Heippa palstalaiset olisiko antaa vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ootko sä bommeri miehelle. Mä en niistä kehuista niin välitä vaan sellanen nolottaa mut ymmärrän jos joku muu niistä ehkä tykkää. Mä tykkään eniten jota välil kaipaan ottaa naisen tiukkaan otteseen lusikka asentoon ku mennään nukkumaan ja silitellä sen hiuksii ja haistella niit hiuksii sitä joskus kaipaan ja naisen halaus on kivaa ja poskien nipistys
Oon vähän sellanen cheerleader tyyppi. Osoitan kyllä rakkautta, arvostusta ja kehun paljon. Mulla on myös paljon omaa elämää, johon osittain miehen olis myös ehkä hyvä osallistua jos meinaa nähdä minua.😬

Mä kaipaan Karviksen hipsuttelua, hänellä oli tapana seksin jlk. hivellä mun selkää, kaulaa, olkaa jne. Silleen että saa goospumpsit. Se oli taivaallista!!!😍

Ja mä puolestani rapsuttelin/hieroin hänen päänahkaansa, se oli hänen lemppari.😁

Oon vähän sellanen cheerleader tyyppi. Osoitan kyllä rakkautta, arvostusta ja kehun paljon. Mulla on myös paljon omaa elämää, johon osittain miehen olis myös ehkä hyvä osallistua jos meinaa nähdä minua.

Mä kaipaan Karviksen hipsuttelua, hänellä oli tapana seksin jlk. hivellä mun selkää, kaulaa, olkaa jne. Silleen että saa goospumpsit. Se oli taivaallista!!!

Ja mä puolestani rapsuttelin/hieroin hänen päänahkaansa, se oli hänen lemppari.
Miten sun miehet on rwagoineet tohon cheleeder hommaan. Arvotan kyl tiimityötä mut en tiiä sit milt tuntuis jos nainen ois cheedeeleri
Voishan sitä päivän kokeilla tuskin mun mieli muuttuis et mä tarvisin kehui. Otetaanko lispe yksi kehu päivässä tällä palstalla? Vai olisiko se teennäistä? Miten sä nykyään oot kehuissasun lapsille? Joku esimerkki vaik?

Miten sun miehet on rwagoineet tohon cheleeder hommaan. Arvotan kyl tiimityötä mut en tiiä sit milt tuntuis jos nainen ois cheedeeleri
Voishan sitä päivän kokeilla tuskin mun mieli muuttuis et mä tarvisin kehui. Otetaanko lispe yksi kehu päivässä tällä palstalla? Vai olisiko se teennäistä? Miten sä nykyään oot kehuissasun lapsille? Joku esimerkki vaik?
”Ei kissa kehuilla(kaan) elä”.😁
Tarkoitan kannustamisella normaalia naisen tehtävää ts. miten minä naisen roolin suhteessa ymmärrän. Eli, teen asioita jotta mies menestyy ja kokee itsensä tärkeäksi/kunnioitutuksi. Eli vähän niin kuin perussettiä, toista kannustavia kai ollaan kaikki? Mut oon aika passaava luonne luonteeltani. Koen tarvetta tehdä toisen eteen, se tuntuu niin hyvältä. Jos ei tätä käytetä hyväksi, vaan se on vastavuoroista, niin juttu toimii.

Noh, mulla on ihan älyttömästi aiheita kehua. Mun lapset ovat ihan älyttömiä tapauksia! Niin fiksuja, lahjakkaita, huumorintajuisia, hyväsydämisiä, sinnikkäitä, kunnioittavia, oman arvonsa tuntevia jne. ja ihan huippu hyvännäköisiäkin vielä. Usein tulee sanottua että ”hienoa - voit olla todella ylpeä itsestäsi!”😍
Oon kyllä lasteni suuri fani!

