Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@haaveillen Täälläkin sormet ristissä, että laatu korvaa määrän🤞 Eiköhän tuoresiirto ole ainakin taattu. Pikaista toipumista ❤️

@Iik88 sun mies ei oo tosiaan tainnut lahjasoluhoitojen hintoja katsoa 🫢 Hinnat tuntuu vaan nousevan, just itsekin vertailin hintoja uuteen hoitoon varautuessa. Me maksettiin 4 alkiosta viime keväänä 8000€ ja nyt saman paketin hinta oli jo 8795€. Ja jos ei onnistu saamaan noin montaa alkiota, niin kappalehinta alkiolle onkin neljän tonnin luokkaa 💸 Plus tietysti jokainen siirto päälle noin tonnin. Teillä on kyllä hyvät mahdollisuudet onnistua kolmella, joten toivottavasti ei tarvitse näitä edes miettiä 🙏 Tsemppiä odotteluun, se on kyllä julkisen puolen miinuksia.

@Lilja93 tsemppiä piinapäiviin 😍

@Annika88 toivottavasti nyt Primoluteilla lähtisi kierto käyntiin ja ei ois kyse muusta kuin kystasta!

• Tykkää
Reactions: Lilja93 ja Annika88
No pakko varmaan ihan testi tehä kun se kätilökin ääneen sitä pohti. Oon kohta kymmenen vuotta menny ilman ehkäsyä ja koskaan ei oo tärpänny. Ja siis munasarjat on ollu ihan levossa mitä nyt kystaa kasvatteli marraskuussa. Maanantaina taas tosiaan puhelua sinne sairaalaan että josko tehtäis jotain asialle.

Teitkö testin iik88? 🫣

Meillä on vihdoin ens viikolla suunnitteluaika. Jännittää ja ahdistaa tietyllä tavalla. Päästäänkö heti aloittamaan vai joutuuko odottamaan helmikuun kiertoon, joka menisi sitten vasta helmikuun loppuun. Ja se meidän lääkäri on ihan kamala.. Multa on muutama kelle oon kertonut ni kysyny, et eikö sitä vois pyytää vaihtamaan. No varmaan voisi, mutta onko siinä sitten riski, et joudutaan taas odottamaan? Mulla oli yhden kerran yks aivan ihana lääkäri ku kävin folliultrassa.

Lisäksi sitä jotenkin jännästi kyseenalaistaa koko hommaa, et haluunko tätä sittenkään yms. Onkohan kukaan muu tämmösiä ajatuksia pyörittänyt varsinkin ekan kohdalla? Välillä pelottaa et onko nää kaikki ajatukset "normaalia" mitä omassa päässä käy läpi.

Kurjaa @Siili88 että lääkäri on kamala! Varmaan suunnitteluaika voi venyä ainakin hieman jos haluaa vaihtaa lääkäriä, mutta voishan sitä tietysti kysyä vaikka sen jälkeen että kuinka paljon viivästystä lääkärin vaihtamisesta tulisi.

Joo on tietyllä tavalla tuttua tuollainen kyseenalaistaminen. Nää hoidot (ja niiden väliset odottelut) menee niin laput silmillä ettei ehdi laajemmin enää pohtia että mitä oikeestaan haluaa, ja sitten välillä havahtuu siihen ja alkaa miettiä että mitäs mä nyt halusinkaan ja miksi olen näissä hoidoissa.

Teitkö testin iik88? 🫣

Meillä on vihdoin ens viikolla suunnitteluaika. Jännittää ja ahdistaa tietyllä tavalla. Päästäänkö heti aloittamaan vai joutuuko odottamaan helmikuun kiertoon, joka menisi sitten vasta helmikuun loppuun. Ja se meidän lääkäri on ihan kamala.. Multa on muutama kelle oon kertonut ni kysyny, et eikö sitä vois pyytää vaihtamaan. No varmaan voisi, mutta onko siinä sitten riski, et joudutaan taas odottamaan? Mulla oli yhden kerran yks aivan ihana lääkäri ku kävin folliultrassa.

