YLE uhritarinoi "perheenäidistä"

Johnny Appleseed

Tunnettu jäsen
05.03.2024
6 692
1 231
113
Taas kerran YLE on tehnyt uhritarinan, jossa tuo "uhri" itse paljastuu ongelmiensa syyksi. Hänen ongelmanaan ei ole vuokra vaan se, että hän maksaa vuokran verran kulutusluottojen (pikavippien?) kuluja. Miksi yhteiskunnan pitäisi osallistua kulutusluottojen maksamiseen?
Jos "Leena" olisi jättänyt ne lomamatkat tekemättä, joihon hän ei ollut etukäteen säästänyt, tuolla 850€ summalla pystyisi maksamaan oman asunnon lyhennykset ja korot.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Taas kerran YLE on tehnyt uhritarinan, jossa tuo "uhri" itse paljastuu ongelmiensa syyksi. Hänen ongelmanaan ei ole vuokra vaan se, että hän maksaa vuokran verran kulutusluottojen (pikavippien?) kuluja. Miksi yhteiskunnan pitäisi osallistua kulutusluottojen maksamiseen?
Jos "Leena" olisi jättänyt ne lomamatkat tekemättä, joihon hän ei ollut etukäteen säästänyt, tuolla 850€ summalla pystyisi maksamaan oman asunnon lyhennykset ja korot.
👍

Lue juttu? Lainat oli otettu palkan aikana.

Ja hei, sulle on mennyt vaikka mitä turhaa. Mitä teet täällä muuta kuin haukut naisia ja mitä lisäarvoa se tuo yhteiskunnalle?
Lakkaa kyyläämästä muita ja tee jotain hyödyllistä. Olet vieläkin velkaa yhteiskunnalle.

Maksan mieluummin ton vipit kuin sun vaipat.

Lue juttu? Lainat oli otettu palkan aikana.

Ja hei, sulle on mennyt vaikka mitä turhaa. Mitä teet täällä muuta kuin haukut naisia ja mitä lisäarvoa se tuo yhteiskunnalle?
Lakkaa kyyläämästä muita ja tee jotain hyödyllistä. Olet vieläkin velkaa yhteiskunnalle.
Silloin paremman palkan aikana olisi varmaankin voinut etukäteen laittaa säästöön ne lomarahat. Jos ei siihen pystynyt, ei ollut varaa lomareissuihin.

• Tykkää
Maksan mieluummin ton vipit kuin sun vaipat.
No en minä vaippoja tai vaippa rahoja tarvitse. Tai toisaalta, jos ottaisi Riikka Purran kehotuksen heti tosissaan sopivan kumppanin kanssa, saattaisi 9 kk kuluttua olla tarvetta vaipoille.

Mutta ehkä YLE antaa sinulle yhteystiedot, niin voit päästää Leenan veloistaan. Muutama kymppitonni ilmeisesti. ;)

Olisin todella onnellinen uudesta jälkeläisestä, tässä olisi neljä äidiksi sopivaa

Viimeksi muokattu:
Kyseinen tapaus on miniatyyriesimerkki tämän maan taloudesta, jossa on eletty velkarahalla. Kun seinä tulee vastaan ja rahat eivät riitä joudutaan tosipaikan eteen.
Jep. Suomi on nyt sen edessä jolloin joudutaan pakon edestä miettimään mihin rahat riittävät ja mihin ne eivät riitä.

Edessä on hirveää huutoa ja älämölöä joka taholta.

• Tykkää
Siis miten hirveän paljon sitä velkaa on otettu, jos sitä säännöllisesti lyhentää 850e/kk 😳 eikö ihmisillä ole taloudellista ymmärrystä perusasioista? Lainarahalla ei humputella, vaan sitä varten ensin säästetään!

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
No toisaalta se Toyotan kottero tuskin syö kauheasti polttoainetta, ja tuli päiviin kuitenkin vaihtelua. Sellainen fifty-sixty -ratkaisu
Mut jos laskee kaiken muunkin siihen, nii äkkiä pitää tienata yli tonni lisää verrattuna, jos tekis saman arvoista duunia lähellä kotia.

Ei taida apllä matikka raksuttaa ittelläkään.
Ilmeisesti jokainen palstamamma painaa päivittäin samaa säännöllistä työaikaa? Enhän minä tuota tunnin työaikaa noudattanut kuin joskus satunnaisina päivinä. Halvempaa minulle olisi toki ollut asua lähempänä työpaikkaa, mutta kuten jo totesin. ratkaisu mahdollisti vaimolle muutaman minuutin työmatkan kävellen, eikä toista autoa (vielä silloin) suuriruokaisen Volvon lisäksi tarvittu.
Oleellista tarinassa oli se, että kokonaisuus perheen kannalta ratkaisee, mutta työnantajalla ei ole velvollisuus räätälöidä töitä henkilökohtaisesti työmatkojen mukaan.
Mielenkiintoista oli naisten suusta kuulla, että mies joka joustaa vaimonsa eduksi on luuseri. :cool:

Löytyisikö tähän tarinaan linkkiä?

Ilmeisesti jokainen palstamamma painaa päivittäin samaa säännöllistä työaikaa? Enhän minä tuota tunnin työaikaa noudattanut kuin joskus satunnaisina päivinä. Halvempaa minulle olisi toki ollut asua lähempänä työpaikkaa, mutta kuten jo totesin. ratkaisu mahdollisti vaimolle muutaman minuutin työmatkan kävellen, eikä toista autoa (vielä silloin) suuriruokaisen Volvon lisäksi tarvittu.
Oleellista tarinassa oli se, että kokonaisuus perheen kannalta ratkaisee, mutta työnantajalla ei ole velvollisuus räätälöidä töitä henkilökohtaisesti työmatkojen mukaan.
Mielenkiintoista oli naisten suusta kuulla, että mies joka joustaa vaimonsa eduksi on luuseri. :cool:

Yhteistyössä