Kerronpa vielä nyt yhden jutun mikä sai vedet silmiin. Pojalla on aika rankka aikataulu ollut viimeiset pari kuukautta opiskelujen ja treenien/kisojen vuoksi, niin olen auttanut: pessyt treenikamat, huoltanut treenikamat ja hakenut välillä treeneistä jne. Poika aina kasuaalisti kiittää asioista, mutta kun hän tuli suihkusta, hän sanoi että kiitos äiti tosi paljon kun olet auttanut mua, arvostan paljon.🥹 Olinko herkillä vai mitä mutta se meni tunteisiin! Koen olevani kyllä tosi arvostettu ja hyvä äiti!🥹

Otetaanko lispe yksi kehu päivässä tällä palstalla? Vai olisiko se teennäistä?
Otetaan vaan!😍
Mä koen että tätä tehdään täällä jo jonkin verran…apropoo, mä sain erityisen mukavia kehuja täällä pari päivää sitten. Olihan se ihan kivaa, vaikkakin outoa, koska kirjoittaja oli anonyymi.🫣😍

”Ei kissa kehuilla(kaan) elä”.
Tarkoitan kannustamisella normaalia naisen tehtävää ts. miten minä naisen roolin suhteessa ymmärrän. Eli, teen asioita jotta mies menestyy ja kokee itsensä tärkeäksi/kunnioitutuksi. Eli vähän niin kuin perussettiä, toista kannustavia kai ollaan kaikki? Mut oon aika passaava luonne luonteeltani. Koen tarvetta tehdä toisen eteen, se tuntuu niin hyvältä. Jos ei tätä käytetä hyväksi, vaan se on vastavuoroista, niin juttu toimii.

Noh, mulla on ihan älyttömästi aiheita kehua. Mun lapset ovat ihan älyttömiä tapauksia! Niin fiksuja, lahjakkaita, huumorintajuisia, hyväsydämisiä, sinnikkäitä, kunnioittavia, oman arvonsa tuntevia jne. ja ihan huippu hyvännäköisiäkin vielä. Usein tulee sanottua että ”hienoa - voit olla todella ylpeä itsestäsi!”
Oon kyllä lasteni suuri fani!

Kerronpa vielä nyt yhden jutun mikä sai vedet silmiin. Pojalla on aika rankka aikataulu ollut viimeiset pari kuukautta opiskelujen ja treenien/kisojen vuoksi, niin olen auttanut: pessyt treenikamat, huoltanut treenikamat ja hakenut välillä treeneistä jne. Poika aina kasuaalisti kiittää asioista, mutta kun hän tuli suihkusta, hän sanoi että kiitos äiti tosi paljon kun olet auttanut mua, arvostan paljon.🥹 Olinko herkillä vai mitä mutta se meni tunteisiin! Koen olevani kyllä tosi arvostettu ja hyvä äiti!🥹
Joo siis oon mäkin kiittänyt esim iskääni paljon kaikesta avusta mitä se on antanut matkan varrella mulle. Se ei paljoo ite noin mut teoilla sit osoittanut. Mikähän siinä on et silti joskus kaipaa sanoja 😁 vai kaipaanko oikein edes kuhan höpisen. Mä en tiedä miten toi passaus homma sopis. Mä jotenkin ite valahdan suhtees laiskaks jos toinen passaa tai ainakin ennen näin. Mut huomannu et onhan se kiva tehdä toiselle jotain kuhan se ei koko aikaista ole. Mut esim siivouksesta nih ei mun kyl näis pidemmissä suhteissa edes vaadittu siivousta tai sanottu et pitäisi siivota nih siivoominen on sit jotenkin jäännyt naiselle. Mitä sä ajattelet miehestä joka siivoo ja miten teillä noi siivoukset on menneet? Mitä ite oot mieltä siivouksesta kuin monesti viikos siivoot? Mikä sun bravuuri ruoka oli ja ootko sä hyvä kokki tai entäs sun lapset mitä mieltä ne in ruuan laitost ja tekeekö ne itte ruokaa ja passaa sua vuorostaan?