Lisäksi sitä jotenkin jännästi kyseenalaistaa koko hommaa, et haluunko tätä sittenkään yms. Onkohan kukaan muu tämmösiä ajatuksia pyörittänyt varsinkin ekan kohdalla? Välillä pelottaa et onko nää kaikki ajatukset "normaalia" mitä omassa päässä käy läpi.
Mä ainakin viimeisen viikon aikana myönnän useastikkin ajatelleeni että tätäkö mä tosiaan halusin ja oonko mä sitten kuitenkaan valmis tähän ja mitä, tosiaanko tässä ollaan hoidoissa näin pitkällä. Ja sitten, että mitä jos se lapsi tosiaan tulee, pärjätäänkö, kestääkö suhde. Mitä jos oltaisiin kuitenkin vaan kahdestaan kun meillä mennyt kaikki niinkin hyvin, keksittäisiin muita unelmia.

Teki mieli perääntyä, ahdistaa ja jännittää 😬 mutta silti metsästin tänään viimeisen Gonal-F piikin (piti hankkia vielä yksi 150iu ruisku, ne oli vähissä lähiapteekeissa. 😬 tänään vikat pistot ja huomenna sitten Ovitrelle. 🤞

Kiva @Siili88 että saitte suunnitteluajan! Millä tavalla lääkäri on kamala? Harmi kuulla :( Jos nyt ei ihan ole sukset ristissä niin ehkä sitten toimenpiteisiin voisi pyytää toista lääkäriä vaikka suunnittelukäynti onkin toiselle?

Hm eikö teidänkin mielestä oo selvää että Menopur säilyy lämpimässä 28vrk, olipa se pakkaus avattu tai ei?🫣 Aamulla jääkaapissa ei nimittäin ollutkaan perjantaina ostamaani uutta pakkausta. Etsintöjen jälkeen pakkaus paikantui mun käsilaukkuun.🥴 Jotenkin tuon kuiva-aineen ja liuottimen kanssa voisin kuvitella että siinä olisi joku oikea juttu että vaikkapa se liotin ei yksinään kestä huoneenlämpöä mutta sekoitettuna kestää. Mutta sama sääntöhän on myös kynillä, ja itse asiassa myös insuliineilla on noin, joten ei kai se pakkauksen käyttöönotto oikeasti tässä vaikuta säilyvyyteen mitään. Ja joo nyt on kyllä muutenkin turha spekuloida koska pistin sen jo. Huomenna sitten näkee onko follikkelit tuhoutuneet tämän takia 🤣

Mäkin jollain tasolla tunnistan tuon kyseenalaistamisen, nyt kun nämä hoidot on venyneet niin pitkiksi. Alkuun sitä ei ollut, ehkä kun mentiin niin vauhdilla hoidoissa eteenpäin ettei ehtinyt miettiä.

@näännä voi ei! Sulla oli siis se kuiva-aine + liuotin? Mä en kyllä tiedä miten tuo menee, jos niitä ei ole sekoitettu. Tarkistaisin apteekista 🤔 Tuskin sä kuitenkaan folleja tuhottua sillä olet saanut!

Täällä ovistesti oli vielä negaa, jee! Laskeskelin, että folli on huomenna noin 20mm ja plussa ei saisi vielä tulla. Jännäksi menee.

Mäkin jollain tasolla tunnistan tuon kyseenalaistamisen, nyt kun nämä hoidot on venyneet niin pitkiksi. Alkuun sitä ei ollut, ehkä kun mentiin niin vauhdilla hoidoissa eteenpäin ettei ehtinyt miettiä.

@näännä voi ei! Sulla oli siis se kuiva-aine + liuotin? Mä en kyllä tiedä miten tuo menee, jos niitä ei ole sekoitettu. Tarkistaisin apteekista 🤔 Tuskin sä kuitenkaan folleja tuhottua sillä olet saanut!

