Onko sulla
@tasaraha aikaisemmin tutkittu ns. perusverikokeiden lisäksi jotain spessumpaa vai onko tämä eka kerta? Mikä fiilis tosta?
@sara3 mulla kasvoi onnistuneessa stimulaatiossa ihan kaamea määrä folleja, en muista montako follia mutta soluja saatiin 20 (!) ja silloin mulla piti olla mammahousut ja vähä kävellä kumarassa. Sekin oli vasta punktioaamuna! Yritän siis sanoa että mulla vasta tolla jättimäärällä oli ton verran tukala olo, eikä silti sietämätön. Että kuvittelisin siitä kokemuksesta alaspäin skaalaamalla että esim puolet vähemmän folleja olis ihan fine olo, ja vasta punktion lähellä. Tällaisella miniotannalla
@Karhurouvanen kiinnostaa kyllä tosi paljon mikä se tilanne nyt todellisuudessa on, kun itse oot joutunut arpomaan missä kp:ssa menet


ja toi lautapelivertaus, resonoi kyllä tännekin. No siis mullahan tässä kolmosen yrityksessä vasta yksi takapakki, kun ekasta siirrosta tulin raskaaksi mutta se km kyllä söi KAIKEN uskon kaikkeen
@Zelina mahtavaa että aina vaan parempaan päin näyttää menevän

ja hienoa kuulla edes joltain tällä palstalla, että luottavainen olo on, ja kyllä tuossa tilanteessa saa ollakin

osaatko sanoa kuinka nopeasti verikokeen tulos tulee?
Hohhoijaa. Pääsenköhän edes tänä vuonna sinne siirtoon kun aina vaan tällasta. Ja oon niin ärsyyntynyt siihen lääkäriini. Se oli siis alkuun tosi kiva ja suorastaan sydämellinen mutta sittemmin muuttui tosi epäystävälliseksi, suorastaan töykeäksi, jokainen lause melkein tuntuu olevan jotain töykeilyä niin hullulta kuin se kuulostaakin ja siis kyse ei ole mistään kulttuurieroista koska sama tyyppi oli siis alkuun täysin erilainen, muuttui kun jossain kohtaa ”kyseenalaistin” (en kyseenalaistanut vaan kyselin tarkkaan mulle uudesta piikkilääkkeestä että miten vaikuttaa ja onko se ihan välttämätön), lisäksi teki jo alussa selväksi että suosii lääkkeellistä kiertoa ja nyt kun haluan luonnonkiertoa niin tuo joka välissä esiin kuinka se on huono homma. Siis ihan naurettavaa koko homma ja ottaa niin päähän tällanen.
Siis kommentit/”keskustelu” on koko ajan luokkaa ”Minä: ”onko teillä miten sen Ovitrellen kanssa kun tiedän että klinikoilla on eri linjauksia että kun mulla on aiemmin tehty alkionsiirto Ovitrelle + kuusi päivää mutta monet klinikat tekee Ovitrelle + 7 päivää” - Lääkäri: ”Meillä tehdään Ovitrelle + 7 päivää että se on kyllä ihan yleinen linja että jos haluat Ovitrelle + 6 päivää niin sitten sun pitää mennä sinne Suomeen hoitoon”

Siis nenäkkäällä tyylillä vastattuna

Ja siis kun nämä on ihan asioita mitä vaan kysyn että tiedän mitä tuleman pitää, en mitenkään arvostele heidän hoitolinjojaan.
Tai tänään kun totesin että olin itsekin hiukan hämmästynyt että ovistesti näytti jo tänään niin tummaa viivaa niin lääkäri siihen vaan nenäkkäästi että ”No mitäs sinä siitä nyt hämmästynyt olet että sullahan on lyhyt kierto”, jolloin totesin että juu mutta kierto on lyhyt koska luteaalivaihe on lyhyt niin tuhahti vaan että ”No niin niin mutta lyhyt kierto kuitenkin”. Siis ihan ihme meininkiä.
Siis tänään