Otetaan vaan!
Mä koen että tätä tehdään täällä jo jonkin verran…apropoo, mä sain erityisen mukavia kehuja täällä pari päivää sitten. Olihan se ihan kivaa, vaikkakin outoa, koska kirjoittaja oli anonyymi.🫣
Joo onko sulla tällä palstalla arch enemyä? Mä lopetin nyt sen pelin tällä viikkoo ja poistin sen. Mut tammikuus oli yks accident. Siis olin yhes claanis yks nainen jotain mulle höpis et elä noin tee ja mä kirjotin tekstin mis oli phuk sana ni tää nainen pillastu et elä kiroile mulle vaik en sille sitä phuk sanaa käyttänyt. Noh mä hermostuin sille ku se muutenkin pilas meijän keskusteluu meit oli tiivis nelikko joka aloitti aamut hyvillä keskusteluilla. Yks turkkilainen mies. Minä ja se ranskalais nainen ja yks texasilainen. Noh sanoin sitä joka alko mulle huutaa siitä phuk sanasta ni sanoin sille et sä oot phukin small minded woman ja tykitin sille sit kaiken mitä kiukuspäissäni aattelin siitä lopuksi sanoin i kill u siis siinä pelissä missä oli erilaisia sotajoukkoja. Noh seuraavana päivänä sit pyysin anteeksi käytöstäni siltä ja se oli siinä. Mut alennettiin upseerista sotilaaksi siitä hyvästä noh lähdin siitä claanista ja menin parhaaseen claaniin ja siellä kaikkien tsemppaaminen oli huippu hyvää. Ja ei mennyt kauaa ku mut uudes tiimis nostettiin upseerin asemaan ja sit aloin sitä kolmikkoo kosiskelee siihe mun uuteen tiimiin ja ne tuli. Kävi ilmi et tää jolle kiukkusin on oikees elämässä yritys asianaja. Uudes tiimis oli yks jannu jolla tuli kans riitaa tän naisen kaa ja sanoi sitä u a cocky bustard nauroin partaani :) mut joo siit tuli turhantärkeä nainen ja muutti nimensä she royal majesty aylin. Ainiin sil tuli tän turkkilais miehenki kaa riitaa ja mä sanoin sille turkkilaisellet i kill her viimekuus. Noh täl viikol jätin jäähyväiset mun tiimille ja sanoin et nyt pakko lopettaa pelaaminen. Nih erosin tiimistä ja suunnittelin iskun. Siis tää nainen oli saannut kuningattaren arvon pelis ku siin oli 10päivän väleinbturnaus missä sodittiin toisia vastaan ja 100 parasta pääsi senaattiin jotka äänesti pelin kuninkaan ja kunigas valitsi sit kuningattaret ja muut. Noh täl viikol tein sit vikan iskun ja tuhosin tän aylinin kaupungin ja teurastin sen joukot joita oli tosi paljon. Laitoin turkkilaiselle. Et matter of aylin has taking cared i stabbed her at senate palace ja niin lopetin pelin :)