Täällä ovistesti oli vielä negaa, jee! Laskeskelin, että folli on huomenna noin 20mm ja plussa ei saisi vielä tulla. Jännäksi menee.
Kääk, meneepä jännäksi tuon oviksen kanssa! Sormet ristissä ja toivotaan parasta!

@näännä olisin levollisin mielin tuon menopurin säilytyshomman kanssa. 😊 jämnä huominen tulossa siellä! Siis hetkonen, olikos sulla mahdollisesti punktio nyt tulevalla viikolla?

ja täälläkin toivotaan @Mariamimi n ovikselle nyt vielä malttia!! olkoot se huomennakin vielä negatiivinen! Aamen. 😃

Onko muuten kellään mennyt ovitrelle naksuja keltarauhastukena? Mietin tässä vaan että onkohan sillä merkitystä mihin kellon aikaan sen laittaa. Ainakaan mun ”ohjelmassa” ei oo mainittu mitään niin ehkä sitten ei? Lisäks siinä lääkkeessä lukee että se on käytettävä heti avaamisen jälkeen, mut mun on tarkoitus pistää neljässä osassa kolmen päivän välein. Säilytyksestä ei ollut myöskään mitään puhetta, mutta aattelin tehdä niin että otan suoraan jääkaapista ja laitan pistoksen jälkeen takasin jääkaappiin.

@näännä olisin levollisin mielin tuon menopurin säilytyshomman kanssa. 😊 jämnä huominen tulossa siellä! Siis hetkonen, olikos sulla mahdollisesti punktio nyt tulevalla viikolla?

ja täälläkin toivotaan @Mariamimi n ovikselle nyt vielä malttia!! olkoot se huomennakin vielä negatiivinen! Aamen. 😃

Onko muuten kellään mennyt ovitrelle naksuja keltarauhastukena? Mietin tässä vaan että onkohan sillä merkitystä mihin kellon aikaan sen laittaa. Ainakaan mun ”ohjelmassa” ei oo mainittu mitään niin ehkä sitten ei? Lisäks siinä lääkkeessä lukee että se on käytettävä heti avaamisen jälkeen, mut mun on tarkoitus pistää neljässä osassa kolmen päivän välein. Säilytyksestä ei ollut myöskään mitään puhetta, mutta aattelin tehdä niin että otan suoraan jääkaapista ja laitan pistoksen jälkeen takasin jääkaappiin.
Joo lähtökohtaisesti huomisessa ultrassa päätetään punktiopäivä, ja se on todennäköisimmin keskiviikko. Nämä tämänpäiväiset pistokset saattoi olla tämän stimulaation viimeiset lajiaan, mutta otan nuo vielä mukaan huomenna uä-käynnille siltä varalta että vielä tarvitseekin pistää. Tai no tuosta Fyremadelista en muista/tiedä miten viimeinen ajoitetaan kun on ollut aamupistokset, että se varmaan ainakin voi tulla vielä huomenna vaikka Ovitrellekin tulisi jo huomisiltana. Nää aamupistelyt on kyllä jotenkin tuonut yllättävän paljon lisäsäätöä tälle kiekalle. Onhan tässä nyt ennenkin otettu lääkkeitä aamuisin, mutta just tuo että pitää roudata niitä ruiskuja mukaan käynneille koska vasta siinä päätetään että pistetäänkö ne sinä päivänä vai ei. Fyremadelinkin kanssa oli siis niin, pistin sen sitten torstaina vessassa käynnin jälkeen kun sen tarve oli todettu.

Ai sulla on Ovitrellenaksut! Harmillista kyllä mulla ei oo kokemusta mutta jääkaappisäilytys kuulostaa kyllä varmimmalta. Ja jos ajankohdalla on merkitystä niin mun kokemuksen mukaan sitä kyllä muistetaan tähdentää, joten sun kohdalla sulla sitten ei liene väliä.

Yhteistyössä