"Nuoret haluavat kouluihin kunnon kotiruokaa: ”Tuntuu, että kaikki on korvattu jollain kasvisruoalla”"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En muista….
Onko siinä muuten ihan kunnon lihaa, eikä ole jatkettu jauhoilla, ja muilla?

Tilliä voipi syyä kalan kanssa, mutta että lihan?

No aika paljon oli sellaista kalvoa mukana ja tosiaan ihan normaali kouluruoka mun kouluaikana ja joo varmaan suurustettiin jauhoilla, oli kauttaaltaan sellaista limaista.

Tässä on perinneruokaa kehuttu. Muualta luin että on ihan pohjoismainenkin ruoka. Mut juu ei kiitos, en muutenkaan keitetystä naudanlihasta (enkä paljon muutenkaan) pidä, mistä muistui, että lihakeittoakin oli koulussa.

No aika paljon oli sellaista kalvoa mukana ja tosiaan ihan normaali kouluruoka mun kouluaikana ja joo varmaan suurustettiin jauhoilla, oli kauttaaltaan sellaista limaista.

Tässä on perinneruokaa kehuttu. Muualta luin että on ihan pohjoismainenkin ruoka. Mut juu ei kiitos, en muutenkaan keitetystä naudanlihasta (enkä paljon muutenkaan) pidä, mistä muistui, että lihakeittoakin oli koulussa.

tillilihan teko vaatii vähän osaamista ja paneutumista aiheeseen, kumpaakaan ei jostain random koulun keittolasta löydy

Harmi, että me olemme niin erkaantuneita ihmisen luonnollisesta ravinnosta.:(
Nuo kalvot/jänteet ym, jätteeksi katsotut ovat erittäin ravitsevia jotka rakentavat meitä ja saamme niistä ihmisen kipeästi tarvitsemia aineita, toisin kuin jauhoista kasvisöljyistä (satanaöljy) tai muista yliprosessoiduista tuotteista.:(

Olisko sulla heittää joku resepti jos koklaisin..
varsip1llumartoissa me ruukataan keitellä tällä ohjeella

• Tykkää
  • Haha
Reactions: m1es ja Lispetti
Harmi, että me olemme niin erkaantuneita ihmisen luonnollisesta ravinnosta.
Nuo kalvot/jänteet ym, jätteeksi katsotut ovat erittäin ravitsevia jotka rakentavat meitä ja saamme niistä ihmisen kipeästi tarvitsemia aineita, toisin kuin jauhoista kasvisöljyistä (satanaöljy) tai muista yliprosessoiduista tuotteista.

Mä en näe, että mitenkään tarvitsisin mihinkään mitään eläinten kalvoja tai jänteitä 🤮

No sanotaankon näin, että niin siinä jutussa sanottiin. Lainaus oli suora. Ei sitä voi oikein itsekään keksiä mieleisiä faktoja keskustelun taustaksi.

Yksi oppilas toteaa:

"– Tuntuu, että kaikki ne perushyvät ruoat, mistä kaikki tykkää, on korvattu jollain kasvisruoalla, sanoo Neea Tauriainen."

Muitakin varmasti ajattelee samoin, mutta ei tarkoita, että kaikki.

• Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Lispetti ja ruuttis
Juu ei kiitos, muutenkaan syön kovin vähän lihaa. Mutta keittele ja paistele sinä. Ootko muuten syönyt pötsiä?
Ei ole pötsiä tullut kaupassa vastaan kuten ei jänteitäkään. Menevät Suomessa varmaan koiranruokaan yms. Ulkomailla olen syönyt pötsiäkin. Siellä ei yleensä kovin tarkkaan aina kerrota mitä siihen stir fry:hin menee. Thaimaassa sai katugrillistä suolta vartaassa, mutta se oli ihan suolen näköistäkin. Kyllä siinä kieltämättä se tietty yökötysefekti on tällaisella länsimaalaisella kermaperseellä edessä. Parempi kun ei tiedä mitä syö. Niin ärsyttävää kuin se onkin, asenteet vaikuttavat kokemukseen mausta ja suutuntumasta. Sen takia kasvisruokakaan ei monelle uppoa.

Harvalle maistuu mikään mifu tai muu teollinen lihankorvike. Kuten tuossa artikkelissakin todettiin, niin mifuateria lähti yhden tarjoilun jälkeen pois. Kyllä kasvisruokaakin menee, jos se on maittavaa, esim. pinaattiletut.

• Tykkää
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä