunnen inhoa siitä kuinka kaikkia kansoja hallitaan orjuudessa vaikka se ei ole jumalan rahto

Joo mut se on kapitalistinen järjestelmä siellä on luokat ja harvalla rikkaudet. Kun muistaakseni marx sanoi et kaikki jaetaan tasan kansan kesken. Ni onko tuota jakoa tehty häh?. Mä tunnen inhoa siitä kuinka kaikkia kansoja hallitaan orjuudessa vaikka se ei ole jumalan rahto
Mikä ihmeen orjuus se on, että jos et opiskele vaan teet hanttihommia/lojut työttömänä, niin et saa samaa liksaa kuin naapurin DI tai edes sairaanhoitaja?
Pitäiskö niiden saada saman verran?

Mä en kyllä mitenkään osaa ajatella tätä länsimaista yhteiskuntaa minään orjalaitoksena. Länsimaissa on kivaa ja mukavaa.
Mä en ole aina ollut mitään parasta A-luokkaa työntekijänä, nuorena olin ihan kipsissä, mutta ihan saan syyttää omia valintojanikin etten opiskellut jotain megarahakasta ammattia. Kaikki ovet oli mulle auki, ja niin on joka kevät suurimmalle osalle suomalaisista 9-luokkalaisista.

Marxismi=kaikki jaetaan väkisin tasan. Ei kannusta yrittäjyyteen ja tuloja ei tule mistään, porukka köyhtyy.

Kristinusko= on verotus ja hyväntekeväisyys, mutta omistaminen ei ole synti. Antaminen on siis vapaaehtoista, ja kun kristitty on ahkera ja Jumala usein ohjaa omantuntuiseen ammattiin, niin töitä on ilo tehdä ja siinä kertyy rahaakin itselle.

Mikä ihmeen orjuus se on, että jos et opiskele vaan teet hanttihommia/lojut työttömänä, niin et saa samaa liksaa kuin naapurin DI tai edes sairaanhoitaja?
Pitäiskö niiden saada saman verran?

Mä en kyllä mitenkään osaa ajatella tätä länsimaista yhteiskuntaa minään orjalaitoksena. Länsimaissa on kivaa ja mukavaa.
Mä en ole aina ollut mitään parasta A-luokkaa työntekijänä, nuorena olin ihan kipsissä, mutta ihan saan syyttää omia valintojanikin etten opiskellut jotain megarahakasta ammattia. Kaikki ovet oli mulle auki, ja niin on joka kevät suurimmalle osalle suomalaisista 9-luokkalaisista.
Huoh esim meillä on biljoonien omaisuus maassa mutta olemme myyneet ne ulkomaisille firmoille pilkkahintaan niillä tuotoilla ois voinu vähentää vero pros. Mut jep meijän pitääkin saada hommiin parhaat ja ne jotka tekee työtä rakkaudesta lajiin eikä vaan sen takia et siitä saa hyvin massii jolla itse pärjää mut ei oikeesti rakasta sitä hommaa. Kuten sanoin jokaiselle voisi jakaa miljardin ja kattoo miten menee. Kuten sanoin mä voisin silloin vaik kokeilla roska kuskin hommii. Mut päättäjät ei välitä sun onnellisuudesta mitään ainoastaan omasta

Mä en oikeasti tajua.

Kuka ruumiiltaan ja mieleltään terve ja edes alkeellisilla sosiaalisilla taidoilla varustettu ihminen jaksaa Suomessa kitistä että häntä riistetään ja orjuutetaan?

Jokaisella on ilmainen koulutus, ilmaiset kirjastot, jokaisella 9.luokkalaisella on yhteishaussa vaikka mitkä mahikset jatko-opintoihin, jos ei ole todistus vitosia ja kutosia täynnä.

Eri asia jos on diagnoosi, sit ymmärrän. Mutta VARSINKIN Suomessa ei voi valittaa.

Marxismi=kaikki jaetaan väkisin tasan. Ei kannusta yrittäjyyteen ja tuloja ei tule mistään, porukka köyhtyy.

Kristinusko= on verotus ja hyväntekeväisyys, mutta omistaminen ei ole synti. Antaminen on siis vapaaehtoista, ja kun kristitty on ahkera ja Jumala usein ohjaa omantuntuiseen ammattiin, niin töitä on ilo tehdä ja siinä kertyy rahaakin itselle.
Ehkä sen pitäisi merkkaa miten olet tominut kaikkien hyväksi. Raha on vain illuusio joka on tehnyt meistä typeriä

Mä en oikeasti tajua.

Kuka ruumiiltaan ja mieleltään terve ja edes alkeellisilla sosiaalisilla taidoilla varustettu ihminen jaksaa Suomessa kitistä että häntä riistetään ja orjuutetaan?

Jokaisella on ilmainen koulutus, ilmaiset kirjastot, jokaisella 9.luokkalaisella on yhteishaussa vaikka mitkä mahikset jatko-opintoihin, jos ei ole todistus vitosia ja kutosia täynnä.

