ihanaa![]()
Nyt sitten toki saa viikonlopun stressata mutta onpahan yksi vaihe päästy eteenpäin. Lääkäri soittaa maanantaina mikä on alkion tilanne ja siirto on samana päivänä, jos toivottavasti on hengissä
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
ihanaa![]()
Mites muuten, sain ohjeeksi piikittää Gonal-F 300IU kerta päivään ja apteekista sain 300 ja 900 IU kyniä, joten 300 kynässä on yhden päivän annos ja 900 on kolmen päivän annos. Jostain muistan lukeneeni, että oliko näissä kynissä hiukan extraa?
samaistun todella, mullahan oli vastaavanlainen viikonloppu lokakuun alussa. ihan hirveää kyllä. minäkin täällä tsemppaan sun alkiota ilman muutaEttä ahdistaa Koko ajan odotan ja pelkään maanantaita. Toisaalta niin kauan voi toivoa kun ei tiedä onko alkio hengissä, toisaalta odotus on raastavaa. Olen varmaan sekoamassa kun juttelen koko ajan mielessäni alkiolle ja tsemppaan sitä
Tervetuloa takaisinHeipä hei, mitäs tänne kuuluu? Oon viimeksi kirjoitellut joskus vuosi sitten ja varma en oo oliko edes sama ketju mutta luin muutaman uusimman sivun ja kovasti tsemppiä kaikille!
Oon itse ollut lapsettomuushoidoissa 30 vuotiaasta saakka, nyt 37 ja omia soluja ei ole koskaan saatu, joskus alkuun kypsy se yksi. Lahjasoluilla yksi lapsi siis saatu 4v sitten, nyt uutta yritetty pari vuotta ja surkeella fiiliksellä tottakai. Nyt olisi 4 alkiota pakastettuna taysissä ja ensiviikolla päästään taas siirtelemään. Siirtoa edeltävänä päivänä mitataan progesteronit vaikka lääkkeestä ne tuleekin, pari keskenmenoa tässä alla.
-Iik
Allekirjottelin ihan tolla Iik ja olin kirjautumatta, nyt tein ihan uuden tilinkin kun ei tuo yli 4 vuotta vanha toiminu. Ja tosiaankin vielä kerran tsemppiä nyt erityisesti @Annika88, mä jännittelin viikko sitten ihan samaa asiaa ja varuiks meni jo tuo estrogeenilääke että päästään vauhdilla siirtelee jos saadaan alkioita joten
Kiitos ihanasta vastauksesta ja voimia flunssan selättämiseen, ja toivottavasti ehdit jossain vaiheessa levätä <3Oho @näännä, vautsi mikä käänne!!! Toivottavasti saadaan tarpeeksi uimareita ja hyvä kun on plan B! Onnistuisiko kumppanuus lahjasiittiöillä jos eksän siittiöitä ei riitä..? Aikamoinen tarina ja huomaan heti miten alan (taustoja tietämättä) haaveilla siitä että palaatte yhteen
Tällaisen viikonlopun jälkeen kun olen ollut yksin tahtotaaperon ja elukoiden kanssa ja vielä ite flunssassa (+rv18) niin sanon kyllä että niin kauan kun on kyse fiksuista, luotettavista ihmisistä niin the more the merrier! Apua ei voi olla liikaa, oon aivan rikki ja puhuminen sattuu kipeän kurkun takia, olisipa täällä joku muu lukemassa, juttelemassa ja leikkimässä Hiton rankkaa olla yksin. Karhurouvaselle ja muille hatunnosto.
Niin ja joo, se sopimus joka allekirjoitettiin pe Felicitaksella velvoittaa eksää olemaan myös mahdollisten lahjasiittiölasten isä. Siis sopimuksen voi kyllä toki perua koska vaan mutta jos tällä nykyisellä kierroksella joudutaan käyttämään osaan tai kaikkiin munasoluihin lahjasiittiöitä niin niiden isäksi eksä "joutuu". Tää vanhemmuuskumppanijuttu onkin aika monimutkainen. Meidän piti valita onko eksä tunnettu luovuttaja vai isä, ja jälkimmäisessä vaihtoehdossa meitä koskee samat periaatteet kuin hoidoissa olevia pareja. Tunnettu luovuttaja -vaihtoehto on kalliimpi koska ne tavalliset HIV- ja hepatiittinäytteet ei riitä, vaan pitää olla jotkut yli tonnin PCR-näytteet, ja niitä pitää toistaa todella tiheästi hoitojen jatkuessa. Tästä johtuen meille suositeltiin tuota toista vaihtoehtoa ja siihen sitten päädyttiinkin.Oho @näännä, vautsi mikä käänne!!! Toivottavasti saadaan tarpeeksi uimareita ja hyvä kun on plan B! Onnistuisiko kumppanuus lahjasiittiöillä jos eksän siittiöitä ei riitä..? Aikamoinen tarina ja huomaan heti miten alan (taustoja tietämättä) haaveilla siitä että palaatte yhteen
Tällaisen viikonlopun jälkeen kun olen ollut yksin tahtotaaperon ja elukoiden kanssa ja vielä ite flunssassa (+rv18) niin sanon kyllä että niin kauan kun on kyse fiksuista, luotettavista ihmisistä niin the more the merrier! Apua ei voi olla liikaa, oon aivan rikki ja puhuminen sattuu kipeän kurkun takia, olisipa täällä joku muu lukemassa, juttelemassa ja leikkimässä Hiton rankkaa olla yksin. Karhurouvaselle ja muille hatunnosto.