Olin siis tehnyt ovistestejä ja tänään kp 10 (tai kp 8) viiva oli melkein plussa ja lääkäri heti tuhahti että ”no oletko nyt tehnyt niitä ovulaatiotestejä ja ottanut kuvat niin kuin ohjeistettiin” ja näytin sitten kuvat todeten että viiva on tumma ja lähellä positiivista mutta ei kuitenkaan mielestäni ole positiivinen kun mulla se positiivinen on kyllä ihan räikeän selvä tosi tumma mutta tämä on hiukan testiviivaa haaleampi. Lääkäri sitten katsoi ottamaani kuvaa ja tuhahti että ”no tumma tuo on että on se positiivinen”. No sitten ultrattiin ja siellä oli 12 mm folli ja 4 mm limis ja totesin sitten että vuoto tosiaan vasta eilen loppui ja kesti siis reiluna vuotona 7 päivää ja lisäksi vielä sitä niukkaa + 2 päivää kun niukkana alkoi jo ti. Lääkäri siihen vaan että ”No tämmöstä tämä on että kun luonnonkiertoon yrittää ja että kun jos sinulla on sitä ongelmaa limakalvon kanssa ja että hiipuvat munasarjat on ja hormonit menee miten sattuu eikä kierto ole yhtään säännöllinen että ei tähän voi mitään alkiota siirtää että ne on meidän arvokkaita alkioita ja jos tähän siirtää niin sama kuin heittäisi roskiin”.
Taas kerran yritin selittää että ei mulla ole ikinä ollut MITÄÄN ongelmaa limiksen kanssa, viime vuonna ultrattu joka kuussa 7/24-12/24 ja monta kertaa ja aina ollut limis min 10 mm ja ovis tullut joka kierrossa ja ihan odotetusti että tämä epätavanomainen kierto (niukka vuodon alku normaalin hanat auki sijaan ja vuodon kesto 9 päivää normaalin 5 sijaan liittyy varmaan tähän keskenmenon jälkeiseen tilaan kun kroppa voi vielä olla sekaisin. Lääkäri vaan tiuski ja tuhahteli ja yritin sitten kysyä että jos tulisin ma uudestaan ultraan (itse siis uskon että se kierto varmaan alko vasta sillon to kun ne hanat aukes ja tänään siis vasta kp 8 ja limis ohut koska pitkä vuotokin loppui juuri eilen ja folli 12 mm täsmää hyvin kp 8.
Ensin lääkäri tuhahti että ei siinä ole mitään järkeä maanantaina ultrata mutta sitten kuitenkin sanoi että no varataan maanantaille sitten aika että ilmoita jos on ovisplussa ma aamuna niin sitten perutaan se.
Sitten kun aloin pohtimaan että jos folli on nyt 12 mm niin voisi hyvin olla että ma-ti olis ovis jolloin siirto ei onnistuisi koska siirtopäivä olisi vkl niin lääkäri siihenkin tuhahti että ”En ymmärrä kyllä että mikä tässä nyt on niin vaikeeta että ei tämä ole mikään vaikea juttu ollenkaan vaan naiset vaan tekee testejä ja kun on positiivinen niin sitten lasketaan ja tehdään alkionsiirto”. Siis k o k o a j a n ja ihan kaikkeen oli kommentit tuota luokkaa ja tuhahtelua

Tuntuu ihan absurdilta! Lääkäri oli tänään kyllä selvästi flunssassa (maski päällä ja yskiskeli koko ajan) että liekö siksi erityisen pahantuulinen mutta siis kyllä taas jotenkin hullulta tuntuu että tällasta taas että tollanen äksyilevä lääkärikin vielä kaiken tän lisäksi. En ole siis mikään kovin herkkänahkainen tyyppi vaan päinvastoin, tykkään ihan suorasanaisesta meiningistä enkä oikeen ymmärrä monia nykyajan juttuja meetoota ja synnytysväkivalta jne jne että olen vakuuttunut että kyse ei ole mistään minun ylitylkinnastani vaan lääkärin käytös on oikeasti epäystävällistä ja siis tosi erilaista mitä alkuun.
Tää lääkäri on tän koko klinikan johtaja ja vähän sellanen kuningatarmainen tyyppi, vaihdevuosi-ikäinen en tiedä liekö siinä syy

Tuolla on sellanen vanhanajan meininki että esim vastaanotolla on aina lääkäri ja hoitaja ja lääkäri sanelee ja hoitaja kirjaa jne ja nuo lääkärit on varmaan vähän sellasia ei kovin keskustelevia tyyppejä että heillä tehdään näin ja potilas kiltisti tekee.
En siis tokikaan mitään ole kyseenalaistellut vaan ihan normaalisti kysellyt asioita ja päinvastoin ollut erityisesti viime aikoina hyvin ystävällissävyinen ja hymyileväinen ja kohtelias, mitä toki yleensäkin olen mutta nyt oikeen korostetusti (kun ajattelin ettei lääkäri anna mulle niitä lahja-alkioita enää

).
No mutta siis lopputulos on nyt se että menen taas maanantaina uudestaan Viroon ultraan (joo, on 70 % halvempi hinta kuin Suomessa) ja sitten en varmaankaan kuitenkaan siirtoon pääse koska se ovis varmaan tulee siinä ma-ti (jos nyt ylipäätään tulee kun kierto muutenkin niin outo) ja sitten siirtopäivä olis vkl. Ja mikäli se ovis olis kp 13 eli ti kuten yleensä on niin sittenhän tällä 11 päivän luteaalilla päästäisiin jälleen siihen mukavaan tilanteeseen että seuraavankin kierron kp 13 eli mahdollinen ovispäivä olisi ma eli jos niikseen tulee niin eipä se siirto sitten onnistu siinä seuraavassa kierrossakaan kun taas olis siirtopäivä vkl.
Siis en kyllä nyt taas tiiä onko musta tähän luonnonkierto-showhun kun tää tällasta näemmä on, nyt taas alan kuitenkin miettii että pitäskö se lääkkeelliseen vaan kuitenkin

Saisin ainakin sit sen siirron tehtyä ja pääsisin sen jälkeen vaikka sitten siirtymään taas jollekin toiselle klinikalle pois sen hapannaama-lääkärin hapattamiselta! Tuolla ei siis tän siirron jälkeen enää ole lahja-alkioita ja olin kyllä ajatellut että yrittäisin sitten ehkä lahjamunasoluilla tuolla mutta en nyt tiedä kun tuo lääkäri on tuollaiseksi ryhtynyt niin en taida viitsiä sitä lisärasitusta vielä kenkusta lääkäristä itselleni ottaa

Ekan Viron klinikan lääkäri oli tosi ihana mutta sieltä siis loppui ne lahja-alkiot ja siksi siirryin sitten tänne.