Eri asia jos on diagnoosi, sit ymmärrän. Mutta VARSINKIN Suomessa ei voi valittaa.
Huoh kuka päätti et tällä järjestelmällä ja näillä päätöksillä eletään?. Esim mä opin kysymällä ja näkemällä. Mut tää sairas porvarien järjestelmä missä yhä enevisdä määrin porukkaa syrjäytyy kun ei olla otettu huomioon elämän monimuotoisuutta huomioon. Jep opiskele sitä mitä me sinulle syötämme nuin olet kuuliainen papukaija etkä mitään muuta ja herran jestas jos ajatus poikkeaa niin sitä ihmetellään eikä osata suhtautua kun sitä kirjan ulkopuolista elämää ei ole opittu

Huoh kuka päätti et tällä järjestelmällä ja näillä päätöksillä eletään?. Esim mä opin kysymällä ja näkemällä. Mut tää sairas porvarien järjestelmä missä yhä enevisdä määrin porukkaa syrjäytyy kun ei olla otettu huomioon elämän monimuotoisuutta huomioon. Jep opiskele sitä mitä me sinulle syötämme nuin olet kuuliainen papukaija etkä mitään muuta ja herran jestas jos ajatus poikkeaa niin sitä ihmetellään eikä osata suhtautua kun sitä kirjan ulkopuolista elämää ei ole opittu
No nyt tulee semmosta tajunnanvirtaa että hoh hoh.

Ihmisen kuuluu lapsesta asti tottua tähän yhteiskuntaan, tottua työntekoon jne, koska yhteiskunta tarvitsee jokaisen työpanosta.

Kyllä mäkin löydän peruskoulun oppimateriaalista ei-kristillisiä juttuja, mutta noin muutoin se on yleissivistävä ja hyvä laitos.
Opiskelu ja työnteko ei ole "aivotonta massan mukana menemistä", vaan aikuisuutta, oman kortensa kantamista kekoon jne.

Toki chillailijoille tai vaikka osatyökykyisille vois olla rennot työpaikat, mutta heillekin _jotain_.

Olisi mukavaa, jos vasemmistolaiset joskus edes hieman tutustuisivat aatteeseensa. Marxin perusajatus oli, että kaikki hyvinvointi syntyy työläisten työstä ja jokaisen velvollisuus on tehdä työtä yhteiseksi hyväksi.

Tässä Otto Wille Kuusisen tekstiä, hänestä olisi tullut Suomen neuvostotasavallan johtaja jos Neuvostoliitto olisi onnistunut valtaamaan Suomen toisessa maailmansodassa.

»Työ Neuvostoliitossa on jokaisen työhön kykenevän kansalaisen velvollisuus ja kunnia-asia sen periaatteen mukaan, että ’ken ei työtä tee, hänen ei syömänkään pidä’.» Kuullessaan tästä periaatteesta porvarillisen järjestelmän henkivartijat nostavat oitis metelin »kauheasta diktatuurista» ja »yksilön vapauden» puuttumisesta. Heidän konseptioidensa mukaan asia on niin, että yksilönvapauden vallitessa ihmiset valitsevat välttämättä sellaisen elämäntavan, johon eräät loiseläjät ovat tottuneet.
Me emme tietenkään kiistä sitä, että sellaisiakin ihmisiä on olemassa. Mutta juuri heitä pitää kasvattaa uudelleen työteliääseen, tosi-inhimilliseen elämään. Juuri heille pitääkin muistuttaa, että »ken ei työtä tee, hänen ei syömänkään pidä». Muuten on mahdotonta vapautua kapitalismin paheellisista jäänteistä ihmisten ajattelutavassa.
Uudestikasvatuksen kulussa he kuitenkin oppivat kunnioittamaan työteliästä elämää ja pitämään työtä sosialistisen yhteiskunnan hyväksi kunnia-asianaan.

No nyt tulee semmosta tajunnanvirtaa että hoh hoh.

Ihmisen kuuluu lapsesta asti tottua tähän yhteiskuntaan, tottua työntekoon jne, koska yhteiskunta tarvitsee jokaisen työpanosta.

Kyllä mäkin löydän peruskoulun oppimateriaalista ei-kristillisiä juttuja, mutta noin muutoin se on yleissivistävä ja hyvä laitos.
Opiskelu ja työnteko ei ole "aivotonta massan mukana menemistä", vaan aikuisuutta, oman kortensa kantamista kekoon jne.

Toki chillailijoille tai vaikka osatyökykyisille vois olla rennot työpaikat, mutta heillekin _jotain_.
Mut mitä jos se lapsi haluaa elää toisin. Mut sitä maailmaa ei voi saavuttaa ku meidän on elettävä tän kärjestelmän mukaan minkä joku toinen loi. Ei ihmekkään et voidaan pahoin kun tää järjestelmä ei oo suuribta osaa varten. Taas joku kontrolli friikki luonu järjestelmän jota pitäisi palvoo jokaisen

Uusimmat

Yhteistyössä