Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää oli siis mun kolma stimulaatio. Ensimmäisessä oli Microgynon ennen stimulaatiota koska ajankohtaa piti tahdistaa. Aloin vuotaa Microgynonien läpi mikä vaikeutti kp 1:n tunnistamista ja aloitin Menopurin ehkä päivää liian aikaisin. Lisäksi stimulaatio aloitettiin tosi varovaisella 180 -jotain Menopur-annoksella, joka sitten asteittain nostettiin 400:n, mutta se oli myöhäistä, puolet folleista oli lopulta tyhjiä ja saldo oli 1 blasto.
Toka stimulaatio oli Synarela-pitkä kaava samalla Menopur-annoksella kuin nyt eli 300IU. Tuli 4 tasakokoista follia, ja 2 päivää ennen keräystä oli yhtäkkiä ilmaantunut 3 lisää mutta kypsien munisten määrä jäi neljään. Blastoja saatiin 2.

Ja tämä kolmas oli lyhyt kaava suoraan pas-kierron päälle, eli mulla oli ollut Lugesteron edellisen kierron lopulla. Ajoitus meni silleen että stimulaatio aloitettiin vasta kp 3 aamulla. Oli jo nähtävissä että johtofolli olisi ollut tulossa vasemmalle, ja se puoli oli koko ajan aktiivisempi ja sisälsi isommat follit.

Eli jos yritetään tehdä jotain että follit olisi lähtötilanteessa tasakokoisia niin mun munikset menee syvälle lepotilaan eikä jaksa stimuloitua kunnolla. Jos annetaan niiden vähän jo aktivoitua ennen stimulaatiota niin follien kokovaihtelu on sitten suurta. Mutta huomenna sen kuulee että moniko nyt lopulta sitten ehti kypsiksi.

• Tykkää
Reactions: Annika88
Meillä oli 4 munasolusta 3 hedelmöittynyt normaalisti, joista 2 oli tänään vielä hengissä. Niistä toinen siirrettiin, ja toista seurataan vielä huomiseen ja sitten päätetään pakastetaanko vai heitetäänkö menemään.. Sitä en taaskaan tajunnut kysyä (miksei ikinä tajua siinä hetkessä kun pitäis tajuta?!?!) että mitä ne siinä seuraa 😅 en siis tiedä onko se hidas vai mitä… mutta lääkäri meinasi että hyvin voi olla että se saadaan pakkaseen. Saan siitä sitten tiedon omakantaan joskus viikon tms kuluttua 😬 No joka tapauksessa nyt on kaveri matkassa ja piinailu voi alkaa. ❤️ Sain viralliseksi testipäiväksi 1.2.

Ihanaa, @haaveillen , onnea kyytiläisestä ja vahvoja tarrasukkia!
Luulen että se hitaus on kyllä yleisin syy miksi seurataan kuudenteen päivään. Tai siis ne pitää kai siirtää tai pakastaa heti niiden ekana päivänä jonka ne viettää blastokystimuodossa, eli ilmeisesti se ei siis tänään ole vielä blastokysti mutta osoittaa merkkejä että huomenna voisi olla. Blastoistahan kai aika isokin osa on 6-päiväisiä ja se munkin viimeisin oli sellainen, joten hyvin voi olla että huomenna teillä on pakkasalkio. Pidän sormia ristissä!

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Mä ainakin viimeisen viikon aikana myönnän useastikkin ajatelleeni että tätäkö mä tosiaan halusin ja oonko mä sitten kuitenkaan valmis tähän ja mitä, tosiaanko tässä ollaan hoidoissa näin pitkällä. Ja sitten, että mitä jos se lapsi tosiaan tulee, pärjätäänkö, kestääkö suhde. Mitä jos oltaisiin kuitenkin vaan kahdestaan kun meillä mennyt kaikki niinkin hyvin, keksittäisiin muita unelmia.