• Haha
Reactions: Lispetti
Joo onko sulla tällä palstalla arch enemyä? Mä lopetin nyt sen pelin tällä viikkoo ja poistin sen. Mut tammikuus oli yks accident. Siis olin yhes claanis yks nainen jotain mulle höpis et elä noin tee ja mä kirjotin tekstin mis oli phuk sana ni tää nainen pillastu et elä kiroile mulle vaik en sille sitä phuk sanaa käyttänyt. Noh mä hermostuin sille ku se muutenkin pilas meijän keskusteluu meit oli tiivis nelikko joka aloitti aamut hyvillä keskusteluilla. Yks turkkilainen mies. Minä ja se ranskalais nainen ja yks texasilainen. Noh sanoin sitä joka alko mulle huutaa siitä phuk sanasta ni sanoin sille et sä oot phukin small minded woman ja tykitin sille sit kaiken mitä kiukuspäissäni aattelin siitä lopuksi sanoin i kill u siis siinä pelissä missä oli erilaisia sotajoukkoja. Noh seuraavana päivänä sit pyysin anteeksi käytöstäni siltä ja se oli siinä. Mut alennettiin upseerista sotilaaksi siitä hyvästä noh lähdin siitä claanista ja menin parhaaseen claaniin ja siellä kaikkien tsemppaaminen oli huippu hyvää. Ja ei mennyt kauaa ku mut uudes tiimis nostettiin upseerin asemaan ja sit aloin sitä kolmikkoo kosiskelee siihe mun uuteen tiimiin ja ne tuli. Kävi ilmi et tää jolle kiukkusin on oikees elämässä yritys asianaja. Uudes tiimis oli yks jannu jolla tuli kans riitaa tän naisen kaa ja sanoi sitä u a cocky bustard nauroin partaani mut joo siit tuli turhantärkeä nainen ja muutti nimensä she royal majesty aylin. Ainiin sil tuli tän turkkilais miehenki kaa riitaa ja mä sanoin sille turkkilaisellet i kill her viimekuus. Noh täl viikol jätin jäähyväiset mun tiimille ja sanoin et nyt pakko lopettaa pelaaminen. Nih erosin tiimistä ja suunnittelin iskun. Siis tää nainen oli saannut kuningattaren arvon pelis ku siin oli 10päivän väleinbturnaus missä sodittiin toisia vastaan ja 100 parasta pääsi senaattiin jotka äänesti pelin kuninkaan ja kunigas valitsi sit kuningattaret ja muut. Noh täl viikol tein sit vikan iskun ja tuhosin tän aylinin kaupungin ja teurastin sen joukot joita oli tosi paljon. Laitoin turkkilaiselle. Et matter of aylin has taking cared i stabbed her at senate palace ja niin lopetin pelin
vitsi ett sä oot kova

vitsi ett sä oot kova
Nojoo sotapeleissä on toisenlainen asenne. Meil tuli hyvä bondi tän ranskalais naisen kaa esim vihollisen claanin naispäälikkö tuhos tän ranskalais naisen joukot vaik oli paljon isompi ja kiusas sitä ni sitku tulin online ja sain tietää tän nih kiukustuin siitä ja lähetin tälle nais leaderille viestin et sulla on tunti aikaa tulla taistelemaan mun kaa scouttasin sen cityn mut se oli vetänyt joukkonsa clan fortiin minne ei saannut hyökätä. Mä laitoin viestin et sulla on tunti aikaa et sä kuolet joka tapauksessa ni sul on valinta et kuoletko kunniakkaasti omassa kaupungissa vai pelkurimaisesti siellä clan fortissa et kello käy. Ku mun ranskalais tyttöä ei kukaan saannut kiusaa ku se ei hyökkinyt muihin kaupunkeihi. Ja sit jotkut miehet hyökki kans ja aina tein vastaiskun. Mä sanoin et en oo oikeen saannut kehui koskaan mut tää ranskalais nainen sano mua et mä oon true leijona. Siis mun mielestä sotapeleihin kuuluu vähän vastustajan psyykkaaminen oli sitten mies tai nainen ja vähän lähetellään uhkauksia et nyt i kill u. Mut siel yleensä naiset otti sen niin et se on vihapuhetta. Miehet otti ne uhkailut peliin kuuluvana. Esim yhellekkin miehelle laitoin et sul on 20 minuuttia aikaa siirtää kaupunkisi ennenku tuhoon sen ni voithan sä runkkari koittaa. Nauroin sille vastaukselle. Ja mäkin sain miehiltä uhkailui. Mut sit laitoin yhelle naiselle ku oli hyökännyt tän ranskalais naisen kimppuun nih laitoin viestii sille et nyt tuun tuhoomaan sut. Nih se sit laitto julkiseen keskusteluun et mä tulin sen luokse vihapuheiden kera. Pyysin tottakait anteeksi. Mut sotapäivinä oli sellanen war face ja menttaliteetti et nyt tuhotaan toiset ja aiheutetaan pelkoo. Mä oon yleensä pelannut sillonku pelannu nih miesvaltasii pelei missä ne uhkailut ja muut on vuorovaikutteista eikä siitä ole valitettu. Mäkin sain tos pelis paljo uhkailui mut mua be nauratti.

