Hyvänlaatuinen asentohuimaus-kellään kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läppä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läppä

Vieras
Aamulla herätessä päätä kääntäessä menee maailma hetken "karusellina" ympäri, helpottaa pystyyn noustessa. Päivän aikana ei mitään. Ei okseta ym. Kokemuksia? Kuinka nopsaan mennyt ohi :(

mulla on hyvänlaatuinen tasapainohäiriö, joka ilmeisesti sama homma. Mulla ei aamulla sängystä noustessa huimaa, mutta mulle tulee helposti paha olo linja-autossa. Karusellissa ja keinussa ei pysty lapsen kanssa oleen.Suurin osa huvipuiston laitteistakin joutuu jättää väliin tai lentää laatta.

[QUOTE="äiti";22470576]mulla on hyvänlaatuinen tasapainohäiriö, joka ilmeisesti sama homma. Mulla ei aamulla sängystä noustessa huimaa, mutta mulle tulee helposti paha olo linja-autossa. Karusellissa ja keinussa ei pysty lapsen kanssa oleen.Suurin osa huvipuiston laitteistakin joutuu jättää väliin tai lentää laatta.[/QUOTE]

Onko sulla kauan ollut tämä vaiva?

Mulla ollut pari kertaa, viimeksi kaksi vuotta sitten. Huimauskohtauksia tuli sekä sängystä noustessa että makuulle mennessä. Töissäkin välillä heitätti. Asentohoito auttoi, mut huimaus kesti silti viikkoja. Kamala vaiva, toivottavasti ei enää koskaan tuu :(.

Alkuperäinen kirjoittaja läppä;22470620:
Onko sulla kauan ollut tämä vaiva?

ollut lapsuudesta,mutta pahentunut raskauden jälkeen.
Nopea päänkäännöt tekee pahaa, huimaa ja piiri pieni pyörii ei onnistu lapsen kanssa kuin yhden kierroksen verran.

[QUOTE="äiti";22470576]mulla on hyvänlaatuinen tasapainohäiriö, joka ilmeisesti sama homma. Mulla ei aamulla sängystä noustessa huimaa, mutta mulle tulee helposti paha olo linja-autossa. Karusellissa ja keinussa ei pysty lapsen kanssa oleen.Suurin osa huvipuiston laitteistakin joutuu jättää väliin tai lentää laatta.[/QUOTE]

Minä luulin, että se on ihan normihomma, jos ei enää vanhempana pysty olemaan huvipuiston laitteissa tai heittämään kuperkeikkaa. En tiennyt että sellainenkin määritellään tasapainohäiriöksi:O

Minulla oli yksi kiertohuimauskohtaus jotain viisi vuotta sitten, mutta se ei luojan kiitos ole toistunut! Yhtäkkiä maailma alkoi vain pyöriä vinhaa vauhtia ympäri. Makasin sängyssä ja pidin laidoista kiinni, kun tuntui että putoan vaikka olinkin makuulla. Yrjötti myös niin, että pelkäsin oksentavani sänkyyn. Kohtaus helpotti muutamassa minuutissa ja seuraavina päivinä heitti pikkuisen kumartuessa, mutta sitten ei mitään.

Mulla on tätä ja aika useastikkin. Esim makuulle mentäessä se tulee useimmiten, ainoastaan menemällä juurikin siihen asentoon makaamaan mikä sen laukaisee se alkaa hiipumaan pois.
Juuri sen hetkisen pyörinnän saa helposti loppumaan siten, että kun menet esim makuulle ja pyöriminen alkaa, nouset todella nopeasti takaisin istumaan sängynlaidalle (jalat siis lattialla, itut kuten tuolissa) lasket kymmeneen ja menet takaisin samnaan asentoon. Hyvin harvoin käy niin että joudun toistamann tämän liikkeen, vaan pyörintä loppuu kerrasta.

Minulle lääkäri tämän juurikin totesi, että sen huonoin puoli on siinä, että vain "ärsyttämällä" sitä huimausta tulemaan se poistuu.
Toimii, ainakin mulla, jolla tätä ollut jo vuosia.

Minä luulin, että se on ihan normihomma, jos ei enää vanhempana pysty olemaan huvipuiston laitteissa tai heittämään kuperkeikkaa. En tiennyt että sellainenkin määritellään tasapainohäiriöksi:O

Minulla oli yksi kiertohuimauskohtaus jotain viisi vuotta sitten, mutta se ei luojan kiitos ole toistunut! Yhtäkkiä maailma alkoi vain pyöriä vinhaa vauhtia ympäri. Makasin sängyssä ja pidin laidoista kiinni, kun tuntui että putoan vaikka olinkin makuulla. Yrjötti myös niin, että pelkäsin oksentavani sänkyyn. Kohtaus helpotti muutamassa minuutissa ja seuraavina päivinä heitti pikkuisen kumartuessa, mutta sitten ei mitään.

Sanoinko, että tätä on ollut mulla vain vanhana?! En. Ollut lapsuudesta saakka.

Mulla on aika useastikkin. Esim makuulle mentäessä se tulee useimmiten, ainoastaan menemällä juurikin siihen asentoon makaamaan mikä sen laukaisee se alkaa hiipumaan pois.
Juuri sen hetkisen pyörinnän saa helposti loppumaan siten, että kun menet esim makuulle ja pyöriminen alkaa, nouset todella nopeasti takaisin istumaan sängynlaidalle (jalat siis lattialla, itut kuten tuolissa) lasket kymmeneen ja menet takaisin samnaan asentoon. Hyvin harvoin käy niin että joudun toistamann tämän liikkeen, vaan pyörintä loppuu kerrasta.

Minulle lääkäri tämän juurikin totesi, että sen huonoin puoli on siinä, että vain "ärsyttämällä" sitä huimausta tulemaan se poistuu.
Toimii, ainakin mulla, jolla tätä ollut jo vuosia.
Joo, täytyy hakeutua siihen asentoon ja antaa tulla. Ja suolaton ruokavalio niin pysyy loitolla.

Yhteistyössä