Teki mieli perääntyä, ahdistaa ja jännittää 😬 mutta silti metsästin tänään viimeisen Gonal-F piikin (piti hankkia vielä yksi 150iu ruisku, ne oli vähissä lähiapteekeissa. 😬 tänään vikat pistot ja huomenna sitten Ovitrelle. 🤞

Kiva @Siili88 että saitte suunnitteluajan! Millä tavalla lääkäri on kamala? Harmi kuulla :( Jos nyt ei ihan ole sukset ristissä niin ehkä sitten toimenpiteisiin voisi pyytää toista lääkäriä vaikka suunnittelukäynti onkin toiselle?
Kuulostaa ihan just tutuilta ajatuksilta mitä kirjoitit. Helpottavaa kuulla, ettei ole näiden asioiden kanssa yksin 🙏

Lääkäri ei yleensä välttämättä tervehdi ollenkaan. Hän ei ole yhtään empaattinen ja monet asiat joutuu itse lukemaan kannasta. Hymy (jos sitä voi sellaiseksi edes sanoa) tuntuu todella teennäiseltä. Sellainen jotenkin todella "mekaaninen" ja monotoninen lääkäri. Kerran kun jotain halusi katsoa ultralla niin kävin ottamassa vaatteita pois, menin siihen tutkimuspöydälle ja lääkäri siihen vaan "LAITAN TÄMÄN NYT SISÄÄN". sitten mutisi jotain mitä en edes kuullut (mietin, että miten se joka kirjasi ne ylös kuuli) ja sit vaan "voit mennä laittamaan vaatteet".

Versus oma gyne ku tutki ultralla, ihan innoissaan, että "hei sulla on just ollut ovulaatio mitä itsekin epäilit, täällä on vielä nestettä. Nyt äkkiä miehelle viestiä, että nähdäänkö kotona 🤩🤩🥰". Silloin kun hain lähetteen tyksiiin. Ja tuolta tyksin lääkäriltä kerran tivaamalla tivasin, että "niin eli siellä näkyy, että on ovulaatio juuri ollut??".

Ei sillä, kai hän työnsä osaa sitten hyvin mutta ihmisten kohtaaminen ei ole ollenkaan hänen vahvuus 🫣 ja tämä on kuitenkin sen verran herkkä asia monelle, että välillä mietin miten ihmeessä on juuri tällaisen asian lääkäriksi päätynyt.

Jännittää ihan älyttömästi huominen. Mä melkein toivon, että meillä ois joku muu lääkäri 🙈

@pienitoiveemme ei ole totta 💔 Toisaalta tämä voi selittää lapsettomuuden syitä ja ehkä seuraavaksi pystytään tehdä jotain toisin, esim. ICSI. Mutta oot varmasti aika shokkitilassa ja on varmasti vaikeaa nähdä vielä eteenpäin ❤️ Mullahan saatiin myös omia soluja kerättyä kummassakin hoidossa 20 luokkaa, mutta siirrettävää tulikin sitten huonosti (ekassa IVF:ssä kaksi blastoa ja toisessa ei yhtään) ja se tiputus oli ihan kamalaa. Voin siis jollain tasolla samaistua fiiliksiin. Toivotaan kuitenkin, että ne hedelmöittyneet olisikin teillä huippulaatua ja saisitte niistä pian uutisia ❤️🙏

@haaveillen nyt kovasti tarrasukkia sinne ja tsemppiä piinapäiviin 😍 Toivottavasti tämä nyt nappaisi tiukasti kiinni ja saisitte sisaruksen pakkaseen odottelemaan 🤞 Hitauden lisäksi mun käsittääkseni tarkkaillaan alkion ulkomuotoa/laatuluokitusta. Huonolaatuisia ei pakasteta, vaikka kehittyisi blastoiksi. Mulla oli vikassa hoidossa muistaakseni 3-4 kuudennen päivän blastoa, mutta lääkäri sanoi niiden olevan huonolaatuisia ja niiden siirtämisen herättävän vain turhia toiveita. En tiedä mikä se pakastamisen laatuluokitusraja on, kun Felicitaksella oli eri laatuluokitussysteemi kuin muualla. Mutta kuudennen päivän blastothan ei ole muuten mitenkään harvinaisia, joten ei vielä luovuteta! 🤞

Yhteistyössä