• Haha
Reactions: Lispetti
Joo siis oon mäkin kiittänyt esim iskääni paljon kaikesta avusta mitä se on antanut matkan varrella mulle. Se ei paljoo ite noin mut teoilla sit osoittanut. Mikähän siinä on et silti joskus kaipaa sanoja 😁 vai kaipaanko oikein edes kuhan höpisen. Mä en tiedä miten toi passaus homma sopis. Mä jotenkin ite valahdan suhtees laiskaks jos toinen passaa tai ainakin ennen näin. Mut huomannu et onhan se kiva tehdä toiselle jotain kuhan se ei koko aikaista ole. Mut esim siivouksesta nih ei mun kyl näis pidemmissä suhteissa edes vaadittu siivousta tai sanottu et pitäisi siivota nih siivoominen on sit jotenkin jäännyt naiselle. Mitä sä ajattelet miehestä joka siivoo ja miten teillä noi siivoukset on menneet? Mitä ite oot mieltä siivouksesta kuin monesti viikos siivoot? Mikä sun bravuuri ruoka oli ja ootko sä hyvä kokki tai entäs sun lapset mitä mieltä ne in ruuan laitost ja tekeekö ne itte ruokaa ja passaa sua vuorostaan?
No tuossa passaushommassa on juuri tuo! Se v-o-i koitua myös ongelmalliseksi jos toinen ottaa siitä hyödyn irti ja laiskistuu muutenkin tai alkaa pitää itsestäänselvyytenä.

Meillä kotityöt parisuhdeaikoina esim. lasten isän kanssa jakautuivat yleensä perinteisesti: ”naisten ja miesten töiden” mukaan. Toki sillä kuitenkin mentiin että mikä helpoiten hoitui keneltäkin. Korjasin muun muassa elektroniikkalaitteita.😁
Kunnes kaikki levähti käsiin, kun aloitin täyspäivä työt kodin ulkopuolella. En selviytynyt enää kaikesta. Toki oli muitakin syitä, mutta ehkä tämä toimi katalyyttinä.🤷‍♀️

Kyllä mä aika hyvä kokki olen. Spaghetti bolognese täälläkin on tosi hyvä, bravuuria en osaa valita.
Nykyään meillä ei syödä enää kummemmin viljoja joten pihviä/mureketta/uunikalaa/kanaa/pihviä/lihapatoja jne. ruokana.
Lapset pääsääntöisesti kokkailevat jo itse. Ovat joskus laittaneet minullekin.❤

Meillä on pääsääntöisesti aina siistiä yleisissä tiloissa, jokainen siivoaa jälkensä, mutta esim. nuorimman huone on joskus sekainen, rientoihin ei kyllä lähde ennen kuin huone on siisti! Eli on petrannut tässä huomattavasti. Keskimmäinen on aina ollut tosi siisti ja petaa sänkynsäkin joka aamu.
Kotitöitä tekevät mahdollisuuksien mukaan yleensä kitisemättä.👍 Joskus kinastelevat siitä että toinen tekee enemmän ja sopivat jatkosta.
Varsinaisen siiivouksen teen kerran viikossa.

