Tiedätkö mitä?Ei tule ennen, NE OVAT YHTÄ TÄRKEÄT, kuten Jeesus itse sanoi:
"Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
"Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan kuvaksi hän loi hänet, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."
"hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: ’Me olemme myös hänen sukuaan.’"
Meihin on puhallettu Jumalan Henki, joten olemme hänen lapsiaan ja sukuaan.
Tämän todistaa myös jae:
'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
Matt. 25: 31-46
Jumalan rakkaus pitää kaiken sisällään, myös sen lähimmäisen ja itsensäkin rakastamisen.
Eli pelkällä "rakasta Jumalaa" pärjättäisiin. Ei turhaan 10 käskyssä ole Jumalan alleviivaaminen ekana käskynä.
Silloin kun ihminen rakastaa Jumalaa, hän rakastaa muitakin ihmisiä.