Niin ja joo, se sopimus joka allekirjoitettiin pe Felicitaksella velvoittaa eksää olemaan myös mahdollisten lahjasiittiölasten isä. Siis sopimuksen voi kyllä toki perua koska vaan mutta jos tällä nykyisellä kierroksella joudutaan käyttämään osaan tai kaikkiin munasoluihin lahjasiittiöitä niin niiden isäksi eksä "joutuu". Tää vanhemmuuskumppanijuttu onkin aika monimutkainen. Meidän piti valita onko eksä tunnettu luovuttaja vai isä, ja jälkimmäisessä vaihtoehdossa meitä koskee samat periaatteet kuin hoidoissa olevia pareja. Tunnettu luovuttaja -vaihtoehto on kalliimpi koska ne tavalliset HIV- ja hepatiittinäytteet ei riitä, vaan pitää olla jotkut yli tonnin PCR-näytteet, ja niitä pitää toistaa todella tiheästi hoitojen jatkuessa. Tästä johtuen meille suositeltiin tuota toista vaihtoehtoa ja siihen sitten päädyttiinkin.
Kiitos selvennyksestä ja oman kokemuksesi jakamisesta, ja onpa tuo tays ollut ärsyttävän nihkeä, kun tosiaan toihan olisi ollut erinomainen ratkaisu teidän kohdalla!Kirjoitin pitkän tekstin mutta se katosi Eikun uudestaan.
Oi että paljon onnea sulle ja teille, onpa mahtava juttu että onnistui ja vielä tuollai lennosta <3 Toivon todella että onnistutte hoidoissa, hienoa kuitenkin että ne tuntemattoman luovuttajan siittiöt on siellä varalla ja että se sopii exällekin isyyskuvioiden ym suhteen Onpa teillä nyt jännitettävää!
Semmosta vielä ajattelin sanoa (jos vaikka joku muu näitä miettii), asiaan perehtyneenä, että tuo kumppanuusvanhemmuusjuttu tosiaan on eri asia kuin se tunnettu luovuttaja, tunnettu luovuttaja on ”vain luovuttaja” ja täyttää hoitosuostumus/luovutuspapereihin että haluaako tunnustaa isyyden vai ei, ja jos isyyttä ei tunnusteta niin syntyvä lapsi on ihan kuin kenen tahansa ei-tunnetun siittiöiden luovuttajan sukusoluista alkunsa saanut itsellisen äidin lapsi, jolla on rekistereissä vain yksi vanhempi.
Itse aikanaan tätä olen selvitellyt ja kun nimenomaan en halua kumppanuusvanhemmuutta niin vaihtoehto olisi ollut tuo ei-isyyttä-tunnustava tunnettu luovuttaja, mutta TAYS ei tunnetuista luovuttajista innostunut, Felicitaksen psykologin ja itseni mielestä se olis ollu nimenomaan lapsen kannalta mahtava juttu, isä olisi ollut tiedossa ja tavattavissa vaikkakin äitiys olisi ollut ihan itsellinen.
Noista PCR-näytteistä vielä niin ne on tosiaan Felicitaksella tosi kalliita mutta HUSilla noin 350-400 € ja toisaalta jos käytetään pakastettua spermaa (aika taisi olla kolme kuukautta) niin PCR-näytteitä ei tarvita vaan riittää normaalit näytteet (otetaan ennen pakastamista ja 3 kk pakastamisen jälkeen). Ja siis PVR-näytteet otetaan jokaisen tuorespermasatsin käytön yhteydessä, eli käytännössä aina punktio yhteydessä jos käytetään tuoretta spermaa eikä pakastettua. Tämmöstä vaan tuli mieleen
Kiitos selvennyksestä ja oman kokemuksesi jakamisesta, ja onpa tuo tays ollut ärsyttävän nihkeä, kun tosiaan toihan olisi ollut erinomainen ratkaisu teidän kohdalla!
Joo, pitää tarvittaessa miettiä tuota eksän statusta vielä paremmalla ajalla uudelleen. Isä-vaihtoehdon huono puoli meille on ainoastaan se että meillä ei sinällään ole suurta halukkuutta julistaa häntä lahjasiittiöillä tehdyn lapsen isäksi. Jos siis käy niin että punktiopäivänä ei saada siittiöitä sisältävää tuorenäytettä ja pakkasnäytteen siittiöt ei selviydy sulatuksesta, ja joudutaan siksi käyttämään lahjasiittiöitä. Siis voidaan kyllä tehdä niin mutta luontevimmalta molemmista tuntuisi siinä tilanteessa että minä olisin lapsen äiti ja eksän rooli muotoutuisi sellaiseksi kuin mikä luontevalta tuntuu. Ja tosiaan jos ne PCR-näytteet on husilla noinkin halpoja niin onhan se kohtalaisen pieni osuus yhden ICSI-kierroksen kokonaiskustannuksista. Toisaalta tämä kierros näyttänee, kuinka iso riski se akuutisti lahjasiittiöiden varaan joutuminen on. Olettaen että joku suostuu jossain vaiheessa kertomaan että paljon niitä siittiöitä niissä näytteissä siis on. En tajua miksi sen pakkasnäytteen tarkemmat speksit on tuollainen valtionsalaisuus ettei sitä kerrota meille.