Mut siis olin eilisen illaan ja yön tytön kaa ja juteltiin kaikenlaista. Noh sit tuli aiheeks nää poikaystävä tai tyttöystävä jutut. Nih neuvoin oli se sun kumppani nyt poika tai tyttö. Ku siis jotkut sen vähän vanhemmat kaverit jo seurustelee. Nih elä sit kattele sellasta jos se kumppani lyttää sua eristää sua muista ihmisistä elämässä tai kohtelee huonosti. Toki sanoin et joskus voi tulla riitaa ja sanotaan pahasti toiselle mut et se riita pitää sit koittaa keskustella pois. Mut sit asiaan. Mut aloin miettimään tähän vastausta et onko teillä kokemusta tästä rakkaus pommituksesta. Et millasta se on ja miten teille sanotaan tai on sanottu niissä tilanteissa ja miten se etenee ja onko ollut eroja jo silloin sanoissa ja teossa ja onko teijän aivot hullaantuneet siitä ja mikä siinä rakkauspommituksessa niin kiehtoo et siihen jää koukkuun vai oletko jäänyt siihen koukkuun? Ku mulle ei oo tollanen pommitus ominaista ja jotenkin pidän sellaista ehkä nolona käytöksenä tai sliippinä. Mut joo mä oon sit aika toises ääripäässä et mä en oikeestaan oo ikinä jakanut kehuja naiselle suhteissa ollessani. Tietty ruuasta kiittänyt ja kehunut et oli hyvää mut tosi niukasti jakanut kyllä kehuja kumppanille. Ku ei meijän lapsuudessa kehuja jaeltu. Oon sitä oppinut ku oma tyttö syntyi ja tytölle jaan kyllä kehuja kun aihetta on mut ei musta kyl kehuautomaattia tule. Mut oommä vähän petrannut et esim jos naisella on vaik kauniisti laitetut kynnet ni kehunut niitä. Mut voitteko jakaa näitä vinkkejä näistä narskumiehistä. Et mikä saa tai on se juttu et teistä tulee täysin riippuvaisia tästä kumppanista? Ja sitä sietää huonoo käytöstä ja muistatteko millain se huonokäytös alkaa onko se se et jotkut naiset hakee miehestä turvaa ja kun se on aluks ollu ni sit tätä muistoa vaalien jatketaan suhteessa joka on muuttunut huonoksi? Et miksi kumppanista haetaan turvaa ja ripustaudutaan siihen ja heittäydytään täysin sen armoille sen toisen. Ite oon sanonut mun tytölle et ole rohkea kuin entis aikojen ritarit eläkä pakene pelkoja vaan kohtaa ne ja käsittele. Jakanut entisaikojen kunigatarista juttui jotka ovat voittaneet pelottomasti miesten johtamia armeijoita ja onkuin soturi prinsessa xena joka taisteli hirviöitä vastaan. Et on yhtärohkea kuin ritarit. Mut siis jos teil olisi jakaa vinkkei tästä mikä teidät sai hullaantumaan täysin ni osaan jakaa niit vinkkei tytölle. Et täytyykö siihen hullaantua niin täysin et järki katoaa. Kiitos jos jaksaisitte vastailla kokemuksista huonoista suhteista ja miten ette ole nähneet näitä valheita jo ajoissa? Et kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan. Tai onko teillä nyt miestä joka kehuu ja on kunnollinen ja saattaa välillä pommittaa mitä tuo rakkaus pommitus nyt sitten lieneekään. Miksi se pommitus on niin ihanan tuntuista?
eijaksalukeeijaksalukeeeijaksalukeeijaksalukeeeijaksalukeeijaksalukeeeijaksalukeeijaksalukeekoitasjoskuspainaasitäentteriäääääääääääääääää

Nojoo sotapeleissä on toisenlainen asenne. Meil tuli hyvä bondi tän ranskalais naisen kaa esim vihollisen claanin naispäälikkö tuhos tän ranskalais naisen joukot vaik oli paljon isompi ja kiusas sitä ni sitku tulin online ja sain tietää tän nih kiukustuin siitä ja lähetin tälle nais leaderille viestin et sulla on tunti aikaa tulla taistelemaan mun kaa scouttasin sen cityn mut se oli vetänyt joukkonsa clan fortiin minne ei saannut hyökätä. Mä laitoin viestin et sulla on tunti aikaa et sä kuolet joka tapauksessa ni sul on valinta et kuoletko kunniakkaasti omassa kaupungissa vai pelkurimaisesti siellä clan fortissa et kello käy. Ku mun ranskalais tyttöä ei kukaan saannut kiusaa ku se ei hyökkinyt muihin kaupunkeihi. Ja sit jotkut miehet hyökki kans ja aina tein vastaiskun. Mä sanoin et en oo oikeen saannut kehui koskaan mut tää ranskalais nainen sano mua et mä oon true leijona. Siis mun mielestä sotapeleihin kuuluu vähän vastustajan psyykkaaminen oli sitten mies tai nainen ja vähän lähetellään uhkauksia et nyt i kill u. Mut siel yleensä naiset otti sen niin et se on vihapuhetta. Miehet otti ne uhkailut peliin kuuluvana. Esim yhellekkin miehelle laitoin et sul on 20 minuuttia aikaa siirtää kaupunkisi ennenku tuhoon sen ni voithan sä runkkari koittaa. Nauroin sille vastaukselle. Ja mäkin sain miehiltä uhkailui. Mut sit laitoin yhelle naiselle ku oli hyökännyt tän ranskalais naisen kimppuun nih laitoin viestii sille et nyt tuun tuhoomaan sut. Nih se sit laitto julkiseen keskusteluun et mä tulin sen luokse vihapuheiden kera. Pyysin tottakait anteeksi. Mut sotapäivinä oli sellanen war face ja menttaliteetti et nyt tuhotaan toiset ja aiheutetaan pelkoo. Mä oon yleensä pelannut sillonku pelannu nih miesvaltasii pelei missä ne uhkailut ja muut on vuorovaikutteista eikä siitä ole valitettu. Mäkin sain tos pelis paljo uhkailui mut mua be nauratti.
Vaikuttaa jännältä! Itse oon ihan out näistä pelimaailmoista.😬

No tuossa passaushommassa on juuri tuo! Se v-o-i koitua myös ongelmalliseksi jos toinen ottaa siitä hyödyn irti ja laiskistuu muutenkin tai alkaa pitää itsestäänselvyytenä.

Meillä kotityöt parisuhdeaikoina esim. lasten isän kanssa jakautuivat yleensä perinteisesti: ”naisten ja miesten töiden” mukaan. Toki sillä kuitenkin mentiin että mikä helpoiten hoitui keneltäkin. Korjasin muun muassa elektroniikkalaitteita.
Kunnes kaikki levähti käsiin, kun aloitin täyspäivä työt kodin ulkopuolella. En selviytynyt enää kaikesta. Toki oli muitakin syitä, mutta ehkä tämä toimi katalyyttinä.

Kyllä mä aika hyvä kokki olen. Spaghetti bolognese täälläkin on tosi hyvä, bravuuria en osaa valita.
Nykyään meillä ei syödä enää kummemmin viljoja joten pihviä/mureketta/uunikalaa/kanaa/pihviä/lihapatoja jne. ruokana.
Lapset pääsääntöisesti kokkailevat jo itse. Ovat joskus laittaneet minullekin.

Meillä on pääsääntöisesti aina siistiä yleisissä tiloissa, jokainen siivoaa jälkensä, mutta esim. nuorimman huone on joskus sekainen, rientoihin ei kyllä lähde ennen kuin huone on siisti! Eli on petrannut tässä huomattavasti. Keskimmäinen on aina ollut tosi siisti ja petaa sänkynsäkin joka aamu.
Kotitöitä tekevät mahdollisuuksien mukaan yleensä kitisemättä. Joskus kinastelevat siitä että toinen tekee enemmän ja sopivat jatkosta.
Varsinaisen siiivouksen teen kerran viikossa.
Juuh itel ehkä just se huono et tottunut siihen passauksee. Ja kaikki sit sujuu automaattisesti ja ehkä niist just on tullut itsestään selviä juttui vaik näin en oo ajatellut. Mut on ollu ehkä kiva kämppä maagisesti aina siisti ja ruokaa tulee 😁 ja"hyvin sistutettu" et on kivempi olla. Mä en liikoi jaksa uhraa mietteitä sisustamiseen. Ellei oo unlimited jossa voisin sisustaa sen kämpän niinkuin se neuwchestain linna sisältä:) et ootko monesti sellanen kotona et kumppanin kaa et osaa delegoida tasasemmin hommii jos kerran työelämä ja koti lässähti käsiin? Et pyrit et osaat kaiken hoitaa ittekkin? Ja sit on liikaa hommia? Ja onko sun vaikeeta pyytää apua? Mul on jossain asioissa et vois kysyy kumppanilta mut haudon ehkä juttui pääni sisälle enkä sano sitä ulos. Mut siis mähän en oo seurustellut sen jälkeen kun tulin palstalle ja paljon on muuttunut sen jälkeen. Nih en tiedä millainen olisin nyt parisuhteessa. Mulla ehkä se et totun liikaa siihen olotilaan ja jumahdan siihen ja sit ei muutoksia tapahdu. Mut sit ollu sellasissa parisuhteissa missä ei olla liikoja käsitelty asioita ja suunniteltu juttui kaikki tapahtunut sillain go whit a flow tyyppisesti. Ja käyty niit juttui mist tykkää ja mist ei ja pelisääntöjä. Sä puhuit rajoista. Mä oon ehkä liikaa sit rajaton ja pitänyt niitä ku jotenkin pitänyt et rajat on perseestä. Miten sä rakensit rajat ittellesi ku mul on tilanteiden mukaan ja samaan juttuun voi reagoida niin monil tapoi. Juuh mmunkin tytöllä on nyt vähän laisekmpaa siivouksien kaa vaik nyt oli siisti huone mut kuulemma välillä löytyy karkkipaperin roskii lattialta. Mut oppinut jo jonkin verran kokkaamaankin :) tekeekö sun lapset ruokaa sulle koskaan?

Vaikuttaa jännältä! Itse oon ihan out näistä pelimaailmoista.
Juuh. Nais ja miespelureis on eroi. Esim tossa pelissä ku alotin sen ja oli muutamia päivii pelannut ni mua rankissa ylempi nainen. Ku sanoin et jee nyt pääsen pääsee sotimaan nih tää superior nainen sanoi et hyökkäykset in kokonaan kieletty sääntöjen mukaan. Nih pidin claani chatissa pitkän puheen ettei tänä peli ole mikää sim city peli missä vain rakennellaan kaupunkia ja istutellaan rauhassa puutarhoja. Vaan tämä on sotapeli eikä mun armeija ole luotu sitä varten et ne tekee vain juhla paraateja mun kaupungissa vaan on verenmakusia sotilaita jotka haluaa murskata vihollisen kaupunkeja :) sit claanin johtaja tuli chattiin ja otti mun kannan et kyl sotapäivinä saa hyökätä ja mä sanoi jee finaly some1 talk reason. Ekan sotapäivien jälkeen pääsin senaattiin ja must tehtiin compat officer. Ja juuh aika iso joukko naispelureist halus vain rakennella kaupunkiaan rauhassa eikä sotia ni piti sitä sotimista haitallisen niiden sim city puuhasteluun. Sit siellä alkoi tulemaan lisää sääntöjä et mitä saa ja mitä ei saa tehdä peli muuttui byrokraattiseksi schaisseksi ainiin ja moni mies turhautui niihi ku niidenkin mielest se oli sotapeli missä tuhotaan toisia mut naisten sim city tyylinen peli hyväksyttiin ja jos niitä olisi rikkonut olisi saannut outlaw statuksen missä kaikki on vastaan sinä ja mä olin hyväs claanis ni mut olisi erotettu tai koko claani olis ollut outlaw ni sitä ei voinut tehdä. Niinpä mun osalt sit se muuttui et enempi vaan juttelin muiden kaa

Uusimmat

Yhteistyössä